Can Ekin 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 walla enteresan geldi banada..dediğim gibi mtec kullandım ama o dönüşüm kiti ve standart farlara takılmak için ve selçuk bey inde dediği gibi hepsinin değerleri elbet farklıdır..diğer mercek yapan 147 li arkadaş golden eye dönüşüm kitinimn beyinlerini aynen kullanmaya dewam ettiği için bi sorun olmamıştı..156 ya sanırım gen 4 beyin le yapıldı oda sigorta atmadı ama onun sigortaları kaçlık bilmiorum..dediğim ölçüm aletiyle sigortanın üzerinden ölçebilirmiyim geçen akımı ?? Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 evet demin onu yazıcaktım unutmuşum.ölçme aletin akım ölçüyorsa ki ölçüyordur. DC akım bölümüne geliceksin değer olarak 2 10 20 gibi değerler wardır 20 ye gelirsin.ölçme aleti üzerinde kırmızı probe u akım ölçme yerine takıcaksın unutma. sigortayı çıkarıp sigortanın oturduğu 2 terminale probe ları dokundurursan (yani sigorta yerine ölçme aletini koymuş olursun)kaç amper olduğunu okuyabilirsin. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 Yalnız bişeye dikkat. Piyasada ucuza satılan avometrelerin çoğu mA ölçer sen ise A ölçeceksin yani 1000 katını. Biraz daha pahalı avometrelerde 10A ölçme kapasitesi bulunuyor hatta sırf buna özel bir girişi daha var. Bu tip bir avometren varsa peak akım değerini ölçebilirsin. Ör: http://www.protel-elektronik.com/asp/show_...Plus&view=2 Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 evet buna dikkat etmek lazım aynı benim dediğim gibi 20 yazan yere getir. eğer 20 yokta 20m 200m falan varsa hiç deneme aletin sigortasıda atar.bu arada digital olanlarla ancak sürekli akımı ölçebilirsin. peak değeri ancak analog olanlarla görülebilir. digitallerin tepki süresi malesef yeterli değil bu işler için. Yorum bağlantısı
Can Ekin 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 evet yukarıdada yazdım benim elimdeki DC ''mA'' olarak ölçüyor yani miliAmper sizinde bildiğiniz gibi..katlarıda 0.5 50 ve 500..analog peki sigortanın yerine avometre nin + - kutuplarını neye göre yerleştiricem ilk seferde ters yerleştirirsem balastlarda yada sigorta panosunda bi olay olmasın (birşey olup olmayacağını ''cidden'' bilmediğimden soruyorum! ) Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 herhangi bi fark yok sadece ekranda - veya + olarak görürsün o kadar yönün bir önemi yokelindeki analog olduğuna göre ters yöne giderse ibre öbür türlü denersin. çünkü sigortaya akımın nerden geldiğini anlama şansımız yok.fakat üzerinde 500ma olarak yazıyorsa ölçemezsin onunla. Yorum bağlantısı
Sercan Keklik 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 can amper seri olarak ölçülür yani hat üzerinden geçiriceksin..Bu arada benim problem klima motorunda sanırım cünkü havalandırma sekmesini yukarı aşagıya vs.. çevirdiginizde ötüyor:) xenonla alakası yok Yorum bağlantısı
Can Ekin 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 hmm anladım ahmet bey bu avometre kaldırmaz 0 amperleri anlaşılan + - sorunuda yoksa yakın zamanda başka bir tane bulur ölçerim Sağolun..Sercan 'ım tavşan avcım o ses sinir bi ses kaput açıkken tak tak tak die baya duyuluyor maalesef bilmiyorsan öğrenene kadar nooluo diosun Yorum bağlantısı
Sercan Keklik 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 can başına geldimi senin? orayı burayı kurcalamasınlar kasaplar serviste =)Amper metre bende var 300A kadar ölçüyo ama diger evde =) Yorum bağlantısı
Can Ekin 24 Aralık 2007 Paylaş 24 Aralık 2007 başına geldimi derken ? neden bahsediyorsun Sercan anlayamadım? yani işte kısa farların 10A lık sigortaları attı bende 15A lik taktım sen bi ara diğer evden alıp arabana koyuver ,ben seni en yakın zamanda yakalarım Yorum bağlantısı
Görkem Onat 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 iyi günler beni muhtemelen forumun yüzkarası ilan edeceksiniz ama bir h4 bi-xenon kit aldım araştırma yaparken herkes bana pleksiyle veya başka birşeyle o işin olmayacağını düz xenon kit takmamı söyledi baktım bende çok zor d2s çıkma balast vs bulmak bir kit aldım ama şimdi merakım şu noktada arabamda şu an halojen ampullerim mevcut bir far rölesinden bağlı http://www.elo.com.tr/role.php buradaki far rölesini kullanıyorum amacım xenonları direk aküden bağlamak ama direkt akü kabloları ne yazıkki çıkmıyor.Bu nedenle bu far rölesini kullanmayı düşünüyorum sizce herhangibir problem yaşarmıyım bu röleye giden 12v kablosunu daha kalın ve kalitelisiyle değiştirip balastlara birer sigorta ekleyeceğim ama xenon bağlantısını bu röle üzerinden yapsam sorun yaşarmıyım rölenin özelliklerinde maksimum 225w güce dayandığı yazıyor sizce ilk açılıştaki güç çekişi esnasında problem yaşarmıyım? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 Aracınızda ampul arıza göstergesi var mı... ? Yorum bağlantısı
Görkem Onat 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 hayır gayet sade bir araba kendisi tamamen mekanik ampulü bırakın çoğu arızayı kendimiz teşhis ediyoruz.bu röle işimi görürmü? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 Mini röle işini görür...Aşağıdaki şekilde bağlayabilirsin... Yorum bağlantısı
Görkem Onat 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 yani elimdekini kullanamazmıyım bu iş için neden derseniz daha yeni aldım bu röleyide boşa gitsin istemiyorum ama dersenizki olmaz o zaman böyle bağlarım birde merak ettim diyot kullanılmış bu devrede onu nasıl yapacağım? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 Elindeki hangisi ki... linki açınca direk göremedim ben galiba... Yorum bağlantısı
Görkem Onat 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 haklısınız direkt açmıyor ben size pdf linkini vereyim http://www.elo.com.tr/upfiles/Roleler/1.pdf Yorum bağlantısı
Görkem Onat 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 tamam teşekkür ederim bu arada focusunuzu satmışsınız üzüldüm açıkçası gerçekten uğraştığınız araçtı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 tamam teşekkür ederim bu arada focusunuzu satmışsınız üzüldüm açıkçası gerçekten uğraştığınız araçtı.Focusa yapacak bişey kalmamıştı... Toyota iyi... Bomboş.. Her şeyi yapmaya müsait... Yorum bağlantısı
Atalay Bugra 13 Şubat 2008 Paylaş 13 Şubat 2008 benim angel eyes ın kutusundan böle bişler çıktı montajı yapan xenon için dedi ama eksik bişiler var gibi duruyo bununla aküden xenon bağlayabilirmiyiz olurmu ?? Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 17 Şubat 2008 Paylaş 17 Şubat 2008 görüntüye bakılırsa xenon kit bağlantısı için olduğunu düşünüyorum..ilk resimde sol alttaki uçlar kısa farınızdan alınıcak elektrik için hatta biri sigortalı + için. diğeri şaseburadan röleye giren elektrik sağ alttaki beyaz sokete gelen akü elekriğini yukarıdaki beyaz sokete gönderir. yada yukardakini aşağı. röle üzerindeki şemaya bakın. kablo kalınlıklarınıda kontrol edin. Yorum bağlantısı
Sercan Keklik 28 Mayıs 2008 Paylaş 28 Mayıs 2008 bendede şöyle bi problem oldu 2 kere..ben direk bagladım, aküden kablo almadım, sis+xenonu yaktıgımda aracın röleleri sürekli tak tak tak tak yaptı 1-2 kere fakat hangi röle bilmiyorum sigorta kutusunun altında Daha sonra defalarca denedim her gün arabaya biniyorum ama tekrarlamadı sizce bunun sebebi ne olabilir?3-4 gün önce fırsat bulup söktüm arabayı xenonlara ayriyetten kapasitör taktım neden diye sorarsanız bi zararı yok faydası elbette var diye Kapasitör baglamadan önce birşeyi fark ettim, sag farımın ampul-balast kablosu klima sensörünün üstünden geçiyordu.. Büyük bi ihtimalle onun yaptıgını düşünerek hemen söktüm izole ederek daha iyi bi yerden geçirdim, sorun ortadan kalktı.. Elektromanyetik alanın yarattıgı bu tadsızlıgıda önlemiş olduk ben yine her beyine kapasitör takarak içimin rahat etmesını sagladım.. Eskiden hem sis-far ve müzik tesisatı ile birlikte araba rölantide 1 devirde çalışırken 800 devirlere kadar düşüyordu, Kapasitörlerden sonra birz daha iyileşme oldu. Alternatörüde degiştirmeyi düşünmeye başladım.. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 18 Temmuz 2008 Paylaş 18 Temmuz 2008 Kit direk olarak aküye bağlandıysa zaten arada röle olması lazım başka nasıl açıp kapatıcaksın ki ? Bence senin kitin kısa far kablosundan besleniyor aküden değil. Aküden direk besleniyor olsaydı balastın beslenme sorunu olmazdı, pırpır da etmezdi. Büyük ihtimalle kalitesiz balastlarının neden olduğu sorunlar bunlar.Bir de şunu sorayım, normalde iki H4 ampul de kısa farını açında kullanılıyor değil mi ? 10A akü bana biraz yetersiz geldi de, özellikle de xenonları ilk açtığında çekilen yüksek akımı kaldırmayabilir akün. Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 18 Temmuz 2008 Paylaş 18 Temmuz 2008 sorunu kendi kendiniz cevaplamışsınız zaten " 1 ay sonra ampulun 1 tanesi pırpır etmeye ve diğer ampulde haftada bir kendiliğinden sonmeye başladı"eğer sorun kablo röle gibi durumlardan olsa daha siz taktırdığınız yerden çıkmadan bu sorunlar olurdu.eğer akünüzde sonradan bir problem oluşmadıysa bu işin tek sebebi kalitesiz xenon kit. Yorum bağlantısı
Recommended Posts