Serkan Polat1679652619 17 Temmuz 2014 Paylaş 17 Temmuz 2014 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar,Forumda yeni olduğum için mesajı yanlış yere yazıyorsam şimdiden özür dilerim.Geçen geçen ay aldığım 2007 Megane II SW 1.6 aracımın sol xenon ampulü birkaç gün yanıp söndükten sonra kesildi. Sakarya'da sanayiye önce elektrikçiye gittim. Tamponun sökülmesi gerektiğini söyledi, yan tarafta kaportacıda tamponu söktürdüm. Tekrar elektrikçiye geldim, usta farın artık işlevini yitirdiğini, renginin de mora döndüğünü bu nedenle değişmesi gerektiğini söyledi. Fiyatını sorunca çırağıyla parçacıya gönderdi. Parçacı orijinalinin 422 tl, ostram 173 tl (8000K), Çin malı da 65 tl olduğun söyledi. Hiçbirisini almadan tekrar ustaya gidip eskisini takmasını söyledim ve kaportacıdan da tamponu yeniden taktırdıktan sonra eve döndüm. Tabi 50 tl gitti Bu far türü hakkında bilgi sahibi olmadığımı belirtmek isterim.Bu araç için hangi ampul türünü tercih etmeliyim ve dikkat etmem gereken noktalar konusunda yardımlarınızı bekliyorum. 17 Temmuz 2014 tarihinde Serkan Polat tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 17 Temmuz 2014 Paylaş 17 Temmuz 2014 Sahibinden de çıkma oem ampul satılıyor. Çiftini 100-150 tl ye alabilirsiniz. 4300 k üstüne çıkmayın, aydınlatma kalitesi çok düşer Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 18 Temmuz 2014 Paylaş 18 Temmuz 2014 Merhaba arkadaşlar,Forumda yeni olduğum için mesajı yanlış yere yazıyorsam şimdiden özür dilerim.Geçen geçen ay aldığım 2007 Megane II SW 1.6 aracımın sol xenon ampulü birkaç gün yanıp söndükten sonra kesildi. Sakarya'da sanayiye önce elektrikçiye gittim. Tamponun sökülmesi gerektiğini söyledi, yan tarafta kaportacıda tamponu söktürdüm. Tekrar elektrikçiye geldim, usta farın artık işlevini yitirdiğini, renginin de mora döndüğünü bu nedenle değişmesi gerektiğini söyledi. Fiyatını sorunca çırağıyla parçacıya gönderdi. Parçacı orijinalinin 422 tl, ostram 173 tl (8000K), Çin malı da 65 tl olduğun söyledi. Hiçbirisini almadan tekrar ustaya gidip eskisini takmasını söyledim ve kaportacıdan da tamponu yeniden taktırdıktan sonra eve döndüm. Tabi 50 tl gitti Bu far türü hakkında bilgi sahibi olmadığımı belirtmek isterim.Bu araç için hangi ampul türünü tercih etmeliyim ve dikkat etmem gereken noktalar konusunda yardımlarınızı bekliyorum.Ampul tipi D1S diye biliyorum. Sıfır ya da ikinci el bulmanız mümkün. Fiyatlar ve markalar anlamsızmış, osram'ın 8000K xenon ampulü yok, 422 lira da farın fiyatı herhalde. Osram Xenarc D1S'i 150-200 lira civarında sıfır olarak alabilmeniz lazım. Çin malı ucuz ampuller almayın. Ayrıca, muhtemelen diğer ampul de yakında bozulacaktır, çift olarak değiştirmeniz daha mantıklı olur. Yorum bağlantısı
