İçeriğe Yönlendir

VW Jetta 5 (2005-2010) xenon far ve mercek montajı


Hakan Demirel1679652575

Recommended Posts

Musa Can Koca
Orjinal far hella bi-xenon'dan daha mı iyi :D Ya ampulünde/montajında/seviye ayarında bir sorun var ya da sende :D Ampullerin ne marka ? Duvar resmin var mı ?

Orjinal farım ile hella bi-xenon un hiçbir farkı yok,Kit mitsubishi balast,ateşleyici ve osram xenarc d2s ampülden oluşuyor.

Seviyede bir sorun yok orjinaline göre ayarlandı yükseklik motorumda çaşıyor.

Farları çok uzun müddetde bitirdim,ama sökmem çok kolay oldu teki duruyor, vakit bulup sökemedim henüz.

Ama emin olun bir fark olsaydı(bana göre) bir yılda yaptığım 600-700 tl sadece malzemesine msaraf yaptığım, defalarca söktak yaptığım farlarımı özendiğim,boyadığım 2-3 refletör telef etdiğim özel aküden hat çekdiğim yanmaz kablo aldığım röleler kullandığım el emeği verdiğim farlaımı bozmazdım.Sinirden söküyorum hiçbir şekilde değmezmiş bana göre.

Bu arada gece resimlerini halojenle kıyaslamasını eklerim tek tek yükseklik ayarınada bakarsınız,merceklerin içide kararmış falan değil bilindik çok fazla parlak olmayan hella bi xenon mercek.

Yanlız kısa far takviyesi yaptım koito H1 ile alt ızgaraya ondan çok memnunum.. Kısa fardan hafif aşağıda tutdum...Düşük süretde bol çukurlu gece yolculukların çok iyi oluyor...

Şu an gündüz farı deneyeceğim 1 watt ya da 3 wattlık ledlerle 15 derece mercekli lenslerle benim için xenon faslı kapanmışdır,far yıkama sistemi bile yapacakdım,çabuk kurtuldum bu sevdadan allahtan,büyük bir hevesdi tabii.

Yeni nesil golflerin halojen farları ve halojen gündüz farlarına da bayılıyorum bu arada

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Muhammed Andı
Orjinal farım ile hella bi-xenon un hiçbir farkı yok,Kit mitsubishi balast,ateşleyici ve osram xenarc d2s ampülden oluşuyor.

Seviyede bir sorun yok orjinaline göre ayarlandı yükseklik motorumda çaşıyor.

Farları çok uzun müddetde bitirdim,ama sökmem çok kolay oldu teki duruyor, vakit bulup sökemedim henüz.

Ama emin olun bir fark olsaydı(bana göre) bir yılda yaptığım 600-700 tl sadece malzemesine msaraf yaptığım, defalarca söktak yaptığım farlarımı özendiğim,boyadığım 2-3 refletör telef etdiğim özel aküden hat çekdiğim yanmaz kablo aldığım röleler kullandığım el emeği verdiğim farlaımı bozmazdım.Sinirden söküyorum hiçbir şekilde değmezmiş bana göre.

Bu arada gece resimlerini halojenle kıyaslamasını eklerim tek tek yükseklik ayarınada bakarsınız,merceklerin içide kararmış falan değil bilindik çok fazla parlak olmayan hella bi xenon mercek.

Yanlız kısa far takviyesi yaptım koito H1 ile alt ızgaraya ondan çok memnunum.. Kısa fardan hafif aşağıda tutdum...Düşük süretde bol çukurlu gece yolculukların çok iyi oluyor...

Şu an gündüz farı deneyeceğim 1 watt ya da 3 wattlık ledlerle 15 derece mercekli lenslerle benim için xenon faslı kapanmışdır,far yıkama sistemi bile yapacakdım,çabuk kurtuldum bu sevdadan allahtan,büyük bir hevesdi tabii.

Yeni nesil golflerin halojen farları ve halojen gündüz farlarına da bayılıyorum bu arada

Emegine uzuldum dogrusu. Ve inan, acaip merak ettim senin su orjinal farlarini ve de yaptigin xenonlari. Ben xenon takmadan once osram night braker ampul kullaniyordum. Ve hakikaten cok memnun idim. Cunku far reflektorlerimin gercekten kaliteli tasarlanmis olmasi nedeniyle ve de Osram NB ampulun gucu birlesince inanilmaz bir isik gucu cikiyordu ortaya. Ta ki birgun NB ampul patladi, yenisini taktim o da 15 gun sonra patladi ve ben xenona gecmeye karar verip gectim. Iste o gun tum hayallerim yikildi bir anda. Cunku daha iyi olacak dedigim xenon bekledigim gibi cikmamisti. Ancak bu forumdan edindigim tecrube ile sabir dedim kendi kendime. Adana'nin gunduz gunesinde far yaktim gezdim. Ve sonunda bekledigime deydi. Su an xenon sistemim Osram NB'nin abartisiz en az 2 kati fazla aydinlatiyor. Ampulleriniz yeniyse sabredin bence. Gece-gunduz farlar acik gezin. Ampul kullanimi 100-200 saat olduktan sonra bir gece vakti yakin xenonlari ve oturup bir daha dusunun. Gercekten deymez mi? Keske fabrikalar urettikleri ampulleri 150-200 calistirip oyle satisa koysa. Cunku 150-200 saat kullanildiginda ampul gunduz dahi, gunese ragmen aydinlatmaya basliyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Hüseyin Matur
Bosch merceklerin selenoidleri bildiğimiz selenoidler gibi değildir.Hella mercekte küçük bir plaka hareketini düşük akımla yapabilirsiniz ama bosch mercekte kocaman ön kapağı komple indirmek gerekir.Selektör için hız lazım olduğundan bobin 3-4 amper gibi yüksek bir akım çekerek selektörü ani hale getirir.Ama bu bobinde enerjinin kalması bobini 1-2 dakikada yakar.Bu nedenle bosch mercekte ani çekme ve çekilen bobinin düşük akımda tutulması prensibi yatar.Kalkıpta yukarıdaki şemasını verdiğim düzenekten başka alternatif yoktur.Eğer hızlı çeken bobine voltajı 78xx gibi regüle üniteleri ile verirseniz zaten hemencecik yanar.Düşük akımla çeken bobine voltaj verirseniz araç rampa inerken uzuna geçer rampa çıkarken uzuna geçmez.

Hellanın gözünü seveyim. Bosch mercek aklıma bile gelmiyor..

Yorum bağlantısı
Murat Şen

bosch mercek daha kaliteli aydınlatıyormuş reflektörü parlak oldugu için

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bu kapaklar hoşuma gidiyor. Güzel durmuş güle güle yak :)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Yusuf Gür

selamlar arkadaşlar ikinci jetta vakası ile beraberiz :)

pazartesi sabah teslim aldığım aracı bu sabah itibariyle teslim ettim. gerçi dün akşam teslim edecektim ancak daha önceden yapılan xenon montajında akıllı ustamız orjinal far soketlerini parçalayınca odaklama alamadım. o yüzden pazartesi akşam başlayabildim araca.

resimlere geçelim

aracın üzerinden mtec silver xenon kiti sökülerek orjinal ampuller takılıp far çizgisi alındı.

i532510_far-cizgisi.jpg

daha sonra 14 adet 25 torx, 2 adet yıldız başlı vida sökülerek tampon aşağı alındı

i532511_tampon-indi.jpg

farların içi açılıp far çanağına işlem uygulanarak mercek yerleştirildi. ilk merceğimiz ayar durumunda

i532512_ayarlanmis-hali.jpg

bu da ayarlanmış far çizgisi

i532513_sol-far-ayar.jpg

iki merceğimizin de ayarları tamamlandı

i532514_test-durumu.jpg

far çanakları krom boya ile boyanarak renk bütünlüğü sağlandı ve mercek kapakları yerleştirildi

i532515_mercekler.jpg

aracın üzerinden mtec silver modeli 8000k xenon kit sökülüp mtec R1 type serisi 6000k xenon kit montajlandı.

i532516_bitmis-hali.jpg

ve mutlu son ... araç bitti :)

i532518_dsc00070.jpg

i532519_dsc00075.jpg

i532520_dsc00077.jpg

i532521_dsc00079.jpg

kimselere güvenemeyip tek çalıştığımdan 3 günlük geceli gündüzlü bir çalışma oldu. ortalama 60 iş saati ile böyle bir far çıktı ortaya.

kullanılan malzemeler

mtec R1 type 6000k xenon kit

valeo H7 mercekler

mercek kapakları

beta seal far silikonu

loctite 1001 özel karışım yapıştırıcı

Allah güle güle kullanmayı nasip etsin.

iyi günler

saygılar...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güzel olmuş.. elinize sağlık...

Anladığım kadarıyla araba 3 gün yerinden oynamadı. ?

Yorum bağlantısı
Yusuf Gür
Güzel olmuş.. elinize sağlık...

Anladığım kadarıyla araba 3 gün yerinden oynamadı. ?

teşekkür ederim

evet mehmet abi daha kararlı bir ayar için aracı 3 gün milim oynatmıyorum. araç üzerinde daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

hüseyn hocam maliyet artınca bi-xenonda müşteri bu şekilde istedi yapacak birşey yok :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
evet mehmet abi daha kararlı bir ayar için aracı 3 gün milim oynatmıyorum. araç üzerinde daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

Ben de bu şekilde yapardım...

Arabayı oynatırdım ama... Orjinal farını takar ayarını yeniden yapar.. Yeniden duvarda iz alır... Sonra mercek sabitlerdim...

Yedek far yoksa en güzeli bu...

Sonuçta sıfır hata olacaktır... Olmuştur da...

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Selçuk Keleş

Ne tipte mercek ve ampul kullandın daha fazla detay lazım. Evet bir de duvar resmi olursa daha net anlaşılabilir. Sağ ve solun ampullerini yer değiştirip sonucu değerlendirdin mi ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Merceğin kesilme çizgisinde bir sorun yok ama odaklama sorunun var. Bu da ampulü duya düzgün oturtamamandan kaynaklanıyor.

Ampulü ne şekilde sabitliyorsun ? duyun arkasında tel mi var yoksa bastırarak ampulu sabitlediğin metal bilezikten mi var ?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Selçuk Keleş

Bu araç seni baya uğraştırdı :rolleyes: Neden orjinal şase uçlarını kullandınız aracın orjinalinde nasıldı ? O farlar bi-xenondu bağlantısını doğru yaptığınıza emin misiniz ? Siteden Yusuf Gür ile temasa geçin, jettaya far yapmıştı incelesin, sorunu bulacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Olayı tam anlamadım ama, anladığım gibiyse; Şaside sorun olduğunu sanmıyorum... Bobin bozuktur..

Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584
2 gün önce aldığım bi-xenon merceğe sahip vw golf5 hella farlarımı aldım fakat zenon beyni ve duy ile ampulu yoktu balastları ve ateşleyiciyi buldum satın aldım ve sunpart 6.000k d2s ampul aldım taktım arabaya fakat çalışmadı soketler giriyor ama uymuyordu sonra oto elektrikci bi arkadaşa götürdüm araya soket uydurup işi hallettik bu sefer kısalar yanarken

uzunları yaktığımda kısalar yanıp sönüp sellekör gibi flaş gibi birşey yapıyor bütün ampullerin kısa+uzun+park+sinyal hepsini birtek şase kablosu üzerinden alındı acaba sorun nedir tahmini olan tavsiyesi olan varmıdır???

şasiyi ortak kullanılmasından olamaz mı?benim aklıma ilk gelen bu oldu.çünkü daha önce sis farı monte ederken arka sis düğmesinden ortak sai almıştım arka sisle ön sisi acarsam ön sis düğmesindeki aydınlatma sönüyordu.sorunu ayrı sase cekince çözmüştüm..

kısalardan uzunlara gecerken sizde de elektirik kesilmesi oluyor muydu?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Problemin burda çözülebilme durumunu aşmış durumda, tahminden daha ileri gidemiyoruz, birebir denemek lazım. Bağlantıyı yaptırdığın kişiye kontrol ettirmeni öneririm.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bobinle ilgisi olup olmadığını bilmiyorum ama şöyle bir gariplik var araba stop halde kontak açık farlar ve uznlar çok uyumlu çalışıyor :D farlar açıkken sellektör yapabiliyorum kısa farlar sönmeden fakat araba auto seçimdeyken farlar araba çalışında kısalar problem çıkarıyor yanıp sönüyor aç kapa aç kapa yapınca farlar geri geliyor ama far açık modddayken bu sefer sellektör yapınca kısalar gidio gelio gene flaş modunda geçiyor sellektörü bıraktığımda geri geliyor sebep nedir sizce tavsiyeniz varmı?

Şki far da aynı şeyi mi yapıyor... ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bu konunun daha önceki mesajlarını incelemiş miydin ? Benzeri uygulamalar var onlarla temasa geçebilirsin.Mesela Ahmet'in hazır kablo adaptörü kullandığını görüyorum. Muhtemelen ebayden almıştır.

Uzun farın bobini ile ilgili şurda bazı bilgiler var ama senin probleminle direk ilgili değil. http://www.geceucusu.com/index.php?s=&...ost&p=19857

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

bosch mercek motorlari sürücü devresi ile kullaniliyor. sürücü devresiz kullanilirsa mercek motoruna zarar verebiliyor idi hatirladigim kadariyla. bu problem forumda bir konuda gecmisti, hatta Servet Abim bununla ilgili bir sema da yayinlamisti. link vermek icin forumda konuyu aradim, bulamadim ama semayi bilgisayara kaydetmisim o zamanlar. renkler ayni olmasa da semayi bakarak baglanti uclarini bulabilirisiniz sanirim.

post-3361-1281087872_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...