Selçuk Keleş 10 Ağustos 2007 Paylaş 10 Ağustos 2007 Önce farlar bir gelsin de, kalan kısmı ona göre bakılır. Farlarda seviye motoru olmayacaktır muhtemelen, ampulü tutturmak için ne gibi bir şey kullanılmış, klips veya tutucu ona göre D2S kullanılabilme durumu anlaşılır. D2S ile D1S'in odak uzaklıkları aynıdır zaten ikisi de D2S sayılır Ebay'de halojenden xenona çevrim için dönüştürücü kablolar var belki buna da ihtiyaç olacak. Sonuçta serviste bunun nasıl yapılacağı bilinmiyorsa deneme yanılma yöntemi ile halledilir. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 14 Ağustos 2007 Yazar Paylaş 14 Ağustos 2007 (düzenlendi) Farları getirttikten sonra elimde kalmasın da. Sıfır Ballast + D2S ampulü (philips osram hella) TR'de ne kadara satın alırım, tahmini bir fiyat bilginiz var mı. Toplam bir fiyat çıkartmak istiyorum, tüm işlemlerin bütçemi aşıp aşmayacağını hesaplamam lazım, ona göre farları sipariş edeceğim. 14 Ağustos 2007 tarihinde #1Ferrari tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 14 Ağustos 2007 Paylaş 14 Ağustos 2007 Hella D2S ballastların yenisini en ucuz 250-300 YTL'ye bulmuştum, osram D2S ampul 4300K 120 YTL civarında. D1S'te ise fiyatlar yaklaşık %50 artıyor. Mtec'ler daha ucuzdur sanıyorum. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 14 Ağustos 2007 Yazar Paylaş 14 Ağustos 2007 (düzenlendi) Mtec pek almayı düşünmüyorum. Ya da alsam da sadece ballastı mtec alıp ampulü philips ya da osram almayı düşünüyorum. Herhalde mtec'in ballastı işimi görür? Ballastta illaki philips ya da hella falan almak iyidir gibi bir durum sanırım söz konusu değil? Ama ballastın da mtec değil de philips ya da hella olması önemliyse onları da mtec dışında birşey alayım? Bir de selçuk bey verdiğiniz fiyatlar tanesi mi yoksa çifti midir?Sanırım bir de soket almam gerekecek. Soket fiyatları önemsenecek miktarda değildir diye tahmin ediyorum, yanılıyor muyum acaba? 14 Ağustos 2007 tarihinde #1Ferrari tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 14 Ağustos 2007 Paylaş 14 Ağustos 2007 Bu fiyatlar tane fiyatı. Balastlar çok pahalı ve sanayide çıkmacılarda çok temiz balastlar bulunabiliyor. Ya hepsini hella vb. OEM marka alırsın ya da mtec falan olur. Şu soketi de burda bulabilecek misin bilemiyorum sanki el yapımıymış gibi geliyor bana ebayde satılanlar. Kaldı ki D2S takıp takamayacağımızı da bilemiyoruz, D1S kullanmak zorunda kalabilirsin ki o zaman fiyat şişer. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 16 Ağustos 2007 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2007 (düzenlendi) TR'de maslakta bu farı satan bir yer buldum. Elinde de bu fardan hazır varmış. Fiyat olarak 240YTL dedi. Sanırım bir miktar indirim daha yaptırabilirim. Ama servisten getirtmek bana daha mantıklı geldi. Servis 268YTL'ye getirtiyor. Bu farı TR'den alırsam ve takarsam, aracım garanti kapsamından çıkar mı acaba, yoksa servis vasıtasıyla getirmek daha mı uygundur. Ayrıca servise getirtirsem farların takma işlemini de gerçekleştirecekler. Bir de elinde D1S ve D2S'nin bağlantı uçlarını gösteren foto olan var mıdır acaba? Benim aracın soketinde nasıl bir değişiklik yapılması gerektiğini anlamaya çalışacağım da Mesela hala benim h7 fara oturan soket de nasıl bir düzenleme yapacağımı anlayabilmiş değilim. 16 Ağustos 2007 tarihinde #1Ferrari tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Ağustos 2007 Paylaş 16 Ağustos 2007 D1SD2SD1S'in ateşleyicisi resimde sanki büyükmüş gibi görünüyor seni yanıltmasın. D2S balast (tek parça)D1S balast (ayrıca ara kablosu vardır)Bu linkte de -sanırım VW grubu tüm araçlarda kullanılabilen- halojen-xenon far dönüştürücü kablosu var, bu kablo senin farına gelen dış kablonun ucuna takılacak, çünkü aküden switchden gelen pinler farklı.http://cgi.ebay.de/Xenon-Scheinwerfer-Adap...bayphotohostingDaha önemli bir konu ise D1S yuvasına D2S'in nasıl tutturulacağı, farın arkasında D1S'in o küçük kutucuğu için tutma klipsi vardır, görmedim ama D2S olması zor görünüyor.Servis ara bağlantı kablolarını + işçiliği de uygun rakama sağlayabiliyorsa avantajlı olabilir. Aşağıya daha büyük D1S ampul ve balast resmi ekliyorum. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 16 Ağustos 2007 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2007 (düzenlendi) Selçuk bey öncelikle çok çok teşekkür ederim ellerinize sağlık, tam da aradığım resimlerdi bunlar.Yavaş yavaş kafama yatmaya başladı. Şuan kafamda D1S kullanmak var. Tamamen orjinal ve uydurma olmaması için D1S kullanmayı düşünüyorum. Ama D2S'yi tam ve sağlıklı bir şekilde oturtabilirsem ne ala.Önümüzdeki hafta maslakta bulduğum fara bakmaya gideceğim. Arkasına falan bakıcam, nedir ne değildir diye. Özellikle dikkat etmem gereken birşey var mı bilmiyorum ama yine de gidip bir bakayım diyorum, sonradan tüh dememek için.ebay'deki dönüştürücü adaptör sanırım benim aradığım ürün. Bu üründen TR'de bulabilirsem süper olur. Zira internetten kredi kartı ile alışverişe pek yanaşmıyorum. Şnternette ufak çaplı bir araştırma yaptım, bulduğum d1s'lerin hemen hepsi Osram marka. Eskiden sorun etmiyordum markasını ama nedense Philips arar oldum. Bu sanırım biraz kötü oldu. Hele haftaya bir fara bakayım, bir terslik olmazsa farı sipariş edip, harıl harıl philips d1s ampul ve uygun bir ballast aramaya başlayacağım. Servis ara bağlantı kablolarını + işçiliği de uygun rakama sağlayabiliyorsa avantajlı olabilir.ara bağlantı kabloları derken? 16 Ağustos 2007 tarihinde #1Ferrari tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 16 Ağustos 2007 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2007 (düzenlendi) Kafayı yemek üzereyim, internette o kadar bakındım ki beynim sulandı. Biri bana şunu anlatabilir mi; şimdi ben gittim d1s ampul ve ballast aldım diyelim. Ampulü yuvasına oturttum. ampulün arkasından çıkan kabloyu ballastın üzerindeki iki bağlantı yerinden birine bağladım. ee şimdi napmam gerekiyor. şuan benim h7 ampulümü bağladığım, aracın üzerindeki soketim boşta sallanıyor öylece. ballastın üzerinde de bir bağlantı yeri boşta bekliyor. ayrıca ballast aküye falan da bağlı değil, ölece o da bekliyor. ne yapmam gerekiyor şimdi burda? bu kısmı anlamadım, basit bişeyse de artık beynim sulandı anlayamıyorum. biri bana şu bağlantıyı bir izah edip beni 4300k philips ampul gibi aydınlatabilirse mükemmel olacak.ikinci sorum şu. Şimdi benim kullandığım farın kısaları h7. kısalara d1s'yi taktım diyelim. ballastı falan da taktık, kısalarımız xenona döndü. iyi tamam buraya kadar güzel. ee uzun farlarım nolacak? eski farımın uzunları küçük bi ampul, yani h7 değil. h1 h3 artık herneyse ondan işte. Yeni sipariş edeceğim ampulün uzunları ise h7. ee nasıl olacak şimdi bu. bu fardan çıkardığım h7 ampulümümi o fara takıcam ama eski farda uzun h7 değildi. aracın bağlantısı da h7'ye göre değildir tahminim. bir de burayı anlamadım. eskiden h1 yahut h3 her ne karın ağrısıysa, o uzunlara nasıl h7 ampulü bağlayacağım. aha bir de burayı anlamadım. şunları bir anlasam süper olacak da, kafa basmıyor artık. 16 Ağustos 2007 tarihinde #1Ferrari tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Temizsoylu 17 Ağustos 2007 Paylaş 17 Ağustos 2007 (düzenlendi) Aracın mevcut far tesisatına yeni takacağın xenon farı adapte etmek için Selçuk un linkini verdiği e-bay deki dönüştürücüden alman gerekli. Bunu temin edip uyguladıktan sonra kafandaki bütün sorular çözülecek. Dönüştürücü olmadan yapmak ta mümkün, kendi başına yapman oldukça zor, işi iyi bilen oto elektrikçisi lazım, tesisatı parçalamadan çalışacak birisi, onun da alacağı işçilik parası bu dönüştürücüden fazla olur. 17 Ağustos 2007 tarihinde Cem Temizsoylu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Ağustos 2007 Paylaş 17 Ağustos 2007 D1S balast elektrik girişi farın içinde kalıyor ve farın giriş soketinden alıyor içten kabloyla. Yanı dışarıdan aküden falan elektrik gelmeyecek. Farın ana giriş soketine tesisattan gelen kabloyu takıyosun ordan alıcak. Tabii ki halojen ile xenon farların giriş soketleri pin olarak farklı olucaktır. Uzunlara da H7 takıcaksın, o da kablosunu içeriden alacak az önceki giriş soketinden yani. Eski uzun farının soketi (dişleri) H3'e göreydi yeni aldığın farda ise H7 soketli olucak. Ekteki resim Bora'nın orjinal xenon farı resimde farın giriş soketi görünmüyor, ancak balasttan içeri dağılan kabloları görebilirsin.Farın seviye motoru içinde geliyor mu ona da bakarsın hatta resim de çekersin. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 17 Ağustos 2007 Yazar Paylaş 17 Ağustos 2007 Peki bu dönüştürücüden TR'de var mıdır, gören ya da duyanınız var mı. Haftaya fara bakmaya gideceğim, o zaman hazır gitmişken sanayide de sorayım bu dönüştürücüden var mı. Herhalde bu dönüştürücüden temin ettikten sonrası basit, kendi başıma halledebilirim?.. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 23 Ağustos 2007 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2007 verdim farların siparişini, giriştik bir maceraya bakalım hangi sorunlarla karşılaşıp nasıl bir sonuç elde edeceğiz. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 9 Eylül 2007 Yazar Paylaş 9 Eylül 2007 Farlar bi-xenon mu? Far soketinde değişiklik yapmak gerekebilir, Leon larda orjinal soket olmuyordu galiba.siz sanırsam leon'a böyle bir uygulama yapmıştınız orjinal far sipariş ederek. Soket konusunu siz nasıl hallettiniz, ebay'den falan mı aldınız acaba? Yorum bağlantısı
Cem Temizsoylu 10 Eylül 2007 Paylaş 10 Eylül 2007 VW lerde tecrübeli bir oto elektrikçiye yaptırmıştı arkadaş, nasıl olmuştu unuttum ama, bayağı bir tadilat yapılmıştı yanılmıyorsam. Farlar çok hesaplıydı ama onu hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 17 Eylül 2007 Yazar Paylaş 17 Eylül 2007 (düzenlendi) Arkadaşlar bugün itibariyle farlarımı teslim almış bulunuyorum. Bu fiyata gelen farların içinde D1S ampul de bulunuyor. İnanılmaz şekilde dört ayağımın üstüne düştüm sanırım. Çünkü bu ampullerin tanesine 416YTL istiyordu servis ama farla beraber geldi. Şuan D1S ballast aldığımda işlem tamamlanmış olacak öyle görünüyor. Seviye motoru da farla birlikte geldi. Bir de şu soket işi var tabi halletmem gereken. Bu şansla belki sokete de gerek kalmaz kimbilir 17 Eylül 2007 tarihinde #1Ferrari tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 18 Eylül 2007 Yazar Paylaş 18 Eylül 2007 arabanın üzerindeki soketin bu fara uyum sağlayıp sağlamayacağını en basit şekilde nasıl anlayabilirim? Eğer uymayacaksa ona göre o ebay'deki ara kablodan sipariş edeceğim de. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 19 Eylül 2007 Paylaş 19 Eylül 2007 Soketlerin içindeki pinlere bak, kısa/uzun/sinyal/park/şase sıralaması vs aynı gibi görünüyorsa bir elektrikçide denersiniz. Yok soketler benzemiyorsa çevirici almaktan başka yol zaten görünmüyor. Bence bir elektrikçiye git, o uçları çok kolay tespit eder. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 19 Eylül 2007 Yazar Paylaş 19 Eylül 2007 (düzenlendi) bugün biraz sanayide turladım. hiç de beklediğim gibi olmadı. Maslak sanayi, sefaköydeki çıkmacılar ve ikitelli organize sanayide gezindim. Maslak sanayide hiçbir çeşit ballast'la karşılaşamadım. hatta adamlar ballastın ne olduğunu bile bilmio. belki balans dersem anlarlar dedim onu da anlamadılar, bulamazsın buralarda dediler. bazıları da biz bulsak kendi arabamıza takcaz dediler, hayret ettim, resmen bulamadım yani. sefaköy de öyle, orda da yok. ikitelli organize sanayide en azından 2-3 tane bulabildim d2s de olsa.bi yerde d1s buldum, scenic'den çıkma. tam istediğim ballast ama elinde 1 tane varmış, şimdilik almadım. bi tane de vw'den çıkma buldum, o da uygun gibi geldi ama elektrik girişi uygun değildi. şimdilik durumlar böyle. bir de bostancıya gidicem herhalde, ne zormuş ballast bulmak, kime sorsam yok ya da bulamazsın mümkün değil diyorlar. şaşırdım.. 19 Eylül 2007 tarihinde #1Ferrari tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Eylül 2007 Paylaş 19 Eylül 2007 Tolga Bey. "motor" diye sormalıydın Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 19 Eylül 2007 Paylaş 19 Eylül 2007 Beyin de sen ona bence Maslak sanayide parça aramadım bulsam da aşırı fiyat çekeceklerine eminim. Araştırmaya devam et yeni jenerasyon araçlar genellikle d1s balastla geliyor. Bostancı sanayinin arkasındaki çıkmacılarda hep g3/g4 balast gördüm, dikkat etmediğim için d1s farketmemiş olabilirim ama bulunacağına eminim. Hatta bir yandan sıfır olarak da araştır, çıkmasına 150-200 denen g3 balastın yenisini bir bmw parçacısında 250'ye bulmuştum. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 19 Eylül 2007 Yazar Paylaş 19 Eylül 2007 evet beyin diyince anladılar. en son beyin demeye başlamıştım ben. motor diyenler de oldu. aslında bir yerde buldum ama tek vardı elinde. 150 dedi pazarlıkla daha ucuza da alınabilir.soketi uymayan bir tane d1s vardı. bir çift. adam bedavaya bile verecekti ama soket uymadı işte. vw'den çıkmaydı ve tertemizdi Yorum bağlantısı
Cem Temizsoylu 20 Eylül 2007 Paylaş 20 Eylül 2007 Hangi soketi uymadı? Ballast beslemesine giren soketse o mühim değil, kablo lehim uydurmasıyla yapılabilir. Farın altında ballast için yer olması lazım, oraya da oturuyorsa sorun yok. Bedavaya verecekse alsaydın keşke. Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567 20 Eylül 2007 Yazar Paylaş 20 Eylül 2007 (düzenlendi) benim fardan gelen elektrik kablosu 2 dişli bir uca sahip, o ballastın girişi ise 6-8 diş falandı, açıkçası aklıma geldi tadilat falan yapılıp uydurulur mu diye ama yapılırsa sağlıklı olur mu bilemedim. farın altına da cuk diye oturuyordu ballast. bu adamın bana gösterdiği ballast. elektrik girişi daha geniş.bunda ise elektrik girişi 2 dişli.. benim aradığım ballast bundan. şu fotoda gördüğünüz ballast ve ampul halinde bir adamda vardı. sadece ballastı verebileceğini söyledi. gerçi benim ampulümün arkası böyle değil. kutu şeklinde ama bir problem çıkmaz diye düşündüm.. 20 Eylül 2007 tarihinde #1Ferrari tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 20 Eylül 2007 Paylaş 20 Eylül 2007 Alttaki Valeo'nun balastı işte, o ucu ordaki şeyden çıkarılırsa senin D1S'e uyar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts