İçeriğe Yönlendir

Ford Connect 1 (2002-2013) xenon mercek ve angel eye


Muharrem Kılıç

Recommended Posts

Ahmet Göker Derya1679652568

Texonun H4 kitleri uzunlarda ışığı çok dağıtıyor. Aydınlatma sadece ampule bağlı olmayıp farın dizaynına göre de değişen bişeydir.Sizin farlarınızda sonuç ne olur bilemem ama yine de uzunlarda yeterli denecek bir aydınlatma sağlıyor. Tek kötü yanı farlar kapalıyken selektör yapılmaması gerektiği. Eğer yapılırsa kısa sürede arıza yapabilme ihtimali yüksek...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Texonun H4 kitleri uzunlarda ışığı çok dağıtıyor. Aydınlatma sadece ampule bağlı olmayıp farın dizaynına göre de değişen bişeydir.Sizin farlarınızda sonuç ne olur bilemem ama yine de uzunlarda yeterli denecek bir aydınlatma sağlıyor. Tek kötü yanı farlar kapalıyken selektör yapılmaması gerektiği. Eğer yapılırsa kısa sürede arıza yapabilme ihtimali yüksek...

Şöyle bir özellik olsa güzel olmaz mıydı, sellektör ya da uzun yaktığında hemen sönmeyip 1 sn kadar açık kalmaya devam etseydi tekrar sellektör yapılması ihtimaline karşı ? Biraz tuhaf bir fikir oldu ama zor bişey değil bunu yapmak :D

Yorum bağlantısı
Akın Gökbulut

Simdiye kadar edindigim bilgilere dayanarak konuyu elden geldigince irdelemeye calisalim.

Merceksiz bir araca sonradan herhangi bir Xenon Kit veya bizim durumumuzda herhangiH4 hi/low kit takmak tam anlamiyla bir kumar. Her sey yolunda gitse bile sonuclari asagidaki gibi ozetleyebilirim :

*Kolay ve bana gore Yanlis Yol : Xenon kit takmak hic bir zaman gercek Xenon mercekli far gibi aydinlatma saglamaz. Beklentilerinizi dusuk tutun ve her an geri donuse hazirlikli olun. Kitler halojene gore daha iyi aydinlatma verecektir fakat aynadan isik dagiliminin kontrolu mumkun olmadigindan ve isik huzmesi dagilacagindan karsidan gelen veya onumuzde gidenler korkunc rahatsiz olacaktir. Baskalarindan surekli kufur yemeyi goze alin. Bu durumu enaza indirgemek icin farlarin yukseklik ayarini her gun kontrol etseniz ve elinizde tornavida ile farlari ayarlasaniz bile bu durum pek degismez. Belki biraz kontrolunuzde olur ayarlar ama nereye kadar. Bir uc bes derken eninde sonunda hergun ayar yapmaktan bikilir. Ama banane yaw digerlerinden diyorsaniz lafim yok. Ben diyemiyorum.

*Dogru Yol : Varsa araciniza ait ucuncu parti xenon mercekli farlar alinarak xenon uygulamasi gerceklestirilir. Eger aracinizda far yukseklik ayari varsa duzenli olarak kontrol edip ayarlamak gerek. Orta masrafli ve az zahmetlidir. Ve H4 hi/low kullanmaya gerek olmayabilir. Xenon mercekli far yoksa normal mercekli far alip xenon kit olabilir ama ben bunu tercih etmezdim.

*Zor Yol : Araciniza ait ucuncu parti mercekli farlar piyasada yoksa, normal farlardan bir cift yedek veya cikma far alinir, orjinaller her ihtimale karsi saklanir. (Aracin uzerindekiler de kullanilabilir ama modifiyeden sonra geri donus yok). Far yapisina uygun sekilde (eger uyuyorsa tabii ki) tercihen xenon mercekler alinir ve far aynalari kesilerek bunlar monte edilir. Boylelikle H4 hi/low kullanmaya gerek olmayabilir ki bu yontem tercih edilmelidir. Xenon mercekler yoksa normal mercekler alinir ve xenon kit uygulanir. Sonuc gene de garanti degildir ve masraflidir, zahmetlidir.

*Illa kolay yolu sececegim ve H4 xenon kit derseniz, kisa/uzun tek burner ampulde ve kisa/uzun gecisinin manyetik plaka vasitasiyla saglandigi modeller secilmeli. (Hidonline.com veya tam emin degilim ama Yilmazlar Oto'da bana gosterilen Mtec H4 hi/lo kit bu sekilde idi. Ama nedense piyasada gordugum Mtec kitlerde servo motor vardi, sebebini anlayamadim.) Uzun/kisa gecisin servo ile yapildigi veya uzun icin ayri ve kisa icin ayri burner olan cift burner ampuller bana gore tercih edilmemeli.

*Xenon Kit, bilen bir servise veya direkt saticinin tavsiye edecegi bayi gibi bir servise taktirilmali. Elektrik baglantisi, aracin standart far elektrik dagitim kablolari (harness) uzerinden degil roleli ozel kablolar ile direkt akuden yapilmali. Bu ozel kablo xenon kit icinden standart olarak cikmiyorsa bana gore o kiti almayin, ya da sorun bakalim saticisi nasil kiviriyor ve bir sey olmaz deyip sizi yemeye kalkiyor. Ve muhakkak bu ozel kabloyu yetkili bir yere yaptirin (ki bu ulkemizde cok zor) ya da yurtdisindan 40-50 Dolara siparis edin, gelsin. (Bu konudaki teknik aciklamalar 'Direk aku baglantisi' konulu forum basliginda yer aliyor zaten).

*Gercek beyaz aydinlatma icin 4300, 4500 veya 5000 Kelvin tavsiye ederim. Bu degerler Philips veya Osram veya GE icin gercege daha yakindir. Diger uzakdogu mallarinin Kelvin derecesi gercek skalayi tutmuyor. Hepsi farkli, bunu dikkate alin. Beyaz aydinlatma cok onemli degil, havasi olsun biraz diyorsaniz maviye kacan 6000K olabilir ama ben tercih etmiyorum. Kullandikca ve zamanla ampulun Kelvin derecesinin yukselecegini dikkate alin.

*Tum bunlarin otesinde H4 hi/low kitlerde en buyuk sorun Voltron'un belirttigi uzere farlar kapali iken selektor yapmak. Problem1 : Anlik yuksek akim cekisleri ve aracin elektrik sistemi uzerindeki olumsuz etki. Problem2 : Gerekli yanma ve aydinlatmanin bu kisa sure icinde tam gerceklesmemesi. Problem3 : 1 saat gibi ornek bir zaman diliminde hergun bu islemin 3 kereden fazla tekrar edilmesi sonucu ampul omrunun 2500 lerden 500-1000 saatlere dogru dusmesi.

Yukaridakiler tamamen sahsi goruslerimdir. Herkesin dogrusu kendine gore farkli olabilir veya farkliliklar icerebilir. Daha cok seyler var ama umarim fazla birbirine karistirmadan bazi detaylari anlasilir sekilde aktarabilmisimdir. Gene de yanlis veya tutarsiz kisimlar varsa bilenlerin duzeltmelerini rica ederim.

Sonucta ben H4 ampullu kendi aracimda xenon kit uygulamadim ve halojenle devam ediyorum. Bu arada yukarida belirttigim dogru yol secenegi benim arac icin mevcut olmadigindan zor yol secenegini arastirmaktayim. Ya da bir sure sonra pes edip aracimi satip ya dogru yola uygun bir tanesini alacagim ya da direkt orjinal xenon sistemli bir arac alacagim. Zaman gosterecek.

Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568

Ben uzakdoğu kitlerin çoğunun 2500 saate varan ömrü doldurabileceğine inanmıyorum,hatta 1000 saati geçmesi bile bir başarı. Hele hergün 3 defa selektör yapılırsa durum çok daha vahim olur. Yukarıda yazdıklarınız ve çok daha ayrıntılı bilgi için herşeyi bulabileceğiniz bir adres:

http://faqlight.carpassion.info/

Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568

Optik derken görüntü açısından demek istediniz herhalde. Aksi halde halojen H4 ampulün geometrisine göre ayarlanmış bir reflektörde sonradan takılan xenon kit optik açıdan hiçbir zaman uygun olamaz. Yani önünüzü eskisinden iyi göreceğiniz kesin ama karşıdan gelen trafiği de rahatsız edeceği bir gerçek. Linkteki kit kısa ve uzunlar için ayrı ayrı xenon ampuller kullanıyor. Bunlardan Türkiye'de satılıyor mu bilemem araştırmak lazım ama fiyatı normal H4 kitlerden daha pahalıdır bu kesin.

Yorum bağlantısı
Akın Gökbulut

Linkteki H4 bi-xenon diye son zamanlarda tabir edilen guya yeni bir kit. Ama aslinda yeni bir bulus degil. Piyasayi canlandirmak icin uygulanan degisik bir pazarlama taktigi. Arti linkteki resim ve aciklamalarda tutarsizliklar var. Ornegin ballast icin generation2 diyor (yani ballast ayri bir kutu ve atesleyici-ignitor ayri bir kutu demek ve bu artik cok eskimis teknolojidir). Halbuki resimde ve kit iceriginde generation3 ballast gosteriliyor (yani ballast ve atesleyici tek kutu icinde). Kendisiyle celismis ve hangisi dogru?

Ote yandan 'complete harness with relay' yani roleli direkt aku baglanti kablolarindan hic bahsedilmiyor ve buyuk ihtimal kitin icinden cikmayacak. Bakiniz bu forumdaki 'direk aku baglantisi' basligi altindaki aciklamalar.

Fiyat boyle bir kit icin (4 ballast, 2 bi-xenon cift burner ampul) 159+20=179

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

H4 kiti şu anda kullanan mc_pherson'un yorumundan sonra fazla bişey eklemeye gerek görünmüyor. Bir de senin yazdıklarından sonra H4'üm olmasa da , H4'ten tiksinti geldi. :D

Hangi alternatif olursa olsun dezavantajı çok, hiç bir çözüm uydurma olmaktan öteye gitmiyor.

İlla xenon olsun diye yapılacak o kadar masrafın sonra sizi memnun edememe durumu olacaktır, ışık deseni, trafiği rahatsız etme vs vs .

Bu şekilde devam edip ileride araç değiştirilince xenon opsiyonlu ya da mercek farlı bir otomobil modeli satın almak daha sağlıklı bir yol.

Yorum bağlantısı
Onur Sümer

ben ampul kullanmaya karar verdim :D

H4 xenon almak doğrusu şimdilik hiç düşünmüyorum :)

teşekkurler herkese

Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568
ben ampul kullanmaya karar verdim :D

H4 xenon almak doğrusu şimdilik hiç düşünmüyorum :)

teşekkurler herkese

Bende yakında halojene dönüş yapacağım. Texon kit çok büyük bir ihtimal elimde kalacak,arabayı da çoğunlukla kısa mesafe kullandığımdan şu an xenona pek gerek yok açıkçası. Sadece ampulleri soketlerinden çıkarıp halojenleri takacağım. Balastlar aracın üstünde kalacak. Şehir dışına uzun yola çıkacağım zaman çıkarırım halojenleri takarım xenon ampulleri :D H4 olarak yeni çıkan X-treme power almayı düşünüyorum.Ayrıca voltron fikrine bağlı olarak H4 x-treme power-osram standart ve texon h4 xenon kit karşılaştırması yapmayı düşünüyorum.En azından duvar ve voltronun vision plus-philips H7 xenon kit resimlerini çektiği bir kaldırım üzerinde. Bizim ışık ölçerimiz yok ama... :D

Yorum bağlantısı
Akın Gökbulut
H4 olarak yeni çıkan X-treme power almayı düşünüyorum.Ayrıca voltron fikrine bağlı olarak H4 x-treme power-osram standart ve texon h4 xenon kit karşılaştırması yapmayı düşünüyorum.En azından duvar ve voltronun vision plus-philips H7 xenon kit resimlerini çektiği bir kaldırım üzerinde. Bizim ışık ölçerimiz yok ama... :)

H4 Xtreme Power denen seyin tek farki sadece 50 Watt cikis gucune sahip olmasi. Bu da ampulun verecegi aydinlatma gucunde yani lumen olarak %20-25 bir artis demek, baskaca bir farklilik yok. Ballastlar 50 Watt lik olarak uretilmis fakat kullanilan xenon ampullerde bir degisiklik var mi tam ogrenemedim daha. Kanimca yine ayni standart xenon burner ampuller kullaniliyor.

Sonucta 50 Watt Kit ler icin su sorular aklima geliyor;

*Bu tur kitler aslinda offroad araclar icin ve arazide kullanimi onerilmekte

*35 Watt HID sistemde farlar her acildiginda ilk saniyelerde cekilen yuksek amper (16A), 50 watt sistemde daha ne kadar artacak. Duz mantikla %25 artis desek 20 Amper olur ki bu arac harness sistemi uzerinde daha cok / daha hizli yipratici etki yapmaz mi?

*Farlar kapaliyken Selektor yapmanin arti riskleri. Gerci farlar acikken de ayni sey.

*Ampullerin omru ve kullandikca performansi nasil etkilenir?

*Yuksek acilis amperinden dolayi siklikla ariza cikma/cikarma durumu

*Daha fazla sacilan aydinlatmanin trafigi daha fazla rahatsiz etme durumu?

Ilave soru : Lumen artisi aydinlatmaya nasil/ne yonde etki eder?

Bu konularda mc pherson dan elde edecegi bilgi ve/veya cevaplari bekleriz.

Kiyaslamak icin tabii ki duvar resimlerini de..

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
H4 Xtreme Power denen seyin tek farki sadece 50 Watt cikis gucune sahip olmasi. Bu da ampulun verecegi aydinlatma gucunde yani lumen olarak %20-25 bir artis demek, baskaca bir farklilik yok.

X-treme Power 50 W değil, kısa filamanı 55W kullanıyor. mc pherson halojeni kastediyor, sen xenon zannettin herhalde ? Halojende peak akım olmadığı için kablolamada zaten sorun olmaz.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Bende yakında halojene dönüş yapacağım. Texon kit çok büyük bir ihtimal elimde kalacak,arabayı da çoğunlukla kısa mesafe kullandığımdan şu an xenona pek gerek yok açıkçası. Sadece ampulleri soketlerinden çıkarıp halojenleri takacağım. Balastlar aracın üstünde kalacak. Şehir dışına uzun yola çıkacağım zaman çıkarırım halojenleri takarım xenon ampulleri :D H4 olarak yeni çıkan X-treme power almayı düşünüyorum.Ayrıca voltron fikrine bağlı olarak H4 x-treme power-osram standart ve texon h4 xenon kit karşılaştırması yapmayı düşünüyorum.En azından duvar ve voltronun vision plus-philips H7 xenon kit resimlerini çektiği bir kaldırım üzerinde. Bizim ışık ölçerimiz yok ama... :D

Forumu da kapatalım o zaman :D Kötü bir tecrübe oldu senin için, projektör uygulamasına nasıl bakıyorsun ?

Halojenle xenonu kıyaslamak bana mantıklı gelmedi. X-treme power da performans ampulü olduğu için yine kendi kulvarındaki ampullerle karşılaştırılmalıdır bence. Osram standarttan daha güçlü çıkacağı kesin ama daha çabuk bozulacağı da kesin :)

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
ben ampul kullanmaya karar verdim :D

H4 xenon almak doğrusu şimdilik hiç düşünmüyorum :)

teşekkurler herkese

Mantıklı. :D Vision Plus falan kullanırsın aydınlatman biraz daha iyileşir o da sana yeter fazlasıyla.

Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568
Forumu da kapatalım o zaman :D Kötü bir tecrübe oldu senin için, projektör uygulamasına nasıl bakıyorsun?

Halojenle xenonu kıyaslamak bana mantıklı gelmedi. X-treme power da performans ampulü olduğu için yine kendi kulvarındaki ampullerle karşılaştırılmalıdır bence. Osram standarttan daha güçlü çıkacağı kesin ama daha çabuk bozulacağı da kesin :)

Aslında kullandığım kit kaliteli birşey olsa sökmem de. Ayıplı bir mal olduğu apaçık ortada,başkasına da satamam bu nedenle. O yüzden tekrar sıfırdan başlayıp ya bi-xenon mercek alıp onu farın içine monte edeceğim;ki çok yalan bir uygulama olacak ya da mercekli bir far alıp(tyc,sonar,fk vs.) merceklerini değiştirip D2S ampulle kullanacağım. Bunun da maliyeti bana 1 teklik civarı. Şu an için bu maliyet benim için çok fazla.Dün nette dolaşırken serviste 700YTL'lere varan fiyatla satılan aracım için hazırlanmış orijinal sis farı sistemini buldum. Aslında kısa mesafe içinde akşamları farları sürekli aç-kapat yapmamak için bunları kullanabilirim. Kısa mesafe dediğim de trafiğe bile çıkmıyorsunuz. Ara bir mahalleden geçip 3km yol gidiyorum. Karşılaştırma konusuna gelince Voltron çok haklısın halojen ve xenon çok ayrı kulvardalar farkındayım. Fakat benim asıl istediğim xenon ve halojenin uzun huzmelerini karşılaştırmak. Bir arkadaşımda çok kaliteli bir fotoğraf makinesi mevcut. Onunla gerekli yol ve duvar resimlerini çekebilirsem H4 kit alıcılarına bir miktar da olsa yol gösterebilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

700 YTL sis seti için biraz fazla değil mi ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568
700 YTL sis seti için biraz fazla değil mi ?

Tabikide fazla :) Sevislerin kazığına klasik bir örnek.Benim bulduğumu modacar getiriyor ve çok büyük bir ihtimal aynı sistem ve aracın orjinal sis düğmesi,tüm kablolama dahil 85YTL. Modacarın aynı ürünü diğer sitelerde 150YTL iken bu fiyata buldm,2-3 güne de spariş edeceğim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Tabikide fazla :) Sevislerin kazığına klasik bir örnek.Benim bulduğumu modacar getiriyor ve çok büyük bir ihtimal aynı sistem ve aracın orjinal sis düğmesi,tüm kablolama dahil 85YTL. Modacarın aynı ürünü diğer sitelerde 150YTL iken bu fiyata buldm,2-3 güne de spariş edeceğim.

E heralde yani, halledersin sen. Bu konuda başlık açmadın hiç ? Alternatifleri falan ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568

Evet burada açmadım.Aksesuarcılardan,online satış sitelerinden ve honda forumlarından bakınıyordum. Niyetim orjinal görüntüyü bozmamaktı. Blazer marka bir ürün buldum,kullananlar çok memnunlar. Fakat tampondaki hazır yuvayı kesip monte ettiğim zaman bu sefer çok içeride kalıcaktı ve yayıcı merceğin görevi olan yol kenarlarını aydınlatma özelliğini yitirecekti. 80ytl'ye orjinal sis farı kiti aslında çok düşeş oldu. Önceden bulduğum Blazer marka sis lambası:

http://www.otopol.com/product_info.php?cPa...cce45d0ef0834eb

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güzel resimler çekersen siteye koyarız, orjinal de olsa bir sürü işlem yapıcaksın kablolama switch vs vs., siteye koyarsak güzel olur.

Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568
Güzel resimler çekersen siteye koyarız, orjinal de olsa bir sürü işlem yapıcaksın kablolama switch vs vs., siteye koyarsak güzel olur.

Tmm Selçuk Bey,bakalım hayırlısı artık...

Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568

Aslında kitlerde xenon ampulün odacığı kullanılan ampul tipine göre uyarlanmış olup flamanla aynı konumda olsa bile reflektörün tasarımı burada çok önemli. Xenon ampulün verdiği ışık miktarı halojenden çok fazla ve bu ışığın kontrollü olarak yola aktarılması şart. Halojen ampulün ışık çıktısına göre tasarlanmış bir reflektöre takılan xenon ampul illaki az veya çok düzensiz bir ışık dağılımına neden olacaktır. Artı olarak reflektörden olmasa bile halojen farlarda reflektörün dışında aydınlatma amaçlı olmayıp görüntüye hitap eden ve halojende bir sorun teşkil etmeyen kromajlar da yine xenona geçişte oluşan aşırı miktardaki ışık sebebiyle fazlaca gereksiz yansımalara neden olup ışığın düzgün dağılımını yine bir miktar bozuyor.

Yorum bağlantısı
Onur Sümer
Mantıklı. :D Vision Plus falan kullanırsın aydınlatman biraz daha iyileşir o da sana yeter fazlasıyla.

evet büyük ihtimal vision plus veya bluevision almayı düşünüyorm

ama dün arkadaşımla konuştum o getz ine h4 xenon uygulayacak onu beklemeye karar verdim eğer gerçekten problem çıkarmazsa güzel verim alırsa bende 6000k xenon uygulayacam :)

Yorum bağlantısı
Caner Kılıç1679652572

Cyclone Diye Bir Marka Varmış.

Hakkında Bilgisi Olan Varmı. Fiyatıda Çok Pahalı Bişey Değil

8000k h4 500 ytl ? ? ?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Göker Derya1679652568
Güzel resimler çekersen siteye koyarız, orjinal de olsa bir sürü işlem yapıcaksın kablolama switch vs vs., siteye koyarsak güzel olur.

Merhabalar,sislerim cuma günü geldi. Servise sordum ve aracın sis lambaları için herhangi bir ön hazırlığı olmadığını öğrendim,bu nedenle ileride herhangi bir sorun falan yaşamamak için doğru tuttum elektrikçinin yolunu.Zaman darlığından dolayı fotoğraf makinası bulamadım ve malesef takılış esnasında resim çekemedim. Yine de bikaç resim koyayım...

resim10filteredmf3.th.jpg

resim16filteredtj1.th.jpg

resim17filteredaw9.th.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...