Serkan Polat1679652619 18 Temmuz 2014 Paylaş 18 Temmuz 2014 Servet Bey ve Selçuk Bey cevaplarınız için teşekkür ederim. Renault yetkili servis de 423 tl + 70 tl işçilik dedi. 2-3 gündür yine oto elektrikçileri gezdim. Kimisi abi 35 tl 25 de işçilik diyor kimisi 100 tl ampul 40 işçilik diyor. Lakin ne marka ampul takacaksınız kelvin değeri ne dediğimde, abi standart ampul işte 8000k-10000k dedi. Internette aşağı yukarı aşağıdaki benzer fiyatları buldum. Kendime biraz güvensem aslında ampulleri alıp kendim yapmak istiyorum fakat tampon indirirken daha büyük bir zarar vermekten çekiniyorum. Yarın bir elektrikçiye tekrar gideceğim servisimin tavsiye ettiği bakalım oradan da boş ayrılırsam kendim yapmayı deneyeceğim. Osram D2S Cool Blue Xenon Ampul 5000K: 155 tlOsram D2S Xenon Ampul 4300 K: 145 tlOsram D1S 4200 K Xenon Ampulü: 230 tlPhilips D2S Blue Vision 6000K Xenon Ampul: 230 tlPhilips D2S X-treme Vision %50 Fazla Işık 4800 K: 220 tlPhilips D2S 4200 K Xenon Yedek Ampulü: 145 tlPhilips D1S 4200 K Xenon Ampul: 295 tl Yorum bağlantısı
Erkan Kahya 18 Temmuz 2014 Paylaş 18 Temmuz 2014 (düzenlendi) Ampul almadan bosuna elektrikciye gidip sök tak parasi vermeyin. Servisten ampulun tipini ögrenip sonrada sifir veya ikinci el ama oem olan bir ampul alin. Sonrada kaportacida tamponu sokturup ampulu kendiniz de degistirebilirsiniz. Hatta sokmeden de oluyomus ama biraz zahmetli davlumbazin orada kapaklari vardir. Ugrasmayim derseniz en mantklisi ampulle beraber kaportaciya gitmek. 18 Temmuz 2014 tarihinde Erkan Kahya tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 19 Temmuz 2014 Paylaş 19 Temmuz 2014 Servet Bey ve Selçuk Bey cevaplarınız için teşekkür ederim. Renault yetkili servis de 423 tl + 70 tl işçilik dedi. 2-3 gündür yine oto elektrikçileri gezdim. Kimisi abi 35 tl 25 de işçilik diyor kimisi 100 tl ampul 40 işçilik diyor. Lakin ne marka ampul takacaksınız kelvin değeri ne dediğimde, abi standart ampul işte 8000k-10000k dedi. Internette aşağı yukarı aşağıdaki benzer fiyatları buldum. Kendime biraz güvensem aslında ampulleri alıp kendim yapmak istiyorum fakat tampon indirirken daha büyük bir zarar vermekten çekiniyorum. Yarın bir elektrikçiye tekrar gideceğim servisimin tavsiye ettiği bakalım oradan da boş ayrılırsam kendim yapmayı deneyeceğim.Osram D2S Cool Blue Xenon Ampul 5000K: 155 tlOsram D2S Xenon Ampul 4300 K: 145 tlOsram D1S 4200 K Xenon Ampulü: 230 tlPhilips D2S Blue Vision 6000K Xenon Ampul: 230 tlPhilips D2S X-treme Vision %50 Fazla Işık 4800 K: 220 tlPhilips D2S 4200 K Xenon Yedek Ampulü: 145 tlPhilips D1S 4200 K Xenon Ampul: 295 tlListede D2S var, D1S alman gerekiyor. Farın mercekli kısmının kapağını açıp, yakın plandan bir kaç foto çekersen ampul tipini anlayabiliriz. Gerçi D1S çıkıcak ama teyit edilmiş olur. Sonra da ampulle bi elektrikçiye gidip taktırırsın. Sanayide osram D1S bulabiliyor olman lazım, bunu da araştırmalısın. Bence sağ-sol ikisini de değiştirmekte yarar var bütçe varsa. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Polat1679652619 19 Temmuz 2014 Paylaş 19 Temmuz 2014 2007 Model Renault Megane II 1.6 16V SW BVA Xenon ampul değişim sürecinin sonucu:Ampul türü: D1SÜzerinde çıkan ampul: D1S Osram Xenarc 35W 66043 (internetteki fotoları göz önünde bulundurduğumda sanırım bu ampul sahte ama bir haftalık kısa xenon bilgisiyle sınırımı da aşmak istemem)Yeni takılan ampul: D1S Osram Xenarc Xenon 35W 66144 pk32d-2Yeni takılan ampul fiyatı: 225 tl + 50 tl işçilik = 275 tlDüşünce: Yazık, günah! Özellikle bayram öncesi Yorum bağlantısı
Erkan Kahya 19 Temmuz 2014 Paylaş 19 Temmuz 2014 Düşünce: Yazık, günah! Özellikle bayram öncesi Yapcek yok geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Hadi geçmiş olsun. Umarım sağ-sol ton farkı olmamıştır. Yorum bağlantısı
Serkan Polat1679652619 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Teşekkürler, hayır herhangi bir ton farkı olmadı. Ama hem daha önce aynı olayı tecrübe eden arkadaşların başından geçenlere bakınca hem de ampul üreticilerinin sitelerinde tek ampul değişiminin diğer ampule bir süre sonra zarar vereceği belirtiliyor. Bakalım bu "bir süre" bizim araçta ne kadarlık bir süreye denk gelecek Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Ampulün diğerine zarar vereceğini ilk defa duyuyorum, insanlar kafadan atar onlara alıştım da , üreticilerin böyle bir şey söylediğine emin misin ? Aynı anda iki ampul değişim önerisinin temel nedeni ikinci ampulün de teorik ömrünün sonuna yaklaştığı + gücünün zayıflaması nedeni iledir. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 27 Temmuz 2014 Paylaş 27 Temmuz 2014 Sizi yanlış yönlendirmişler.Sonuç olarakta biraz kabarık bir tutar ile çözüm bulunmuş.Bu arkadaşlara ne denilebilir bilmiyorum.Rabbim bu arkadaşlara yaptıkları işin ehliyetini kazanmaları için istek ve ahlakını versin diye dua ediyorum.Geçmiş olsun. 1 Yorum bağlantısı
Kaan Demirel 26 Ocak 2015 Paylaş 26 Ocak 2015 Arkadaşlar bnm 2004 model megane 2 de orjinal mercekli xenon far mevcut sol taraftaki balastım bozulmuş servis sıfırına 500 tl gibi bi msraf çıkarıyor bunun yerine bi xenon kiti alsam onları taksam vizede sıkıntı yaratırmı bide şimdi far yükseklik ayarları bu aldıgım xenon kitine uycakmı biliyosunuz ki vizede far yükseklik ayarı çalışmıyorsa agır kusur ondan korkuyorum Selamlar. Hocam ben de çok araştırdım. Servisler fahiş fiyat çekiyor. Parçaları kendiniz alıp taktırın. Araştırmalarım sonucu en uygun fiyatı şurdan buldum ve aldım. Taktırdım sorunsuz kullanıyorum hem beyni hem de ampulleri. Ustaya gösterdim orjinalliğini de onaylattım sıkıntı yok çok şükürhttp://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/orijinal-hella-xenon-far-beyni-xenon-balast-d2s-145337684 Yorum bağlantısı
Hüseyin Semizark 1 Nisan 2015 Paylaş 1 Nisan 2015 (düzenlendi) Merhaba Arkadaşlar2007 model mercekli megane 2 aracımda kullanabileceğim, H7 tip en düşük KELVIN değeri olan Xenon ampuller (Kit değil sadece ampul) hangileridir ?Bir türlü 4300K, 4500K veya 5000K H7 Xenon bulamadım. Yardımcı olabilir misiniz ? (5000K 'dan yukarısını tercih etmiyorum)Şu linkte 4300k var ama markası bile belli değil. 1 Nisan 2015 tarihinde Hüseyin SEMİZARK tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 2 Nisan 2015 Paylaş 2 Nisan 2015 Merhaba Arkadaşlar2007 model mercekli megane 2 aracımda kullanabileceğim, H7 tip en düşük KELVIN değeri olan Xenon ampuller (Kit değil sadece ampul) hangileridir ?Bir türlü 4300K, 4500K veya 5000K H7 Xenon bulamadım. Yardımcı olabilir misiniz ? (5000K 'dan yukarısını tercih etmiyorum)Şu linkte 4300k var ama markası bile belli değil.H tipi xenon kitler uzmanlık alanımıza girmiyor. Piyasada ne bulduysanız o. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Semizark 8 Nisan 2015 Paylaş 8 Nisan 2015 (düzenlendi) Hocam 3 sorum olacak, bu konularda bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim.Megane 2 2007 model, Mercekli Aracıma yaklaşık 10 gün kadar önce kuzenimden aldığım 2. el xenon farları Taktırdım. Cyclone Marka 8000K lik.Birinci sorun, Araç Çalışmadığı durumlarda Farları yaktığımda, sol far yanıyor, ama sağ far çoğu zaman ısınmadan ve birkaç deneme yapmadan yanmıyor. Araç yeni çalıştırıldığında da yanmama sorunu olabiliyor, ancak yarım dakikaya kadar tahminen far ısındığı için, yanmaya başlıyor (Farı kapatıp açınca)İkinci Sorun,Yürür durumda iken, gaza bastıktan sonra ayağımı gazdan çekerken, yani yavaşlama eğiliminde iken, Aynı far (Sağ taraftaki) titreme yapıyor.Üçüncü sorun, Ustam sanırım Farların seviyesini tutturamadı, ama emin olamadım. Aşağıya eklediğim fotoğrafta Farlarımın gece çekilmiş görüntüsü var. Sağ farın en ileri ışık düşürdüğü nokta ile, sol Farın en ileri ışık düşürdüğü nokta farklı. Yani 2 farklı ışık hüzmesi oluşuyor. Bu hüzmeler arasında da yarı karanlık bir Alan kalıyor. Belki de, hüzmeler tam üst üste oturmadığı için tüm ışık vuran alanlardan da alabileceğim maksimum parlaklıktan feragat etmiş oluyorum. Karşıdan gelen sürücünün gözünü almaması için bu şekilde ayarlanmış olabilir mi ? diye düşünüyorum.Ancak, yanlış hatırlamıyorsam, önceden sarı ampul kullanırken bile, hüzmeler gene tek kesilme çizgisiyle birleşiyordu, Bu homojen aydınlatılan alanın sol tarafı biraz aşağıya doğru kesikti, böylece ışığın karşıdan gelen sürücünün gözünü alması engelleniyordu.Megane 2'lerde far ampullerini yerine oturtmak büyük dert, kendim kurcalarsam büyük ihtimalle iyice bozarım seviyesini. sanırım Xenonlardan dolayı çarpılma ihtimalim de var ?Sizin fikirlerinizi alabilir miyim ? 8 Nisan 2015 tarihinde Hüseyin Semizark tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 9 Nisan 2015 Paylaş 9 Nisan 2015 Sorularınızın tek sorun kaynagı kullandığınız xenon kitle alakalı.Bu tip kitler ile H7 mercek yada taslı tabanda performans almanız zor.İlla takılacak ise metal kılıflı 4300k H7R xenon kit bulup takın. Oem kit için mercek değişimide şart.Mercek değişimi ile Oem kit takarsanız Roleli şekilde bir sistem yapılması sizi her şekilde memnun edecektir.Eski tip Valeo bi-xenon mercek biraz uğraşı ile montajı yapılabilir ama temizi bulmak sıkıntı.Eski Hella bi-xenon daha verimli beir değişim olacaktır.D2s set kullanabilirsiniz.Işık desenleride gayet normal olması gerektiği gibi.Halojen ampul takın deneyin aynı şekilde deseni görürsünüz.Fakat yinede H7 halojen yerine H7 kılıf xenon takıldığınıda desen net olamıyor buda gerçek bir durum. Farlar aşagıda görünüyor.Biraz yukarı alınması lazım. 1 Yorum bağlantısı
Yüksel Turut 10 Nisan 2015 Paylaş 10 Nisan 2015 slm arkadaşlar bu sitede nasıl resim paylaşılıyo bir türlü beceremedim yardım lütfen Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 12 Nisan 2015 Paylaş 12 Nisan 2015 Hocam 3 sorum olacak, bu konularda bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim.Megane 2 2007 model, Mercekli Aracıma yaklaşık 10 gün kadar önce kuzenimden aldığım 2. el xenon farları Taktırdım. Cyclone Marka 8000K lik.Birinci sorun, Araç Çalışmadığı durumlarda Farları yaktığımda, sol far yanıyor, ama sağ far çoğu zaman ısınmadan ve birkaç deneme yapmadan yanmıyor. Araç yeni çalıştırıldığında da yanmama sorunu olabiliyor, ancak yarım dakikaya kadar tahminen far ısındığı için, yanmaya başlıyor (Farı kapatıp açınca)İkinci Sorun,Yürür durumda iken, gaza bastıktan sonra ayağımı gazdan çekerken, yani yavaşlama eğiliminde iken, Aynı far (Sağ taraftaki) titreme yapıyor.Üçüncü sorun, Ustam sanırım Farların seviyesini tutturamadı, ama emin olamadım. Aşağıya eklediğim fotoğrafta Farlarımın gece çekilmiş görüntüsü var. Sağ farın en ileri ışık düşürdüğü nokta ile, sol Farın en ileri ışık düşürdüğü nokta farklı. Yani 2 farklı ışık hüzmesi oluşuyor. Bu hüzmeler arasında da yarı karanlık bir Alan kalıyor. Belki de, hüzmeler tam üst üste oturmadığı için tüm ışık vuran alanlardan da alabileceğim maksimum parlaklıktan feragat etmiş oluyorum.Karşıdan gelen sürücünün gözünü almaması için bu şekilde ayarlanmış olabilir mi ? diye düşünüyorum.Ancak, yanlış hatırlamıyorsam, önceden sarı ampul kullanırken bile, hüzmeler gene tek kesilme çizgisiyle birleşiyordu, Bu homojen aydınlatılan alanın sol tarafı biraz aşağıya doğru kesikti, böylece ışığın karşıdan gelen sürücünün gözünü alması engelleniyordu.Megane 2'lerde far ampullerini yerine oturtmak büyük dert, kendim kurcalarsam büyük ihtimalle iyice bozarım seviyesini. sanırım Xenonlardan dolayı çarpılma ihtimalim de var ?Sizin fikirlerinizi alabilir miyim ?İşte bu yüzden xenon kitleri forumda tartışmıyoruz. Temassızlık olmaması için balast bağlantılarını kontrol edin. Muhtemelen araç beyni yüzünden yaşanıyor bu sorun. Far seviyesi ayarlamasını bu linkten kendin yapabilirsin.slm arkadaşlar bu sitede nasıl resim paylaşılıyo bir türlü beceremedim yardım lütfenMesaj yazdığın ekranda kutunun altında solda Dosya eklemek için tıklayın tuşuna tıklayıp eklemek istediğin fotoları bilgisayarından gösteriyorsun. Eğer o tuşu görmüyorsan sağdaki Tam Editörü Kullan tuşuna tıklayarak tam editör moduna geçmen gerekecek. 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Semizark 28 Nisan 2015 Paylaş 28 Nisan 2015 (düzenlendi) Sorularınızın tek sorun kaynagı kullandığınız xenon kitle alakalı.Bu tip kitler ile H7 mercek yada taslı tabanda performans almanız zor.İlla takılacak ise metal kılıflı 4300k H7R xenon kit bulup takın.Oem kit için mercek değişimide şart.Mercek değişimi ile Oem kit takarsanız Roleli şekilde bir sistem yapılması sizi her şekilde memnun edecektir.Eski tip Valeo bi-xenon mercek biraz uğraşı ile montajı yapılabilir ama temizi bulmak sıkıntı.Eski Hella bi-xenon daha verimli beir değişim olacaktır.D2s set kullanabilirsiniz.Işık desenleride gayet normal olması gerektiği gibi.Halojen ampul takın deneyin aynı şekilde deseni görürsünüz.Fakat yinede H7 halojen yerine H7 kılıf xenon takıldığınıda desen net olamıyor buda gerçek bir durum.Farlar aşagıda görünüyor.Biraz yukarı alınması lazım.Oktay Bey, Oem kit icin neden mercek değiştirmek şart ? Aracımda bulunan orjinal mercek neden uygun olmaz ?Geçen gün ustama gidip Roleli bağlantı istediğimi söyledim. Bana Megane 2 araçların farlarının kendinden röleli olduğunu söyledi. Sizce doğru mu söyledi ?Yoksa burda bizim bahsettiğimiz roleli bağlama ustamın anladığından tamamen farklı bir yere röle bağlamak mıdır ?H7R kit nedir ? Diğer kitlerden farkı nedir ? Nette ben bulamadım bir link ile örnek gösterir misiniz ? Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim. 28 Nisan 2015 tarihinde Hüseyin Semizark tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 28 Nisan 2015 Paylaş 28 Nisan 2015 Oktay Bey, Oem kit icin neden mercek değiştirmek şart ? Aracımda bulunan orjinal mercek neden uygun olmaz ?Geçen gün ustama gidip Roleli bağlantı istediğimi söyledim. Bana Megane 2 araçların farlarının kendinden röleli olduğunu söyledi. Sizce doğru mu söyledi ?Yoksa burda bizim bahsettiğimiz roleli bağlama ustamın anladığından tamamen farklı bir yere röle bağlamak mıdır ?H7R kit nedir ? Diğer kitlerden farkı nedir ? Nette ben bulamadım bir link ile örnek gösterir misiniz ?Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.Orjinal farın merceği halojen ampul için tasarlanmış, xenon farın merceği optik olarak farklıdır, bu nedenle ör: d1s ampul ile d1s mercek kullanılmalıdır. 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Semizark 30 Nisan 2015 Paylaş 30 Nisan 2015 Peki Röleli xenon bağlamak nasıl oluyor ?Usta bana megane 2 lerin farları kendinden röleli demişti ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 1 Mayıs 2015 Paylaş 1 Mayıs 2015 Direkt aküden + beslemeyi role yardımı ile balasta far tesisatındaki kısa far + ucu tetikleme yaptırılarak düzgünce bir sistem yapılmış olur.bu sistem genel olarak yni nesil elektronik tesisatlarda kullanılır ve tavsiye edilir.Kendinden roleli ise bu far anahtarı için iyi bir donanım olur.Sellektör için uzun far rolesi ile kısa far rolesinin + tetik uçlarına seri olarak 1n4001 diod baglantısı ile balastında uzun far ile aynı anda sellektör yapması sağlanmış olur.Başka mantığüı yoktur. 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 4 Mayıs 2015 Paylaş 4 Mayıs 2015 Orjinalde röle illa ki vardır. Önce normal bağlantı yaparsınız beyin arıza ışığı falan yakmazsa devam. Yorum bağlantısı
Abdullah Haliloğlu 18 Mayıs 2015 Paylaş 18 Mayıs 2015 merhaba 2003 megane 2 aracım var.farlar xenon mercekli.bu arçata kullanılan beyin,ampül,balans markası nedir acaba.sağ far yanıp sönüyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts