Ahmet Balkan 16 Ocak 2007 Paylaş 16 Ocak 2007 Xenon'u açma, opelden şaşma Astra G 'lerde arıza ışığı vs. gibi soruna hiç raslamadım.. Bizzat kendimdede Astra G var ve üstünde Veka gibi uyduruk bi xenon kit olmasına ragmen halihazırda bir problemle karşılaşmadım Yorum bağlantısı
Guest ArTiZz 19 Ocak 2007 Paylaş 19 Ocak 2007 kısa vadede sorun çıkarmayabilir,ama ilerde sorun çıkaracağı kuvvetle muhtemel.benim düşüncem bu tabiiki,ben yaptırıyım şu direk bağlantıyı da kafam rahatlasın. Yorum bağlantısı
Alpcan Küçükşen 5 Şubat 2007 Paylaş 5 Şubat 2007 peki nerelerde satılır bu akü baglantı kablosu ?önceden akü baglantı kablosu yapılmamıs bir kite bu baglantı kablosunu baglayabilrmiyiz ? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 5 Şubat 2007 Paylaş 5 Şubat 2007 peki nerelerde satılır bu akü baglantı kablosu ?önceden akü baglantı kablosu yapılmamıs bir kite bu baglantı kablosunu baglayabilrmiyiz ?Bana kalırsa öncelikle buna emin olun. kitin içinden çıkmadıysa -ki büyük ihtimalle çıkmıştır- ballastına rölene özel soketler kullanılarak elde yapılabilir. ayrı olarak satılan bişey değil. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Şubat 2007 Paylaş 6 Şubat 2007 Piyasada satılan M-Tec'lerde bu akü bağlantı kablosu çıkıyor mu.. ? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 6 Şubat 2007 Paylaş 6 Şubat 2007 Piyasada satılan M-Tec'lerde bu akü bağlantı kablosu çıkıyor mu.. ?evet Yorum bağlantısı
Tolga Yurtdaş 2 Nisan 2007 Paylaş 2 Nisan 2007 Orjinalinde üzerinde 95 amperlik bir akünün bulunduğu bir araç için far tesisatını kullanarak takılabilcek bir xenonun sorun çıkarma olasılığı yine mevcutmudur. Sonuçta Vebossa (motordan bağımsız kalorifer sistemi) gibi yüksek akım çeken yüksek amperler çalışan bir tesisata sahip. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 3 Nisan 2007 Paylaş 3 Nisan 2007 Orjinalinde üzerinde 95 amperlik bir akünün bulunduğu bir araç için far tesisatını kullanarak takılabilcek bir xenonun sorun çıkarma olasılığı yine mevcutmudur. Sonuçta Vebossa (motordan bağımsız kalorifer sistemi) gibi yüksek akım çeken yüksek amperler çalışan bir tesisata sahip.Farklı cihazların farklı kablolama ve sigortaları vardır, burada sorun çıkma ihtimali olan nokta, far sigortası + sigortadan farlara giden kablonun dayanıklılığı. Şimdiye kadar incelememiş olsam da oem xenon farlı araçların kablolamalarının farklı olacağını düşünüyorum, far soketleri de farklı oluyor zaten. Halojen ampul en fazla 5A akım çeker, balast takıp aynı kablodan birkaç saniye kadar da olsa 15A akım geçmesi kablonun dayanıklılığına bağlı. Yani sorun çıkma ihtimali her zaman vardır. Yorum bağlantısı
Erkan Şahin1679652573 16 Nisan 2007 Paylaş 16 Nisan 2007 Farklı cihazların farklı kablolama ve sigortaları vardır, burada sorun çıkma ihtimali olan nokta, far sigortası + sigortadan farlara giden kablonun dayanıklılığı. Şimdiye kadar incelememiş olsam da oem xenon farlı araçların kablolamalarının farklı olacağını düşünüyorum, far soketleri de farklı oluyor zaten. Halojen ampul en fazla 5A akım çeker, balast takıp aynı kablodan birkaç saniye kadar da olsa 15A akım geçmesi kablonun dayanıklılığına bağlı. Yani sorun çıkma ihtimali her zaman vardır.xenon sistemi ve diğer güç üreten sistemler demek yanlış olmaz sanırım.araclara monte edildiğinde aracınızdaki aküden başlamak üzere akım değerlerini belirleyen hemen her eleman bağlı bulunduğu konuma göre değişiklikten etkilenir.asıl soru bence şurada araca xenon'mu bağlanacak yoksa araçmı xenona bağlamacak buradan hareket edilir ise gelen çözümler daha sağlıklı olur sanırım.malesef ki amper ve volt ters orantlı.arac standartlarında içinde bulunan elektronil ekipmanları destekleyecek şekilde donatılıyor.sistem takip edilir ise bu donanımın en kuvvetli yeri akü ve şarj dinamosu ki bu da aracın akü değerine paralel bir şarj dinamosu var anlımını taşıyor.araç içinde bulunan tesisat akım gerilimini taşıyacak kabiliyette olabilir.bu yükün artması gerek sigortayı gerekse tesisatı zor durumda bırakacaktır.unutulmaması gereken bir başka konu ise sigorta 15 ah olsa dahi kısa devre korumalarında işe yarayan bir malzeme.olası akım gerginliğinde atma değerinin üzerine çıkması mümkün.sigorta atmayacak anlamına gelmez ancak fazla akıma bir kaç defa direnebilir.saygılar Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 16 Nisan 2007 Paylaş 16 Nisan 2007 Ben yinede aküden ayrıca kablolamanın şart olmadığını düşünüyorum. ilk baştaki peak değerinde sigorta zorlanması nasıl olabilirki. sigorta zorlanıyosa zaten işini yapar ve devreyi keser. 3 seneden fazladır direk far soketine bağlı kullanıyorum. farların dışınada kablo çıkmış olmuyor. aküden alındığı zaman fardan röleye ordan aküye röleden tekrar balastlara birsürü kablo çekilmek zorunda kalıyor bunun riski bence daha yüksek. Yorum bağlantısı
Erkan Şahin1679652573 17 Nisan 2007 Paylaş 17 Nisan 2007 Ben yinede aküden ayrıca kablolamanın şart olmadığını düşünüyorum. ilk baştaki peak değerinde sigorta zorlanması nasıl olabilirki. sigorta zorlanıyosa zaten işini yapar ve devreyi keser. 3 seneden fazladır direk far soketine bağlı kullanıyorum. farların dışınada kablo çıkmış olmuyor. aküden alındığı zaman fardan röleye ordan aküye röleden tekrar balastlara birsürü kablo çekilmek zorunda kalıyor bunun riski bence daha yüksek.işe risk olarak bakarsan senin uygulaman daha riskli.akımı gerektiği gibi saylayamamak ve kısa süreli yüklenme sıhhat açısından iyi değil.karşımdaki bir makina insan gibi dinlenip kendini yenileme şansı yok.hata başangıcı demek hatayı sonuna kadar sürüklemek demek.o yüzden riskin sıfır ve hatasız bir ortam olması için roleli bir tesisat daha sıhhatli.aslına bakarsan bende şu konuda rahatsızım.tesisat araca özel bir şekilde göze batmadan hazır olsa dediğin gibi sonradan ilave edilen ürünler ortamda yabancı durmaz.saygılar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Nisan 2007 Paylaş 17 Nisan 2007 Ben yapacağım bunu, malzemeleri aldım..: 3 sigorta, (duyları ile birlikte), 1 giriş 2 çıkışlı bir adet role, gerekli fişler falan için toplam 11 lira verdim.. 1 Yorum bağlantısı
Erkan Şahin1679652573 17 Nisan 2007 Paylaş 17 Nisan 2007 Ben yapacağım bunu, malzemeleri aldım..: 3 sigorta, (duyları ile birlikte), 1 giriş 2 çıkışlı bir adet role, gerekli fişler falan için toplam 11 lira verdim..şema mükemmel ayrıntı olarak ilave etmeliyim.aracım arıza lambası ışığı yanacak akım gerilimi nominal seviye altına indiğinden ötürü.lambalar 5 ah çekiyor idi.role ise 500mah çekiyor.dolayısı ile arıza ışığı yanmaması için sana bir akım devresi lazım olacak. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Nisan 2007 Paylaş 18 Nisan 2007 şema mükemmel ayrıntı olarak ilave etmeliyim.aracım arıza lambası ışığı yanacak akım gerilimi nominal seviye altına indiğinden ötürü.lambalar 5 ah çekiyor idi.role ise 500mah çekiyor.dolayısı ile arıza ışığı yanmaması için sana bir akım devresi lazım olacak.Ne mutlu ki, Focus bilmiyor bu işi.. Arızaya falan karışmaz o.. Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 18 Nisan 2007 Paylaş 18 Nisan 2007 Ne mutlu ki, Focus bilmiyor bu işi.. Arızaya falan karışmaz o.. evt ya benim lagunada arka plaka lambalarına kadar hepsinde arıza uyarısı veriyor sadece kısa farlarda uyarı vermiyor. resmen alın xenon takın demişler zaten kısa far ampulün patladı diye uyarı vermesi bence en gereksiz olanı bi insan kısa far ampülünün patladığını anlamıosa zaten kullanmasın o arabayı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 evt ya benim lagunada arka plaka lambalarına kadar hepsinde arıza uyarısı veriyor sadece kısa farlarda uyarı vermiyor. resmen alın xenon takın demişler Valla haklısın.. Bu Türk milleti doğru durmaz, TR'ye sattığımız arabaların kısa far kontrolünü iptal edelim demişlerdir. Yorum bağlantısı
Erkan Şahin1679652573 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 Ne mutlu ki, Focus bilmiyor bu işi.. Arızaya falan karışmaz o.. Yorum bağlantısı
Erkan Şahin1679652573 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 Valla haklısın.. Bu Türk milleti doğru durmaz, TR'ye sattığımız arabaların kısa far kontrolünü iptal edelim demişlerdir. aslına bakarsan haklısın bü düşüncende bende katılıyorum.ama öyle durumlar ile karşı karşıya kalıyoruz ki lazım olmuyo değil.malum lambanın yanmadığı durumlarda ceza yiyen çok arkadaş vardır veya çevrilen.sistem mükemmel işlemesine karşı alınan tedbirler sorunlarıda markalara bağımlı birimlere sevketmek üzere tasarlanıyor sanırım. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 Şnsanların çoğu kısa farının birinin yanmadığını farketmez eminim buna, hatta kadın sürücülerin nerdeyse hiçbiri farketmez bence Özellikle de stop lambaları için bu uyarı ışığının çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Ortada stopları yanmayan bir sürü araç dolanıyor. Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 Şnsanların çoğu kısa farının birinin yanmadığını farketmez eminim buna, hatta kadın sürücülerin nerdeyse hiçbiri farketmez bence Özellikle de stop lambaları için bu uyarı ışığının çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Ortada stopları yanmayan bir sürü araç dolanıyor.stop lambaları tabiki lazım yani arkası görünmediği için arkadaki bütün ampüllere lazım hatta. sadece kısa far patladığı nası anlaşılmaz nie düşünmüştüm ama ben kadın sürücüleri saymıyorum bile zaten 10larca kadın sürücü gördüm yolda aynasını açmadan giden daha ötesine yorum yok. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 Benim fren lambaları ömrünü doldurmuş, aslında arasıra kontrol ederdim, kontrolü de geri geri cam vitrinli bir dükkana yanaşarak yapardım..Bir gün bir arkadaşım beni ziyarete geldi, peşpeşe kapadokya turu yaptık.. Arkadan gelirken video çekiyormuş, izlerken farkettikki benim frenler bazen yanıyor bazen yanmıyor..Ampulü kontrol ediyorum sağlam görünüyor.. Artık arkada ne kadar ampul varsa hepsini değiştim.. Yani gözle kontrolde sağlam gibi görünse de yanmadığı da olabiliyor.. Tecrübe ile sabittir. Sözün özü; Her ne kadar bazen bize engel çıkarsa da bu kontrollerin olması iyi bişey, Hele ki 3. fren lambası var.. Bunun önemini de bu video yu izleyince daha iyi anladım.. Yorum bağlantısı
Erkan Şahin1679652573 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 Benim fren lambaları ömrünü doldurmuş, aslında arasıra kontrol ederdim, kontrolü de geri geri cam vitrinli bir dükkana yanaşarak yapardım..Bir gün bir arkadaşım beni ziyarete geldi, peşpeşe kapadokya turu yaptık.. Arkadan gelirken video çekiyormuş, izlerken farkettikki benim frenler bazen yanıyor bazen yanmıyor..Ampulü kontrol ediyorum sağlam görünüyor.. Artık arkada ne kadar ampul varsa hepsini değiştim.. Yani gözle kontrolde sağlam gibi görünse de yanmadığı da olabiliyor.. Tecrübe ile sabittir. Sözün özü; Her ne kadar bazen bize engel çıkarsa da bu kontrollerin olması iyi bişey, Hele ki 3. fren lambası var.. Bunun önemini de bu video yu izleyince daha iyi anladım.. Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 Şnsanların çoğu kısa farının birinin yanmadığını farketmez eminim buna, hatta kadın sürücülerin nerdeyse hiçbiri farketmez bence Özellikle de stop lambaları için bu uyarı ışığının çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Ortada stopları yanmayan bir sürü araç dolanıyor.Bırakın tekinin yanmamasını ben her akşam en az 1 kadın sürücü görüyorum Eskişeyir Yolu'nda farlarını yakmayı unutan. Bu yolun aydınlatması yenilendi yenileneli farını yakmayı unutanların sayısı çok arttı valla. Şşin garibi uyarıyorsun,korna çalıyorsun kafasını bile çevirip bakmıyo Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 Şşin garibi uyarıyorsun,korna çalıyorsun kafasını bile çevirip bakmıyo Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 19 Nisan 2007 Paylaş 19 Nisan 2007 Şşin garibi uyarıyorsun,korna çalıyorsun kafasını bile çevirip bakmıyobakmıyo çünkü hiçbişi anlamıo dün öğlen boş yolda taa ilerde kırmızı yanıyo ama ben 40 50 gidiyorum kadının biri nası çıktı sokaktan pat die önüme baya bastım frene çaldım korna falan ilerde ışıkta durdum yanımda açmış camı niye korna çalıyosun kırmızı yandığını görmüyomusun niye hızlı gidiyimki diyo bana. yani ilerde kırmızı yanıoya hanımefendinin sokaktan benim önüme öyle çıkmış olmasının hiçbir önemi yok ona göre xenon kitleri direk aküye değil kadın şöförlere bağladık bizde konu nerelere geldi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts