Selçuk Keleş 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 21 saat önce, EMRE TURAN yazdı: 2005 model megane 2 aracımda orjinal xenon sistemi var yeni almış olduğum H.İ.D marka 6000k xenon ampulu sol fara taktığımda sorunsuz şekilde yandı fakat sağ fara taktığımda yandığı gibi söndü ampullerin yerini değiştirip denedim sonuç gene aynı sol farımda orjinal xenon beyni var sağ farımda orjinal beyni yandığı için çakma beyin taktırdım acaba çakma beyinin gücü 6000k xenonu yakmaya yetmedi mi yoksa başka bir nedenden dolayı mı yakmadı beyin sağlam farklı ampul taktığımda (4300k) hemen yaktı fakat 6000k taktığımda yakmadı sıkıntı nerede ?? Zaten denenmesi gereken şeyi denemişsiniz, balastta uyum sorunu var. Aracın beyni akım dengesizliğinden dolayı voltajı kesiyor olabilir. Orjinalin çıkmasını bulmaya çalışın. Yorum bağlantısı
Emre Turan 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 Alıntı beyinde ne sorunu olabilir acaba beyin philps marka 6000k ya gücü yetmedi mi şimdi 4300k takmayı düşünüyorum fakat onuda yakmassa ne yapıcam bilemedim Yorum bağlantısı
Oktay Toker 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 (düzenlendi) Bir önceki mesajımda belirttiğim durumlara bakabildiniz mi?4300k olanı yaktığını belirtmiştiniz. Philips olması kaynaklı durum değil,xenon ampul kaynaklı ilavesinde aparat kaynaklı bir durum olduğunu düşünüyorum. 8 Ağustos 2017 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Turan 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 Aracın ilk sahibi benim fabrikadan çıktıktan sonra 3 yıl dayandı ve yandı ikinci beyni servisten aldım gene orjinal valeo marka 600 tl ye 4 yıl gitti gene yandı bu sefer çakma beyin taktırdım 2012 senesinden beri çakma beyin kullanıyorum gerçekten orjinallere bin basar tek dezavantajı far ayar yapmıyor oda şahsen bir işe yaramıyor şu an çakma beyin ve d2s dönüştürücü aparat kullanıyorum 6000k Hid marka xenonu yakmadı 4300k osram xenarc ampulu hemen yaktı şimdi gene Hid marka 4300k xenon almayı düşünüyorum fakat benim takıldığım 4300k almasına alayım fakat bu seferde ampul osram gibi marka değil ondan dolayı yakmamazlık yapar mı ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 (düzenlendi) Orijinal balastların yanma sebebini araştırdınız mı?Balastların yanması yada farklı arızaya geçmesi bana göre ciddi soru işaretidir. Yan sanayi balastlar xenon ampulleri doyumsuz şekilde yakıyor ve ışık yerine aşırı ısı üretiyor ve kısa sürelerde islenmelere yol açıyor aynı şekilde bu yan sanayi xenonlarda oem balastlarda arızaya yol açıyor ve yine ışık yerine aşırı ısı yapıyor bunları bizzat tecrübe ettim.Elime bir çok sıfır ve bunlarda genelde oem dönüşüm aşamasında far üzerinde gelenlerdir ve bunları test ettiğimde beni ilğilendiren noktası ışık kalitesi ve reflektördeki etkisidir.Her şekilde bu balastlar ampulü doyuma ulaştırmadığı için titrem,ışık azlığı ve paralelinde yüksek ısı olmuştur.Aynı şekilde oem balastta yan sanayi xenon lar uzun sürelerde çalışamıyor olması idi.Lakin 2002 yılından beri Mondeo mk3 ,bir çok bmw,mercedes araçlardaki balastlar Valeo,Bosch,hella olsun farketmiyor hala çalışıyor,bazen 2015 üretimi balast bir şekilde kısa sürede arızaya geçiyor bizim bunlara yönelik bir tartışmamız yok,tartışmasıda doğru degil çünki illa bir sebebi mevcuttur bunun sebebi tespit edilmelidir. Tartışmamızın paralelinde tavsiyemiz kaliteli net ışık ve odaklaması iyi olan hava şartlarına göre ideal ışık tonu hakkındaki xenon ampul ve balast için uyarımızdır.Aydınlatma isteniyorsa bunlar öneli husular olarak görüp uyarılarımızı yapmamızdır.Şu ürün şu kadar ömürdedir vesaire gibi olasılıklar için sebeplerini yazarız.Memnuniyet kullanıcı esasıdır. Şu an merceği sökme şansınız olursa reflektörüne göz atın derim.Bence merceğinizi tazeleme konusunda da çalışma yapın. Size tecrübelerimin doğrultusunda olasılıkları yazdım.Bunların haricinde kesin yanar yada yanmaz diyemem,denilmeside yanlış olur. 8 Ağustos 2017 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Turan 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 orjinal beynin neden bu kadar kısa sürede yandığını servise sorduğumda birşey demediler 2 yıl garantisi vardı sadece 2 beyinde garanti sonrası yandı o yüzden piyasa malına yöneldim reflektöre gelince alt tarafı komple kararmıştı simsiyah servisten yenisini almıştım tanesi 350 tl idi 2 ay oldu merceğide sadece çıkarıp temizledim değiştirmeye gerek duymadım cam parçası zaten aydınlatma aynı ilk günki gibi oldu ama işte gel gelelim ampullere şu an farın birinde 6000k diğerinde 4300k xenon var ve inanılmaz şekilde renk farkı var ne yapçağımı şaşırdım Yorum bağlantısı
Oktay Toker 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 (düzenlendi) Mercek camında zaten sorun olmaz.İç ampulün olduğu krom kısmında minimal grımsi kararma dışında siyaha yakın kararma yoksa ideal demektir. Mesal bu resimdeki 2003 üretimi Valeo xenon mercek.Bu iyice tükenmiş olan mercektir. Tekli xenon yerine takım orijinale yönelin,Oem 4300k ile yeni 4300k arasındada ton farkı olacaktır.ilanlar bölümünde konusunda mecuttu. Ya yanmazsa diye çekinceniz içinde diyeceğim bir durum yok Lakin Oem 4300k çalışıyorsa düzğün oem veya yan sanayi xenonlarda çallışabilir. 8 Ağustos 2017 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Turan 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 aracın fabrika çıkış ampulu osram xenarc d2s 4300k ampulun teki hala arabada duruyor ve çalışır vaziyette çakma beyin o ampulu yaktı 6000k yı yakmadı ben şansımı deniyeyim 4300k Hid marka xenon alayım iki ampulude değiştirim o zaman belki 6000k balasta ağır geldi yandığı gibi söndü bu sefer 4300k yı belki yakabilir sonuçta orjinal ampulu osramı yakıyor inşaallah markası osram gibi kaliteli olmadığı için yakmamazlık yapmaz tecrübeleriniz gerçekten inanılmaz çok teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Oktay Toker 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 (düzenlendi) 6000k ağır gelme diye bir şey olmaz.Karar sizin.Tavsiyeler yapıldı,durumlar doğrusuyla,egrisiyle yorumlandı.Kolay gelsin.Sonucu yazarsanız forumada tecrübe olacaktır. 8 Ağustos 2017 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Turan 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 teşekkür ederim tabiki sonucu mutlaka yazıcam Yorum bağlantısı
Emre Turan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Evet dün işi bitirdim 5000k osram marka xenonu taktım sonuç resimdeki gibi resimde kısa farlar açık uzunlar değil zaten yolun karşı tarfında kesilme çizgisinden anlayabilirsiniz Yorum bağlantısı
Oktay Toker 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Far ayarı ideal olunca aydınlatmada kendini belli eder.İyi günlerde kullanın. Yorum bağlantısı
Emre Turan 3 Eylül 2017 Paylaş 3 Eylül 2017 bu gün sol farımın sadece camına bir miktar su döktüm hemen içten buhar yaptı hava sıcaktı su soğuktu bu normal birşey mi acaba ? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 3 Eylül 2017 Paylaş 3 Eylül 2017 Bu sıcak havalarda pek mantıklı gelmiyor ama kısa süreli bir yoğuşma olmuş olabilir ... Yorum bağlantısı
Emre Turan 3 Eylül 2017 Paylaş 3 Eylül 2017 şu an hala içi buğulu dün far su alıyordu üstten delik açtım yanlışlıkla su aldığını farkedince şeffaf silikon çektim 4 saat bekledikten sonra sadece far camına çok az bi miktar su deydirdim hemen buğu yaptı acaba silikon kurmadığı için mi oldu ? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 3 Eylül 2017 Paylaş 3 Eylül 2017 Kullandığınız silikon su bazlı olduğu için buhar yapması çok normal , bir süre buhar yapacaktır ama geçici bir durum bu . Aklınızda olsun farın içinde yada iç kısmı ile temas halinde olabilecek herhangi bir yerinde su bazlı silikon kullanmayın solventli olanları da buna dahil ... Yorum bağlantısı
Emre Turan 3 Eylül 2017 Paylaş 3 Eylül 2017 bu ürünün aynısından kullandım yanlış mı yaptım acaba ? kazıyıp başka bir silikon çekeyim mi yoksa bu dursun mu üzerinde farın ? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 3 Eylül 2017 Paylaş 3 Eylül 2017 Silikon farın içi ile temas halindeyse bu tarz sorunlar yaşanır . farın dışına sıkılan silikon su bazlıda olsa buhar yapmaz farı etkilemez . Far içine würth , bison yada daha kaliteli başka bir marka siyah cam silikonu kullanın ... Yorum bağlantısı
Emre Turan 3 Eylül 2017 Paylaş 3 Eylül 2017 farın üstünden delik açmıştım bende komple sıktım silikonu resimdeki gibi sonra fara su deydirince içi buhar yaptı şu an son durum nasıl bilmiyorum yarın sabahtan bakacağım inşaallah buhar gitmiştir Yorum bağlantısı
Emre Turan 4 Eylül 2017 Paylaş 4 Eylül 2017 Evet bu sabah buğu gitmişti komple az önce far camına tekrardan yarım şişe su döktüm düne göre sadece farın alt kısmı buğulandı dün az bi miktar su ile farın içi komple buğu yapmıştı şimdi yarım şişe suya sadece alt tarafında buğu oluştu bu normal seyreden bir durum mudur ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 7 Eylül 2017 Paylaş 7 Eylül 2017 Kullandığınız silikon solventsiz ise iyi.Değilse ve sürdüğünüz yerdeki açıklık geniş ise buhar etkisi yapabilir.Solventsiz ise farda mutlaka haricen hava alan bir delik var diyebiliriz.Yada kapattıktan sonra içindeki hava sirküle olana kadar bir kaç defa daha yapabilir. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 9 Eylül 2017 Paylaş 9 Eylül 2017 On 04.09.2017 at 17:19, EMRE TURAN yazdı: Evet bu sabah buğu gitmişti komple az önce far camına tekrardan yarım şişe su döktüm düne göre sadece farın alt kısmı buğulandı dün az bi miktar su ile farın içi komple buğu yapmıştı şimdi yarım şişe suya sadece alt tarafında buğu oluştu bu normal seyreden bir durum mudur ? Buğu bir süre sonra geçiyorsa normaldir. Yorum bağlantısı
Emre Turan 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 iki farıda farcıda tamir ettirdim farların içini su ile yıkayıp iyice kuruttuktan sonra parmağım kalınlığında özel bir malzemeyi ısı tabancası ile eritip su alan yerlerin üzerin kapattı havya ile düzeltti silikona göre çok sağlam oldu ömürlük kullan dedi o gece arabayı yıkadım su falan almadı farlar ertesi sabah çiğ yağmıştı arabanın yanına inip farlara baktığımda iki farın içinde de buhar oluşmuştu farın içinde de ufak ufak su damlaları vardı bir kaç saat sonra iki farın içide kurumuştu ustayı arayıp olayı anlattığımda farın içinde hava kaldığını ve havanın komple çıkınca buharında geçeceğini söyledi sizce dediği doğru mu yoksa far da halen kaçak var mı ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 İç hava sirkulasyonunu tamamlayınca yapmaması gerekiyor.Lakin hava alıyorsa yapmaya devam eder.Bu işinde bu kısmı oldukça sinir bozucu kısmı.Çalışma sırasında farkında olmadanda olsa bir yerine egerki igne ucu kadar delik olduysa orayı bulup kapamadan sıkıntı bitmeyebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Emre Turan 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 iç hava sirkülasyonunu tamamladığını nasıl anlarım peki ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts