İçeriğe Yönlendir

Cup Motor İle Nasıl Yokuş İnilir ve Durulur?


Mert Uslu

Recommended Posts

Mert Uslu

Arkadaşlar selamlar,

2 adet sorum olacak, Rks Sniper yarı otomatik 50cc cup motor kullanıyorum. 4+1 boş vitesli. Ancak vitesler sıralı geçiş, debriaj yok. Bastıkça artıyor çektikçe düşüyor ayak ile. 1'den 3'e geçmek için 2'yi de görmek zorundasınız pat diye geçiş yok.

Dolayısıyla yokuş inerken nasıl bir teknik uygulamalıyız bunu soracaktım? Ben şuanda örneğin 2'de gidiyorsam yokuş inerken 3 ve bazen 4'e alıyorum ancak öyle yumuşak iniyor, aksi takdirde 2 de falan durup hızla inmeye çalışırsak motor yavaşlıyor sanki fren basılıymış gibi ve bağırıyor. 

Arkadaşlarım boşta inmemi tavsiye ediyorlar fakat dediğim gibi boşa geçmek için vitesleri gezmek gerekiyor, örneğin 2 de giderken boşa atmak için 3,4,boş yapıp mı yokuş inmeliyiz, yoksa ne yapmalıyız, vitesi 3-4 e alıp inmek yakıt veya motorda soruna yol açar mı? bu ilk sorum olacaktı.

 

İkinci sorum ise, yarı otomatik olduğu için 3. vitesde durmak, 4. viteste kalkmak vs. bu motoru stop ettirmiyor, dolayısıyla bazen kırmızı ışığa gelirken vites düşürmektense 3. vitesde durup, eğer hemen yeşil yanarsa 3. vitesde falan kalkış yapıyorum. Bunun çok ağrı zararı olur mu? Yoksa normal araba gibi ışığa gelirken vites falan düşürmeli miyim? Vites düşürmek debriaj olmadığı için çok zor oluyor. Motor 20km'ye bile düşse 3'den 2'ye düşünce acaip hareketler sergiliyor motor beni korkutuyor yumuşakça geçmiyor.

 

Bunlar neden olur ve ne yapmalıyım?

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

3 te kalkmanız kavramayı çabuk bitirir. 4 ve ya 3 te durdunuz sıra ile bire alın? Bu arada yarı otomatikte o vites pedalı debriyaj gibi de davranır ayak alışınca. Vites düşürürken mesela 4 ten 3 e alacaksınız pedalı direk basarak değil silah tetiği gibi ezerek kullanın. Bir noktada motorun şanzımandan ayrıldığını hissedeceksiniz o arada hafif gaz açın ve pedala artık tam basın. Motor devri ile şanzıman uyuştuğunda (bu alışma ile olacak) sarsıntı kalmayacak.

Yarı otomatik baya zevklidir.

Yokuş inerken boşa atmak neden? 4 ten boşa geçiyor mu geçmemeli. Eskiden geçerlerdi o acayip tehlikelidir. 4 ten boş sonra bir sonra asfalt

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

azıcık basınca aragaz bile veriliyordu bendekinde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

3 te kalkmanız kavramayı çabuk bitirir. 4 ve ya 3 te durdunuz sıra ile bire alın? Bu arada yarı otomatikte o vites pedalı debriyaj gibi de davranır ayak alışınca. Vites düşürürken mesela 4 ten 3 e alacaksınız pedalı direk basarak değil silah tetiği gibi ezerek kullanın. Bir noktada motorun şanzımandan ayrıldığını hissedeceksiniz o arada hafif gaz açın ve pedala artık tam basın. Motor devri ile şanzıman uyuştuğunda (bu alışma ile olacak) sarsıntı kalmayacak.

Yarı otomatik baya zevklidir.

Yokuş inerken boşa atmak neden? 4 ten boşa geçiyor mu geçmemeli. Eskiden geçerlerdi o acayip tehlikelidir. 4 ten boş sonra bir sonra asfalt

Debriyajsız vitesli araçlara alışamadım. Ehliyeti alırken sürücü kursunun motoru da debriyajsızdı. Kendi motorum ile girmiştim direksiyona.

 

Bu arada boşa atmak konusunda sana katılıyorum abi. Tam patlamalık uygulama. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpaslan Göktaş

Mesajım bulunsun. Mondial'in kampanyası var, aldım yarı otomatik bir tane, yüz cc ye yükseltip verecek servis ücreti mukabilinde. Vitesli/debriajlı kullanmışlığm var, sepetli motor da kullandım ilçede bağ bahçe işlerinde. Bakalım bu nasıl olacak.

Yorum bağlantısı
Mert Uslu
İlkay Başaran yazdı:

3 te kalkmanız kavramayı çabuk bitirir. 4 ve ya 3 te durdunuz sıra ile bire alın? Bu arada yarı otomatikte o vites pedalı debriyaj gibi de davranır ayak alışınca. Vites düşürürken mesela 4 ten 3 e alacaksınız pedalı direk basarak değil silah tetiği gibi ezerek kullanın. Bir noktada motorun şanzımandan ayrıldığını hissedeceksiniz o arada hafif gaz açın ve pedala artık tam basın. Motor devri ile şanzıman uyuştuğunda (bu alışma ile olacak) sarsıntı kalmayacak.

Yarı otomatik baya zevklidir.

Yokuş inerken boşa atmak neden? 4 ten boşa geçiyor mu geçmemeli. Eskiden geçerlerdi o acayip tehlikelidir. 4 ten boş sonra bir sonra asfalt

Yorumunuz için teşekkür ederim.

Sıra ile bire veya boşa alıyorum evet ama işte yeri geliyor mesela tam duruyorum 3.4. sıradayım, daha vitesi düşüremeden yeşil yanıyor, öndeki araçlar kalkıyor, düşüremeden kalkmam gerekiyor gibi anlar sık yaşıyorum bu sebeple sormuştum.

Ben tam tersi gazı bırakıp hemen direk iğne gibi bas çek yaparak vites değiştiriyorum sanki çok titreme yaşamıyorum gibi, dediğiniz gibi yavaş yavaş mı basayım, vites düşerken neden gaz açıyoruz tam anlayamadım biraz acemiyim de.

Aynen bende vites ile oynayabilmek için yarı otomatik aldım yoksa düz otomatik alacaktım. Keyifli hissediyorum da arada pişman olduğum da oluyor.

Yokuş inerken 3-4 de çok temiz kayıyor ama boşta sanki çok daha iyi kayıyor kendi hızında gidiyor diye demiştim birkaç kez boşa alıp yokuş inme şansım oldu gerçekten çok temiz hissettiriyor, ama 4'den boşa geçmiyor maalesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

4 ten boşa geçmemesi iyi geçmesin. Boş viteste yokuş inmeyin bence zaten. Vites düşürürken motor devrini sarsıntı yapmaması için arttırıyoruz. Yoksa zemin de kaygansa tutuş da kaybettirir düşme tehlikesi olur.

Motorun kompresyonu arka tekeri daha yavaş dönmeye zorlar. Bu da istenmez.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...