İçeriğe Yönlendir

VW Jetta 5 (2005-2010) xenon far ve mercek montajı


Hakan Demirel1679652575

Recommended Posts

Hakan Demirel1679652575

xenon konusu okuduğum kadarıyla çoğu arkadaş farklı markaların çıkma farları ile ve epeyce uğraşarak birşeyler yapmaya çalışıyorlar,bazen elektrik sisteminde veya diğer sistemlerde çalışmazlık sorunları olabiliyor,benim sorum yetkili servis dışında xenon kiti satan ( izmirde ) varmı acaba ?servis malum dışarıda yaptırırsanız garanti düşer diyor.şimdiden teşekkürler. :flowers:

Yorum bağlantısı
Hakan Demirel1679652575
Aracınla ilgili bir çok seçenek mevcut, başlığa da "orjinal" yazmışsın ama ben yine de sıralayayım :flowers:

1- Herhangi bir xenon kiti taktırabilirsin, kötü ışık dağılımı ve trafiği rahatsız etme problemi yüzünden kesinlikle uzak durulması gereken bir seçenek. ( http://www.clubvwturk.com/showthread.php?t=21500 )

2- Mercekli Hella farlarından alıp xenon kit uygularsan bir gömlek daha kaliteli bir sonuç elde edersin. ( http://www.clubvwturk.com/showthread.php?t=13178 )

3- Orijnal xenon farlardan alıp takabilirsin ancak seviye motorunu kullanamayacaksın ve farın beyne tanıtılması gerekecek. ( http://www.geceucusu.com/mods/xenon/23/ )

teşekkürler.linkleri tıklayınca xenondan vaçgeçtim.araba epeyce sökülüyor.bir sonraki arabaya,orjinalden inşallah.

Yorum bağlantısı
Suat Toker

GolfV ve JettaV farları tamamıyla aynı değil mi? Beni bildiğim Hella da veriyor, yazmamışsınız. Yoksa xenon olarak verenleri mi yazdınız?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Selamlar,

Volkswagen golf V ve Jetta birbirine tasarım olarak çok yakın farlar kullanır. Volkswagen markasına, her nekadar farlar aynı gibi görünsede 4 farklı üretici firma far tedarik eder. Bosch, Valeo, AL, Visteon. Dış görünümü itibarı ile hernekadar aynı gibi görünselerde iç yapı itibarı ile farklılıklar göstermektedirler. Bu farlarda sonradan eklenecek xenon dönüşüm setlerinde piyasada yapılan en büyük hata ampülün bir şekilde tutturayımda nasıl durursa dursun ya da nerede durursa dursun gibi bilgisiz uygulamaların sonucunda ortaya çıkar. Farlarda apmuller için kat'i odak noktaları ve pozisyonlar vardır. Ampulün 1 mm ileri geri oynaması sonucu inanılmaz şekilde değiştirmektedir. Ayrıca bu araçlar forumların diğer sayfalarında da bahsedilen silecek motoru yanması konusunda hassas araçlar olup herhangi bir markanın herhangi birşekilde uygulanması sonuçta üzücü neticeler ortaya çıkarıyor. MTEC golf V ve Jetta için özel setler üreten tek markadır ve ampüllerini General electricten tedarik eder. Bu sette çok daha az manyetik alan yayan D1 tipi balanslar kullanılmaktadır. Bu set arıza ışığı yakmayan, doğru odaklama ile hatalı montajı engelleyen, ve aracın elektronik sisteminde herhangi bir sıkıntıya neden olmaması itibarı ile en profesyonel çözümdür.

Arıza ışığının yanmaması nasıl sağlanıyor ? Arada kullanılan bir aparat ile mi ? Bazı Mtec kutularına bakmıştım, D1 balast vardı ama böyle bir aparat yoktu ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Son zamanlarda 50W balastlar boy göstermeye başladı, mtec'in balastı da 50W çalışarak aracın uyarı vermemesini sağlıyor olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ahmet Balkan
Arıza ikaz sisteminin çalışma mantığı çoğu kişinin bildiği çekilen güç (watt) ile hiç alakalı değil. Burda en önemli kavram balansın iç direnci. Ama bu da zaman zaman tek başına çözüm değil bazı üniteler çekilen akımı ve iç direnci birlikte kontrol ediyorlar, Bazıları ise iç direnç, çekilen akım ve ani aşırı akımı. Bu sefer iş daha da zorlaşıyor ve karmaşıklaşıyor. Gerçekten çok zor bir iş sebebi farklı kontrol şekilleri ve farklı kullanım şekilleri varken herşeyi aşacak bir çözüm ???? işte balansın içinde sistemin ne istediğini ölçen ve ona göre davranan akıllı bir kontrol ünitesi var.

Gelelim 50 Watt meselesine. MTEC normalde 50W balans üretmesine rağmen Türkiyeye getirilmedi. Sebebi birçok kullanıcı maalesef daha fazla ışık almanın peşinde koşarken ne kadar ciddi riskler aldıklarının da farkında değiller. Daha fazla ışık, daha fazla ısı demektir. Daha fazla ısı far tasının ömrünün kısalmasından tutun manyetik alan etksinin ciddi seviyelere gelmesi araçtaki hemen her elektronik donanımı yüksek risk altına sokmaktadır. Farın yanmasına dolayısıyla da aracın yanmasına kadar riski beraberinde getirmektedir. Çinlinin derdi mal satmaktır. Ama riskleri gerçekten çok almayı değmeyecek kadar fazla. Bu konuda bilinçli tüketicilerin atlamaması gereken bir detayı da sayenizde paylaşmış olduk. Teşekkür ederim.

Bu arada balans ne? rotex balance mı? yoksa ballast ları mı kastediyorsun?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tuna Küşat

dostum burda her kafadan bir ses cikiyor . vw 'de arıza ışığı yakmadan calışan marka mtec'dir. yilmazotomuzik.com 'dan distiribitörün izmir bayilerini öğrenirsin. garantide mikemmel görüşte yalnız cahilleri dinlyip 8000k taktırma bu işn doğrusu 6000 kalvin. iyi günlerde kullan inşallah.

xenon konusu okuduğum kadarıyla çoğu arkadaş farklı markaların çıkma farları ile ve epeyce uğraşarak birşeyler yapmaya çalışıyorlar,bazen elektrik sisteminde veya diğer sistemlerde çalışmazlık sorunları olabiliyor,benim sorum yetkili servis dışında xenon kiti satan ( izmirde ) varmı acaba ?servis malum dışarıda yaptırırsanız garanti düşer diyor.şimdiden teşekkürler. ;)
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Uras Tos
yetkili servis dışında xenon kiti satan ( izmirde ) varmı acaba?

izmir'de bir arkadaşım bu işlerle ilgileniyor, istersen yönlendirebilirim.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Guest jetta mania
(düzenlendi)

merhaba arkadaslar aranıza yeni katıdım siteyi ve forumu baya basarılı buldum ve yardım alabilecegimi düşünüyorum.Bursalıyım 2006 jetta aracım var.xenona gecmek istiyorum buna ayıracagım mali durum max. 400 ytl şimdilik. kendi farlarım beyaz tabanlı.100 tlye cıkma orjinal siyah tabanlı far buldum ve bunlara mercek angel xenon modifiyesi yaptırmak istiyorum.bu işi yapan Bursada biryer varmı bildiginiz? şimdidien tesekkürler... ayrıca buldugum far orjinal siyah tabanlı golf farı ona uygulamak istiyorum

tarihinde jetta mania tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

400 TL ile kaliteli bir sonuç elde etmen zor. VW forumlarında resmini eklediğim orjinal Hella H7 mercekli far + H7 xenon kit yaptıranlar 1000-1200 TL'lerden bahsediyorlar. Şu anda belki daha ucuza maledilebiliyordur, araştırmak gerek. (farda angel yok)

Far+mercek+xenon ekipmanı+angel eye+işçilik bunların hepsini 400'e maletmen imkansız.

post-5-1242125308_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Guest jetta mania

böyle oldugunu biliyorum fakat benim demek istedigim bu degil.sizin gösterdiginiz gibi far almak en saglıklısı fakat ben bunun yerine almayı düşündügüm orjinal farlara sadece mercek uygulaması yapıp üstüne xenon takabilmek. peki söyle sorayım.orjinal farlara sadece mercek uygulaması gibi bi işlemi ne kadar maledebilirim ve nerde...

Yorum bağlantısı
Guest jetta mania

tesekkürler bende bunu merak etmiştim.aracımın üzerinde zaten krom orjinallerim var benim aracımın üzerinde. alacagım siyah tabanlı orjinal far golf 5ten cıkma demek istedim ve ona uygulayacagım cünkü bi heves işi olacak begenmessem geri takarım diye orjinallrmi bozmayacagım.ya böyle yada cıkma junyan gibi far almayı düşünüyorum fakat bunların yakısacagından emin degilim biraz basit duruyorlar sizce ne yapmalı?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Sorduğun şey tamamen kişisel zevke bağlı. Ne siyah farın ne de angel farın güzel duracağını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Erçiro

Merhaba,

Benim sıkıntım orijinal Golf GTI bi-xenon farlarıyla ilgili.

Arabam 2006 VW Jetta. Orijinal çok temiz kullanılmış Bi-Xenon GTI farları aldım ve arabaya takdığımda az ışık verdiklerini fark ettim. Vermesi gerekenin yarısı kadar. Vwvortex sitesinden öğrendiğime göre arabamdaki merkezi elektrik kontrol modülünün midline (bendeki) yerine highline olması gerekiyormuş. Bu sayede arabam bi-xenonu kontrol edebilecekmiş.

Neden az ışık geldiği hakkında bilgisi olan varmı acaba? Bazı kişiler highline merkezi elektrik kontrol modülü'ne (CECM) geçtikten ve uygun şekilde vag-com ile programlandıktan sonra düzeleceğini söylüyor ama emin olamıyorum.

Arabanın tesisat kablolarını bozmamak için gereken adaptör kabloyu yarına gelecek parçalar ile tamamlayıp 10 pinlik fişi 11 pinlik OEM xenon soketine takabileceğim. Ancak düzgün şekilde farı bağladıktan sonra uğraşmaya devam edeceğim.

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yeni farlarınızın xenon ampullü olduğunu varsayıyorum..

Bence; xenon florasan gibidir.. Yani halojen gibi kısık yanma olayı yoktur...

Ya yanar ya yanmaz diye düşünüyorum..

Çünkü balast var.. Balast beslenebiliyorsa, ampul için gerekli elektriği üretiyordur..

Balastra giren elektrik, 9 yada 12 de olsa çıkış 85'dir...

Reflektörlü halojenden, mercekli fara geçenlerin genelde ilk tepkisi hayal kırıklığıdır.. Sebep, her yeri aydınlatan koca koca reflektörlerden sadece aydınlatması gereken yeri yeri aydınlatan mercekli sisteme geçiştir..

Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro
Yeni farlarınızın xenon ampullü olduğunu varsayıyorum..

Bence; xenon florasan gibidir.. Yani halojen gibi kısık yanma olayı yoktur...

Ya yanar ya yanmaz diye düşünüyorum..

Çünkü balast var.. Balast beslenebiliyorsa, ampul için gerekli elektriği üretiyordur..

Balastra giren elektrik, 9 yada 12 de olsa çıkış 85'dir...

Reflektörlü halojenden, mercekli fara geçenlerin genelde ilk tepkisi hayal kırıklığıdır.. Sebep, her yeri aydınlatan koca koca reflektörlerden sadece aydınlatması gereken yeri yeri aydınlatan mercekli sisteme geçiştir..

Evet yeni farlar xenon ampüllü. 4300 K civarı. Komşumdaki Golf doğuş tarafından bi-xenon siparişli olarak satıldı kendisine ve isteğim üzerine beni kırmayıp iki arabayı yan yana test ettik. Aynı farlar aynı sistem. Onun farları benim farlarımın ışığı ciddi anlamda bastırıyordu. Belki biraz abartılı olacak ama ay ışığı ile güneş arasındaki fark gibiydi. Denediğimiz için rahatça söyliyebiliyorum zayıf yanıyorlar diye.

Belkide sorun farların ilk sahibi benim yapmak istediğim gibi orijinal haliyle yakmamış ama farın içerisindeki bazı kablolara müdahale ettirmiş. Mesela ballast kabloları sokete bağlı değil farın altındaki bir delikten dışarıya çıkıyor. Ben bosch ile görüşüp onlardan farın orijinal bağlantılarını öğrenmeyi düşünüyorum. Mümkün olduğu kadar seçenekleri elemeliyim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Farında hangi marka xenon ampul ve balast var? Yeni mi, çıkma mı, yoksa üstünde mi geldi ? Orjinal balastları olmadığından farın altındaki yuvaya tam oturtulmamış farklı (oem olmayan) bir balast mı var ?

http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=961 'de Bosch/Automotive Lighting Litronic Gen 2 olarak geçen balastlardan olması lazım.

Sağ-sol arasında parlaklık farkı var mı ? Bir de 10 metreden çekilmiş bir duvar resmi gönderir misin ?

Bazı araçlarda adaptif xenon far sisteminde hız arttıkça balastın akımını yükselten böylece daha fazla ışık verilmesini sağlayan sistemler mevcut ancak yeni E serisi gibi üst sınıf araçlarda oluyor bu özellik.

Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro
(düzenlendi)
Farında hangi marka xenon ampul ve balast var? Yeni mi, çıkma mı, yoksa üstünde mi geldi ? Orjinal balastları olmadığından farın altındaki yuvaya tam oturtulmamış farklı (oem olmayan) bir balast mı var ?

http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=961 'de Bosch/Automotive Lighting Litronic Gen 2 olarak geçen balastlardan olması lazım.

Sağ-sol arasında parlaklık farkı var mı ? Bir de 10 metreden çekilmiş bir duvar resmi gönderir misin ?

Bazı araçlarda adaptif xenon far sisteminde hız arttıkça balastın akımını yükselten böylece daha fazla ışık verilmesini sağlayan sistemler mevcut ancak yeni E serisi gibi üst sınıf araçlarda oluyor bu özellik.

Automotive Lighting firmasının farlarını Bosch pazarlıyor. Onları aradım ve ilginç şeyler öğrendim. Öncelikle far xenon takılı şekilde verilmiyormuş. Onlar sadece farı satıyorlar. Konuştuğum beyden rica etmem üzere Almanya'dan benim farın kablolama şemasını isteyeceğini söyledi. Kablolamayı düzeltmek için sanırım onu beklemem gerekecek.

Balast: Hella 5DV 008 290 00 (Gen 4)

Ateşleyici: 5DD 008 319 10

Ampul: D2S 031008

Senin verdiğin linke bakınca farın üzerindekini bulabildim ve üzerine Hella takmışlar. Senin belirttiğin gibi Bosch takılmış olmalıydı (Bosch/Automotive Lighting Litronic Gen 2) hatta Bosch balasttan ateşleyiciye gitmesi gereken kırmızı, siyah ve yeşil kablolar bile farın içinde duruyor.

Hella kullanmamın bir sakıncası varmı?

Malesef duvardaki iz düşümünü zamanında çekmedim ve şimdide arç muyanesine gittiğim için sökmüş durumdayım. Tesisat ile far arasındaki adaptör kabloyu yarına bitirip hafta sonuna kadar tekrar takmayı planlıyorum. O zaman çekebilirim fotoğrafı.

tarihinde HeO2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Oem far üreticileri ek ekipmanları genelde vermezler. Hatta merceğin arkasındaki ampulü tutan tel parçasını bile. O nedenle oem balast bulmak biraz zor oluyor. Hella kullanmanda bir sakınca yok farketmez. Ancak ampulün marka ve ürün kodunu yazmamışsın.

Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro
Oem far üreticileri ek ekipmanları genelde vermezler. Hatta merceğin arkasındaki ampulü tutan tel parçasını bile. O nedenle oem balast bulmak biraz zor oluyor. Hella kullanmanda bir sakınca yok farketmez. Ancak ampulün marka ve ürün kodunu yazmamışsın.

Ampulun üzerinde markası yazmıyor. Sadece kod var. Ama verdiği ışık 4300K civarı olduğu için Osram veya Philips tahmin ederim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ampulun üzerinde markası yazmıyor. Sadece kod var. Ama verdiği ışık 4300K civarı olduğu için Osram veya Philips tahmin ederim.

İşte şüpheli bulundu. Philips ya da Osram'ın üzerinde mutlaka marka ve model numarası yazar. Bence o ampul ucuz çin malı ve haliyle lümen değeri de düşük. Markasız ampullerin de 4300'ü var ancak talep olmadığından pek getirtilmiyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro
Şşte şüpheli bulundu. Philips ya da Osram'ın üzerinde mutlaka marka ve model numarası yazar. Bence o ampul ucuz çin malı ve haliyle lümen değeri de düşük. Markasız ampullerin de 4300'ü var ancak talep olmadığından pek getirtilmiyor.

Açıkcası bende zamanında ampulden şüphelenmiştim ve başka bir çin malı D2S ampulle deneyince sonuç aynı oldu. Bende onun üzerine şüphemden vazgeçtim. Deniyebileceğim kaliteli bir ampulü ise bulamadım. Kimse kaliteli ampulle denenmesine izin vermedi. Açınca almam gerektiği için bende vazgeçtim. Deniyebileceğim bir yöntem biliyormusunuz?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Çıkmacılarda bir sürü markalı ampul oluyor, onlarla deneyebilirsin. Bende olsa gel deneyelim derdim ama malesef yok.

Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro

Selam,

Farın kısık yanma sorunu butcher'dan aldığım Osram D2S ampullerden sonra düzeldi. Şimdi gayet düzgün yanıyorlar. Yarın sabaha bağlanacak ama olmasını istediğim şekli bir süre daha ertelenecek. Yardımlarınıza teşekkürler.

Kullanılmış aldığım ve kısık yanmasından şikayetçi olduğum oem bi-xenon farların içinden eski sahibi tarafından veya elektrikçisi tarafından takılmış D2R ampul çıktı. olması gereken gibi D2S takınca şimdilik herşey güzel gözüküyor. Gayet güçlü gözüküyordu denediğimizde. Bakan ne kişiler oldu ve anlayamadı. Koca servisler, "uzmanlar". Voltron olmasaydı hala debelenip duracaktım. Sağolsun Voltron :blush:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...