Haşim Dilmen 27 Şubat 2023 Paylaş 27 Şubat 2023 Herkese merhaba, 2010 Ford Fiesta TDCI sahibiyim. Araçta su eksiltme problemi vardı ve bu şekilde uzun yol yapmam gerekti(550km) ve hararet yapar mı korkusundan yol boyunca test menüsünden motor sıcaklığını açık şekilde kullandım. Bu uzun yol boyunca motor sıcaklığı 90ları aşsa da çoğunlukla 87-88 derece civarlarında dolaştı hep. Bugün aracın su kaçağının termostattan kaynaklandığını, dolayısıyla değişim gerektiğini söylediler ve yağ bakımları, fren disk, balata vs ile birlikte termostat da değişti. Antfriz eklendi ve aracı teslim aldım ve yine motor sıcaklığını takip ettim ve sıcaklık 90-98 arası gezmeye başladı. Usta durumun normal olduğunu söyledi. Aklıma gelen tek seçenek öncesinde araçta antifriz yoktu şimdi antifriz ile denedim fark maddenin yapısından kaynaklanıyor olabilir. Veya termostatta bir problem var. Sizce aracımdaki bu sıcaklıklar normal mi? Taktıkları termostatta bir anormallik olabilir mi? Antifriz buna sebep olur mu? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Şubat 2023 Paylaş 27 Şubat 2023 Antifreeze buna sebep olmaz. Muhtemelen termostat arızalıydı, şimdi 88'lik termostat takıldı ve normal ısıda geziniyor. Fabrikason termostat derecesi doğruysa, sıkıntı yaşamazsınız. 1 Yorum bağlantısı
Haşim Dilmen 27 Şubat 2023 Yazar Paylaş 27 Şubat 2023 Sani Gerşon yazdı: Antifreeze buna sebep olmaz. Muhtemelen termostat arızalıydı, şimdi 88'lik termostat takıldı ve normal ısıda geziniyor. Fabrikason termostat derecesi doğruysa, sıkıntı yaşamazsınız. Termostatın değişme sebebi kenarından su kaçırmasıydı, başka bir arızası var mıydı bilmiyorum. Peki fabrikasyon termostat derecesinin ne olduğunu nasıl öğrenebilirim? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Şubat 2023 Paylaş 27 Şubat 2023 Bana şasi verirseniz orjinal olanın kodu ve derecesini söyleyebilirim 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts