İçeriğe Yönlendir

H1, H3, H4, H7, H9, H11 Farkları Nelerdir?


M.Timur

Recommended Posts

M.Timur
(düzenlendi)

Bunların Hepsi halojen gurubunun üyeleri,arabaların soketleri muhteliflik arzettiği için ampullerde muhteliflik arz ediyor diye düşünüyorum veya tahmin ediyorum. misal vw bora H4 sanırım vw passat H7; aydınlık noktasında fark yok. H7 daha iyi veya H4 daha kötü diye birşey yoktur sanırım.

tarihinde Sel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Numaralandırma üretim tarihine göre belirlenmiş. Birbiriyle karşılaştırmak çok mantıklı olmaz. Üreticiler farları dizayn ederken çeşitli parametrelere göre ampulün tipini seçiyorlar. Ampullerin geometrileri boyutları vs. farklı çünkü. Daha küçük bir alan kullanılacaksa (sis gibi) H3 daha ideal, daha ekonomik bir far düşünülüyorsa H4 (kısa ve uzuna iki ampul gerekmiyor) daha ideal hale geliyor.

Yorum bağlantısı
Guest MeganeRS
Numaralandırma üretim tarihine göre belirlenmiş. Birbiriyle karşılaştırmak çok mantıklı olmaz. Üreticiler farları dizayn ederken çeşitli parametrelere göre ampulün tipini seçiyorlar. Ampullerin geometrileri boyutları vs. farklı çünkü. Daha küçük bir alan kullanılacaksa (sis gibi) H3 daha ideal, daha ekonomik bir far düşünülüyorsa H4 (kısa ve uzuna iki ampul gerekmiyor) daha ideal hale geliyor.

Dizayn için farklı bir ampül, güzel teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

H4 için en kötüsü diyebiliriz.. :)

Xenon takılmaz, Mercek takılmaz.. Uzuna alırsın kısa genellikle söner.. :)

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Musa Can Koca
Standart ampule göre o değer veriliyor. Ayrıca +%50 demek illa %50 artış değil %50'ye kadar artış olarak örnekleniyor. Neden ? Çünkü bu artış farın optiğinin dizayn kalitesi sayesinde az ya da çok olabiliyor. En verimli yansımayı ise günümüzde H7 tabanlı reflektörler verebiliyorlar.

Neden h7 tabanlı reflektörler daha iyi aydınlatma sağlıyor? Bu konuda biraz bilgi verebilirmisiniz...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Neden h7 tabanlı reflektörler daha iyi aydınlatma sağlıyor? Bu konuda biraz bilgi verebilirmisiniz...

Reflektörlü farlar cm2 olarak daha fazla yansıma alanına sahipler.

H7 ile H1 arasında ışık gücü açısından pek bir fark yok ama en önemli değişiklik boyut ve elektrik bağlantısının değiştirilmiş olması.

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca
Reflektörlü farlar cm2 olarak daha fazla yansıma alanına sahipler.

H7 ile H1 arasında ışık gücü açısından pek bir fark yok ama en önemli değişiklik boyut ve elektrik bağlantısının değiştirilmiş olması.

Peki bu mantıkla düşünürsek en büyük yüzey alanı H4 farlarda en iyi kısa far performası h4 farlarda diyebilirmiyiz?

Elektirik bağlatısının değişmesi nasıl bir katkı sağlıyor?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Musa Can Koca yazdı:
Peki bu mantıkla düşünürsek en büyük yüzey alanı H4 farlarda en iyi kısa far performası h4 farlarda diyebilirmiyiz?

Elektirik bağlatısının değişmesi nasıl bir katkı sağlıyor?

Böyle güzel konuları seviyorum :(

Malesef diyemeyiz. Çünkü araya başka engeller giriyor.


H4 ampul çift filamanlıdır, kısa ve uzun için ayrı filamanları var.

Bu da demek oluyor ki o yansıma alanını hem kısa hem de uzun far ışığına göre düzenlemen gerekiyor.

Yani yansıma alanını parçalara bölersin, bir kısmını H4'ün kısa telinden odaklayarak yansıtırsın, diğer kısmını da uzun telinden odaklayarak yansıtırsın.

Bu biraz karışık bir hesaplama ve zaten özel bilgisayar yazılımları bunu yapıyorlar.

Yansıtma alanını (reflektörü) öyle düzenlemen ve bölmen gerekir ki, mesela kısa farın yanıyorken kısa telden gelen ışık reflektördeki uzun yansıma alanına taşmamalı. Yoksa göz alıcaktır.

İşte bunun için H4'ün kısa telinin altında bulunan siper bunu sağlıyor, uzun alanına giden ışığı bloke ediyor. Dolayısıyla bu siperin kıstığı ışık yüzünden kayıp meydana geliyor ve performans 1000 lümene kadar düşüyor.


H7 de ise durum farklı, kısa için ayrı uzun için ayrı birer aynamız (duruma göre mercek) ve ampulümüz var, yansıma alanını alanı bol bol rahatça kullanıp 1500 lümeni verimli olarak kullanabiliyoruz.
 

post-5-1268036142_thumb.jpg

post-5-1268036147_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca
Böyle güzel konuları seviyorum :(

Malesef diyemeyiz. Çünkü araya başka engeller giriyor.

H4 ampul çift filamanlıdır, kısa ve uzun için ayrı filamanları var.

Bu da demek oluyor ki o yansıma alanını hem kısa hem de uzun far ışığına göre düzenlemen gerekiyor.

Yani yansıma alanını parçalara bölersin, bir kısmını H4'ün kısa telinden odaklayarak yansıtırsın, diğer kısmını da uzun telinden odaklayarak yansıtırsın.

Bu biraz karışık bir hesaplama ve zaten özel bilgisayar yazılımları bunu yapıyorlar.

Yansıtma alanını (reflektörü) öyle düzenlemen ve bölmen gerekir ki, mesela kısa farın yanıyorken kısa telden gelen ışık reflektördeki uzun yansıma alanına taşmamalı. Yoksa göz alıcaktır.

Şşte bunun için H4'ün kısa telinin altında bulunan siper bunu sağlıyor, uzun alanına giden ışığı bloke ediyor. Dolayısıyla bu siperin kıstığı ışık yüzünden kayıp meydana geliyor ve performans 1000 lümene kadar düşüyor.

H7 de ise durum farklı, sadece kısa için ayrı bir ampulümüz var, sadece kısa için ayrıca yansıma alanımız da var, bol bol rahatça kullanıp 1500 lümeni verimli olarak kullanabiliyoruz.

Bilgilendirme çok net olmuş saolun.....

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Peki bu mantıkla düşünürsek en büyük yüzey alanı H4 farlarda en iyi kısa far performası h4 farlarda diyebilirmiyiz?

Elektirik bağlatısının değişmesi nasıl bir katkı sağlıyor?

ECE komisyonu aydınlatmanın daha güvenli hale gelmesi için kuralları sürekli değiştirip geliştiriyor. Mümkün olduğunca izole edilmiş, risk oluşturmayan, değişimde kolaylık sağlayan bağlantılar elbette ki daha tercih edilebilir konumdalar. Örneğin, Osram sadece tek elinizle tek çevirmede değiştirebileceğiniz Snapin-Lite ampulü (daha doğrusu soketi) geliştirdi.

Resimdeki H15 uzun+gündüz farında kullanılabilecek şekilde geliştirilmiş, H4'e benziyor. Mantık onda da aynı.

post-5-1268039117_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...