İçeriğe Yönlendir

Renault Megane 2'ye (2002-2008) xenon


Ahmet T

Recommended Posts

Oktay Toker

Malumunuz megane II de far ve ampul değiştirmek zahmetli,tampon sökmek gerekiyor.Davlumbazdan ampul değiştirme yöntemini çok kullananda yok, bu yüzden,her muayeneden önce tampon indirmek istemem açıkcası.Bi-xenon uygulamasında içinde farın orjinalinde fiziksel oynamalar yapmak gerekiyor diye biliyorum,benim merceği çıkarıp,aynısı gibi takılan bir bi-xenon varmı bilmiyorum ,riskli bir durum pek tercih etmem.Orjinal valeo'dan yapmaya kalksak astronomik fiyatlarda.

Bu yorumunuzla zaten şimdiden kendinizi sınırlamışsınız.Çözüm için mercek değişimi şart ve bir yerden başlamanızda şart.Bu durmuda ampule falan mebla vermeniz boşa olur.

Valeo eski tip bi-xenon mercek aynen yerine monte edilir fakat bunun temizinide bulmanız oldukça sıkıntılı.

Üstte yadığım Hella bi-xenon temizi rahatça bulunabilen bir model ve fazla uğraştırmaz.

Aynı merceğe fahiş fiyata değişim sizin için kısa vadeli, çözüm olur ben böyle bir işleme girişince bi-xenon mercek değişimi ile yapmanızı tavsiye ederim.

Karar sizin. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ender Kılıç
(düzenlendi)

Benim ilk sorunum araç muayeneye girdiğinde sıkıntısız geçmek.Bunun içinde araçtaki xenon far seviye ayar tertibatı ve far yıkama sistemi olması gerek.Far yıkama sistemini daha kolay yapabileceğimizi düşünüyorum.Diğer konu ise aracın yük durumuna göre kendini otomatik ayarlayan xenon ve bi-xenon sistemi.Bunun için megane far içine tık diye oturacak bir mercek yok bildiğim kadarı ile,bu işi yapanlarlada biraz konuştum,bi-xenon için far fiziksel yapısıyla biraz uğraşmak gerektiğini(kesme,delme,slikon vsb),bundan dolayıda farın ayarları ile ilgili problemler olabildiğini,su alabildiğini,buharlanma olduğunu o yüzden bunların riskli olduğunu söylüyorlar.Tüm bu riskleri göz önüne alıp yansanayi 2 far alsam 300 TL,Ankarada bu işi iyi yapan bir arkadaş bulsam ve yan sanayi farları versem,bixenon uygulamasını bu fara düzgün adapte ettiğinide varsayıyorum,bu şekliyle mayeneden araç geçer hale gelebilirmi acaba,birde bu iş tahmini kaça patlar sizce

tarihinde Ender Kılıç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Benim ilk sorunum araç muayeneye girdiğinde sıkıntısız geçmek.Bunun içinde araçtaki xenon far seviye ayar tertibatı ve far yıkama sistemi olması gerek.Far yıkama sistemini daha kolay yapabileceğimizi düşünüyorum.Diğer konu ise aracın yük durumuna göre kendini otomatik ayarlayan xenon ve bi-xenon sistemi.Bunun için megane far içine tık diye oturacak bir mercek yok bildiğim kadarı ile,bu işi yapanlarlada biraz konuştum,bi-xenon için far fiziksel yapısıyla biraz uğraşmak gerektiğini(kesme,delme,slikon vsb),bundan dolayıda farın ayarları ile ilgili problemler olabildiğini,su alabildiğini,buharlanma olduğunu o yüzden bunların riskli olduğunu söylüyorlar.Tüm bu riskleri göz önüne alıp yansanayi 2 far alsam 300 TL,Ankarada bu işi iyi yapan bir arkadaş bulsam ve yan sanayi farları versem,bixenon uygulamasını bu fara düzgün adapte ettiğinide varsayıyorum,bu şekliyle mayeneden araç geçer hale gelebilirmi acaba,birde bu iş tahmini kaça patlar sizce

Sonrada yapılmış xenon farla muayeneden sıkıntısız geçmek mümkün değil. Seviye ve yıkama sistemi olmayacak çünkü.

Otomatik seviye sisteminin çalışması için farın da orjinal xenon far olması gerek ki, seviye motoru, farın konnektörü ve balast düzgün çalışabilsin. Şu anki fara seviye sistemini uyarlayamazsınız. Bunlar fabrikasyon olarak birlikte çalışması gereken parçalar ve sonradan yapabilmeniz için çok uğraşmak ve para harcamak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Ender Kılıç

Benimde anlamak istediğim buydu,far yıkama sistemini yapmak zor olmasa gerek diye düşünüyorum.Ancak otomatik seviye sistemide olan kit halinde satılan sistemler varmıdır , ortalama fiyatları nedir,o konuda forumdan yardım rica etmiştim.Yoksa benim ilk bahsettiğim H7 merceğime sadece xenon kit takıp kullanmak en ucuz opsiyon,Oktay bey beni bi-xenon ve xenon mercek sevdasına soktu biraz :) yoksa ben halojen merceğime xenon takmak niyetindeydim. Orjinal valeo olursa iki far 900 TL,balast 700 tl,ayar motoru 200 TL bu iş 2000 tlye çıkarki mantıksız bir rakam.Çin malı bir H7 xenon ve balastı 150 tl,mtec olursa 400 TL ye bu iş bitiyor,her muayenede aslına dönmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Sorununuza yönelik cevapları sunmuştum.

Siz şimdi farklı bir opsiyonla ve muayene için kendinize bir sınır koyarak cevap arıyorsunuz.

Bi-xenon mercek şu anki kullanımınzdan farklı bir far kullanma tekniği sunmayacak.Yani ne yükseklik ayarına etkisi var nede halojen uzun yapısını bozan bir etkisi var.

Şu anki halojen merceğe takacağınız xenon içinde otomatik yüksekli ayarı ve far yıkama zaten şart hale gelecek.Bi-xenon merceğe geçince ve buna ait xenon sistemi kullanınca gerekli hale gelecek bir yapı olmaktan çıkar.Tam tersi size her yönü ile tatmin edici bir aydınlatma ile kullanacaksınız.

Şu anki merceğe xenon takarak gittiğinizde yine sizden muayenede bu özellikleri soracaklar.Çünki bi-xenon olmayan xenon mercekli sistemlerdede bu özellikler mevcut.Bi-xenon mercek takılı olduğunu bilmezler ama xenon yanışını bilirler.Sizde muayene için bi-xenon merceğe halojen ampul takarak gidersiniz sorunsuz geçersiniz.Ha illaki her şekilde fara ayar kusuru bir şekilde yazabilirler ama xenon için yazmayacakları kesin hali ile otomatik yükseklik ve far yıkama diyede bir yazı geçmeyecek.Tecrübe ile sabittir.

Yaptığım bir çok çift mercekli,angel halkalı farlar sıkıntısız hatta bir kaçı ayar hatası olmadan geçti.sonra yine xenon sisteme devreye sokuldu.

Çözüme odaklı,yanlış işlemler ile sizin magdur olmamanız için cevaplamalar sunmaya özen gösteriyorum.Bi-xenon virüsüne karşı alınan en büyük tepsi panik atak yaklaşımı ile sorunlara sorunlar üreterek yanaşmak ile yaklaşımlar olduğu için artık çok şaşırmıyorum.

Halojen mercek var diye ve halojen ampullü yapıyada xenon sistem takılınca bu xenon sistemi için olan donanımı eklemek zaten kendiliğinden gerekli hale getiriliyor.Bunu görmezden gelip kalite bir bi-xenon sistemi için kalkıp bu tip sorun üreterek kendinize eziyet etmeyin.

Bunlardan çekiniyorsanız halojen sisteme devam edip bu işlerden uzak durmak gerekir.

Siz şimdi çözüm arayışı içinde iken orijinal far falan yazıyorsunuz fiaytlar çıkarıyorsunuz,muayene için bunlar olmayacak mı diyorsunuz ve bir yandan şimdiki fara çakma xenon sistemi kullanarak geçici ve sadece cebinizden çıkacak meblanın sizi tatmin etmeyecek bir aydınlatma sunacağını buradan okuyupta olsun deyip devam etme sürecine girmeye meilli oluyorsunuz.

Bi-xenon sistem yapıncada son cümlenizi rakatça yapabileceğinizide bilin. :good1:

Gül seviliyorsa dikenin biraz batmasına katlanmak gerekiyor. :lol:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Benimde anlamak istediğim buydu,far yıkama sistemini yapmak zor olmasa gerek diye düşünüyorum.Ancak otomatik seviye sistemide olan kit halinde satılan sistemler varmıdır , ortalama fiyatları nedir,o konuda forumdan yardım rica etmiştim.Yoksa benim ilk bahsettiğim H7 merceğime sadece xenon kit takıp kullanmak en ucuz opsiyon,Oktay bey beni bi-xenon ve xenon mercek sevdasına soktu biraz :) yoksa ben halojen merceğime xenon takmak niyetindeydim. Orjinal valeo olursa iki far 900 TL,balast 700 tl,ayar motoru 200 TL bu iş 2000 tlye çıkarki mantıksız bir rakam.Çin malı bir H7 xenon ve balastı 150 tl,mtec olursa 400 TL ye bu iş bitiyor,her muayenede aslına dönmek gerekiyor.

Otomatik seviye sistemi universal olarak var ancak bunu uyarlanabileceğini kimse garanti etmez. -> http://www.geceucusu.com/topic/6775-satilik-hella-xenon-far-otomatik-yukseklik-kiti-tuv-uyumlu-auto-leveling-kit/

Bütün bunlarla uğraşmak yerine herkes ampulü değiştirmeyi tercih ediyor. Halojen merceğe takılan H tipi çakma xenonlar eninde sonunda sahibini üzüyor, yarı yolda bırakıyor, neticede harcanan para boşa gidiyor. Yıllardır bu durumu görmeye alıştığımız için Oktay abi de iyi niyetiyle bu yönde yönlendiriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ender Kılıç

Oktay Hocam yakın zamanda seninle görüşeğiz sanırım,muyaneye giderken kendi kendime ampülü değiştirmeyi senin bana öğretmen gerekecek ama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Durmuş Dönmez

Merhaba arkadaşlar. 2004 megan 2 orijinal mercekleri çıkarıp yerine bi-Xenon mercek takmak istiyorum. Bire bir yerine uyacak Bi Xenon mercek varmı? Mesela fluence lere Mercedes c180 Bi Xenon mercek direk yerine oturuyor. Bunun gibi uyumlu olan bi-Xenon mercek varmı megan 2 için. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Merhabalar.Oktay ustamız sizin aracınızın konusunda zaten yeterli bir açıklama yapmış dilerseniz kendi aracınızın konu başlığını bir okuyun.Gerekli bilgiler vardır.

Megan Valeo H7 mercek son derece sıkıntılı bir mercek ve siz xenon kit uyguladığınızda ömrü azalan bu merceğin daha çabuk ömrünü yemesini sağlarsınız.Aydınlatma artsın diye xenon tavsiyesi istiyorsunuz ben bu yazdığınız fiyata baz ile asla tavsiye etmem.Tavsiye edersem yanıltıcı olurum.

İsterseniz bu linkteki konuyu inceleyin.Arkadaşımız bi-xenon mercek çalışmasını yaparak sonuç alabildi.Hatta sıfıra yakın H7 mercek bile net sonuç veremedi.

http://www.geceucusu...__20#entry70897

Megan farında Bi-xenon mercek değişimi en kolay olmasada biraz uğraştıracak şekilde eski tip D2s yada D1s serisi Hella bi-xenon ile kolay olacaktır.

Konu başlığınız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Merhaba arkadaşlar. 2004 megan 2 orijinal mercekleri çıkarıp yerine bi-Xenon mercek takmak istiyorum. Bire bir yerine uyacak Bi Xenon mercek varmı? Mesela fluence lere Mercedes c180 Bi Xenon mercek direk yerine oturuyor. Bunun gibi uyumlu olan bi-Xenon mercek varmı megan 2 için. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Konu birleştirildi. Birebir uyacak bir yapı hiç bir farda yoktur. İlla ki bazı tadilatlar gerekir.

http://www.geceucusu.com/topic/280-renault-megane-2ye-2002%e2%80%932008-xenon/page__view__findpost__p__70898

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Hüseyin Semizark
(düzenlendi)

Merhabalar Arkadaşlar.

 

Konuyu doğru bölüme mi açıyorum bilemiyorum, lütfen yanlış bölüme yazıyorsam uyarın.

 

Resimde görülen farlara bağlı tırnaklardan 1 tanesi malesef bir ustanın ampul takarkenki beceriksizliği yüzünden kırıldı.

 

Daha önce Hızlı Joe cinsi bir yapıştırıcı ile yapıştırdık. Ancak tahminimce, kullandığım xenon farların fazla ısınmasından dolayı tekrar düştü.

 

1 defa da, Lehim yaparak denedik, ancak tekrar düştü.

 

Sizce sağlam olması için ne ile yapıştırmam gerekiyor ? 

 

Daha önce bu olayı yaşayan var mı ? 

 

Aracım Megane II 2007 Expression, Mercekler Valeo marka, xenon ampulleri de H7.

 

Sevgilerimle.

tirnak.jpg

tarihinde Hüseyin Semizark tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Semizark
(düzenlendi)

Hocam Farı açmaya gerek olmayacak zaten. Bu Mercekler farın içinde takılı, yani far kutusunun içinde. 

 

Merceklerin arkasında görünen o ampulu takmaya yarayan metal tırnaklar far kutusunun dışında kalıyor. Üstünde bir ampul kapağı var. O kapağı açıp yapıştırma işlemini sanırım yapabiliriz.

 

Kırılan tırnağı ısıya dayanıklı bir madde ile yapıştırmam gerekiyor.

 

Şu ana kadar gelen yorumlarda : SIVI CONTASunFix isimli bir yapıştırıcı, (linke tıklayabilirsiniz) , Pattex Rapid Metal isimli diğer bir yapıştırıcı önerildi.

 

Acaba hangisi daha iyidir ?

tarihinde Hüseyin Semizark tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Merceğin plastik esaslı kırılan parçasını tek taraftan yapıştırmak çok sağlıklı olmayacak . Yazdığınız yapıştırıcılar güçlü ama dışarıdan müdahale için uygun değil , yapışsa bile diğer ampul değişiminde kırılma yada kopma ihtimali hep olacak .

 

Bence 2 tane  valeo bi-xenon mercek alın bir iki küçük tadilatla yerleştirin hem bu sıkıntıdan kurtulun hemde aydınlatma kaliteniz 2 3 katına çıksın ,,,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
On ‎28‎.‎12‎.‎2015 at 01:45, Hüseyin Semizark yazdı:

Hocam Farı açmaya gerek olmayacak zaten. Bu Mercekler farın içinde takılı, yani far kutusunun içinde. 

 

Merceklerin arkasında görünen o ampulu takmaya yarayan metal tırnaklar far kutusunun dışında kalıyor. Üstünde bir ampul kapağı var. O kapağı açıp yapıştırma işlemini sanırım yapabiliriz.

 

Kırılan tırnağı ısıya dayanıklı bir madde ile yapıştırmam gerekiyor.

 

Şu ana kadar gelen yorumlarda : SIVI CONTASunFix isimli bir yapıştırıcı, (linke tıklayabilirsiniz) , Pattex Rapid Metal isimli diğer bir yapıştırıcı önerildi.

 

Acaba hangisi daha iyidir ?

 

Sıvı conta işinizi görmez, sağlam yapıştırmaz daha çok dolgu malzemesidir. Sunfix sertleşince çok iyi tutuyor (yüzeye göre değişir) işinizi görebilir.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Murat Savas1679652647
(düzenlendi)

Merhaba  yeni üye oldum öncelikle yanlış işlem yapıyorsam özür diliyorum.

Sorunum şu farları ilk açtığımda farlar yanıyor fakat hiç bir şekilde otomatik far yükseklik ayarını yapmıyor.  Serviste bilgisayara bağlattıklarında beyne ulaşılamadığı söylendi. Beyin işlemini yapmıyor ise neden farlar yanıyor ve otomatik far sensörü çalıyor. Beyne neden ulaşılamaz.

Bu konuda bilgisi olan var mı? İstanbul Anadolu yakasında bu işten anlayan birileri var ise yardım rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler.

 

tarihinde Murat Savas tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Yetkili servis2 baktırdınız mı? Balastların far yüksekliği ile ateşleyicileri aynı kutuda fatak bağımsız. Far soketlerini bi elden geçirin. Oksit vs olabilir

Yorum bağlantısı
Murat Savas1679652647

Evet yetkili servise baktırdım. Öncelikle ön sol yükseklik ayarı kırık dediler. Değişmesi gerektiğini söylediler. Artı Beyne ulaşamadığını bu yüzden de beyinlerin her ikisinin de değişmesi gerektiği söylendi. 

*** Sorunum çözüldü****

 

Megane 2 2006-2009 serisinde Megane 3 de de kullanılan far ayar beyni mevcut. Eskilerde 2003-2006 bu yükseltme işini xenon balastları(Beyni) yapıyor. Bu beyin bende daha önce işlem görmüş çünkü kırık vaziyetteydi ve soket girişlerinin dipleri daha önce söküldüğü için kırılmış ve muhtemelen de su teması ile birlikte arızalandığını düşünüyorum. Değiştirdikten sonra programlandığında sorunum giderildi.:) Artık Muayene için hazırım. Çünkü bu yükseklik sorunu nedeniyle ağır kusurlu sayılıyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Bora Gürbüz

Arkadaşlar merhabalar,

Renault Megane 2 Dinamik HB sahibiyim. 1 hafta önce sol farın xenon beynine su girdi ve kısa devre olmuş. Bende orjinal valeo LAD5G beyin ile değiştiştirdim. Eski xenon ampül yere düştü ve philips marka 50TL'lik 8000k değerindeki ampülden alıp gelmiş ustanın çırağı. Ancak yeni beyni ve ampülü taktıktan sonra eve gelirken işlem gören far, rastgele zamanlarda yanıp sönmeye başladı. Yanıyor ve 2-5sn sönük kalıp tekrar yanıyor. Farları kapatıp açıyorum, ancak bu döngü böyle devam ediyor. Forumda araştırdım ancak yeni beyinle ilgili bu olaydan bahseden olmamış. Sizlerde böyle bir durum yaşayan var mıdır? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

İyi günler. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

Bora bey hoş geldiniz :flowers:

 

Megan da ampul değiştirmek motor indirmekten farksız biliyorum ama ampullerin yerini değiştirerek kontrol sağlamalısınız . Sorun ampuldemi balasttamı önce bunu bulmamız gerekiyor. 

 

Bir diğer konu xenon ampuller mutlaka çift olarak değiştirilmeli. Sağlıklı bir aydınlatma için sağ farınız oem 4300K ken sol far 8000K olmamalı. 

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bora Gürbüz

Hoş buldum Mahmut abi :)

Ne zaman insanın dili yanıyor o zaman çaresini aramaya başlıyor malum, bende öylelikle siteye denk geldim. Çokta güzel oldu :) Usta ön tamponu indirirken çok iyi izledim, dikkat ettim. Arabayı rahatça açacağım bi alanım olsa, komple kendim parçalar tekrar toplarım. Babamın 16 yıllık lada'sından alıştım artık, el yatkınlığım var :D Zaten rahatsız ediyordu beni farklı olmaları. Aklıma gelen ampülün dandik olduğu dolayısıyla fazla akım çekiyor olması ve beynin kendisini korumaya alıyor olması. Balastın yeni olduğunu düşünecek olursak arızalı olma ihtimalini aklıma getirmek istemiyorum. Malum 400TL kendileri :) Kara tasalar sardı beni mehmet abi :)

 

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat

Dediğiniz olay benim başıma dün geldi ama , araç üzerinde değil , anlatayım ;

 

Elimdeki bir xenon setini test ederken , valeo d3s balastla soket yapısını uydurarak d1s cbı ampülü çalıştırdım , balast ampülü çalıştırıyor ancak , 50-60 sn de bir bazen 1,5 dk da bir sönüyor , 3-5 sn sonra kendiliğinden tekrar çalışıyor ve bunu periyodik olarak sürekli tekrarlıyor , (bu test ile de d3s balastın d1s ampülü sıhhatli olarak çalıştırmayacağını da test ettik) 

Ancak bildiğim kadarıyla sizin balastınız d1s , benzer bir durum olabilir mi  bilmiyorum , yani acaba yeni aldığınız ampülünüz d3s olabilir mi , gerçi en başta ustanın soket yapısını uydurması lazım çünkü d1s soketi tırnak yapısından dolayı d3s ampüle girmez ama uydurmak yani tırnağı kırmak da çok zor değil , 

 

Bana da sorun ampülden kaynaklanıyor gibime geldi , Mahmut beyin de dediği gibi bir taraf 4300 K diğer taraf 8000 K zaten gece sizin gözünüzü bozacağı gibi karşıdan gelen araçları da ciddi şekilde rahatsız edecektir , 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Dediğim gibi önce değiş tokuş yaparak test edilmeli ona göre yorum yapalım . En kısa zamanda da  çıkma bile olsa bir çift yeni ampul edinin aksi halde Van kedisi gibi dolaşırsınız trafikte :lol:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sırrı Polat
34 dakika önce, BORA GÜRBÜZ yazdı:

Hoş buldum Mahmut abi :)

Ne zaman insanın dili yanıyor o zaman çaresini aramaya başlıyor malum, bende öylelikle siteye denk geldim. Çokta güzel oldu :) Usta ön tamponu indirirken çok iyi izledim, dikkat ettim. Arabayı rahatça açacağım bi alanım olsa, komple kendim parçalar tekrar toplarım. Babamın 16 yıllık lada'sından alıştım artık, el yatkınlığım var :D Zaten rahatsız ediyordu beni farklı olmaları. Aklıma gelen ampülün dandik olduğu dolayısıyla fazla akım çekiyor olması ve beynin kendisini korumaya alıyor olması. Balastın yeni olduğunu düşünecek olursak arızalı olma ihtimalini aklıma getirmek istemiyorum. Malum 400TL kendileri :) Kara tasalar sardı beni mehmet abi :)

 

Bora bey ben eryamandayım , elimde yedek ampül mevcut müsait zamanda uğrarsanız ampülü takar test ederiz

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...