İçeriğe Yönlendir

Linea Arıza Lambası


Emre şengül

Recommended Posts

Emre şengül

Arkadaşlar merhaba bende 2011 - 1.3 - euro 4 - 200.000 binde linea var. Araç 180.000 Km'den beri bende sorunsuz kullanıyorum. Ancak araçla ilgili problemim var.

 

1. Sorun bu aracın ampül patlatma olayı var.  3 ayda bir felan bir ampül yanmıyor değiştiriyorum. Aynı sorun arkadaşın ve abimin aracındada vardı hatta abim bıkmıştı değiştirmiyordu artık. Bu genetik bir problem midir yoksa elektriksel veya akü ile alakalı bir sorun mu? 

 

2. Sorunum ise son zamanlarda yaşadığım bir olay. Bu aralar aracı sürekli kullanmıyorum. 2-3 günde bir çalıştırdığımda araçta airbag ikazı veriyor ama ışık yanmıyor. Bazen geç marş alıyor.  Bir ara kontağı çevirirken ABS devre dışı yazdı gitti. Arıza ısıgı yanmıyor ancak göstergede ikaz yanıp gidiyor. Bunun akü ile alakalı olabileceğini düşünüyorum. Araç bende 3 yıldır var. Akü değiştirmedim markası VARTA akücüye gittim. Akücü abi araç çalışıyor şimdi ölçüm yaparsak akü dolu çıkar demişti. 

 

Bu sorun değil ben normalde aracımı 7.000km de bir yağ değişimi yapıyorum. 205.000'de kontrolü var. Ancak 1 yıl doldu yağ bakımının araç 6 bin km yaptı. 1 yıl geçtiği için yıllık bakımını yaptırmalı mıyım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre şengül yazdı:

Akücü abi araç çalışıyor şimdi ölçüm yaparsak akü dolu çıkar demişti. 

başka bir akücüye gidin , muhtemelen akü gidici ve şarj voltajını takip edin ampülle alaklı da olabilir

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Emre şengül yazdı:

Arkadaşlar merhaba bende 2011 - 1.3 - euro 4 - 200.000 binde linea var. Araç 180.000 Km'den beri bende sorunsuz kullanıyorum. Ancak araçla ilgili problemim var.

 

1. Sorun bu aracın ampül patlatma olayı var.  3 ayda bir felan bir ampül yanmıyor değiştiriyorum. Aynı sorun arkadaşın ve abimin aracındada vardı hatta abim bıkmıştı değiştirmiyordu artık. Bu genetik bir problem midir yoksa elektriksel veya akü ile alakalı bir sorun mu? 

 

2. Sorunum ise son zamanlarda yaşadığım bir olay. Bu aralar aracı sürekli kullanmıyorum. 2-3 günde bir çalıştırdığımda araçta airbag ikazı veriyor ama ışık yanmıyor. Bazen geç marş alıyor.  Bir ara kontağı çevirirken ABS devre dışı yazdı gitti. Arıza ısıgı yanmıyor ancak göstergede ikaz yanıp gidiyor. Bunun akü ile alakalı olabileceğini düşünüyorum. Araç bende 3 yıldır var. Akü değiştirmedim markası VARTA akücüye gittim. Akücü abi araç çalışıyor şimdi ölçüm yaparsak akü dolu çıkar demişti. 

 

Bu sorun değil ben normalde aracımı 7.000km de bir yağ değişimi yapıyorum. 205.000'de kontrolü var. Ancak 1 yıl doldu yağ bakımının araç 6 bin km yaptı. 1 yıl geçtiği için yıllık bakımını yaptırmalı mıyım

1- Kronik bir problem, çözümü konusunda yapabileceğiniz tek şey önce aracı çalıştırıp sonra farları yakmak ve önce farları söndürüp sonra stop etmek. Yine de zaman zaman patlayacak. Patlamıyorsa araba bozuk demektir.

2- Akünüzün değişme vakti gelmiş muhtemelen. Akü zayıfladığında airbag, abs vs daha başka ilginç hata mesajları çıkar linealarda. Sonra da bir gün binersiniz, marş yok.

 

Çağlar abinin dediği gibi, elektrikçinizi değiştirin. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

lineanın ampul olayı efsanevi bence. patlatmayanı varmıdır?

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Doğan Arşiray yazdı:

lineanın ampul olayı efsanevi bence. patlatmayanı varmıdır?

Aracı çalıştırmazsak, farları da yakmazsak patlamıyor. Onun dışında kafasına göre acayip acayip ampulleri patlatıyor :D 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Murat Sahın yazdı:

Aracı çalıştırmazsak, farları da yakmazsak patlamıyor. Onun dışında kafasına göre acayip acayip ampulleri patlatıyor :D 

Aynı seri doblolarda da var. Ama 2017 olan kasada patlatma olayı yok. Tesisatın kablolarını mı kalınlaştırdılar naptılarsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fara gelen tesisata voltaj sabitleyici röle takılabilir, voltajı sabitlerse patlamaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Emre şengül yazdı:

1. Sorun bu aracın ampül patlatma olayı var.  3 ayda bir felan bir ampül yanmıyor değiştiriyorum. Aynı sorun arkadaşın ve abimin aracındada vardı hatta abim bıkmıştı değiştirmiyordu artık. Bu genetik bir problem midir yoksa elektriksel veya akü ile alakalı bir sorun mu? 

Tüm linea'larda var bu durum. Belki LED denenebilir. Voltaj dalgalanmasına daha dayanıklılar.

 

Emre şengül yazdı:

2. Sorunum ise son zamanlarda yaşadığım bir olay. Bu aralar aracı sürekli kullanmıyorum. 2-3 günde bir çalıştırdığımda araçta airbag ikazı veriyor ama ışık yanmıyor. Bazen geç marş alıyor.  Bir ara kontağı çevirirken ABS devre dışı yazdı gitti. Arıza ısıgı yanmıyor ancak göstergede ikaz yanıp gidiyor. Bunun akü ile alakalı olabileceğini düşünüyorum. Araç bende 3 yıldır var. Akü değiştirmedim markası VARTA akücüye gittim. Akücü abi araç çalışıyor şimdi ölçüm yaparsak akü dolu çıkar demişti. 

Akü muhtemelen sorun. Akü testi araç çalışmazken yapılıyor. Ne alaka bunu demiş anlamadım. Salmak istemiş sanırım.

 

Emre şengül yazdı:

1 yıl geçtiği için yıllık bakımını yaptırmalı mıyım

Evet.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Patlama olayını geçtim stop ışıklarının sürekli devamlı yanması gözüme çarpıyor bu ara. Arka camın altındaki bile sürekli yanıyor. 

İlginç durum. 

Yorum bağlantısı
Emre şengül

Geçenlerde sinir oldum değiştirmiyecektim. Arka sol park lambasıda gidince değiştireyim dedim. Sol ön sol arka park ve plaka lambası değiştrdim. Allahtan çok masrafı yok. :) Genelde  yolda giderken kesin bir tane lineanın arka farı yanmıyor. :) Aküyüde arabayı satma durumum oldugundan değiştirmek istemiyorum yolda kalana kadar devam edeyim. En azından bir tek benim araçta far patlamıyormuş 

He birde yazmayı unuttum. Araca sonradan sis farı taktırmıştım tamponda delik vardı çirkin durmasın diye onunda teki patlamıştı 4 tane ampül değiştirdim. :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Avrupa arabaları neden bu kadar problemli :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

kayınçoda 2012 1.3 95 olanı var oda yakında yakacak arabayı:) sürekli ampül patlıyor, 2011 model 1.3 vardı bende 1 veya 1,5 yıl bindim  hiç yaşamadım bu sorunu.

Yorum bağlantısı
Emre şengül

Benim arkadaşta ve abimde vardı oda sürekli patlatıyordu. O yüzden kroniktir diyordum. Ben bayrama yakın rutin bakımlarını yaptırayım bari 1 yılı geçti hemen hemen ilginiz yardımlarınız için çok teşekkür ederim

Ev alma durumum var o yüzden çok sallamıyorum. Ev işi netleştikten sonra Allah nasip ederse liseden beri hayalim olan Fiat Bravo'yu alacağım. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Avrupa arabaları neden bu kadar problemli :) 

Honda'da kendi çöken tavan gördü bu gözler. İyi düşünelim :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Honda'da kendi çöken tavan gördü bu gözler. İyi düşünelim :) 


tavan bu. çökebilir. Güçlendirm.. pardon yanlış başlık galiba :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Doğan Arşiray yazdı:

lineanın ampul olayı efsanevi bence. patlatmayanı varmıdır?

Benimki daha patlatmadı, 2 yıl oldu alalı :unsure2:ama benimki de ara ara plaka lambası arızası veriyor, kendiliğinden düzeliyor. 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Murat Sahın yazdı:

1- Kronik bir problem, çözümü konusunda yapabileceğiniz tek şey önce aracı çalıştırıp sonra farları yakmak ve önce farları söndürüp sonra stop etmek.

 

Linea harici herhangi araçta da böyle yapmak gerekmez mi? Normali bu değil mi?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Linea harici herhangi araçta da böyle yapmak gerekmez mi? Normali bu değil mi?

Alışkanlıklar doğruların önüne geçer hep. Bence de doğrusu bu, ama çoğunluk o farı ya hiç açmaz ya hiç kapatmaz :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Fransız Pug'da motor çalışmadan far, kalorifer, gündüz farı vs devreye girmiyor kontak açık olsa bile. Fiat'ta herşey aktifti kontağı açmak yetiyordu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...