İçeriğe Yönlendir

BMW 3 E36 (1990-1999) xenon ve angel eye far


Serdar Güngör1679652572

Recommended Posts

Umut Keskiner
(düzenlendi)

Mrb öncelikle Aracım E36 4 kapı

s8000716.jpg

farlarıma mercek ve angel eye modifiyesi yapıcam

Mercek tipi ve markası olarak hangisini almam gerek hem uzun hem kısa yapmayı düşünüyorum

Marka: Valeo Model: H7 Tip 01

Marka: Valeo Model: H7 Tip 02 hangisini tercih etmeliyim veya farklı bir tercihmi yapılmalı.(bunlardan hangisi direk uyum saglar montajda)

Marka: Valeo Model: H7 Tip 03

Marka: Bosch Model: H7

SATICIDA HEPSŞ MEVCUT DETAYLARI

http://dukkanlar.gittigidiyor.com/Mercek_Dunyasi/

Birde kaç cm lik halka almam gerekiyor

Yardımcı olabilcek arkdaşlara şimdiden tşkler.

tarihinde nashua tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Hella'nın mercekli H7 farını neden düşünmüyorsun ?

1LL%20008%20875-811a.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

O yuvarlakların çapı 8-9 cm kadardır tahmin ediyorum. Dışarıdan tahmini olarak da ölçebilirsin.

Mercek takacağın için önce mercek ve kapağının montajını netleştir, angel halkasını kapağa uyum sağlayacak şekilde alırsın.

Yorum bağlantısı
Umut Keskiner

dün gece farları tamamladım sayılır bugün bitmiş halini sizlerle paylaşırım tşkler verdiginiz bilgiler için

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Alaattin Koç

Öncelikle herkeze merhabalar site'yi bir forum aracılığıyla buldum çok güzel bilgi dolu bir site,benim sorunum arcımın üstünde gelen farlarından ve mercekler'den hiç memnun değilim bir çok anpül,xenon kit denediysekte tatmin edici bir sonuç alamadım,geceleri kör kör gidiyorum farlarımı değiştirmeden merceklerini değiştirsek bi xenon kit uygulaması yapsak başırılı olurmuyuz?nasıl bir mercek nasıl bir bi xenon kit kullanmalıyız?

aracımın farları

35366_430443501736_624981736_4554056_6319464_n.jpg

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

orjinal far resmi buysa far camı çokkk kirli gördüm epey etkileyecegini düşünüyorum.iyi bir far camı ve mercegin temizligi ve odaklamanın tekrar kontrolü epey fark yaratır bence

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Farınız yan sanayi ise farklı tip mercek zor takılıyor.Ciddi uğraş isteyecektir.Eğer el beceriniz yeterli seviyede ise Halojen ampüle göre uyarlanmış mercekler kullanabilirsiniz.Xenona göre tasarımlı mercekler daha büyük olduklarından montajları zor olacaktır.En sağlıklısı farı açıp mercek gerçekten kararmışmı önce onun tespitini yapın.Bir ihtimal mercek temizliğide kurtarabilir.Bu arada kullandığınız ampülleride gözden geçirin.Bazen ampüllerde kararıyor.

Yorum bağlantısı
Alaattin Koç
Farınız yan sanayi ise farklı tip mercek zor takılıyor.Ciddi uğraş isteyecektir.Eğer el beceriniz yeterli seviyede ise Halojen ampüle göre uyarlanmış mercekler kullanabilirsiniz.Xenona göre tasarımlı mercekler daha büyük olduklarından montajları zor olacaktır.En sağlıklısı farı açıp mercek gerçekten kararmışmı önce onun tespitini yapın.Bir ihtimal mercek temizliğide kurtarabilir.Bu arada kullandığınız ampülleride gözden geçirin.Bazen ampüllerde kararıyor.

Dün farlarımızı söktük merceklerimizin hatalı olduğu gördük+farlarımız yan sanayi olduğundan'da kaynaklanıyo merceklerimizi değiştirip tekrar denicez

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Abdullah Yıldırım

bende farlarım böyle yansın istiyorum,nasıl olacak yardımcı olsanız

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Fatih Ömeroğlu1679652598

Öncelikle herkese hayırlı günler dileyelim;

Aydınlatmaya önem veren biriyim. Bunun için bu zamana kadar farlarımla çok oynamışımdır. Daha da geliştirmek için sizin fikir ve önerilerinizi alacağım ve daha önceden yapmış olduğum projelerimi paylaşacağım.

Arabayı 2009 yılında aldığımda üzerinde merceksiz far, çin malı xenonlar vardı. Zamanla rahatsız olmaya başladım bu durumdan ve E36'larda en iyi ve kaliteli merceği sunan ZKW'nin mercekli farlarını aradım. Sadece 95 ve öncesi halojen için dizayn edilmiş mercekli farları var E36 kasalarda. 96-97 ve sonrasında mercek yok. ZKWnin merceği çok net ve keskin gösterir ampul kısmından baktığınızda karşıdaki görüntü diğer merceklerdeki gibi bulanık görünmez. Buda aydınlatmanın keskinliğini belirler. Belkide zamanında halojen için dizayn edildiğinden bu şekilde dizayn etmişlerdir.

Bu projeyi yaptıktan sonra çok güzel ve tatmin edici bir aydınlatma performansı aldım ve çok keyif aldım. Tabi bunda Mtec'in kaliteli xenon ampullerininde etkisi çok büyük. Karşılaştırmada da diğer xenonlara göre azda olsa farkı anlaşılıyordu (philips vs..)

Projemi ekliyorum;

ZKW İRİ MERCEKLİ FARLAR, FAR CAMI YENİLENMESİ, 6000K MTEC XENON MONTAJI & UZUNLAR İÇİN EN İYİ AYDINLATMA OSRAM NIGHTBREAKER & CCFL ANGEL EYES

(07.08.2010) - (MALİYET: 660TL)

Farlarda daha önceden 6000K Xenon uygulaması yapılmış. Fakat farlarda aydınlatma daha iyi ama mercekli xenonlar kadar iyi değil ve karşıdan gelen sürücü içinde tamamen eziyet.

Üzerinde Hella marka farlar var. Mercekli far çeşidi ise o kadar çokki . Alternatif bol, Bosch, Hella ve bir sürü yan sanayi marka. Ama içlerinde en büyük merceğe ve en yüksek kaliteye sahip olan haliyle fiyatıylada dudak uçurtan tek bir marka var oda ZKW. BMW'nin orjinal fantazi parçalarından biridir. Diğerlerine nazaran daha büyük merceğe ve daha orjinal bir görüntüye sahiptir.

Diğer far setleri, Hella, Bosch, vsss mercekli olanları sıfırları en fazla çifti 400-500TL civarlarında gezerken ZKW'ler 1200TL üzerinde, Almanya daki fiyatı bile 950TL çifti. Siz düşünün

Çıkma olarak bakmaya başladım çünkü çok zorlayacaktı maddi açıdan. 1 çift buldum aldım, fakat farlar adeta pertten çıkma idi. Kasasında çatlak, bağlantı ayaklarında kırık, sinyal kızaklarında kırık. Far camlarıda taş izleri doluydu. Geri iade ettim ve umudu kesmişken sahibinden de rastgele ilanların arasında sıkışmış kalmış bir tane daha buldum ve sahibiyle iletişime geçtim. Fotoğraflarını istedim ve gönderdi. Bu sefer tamam galiba dedim.

Ürünün çiftini 200TL'ye anlaştık, sağolsun kargosunuda kendisi karşıladı. Ertesi gün farlar gelir gelmez inceledim ve hakikatten beklediğimden çok daha iyi çıktı. Hasarsız. Sadece sinyal kızakları kırıktı oda far camı üzerinde olduğundan değişebilecek pozisyonda idi. Yükseklik ayar motorları üzerinde, ampulleri eksiksiz, kabloları sağlam ve problemsiz idi.

Çıkma olarak gelen ZKW farlarımın ilk hali;

CIMG3148.JPG

CIMG3136.JPG

Hemen restorasyon işine girdim. Otostart.com dan 2 adet ZKW orjinal far camı sipariş ettim. Ertesi gün elimdeydi. Gelen camlar merceksiz içindi. Eski mercekli için olan kısadaki camları yenisine taktım. Oldu bize mercekli far camı İç camlar dış etken görmediğinden temiz oluyor ve yıpranmıyor nede olsa. Çiftinin maliyeti 170TL tutuyor.

Aynı zamanda far camlarının temiz olması çok önemli aracın duruşu ve diriliğini çok etkiliyor ve taş izi doluysa kesinlikle değişmeli.

0 aldığım ZKW far camları;

CIMG3146.jpg

Sonra tatmin olmayıp farı komple parçalamaya başladım. Far camı, Projektörler, ampuller, mercekli kısa bölümü, merceği, kablo tesisatını, tüm vidalarını, far ayar motorunu, toz kapakları ve lastikleri, gövde lastikleri en ince parçasına kadar söktüm.

İş üstündeyken, psikopata bağlamış moddayım;

CIMG3141.JPG

Küvete sıcak deterjanlı su basıp içine batırdım tüm plastik aksamları, merceği ve far camını hafif nemli bir bezle sildim, Far yükseklik ayar motorunuda söküp diş fırçası ile temizledim, Tüm çamurlarından arındırdım. Hatta plastik gövde ve plastik toz kapaklarını temizledikten sonra içime sinmedi tekrar gidip bauhaustan özel çözücüler alıp plastik aksamlarını onla tekrar temizledim ve tertemiz ilk günkü gibi oldu.

Temizlik aşamasından görüntüler;

Far şuanda 24 parça halinde Psikopata bağlamış durumdayım.

CIMG3147.JPG

Far ile beraber Xenon ampulleride daha kaliteli bir Xenonla değiştirme kararı aldım. Hem eskisi H7'ydi, mercekli ise H1. Tercihim yine aydınlatmayı bozmadan en mantıklı tercih olan 6000K'dan yana oldu.

Hemen interneti alt üst edip Xenonda Mtec'in çok iyi olduğunu ve Japon malı olduğunu öğrenmiş oldum ve bakıldığındada en pahallı Xenon kitleride Mtec te. Piyasayı alt üst ederek Mtec setlerini 200 ile 350TL arasında satılıyorken 155TL ye hemen bir set 6000K kaptım. Elime ulaştıktan sonra inceledim gerçekten çok kaliteli ürün. Özellikle ballastların ince ve küçük olması büyük avantaj.

Mtec'in 6000K Xenon Seti;

CIMG3153.JPG

Uzunlarda ise Osram'ın %90 daha fazla ışık yoğunluğu sloganıyla piyasaya sürdüğü ampulleri tercih ettim. Araştırmalarıma göre diğerlerine nazaran bariz üstünlüğü var.

Aydınlatma da uzunlarda Bi-Xenon olmadığından dolayı ve Uzunlarada xenon takılamayacağından (Selektör için uygun değil) Halojen olarak en iyi görüşü sağlayan ampulu tercih ettim. Uzunlarda sarı görüntünün önemi yok çünkü sadece ileri görüş ihtiyacı olduğunda ve selektör anında ihtiyacım olacağından en mantıklısı bu.

Osram Night Breakerlarım;

osram.jpg

Yetmiyor ve yine yetmiyor içimde sanki bir garip kaşıntı daha var birşeyler eksik. Evet buldum eksikliği olmazsa olmazı olan gecenin haşin bakışlı CCFL angel eyesları eksik. Ebaya dalarak direk siparişini verdim. Almanyada bi firmadan siparişini verdim. yaklaşık 10 gün içerisinde elime ulaştı ve paket içeriğini incelediğimde gayet kaliteli ve özenli hazırlanmış bir set ile karşılaştım.

İçinde 16 adet 3M'in yapıştırması, 4 adet halka, 2 adet invertor ve 8 adet sabitleme mandalı geldi.

Beyaz 6000K ışık değerinde görüntüsü olan Angel Eyes'larımız;

CIMG3167.JPG

Evet farlarımız için olan tüm aksesuar ve elementlerimizi tamamlamış durumdayız. Gelelim şimdi icraatlere.

Far sistemini toplamadan önce gövdenin müsait iç yerine CCFL invertörlerimizi kalın çift taraflı siyah bant ile yapıştırıyoruz. Kablo tesisatınıda takıp ayarladıktan sonra reflektör ve merceklerimizi montajlıyoruz. Vidalarını bağlayıp kelepçelerini sıkıyoruz. Far yükseklik ayar motorunu takıyoruz. Lastiklerini takıyoruz. Ön far camının lenslerini söküp angellarımızı üzerine yapıştırıp tekrar montajlıyoruz. Bu işlemde bittikten sonra far camını gövdeyle birleştiriyoruz. Angelların kablolarını reflektörün üzerinden arkaya invertörlere takıyoruz. Far camlarını gövdeye sabitleyen kelepçelerini takıyoruz. Farın ön kısmında işimiz bitti. Geçelim arka tarafına.

Arka tarafta kalan işlemlerimiz toz kapaklarında Xenon için yuva açılması ve angelların park tesisatına bağlanması, xenonların montajı.

Öncelikle xenon ampul kablo tesisatı için 22mm çağında bir deliğe ihtiyacımız var. Toz kapaklarının tam orta noktasında zaten işaret var o işaret etrafından 11mm çizerek yuvarlağı tamamlıyoruz. Oraya geçecek lastiğin içte kalan çapı 22mm çünkü. Düzgün ve nizami bir şekilde bu kocaman deliği taşlayarak kademe kademe büyülttüm ve 22mm yani çizdiğim sınırlara ulaşınca bıraktım.

CIMG3202.JPG

Xenon ampullerini delikten geçirip kısa far yuvasına oturtup tırnaklarını kilitliyoruz. Xenon ampulune 2 geliş 2 de gidiş kablosu var. Xenon ampulundeki ucu açık kablolara far tesisatından gelen + ve - kablolarını takıyoruz. Ve sonra izole ediyoruz. Daha sonrada ballasta giren kablo ve soket bağlantılarını yaparak Xenon montajını bitiriyoruz.

CIMG3205.JPG

Uzunlarda kullanacağımız Osram Night Breaker larımızı takıp tırnaklarını kilitliyoruz. Uzunlarda tamam.

Park ampulu devre dışı olduğundan Park ampulun + 'sını alıp angelların + ucuna (kırmızı kablo) takıp izole ediyoruz. Böylece parklar açıldığı anda Angellar devrede.

Toz kapaklarımızıda kapatıp far ile ilgili işlemi tamamladım.

İşlemler bittikten sonraki hali;

(En üstteki ilk haline bakıp karşılaştırmayı unutmayın Böylece restorasyonumuzda başarıyla tamamlandı.

CIMG3197.JPG

CIMG3193.JPG

Genel Fotoğrafları;

DSC_1171.JPG

DSC_1166.JPG

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

Şimdi gelelim Bixenon Projeme;

Bi Xenon projemi ise eklediğimde bir çok kişi aydınlatma performansını beğendi daha iyi olduğunu söylediler fakat beni tatmin etmeyen bir şeyler vardı ama çözemiyordum. Eskiye dönüp dönmemekle kararsız kaldım. İçimden bir ses tekrar eski merceklerden alıp, eskiye dön diyordu.

Selektör yaptığımda özellikle uzak noktalarda (tabelalar hariç) selektör yaptığımı ben aracın içinden çok iyi farkedemiyordum. Eski halojen Osram Nightbreakerlar uzunlarda daha etkiliydi. Kısa daki performansı tatminkar fakat uzunda yeterli gelmiyor. Bu arada normal xenon ampulu (mtec h1) var üzerinde Mercek ise D1S Yeni Jen mercek. Soketini uydurup taktım aşağıda fotoğrafını göreceksiniz.

Ayrıca Uzun far deseninde genelde bi-xenonlarda da olan bir noktada ışık patlaması (nokta şeklindeki duvardaki ışık yoğunluğu) yok onun yerine düz bir ışık yoğunluğu var. Gerçi bunun merceğin önündeki bombeli far cam lensinden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Lensin arkasından bakıldığında karşımdaki görüntü parça parça aynı görüntü 16ya bölünmüş şekilde görüyorum. Yukarıdaki fotoğrafta uzun far cam lenslerinden taktım kısaya da.

Bunu düzeltmek için yapmayı düşündüklerim aşağıdadır. Sizlerinde alternatif önerilerinize açığım.

*** Mevcut Mtec H1 yerine D1S Ampul ve Ballast kiti;

Uzunlara mini röle ile bağlamıştım. Farlar kapalıyken normal halojenle selektör yapıyor. Gündüz çok net görünebildiği için tercih ettim. Farlar açıkken ise Halojen devre dışı kalıp, bi-xenon perde ile uzun çalışıyor. Komple D1S'e geçerek böylelikle uzunlardaki halojenide komple iptal edeceğim.

İstediğim ışık rengi 6000K olduğundan Osram veya Philips bana uymuyor. 4300K aslında en güzeli fakat 6000K tercihim olduğundan aşağıdaki ürünü almayı düşünüyorum.

http://www.ebay.com/...9#ht_4443wt_961

*** Far camı lensinin orta yuvarlak kısmını camcıda kestireceğim. Çizginin düzgünlüğünü bozuyor ve uzundaki aydınlatmayıda olumsuz etkilediğini düşünüyorum. Yeni D1S merceklerde merceğin önünde desenli camlar olmuyor, haliyle mercekte ona göre dizayn ediliyor. Aşağıdaki gibi olacak;

FinishedHeadlight13.JPG

*** Son olarak ise merakettiğim bir konu. 35 ve 55w karşılaştırması.

Gece uçusunda 2 farklı konu var. Birinde 35W ve 55W karşılaştırması yapılmış, 55W bariz ışık yoğunluğu daha iyi olduğu görünüyor.

Diğer bir konuda ise 35W ve 55W seçiminin sadece hata vermemesi için yapılmış bir seçim olduğu söylenmiş. Bu konuda da kararsız kaldım. Bu seçim hatayı engellemesi için mi yoksa aydınlatmada lümen anlamında üstünlüğü varmı dır? Eğer var ise yukarıda verdiğim linkteki ürünün 55W'lık versiyonunu tercih edeceğim.

Bu arada yapmış olduğum Bi-Xenon Projesinide ekliyorum.; Tabi ki yukarıdaki elden geçirecekleri mi de yaptığımda ZKW gibi kusursuz olacaktır. Sizlerinde bilir kişi olarak yorumlarınızı bekliyorum;

BI-XENON MERCEK UYGULAMASI

(15.04.2012) - (MALİYET: 70TL)

Bi-Xenon özellikle selektör özelliğinden dolayı çekici geliyor bana. Selektör keyfini yaşamak için Bi-Xenona geçmeyi düşündüm.

Aslında mevcut ZKW mercekli farlarım ve Xenonlarımdan çok memnundum. Aydınlatma kalitesi ve performansı bir çok arabanın aydınlatmasından daha kaliteli idi. Özelliklede üzerindeki Mtec Xenon kitiyle, aydınlatmada olabilecek son noktayı koymuştum.

Bundan dolayı Bi-Xenon'a geçip, geçmemekte kararsız kaldım. Ama en kötü memnun kalmazsam tekrar mercekleri değiştirerek eskiye dönerim düşüncesiyle yola çıktım.

Ebay ve Aliexpress üzerinde satılan bir çok çakma çin malı bi-xenon kiti dolu. Fakat ampul değiştirebilme gibi bir durumu olmadığından herhangi bir ampul probleminde komple set çöpe.

Biraz daha araştırınca Hella'nın D1S ve D2S Bi-Xenon merceklerinden buldum. Hatta ikinci eline baktım, bir ara sahibindende denk geldi ve 70 liraya E60 5 Serisinden çıkma 2 adet hella Bi-Xenon mercek düşürdüm ve aldım. Uyguna geldi.

Daha sonra hemen işleme girişmeye başladım. Bu arada ZKW mercekleri en büyük merceğe sahiptir fakat E60 Merceği Mevcut ZKW'den biraz daha büyük.

Hella Bi-Xenon Merceklerimiz;

DSC_5594.jpg

DSC_5601.jpg

Farların camlarını söküp, 3 adet vidayı çıkarıp eski merceğimizi çıkarıyoruz ve daha sonra dış tası ilede merceği ayırıp, tasın üzerinde işlem yapmak üzere kenara koyuyoruz.

DSC01716.jpg

Dış tası aldığımız yeni merceğin içine oturacağı şekilde kesip biçip, büyültüyoruz. Taaki mercek tasın dibine oturana kadar işlem yapıyoruz.

DSC01719.jpg

DSC01722.jpg

DSC01724.jpg

Oturttuktan sonra güzelce vidalayıp mercek modifiyemizi bitiriyoruz.

DSC01726.jpg

DSC01728.jpg

Şuanda tek sorunumuz var oda ampulumuz D1S/D2S olmaması. Onun içinde ZKW merceği arkasındaki h1 soketini kesip Hella merceğimizin arkasına sabitleyip, metal macunu ile mercek soketine sabitleyip h1 soketimizide oluşturuyoruz.

DSC01729.jpg

DSC01735.jpg

DSC01737.jpg

Buda çalışma esnasından kareler

DSC01730.jpg

İşte eskisine nazaran karşılaştırmalarım. Basel ile karşılaştırdık.

Baselde 6000K Mtec Xenon ve ZKW Mercekli far ikili kombinasyonu. Aynı zamanda bu benim eski kombinasyonun bire bir aynısı.

Kısa farlar;

DSC_6480.jpg

Uzun farlarla beraber;

DSC_6481.jpg

Bende ise E60 Kasa Hella Bi-Xenon mercek ve 6000K Mtec Xenon kiti ile beraber;

Kısa farlar

DSC_6488.jpg

Uzun farlarla beraber;

DSC_6489.jpg

Karar sizlerin Olmuşmu olmamışmı.

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

Elinize sağlık. Yalnız ışık şiddeti biraz düşük gibi. Bi-xenonlar, uzunlardaki halojene göre çok sönük kalmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

Elinize sağlık. Yalnız ışık şiddeti biraz düşük gibi. Bi-xenonlar, uzunlardaki halojene göre çok sönük kalmış.

Teşekkürler. Benimde yukarıda bahsetmiş olduğum ana temel sorunum budur. Bunun için öneri bekliyorum.
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Fatih bey merhaba,bu uygulamadaki en büyük hatayı D1S/D2S ampul yuvasını söküp H1 yuva uydurmaya çalışarak yapmışsınız.Mevcut xenon kitinizi kullanmak istemişsiniz ama keşke D2S ampul ve çevirici soket kullansaydınız çok daha iyi sonuçlar alırdınız :good1:

Bu resimdeki D2S soketle normal xenon balastınızı kullanabilirsiniz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

arkadaş ne yaptın sen d2s merceğe ne taktın ampul ?

ne o merceğin arkasını mahfetmişsin sen oraları bir temizle

olmadı yeni bir çift mercek al çünki o macunu sökebilcekmisin orası var?

bir çift bu ampul tutucudan alıyorsun

7181630806_b2a155afa6_z.jpg

ve d2s yada d1s xenon ampul ve ballastını alıyorsun aydınlatman düzeliyor

Macunu tekrar söküp eski haline getiririm. Yeterli alet aldevatım var bu konuda. Fakat şu D1S ampul tutucuyu internette de aradım bulamadım. Nerede bulabilirim?

Bu arada D1S Kitimi sipariş ettim. 1 aya elimde olur. Sipariş ettiğim 55W ballastlı kit;

http://www.ebay.com/itm/300643083859?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_4443wt_961

Fatih bey merhaba,bu uygulamadaki en büyük hatayı D1S/D2S ampul yuvasını söküp H1 yuva uydurmaya çalışarak yapmışsınız.Mevcut xenon kitinizi kullanmak istemişsiniz ama keşke D2S ampul ve çevirici soket kullansaydınız çok daha iyi sonuçlar alırdınız :good1:

Bu resimdeki D2S soketle normal xenon balastınızı kullanabilirsiniz...

İşi sağlama bağlayıp komple d1s kit aldım. En azından selektörde de kullanabilmek için. Çevirici kullanmaktan daha iyidir. Bu arada h1 ampulu takarkende sonuçta h1'de d1s te aynı ampul ikisi de aynı mantık sayılır diye uyguladım. H1 takılmasının bu kadar olumsuz etkileyeceğini tahmin etmiyordum sonuçta d1s ampul nasıl duruyorsa, h1ide öyle oturttum. Belki sadece biraz geride kalmış olabilir ampul.

Önerilerini sunan ve yardım olan arkadaşlara teşekkürler :) Uygulamayı tekrar elden geçirdikten sonra sonucu paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

mahmut kullanamaz bu çeviriciyi ballast mtec, mtec in soketleri farklıdır standart ballastlardan

Bektaş en kötü ihtimalle kablolar lehimlenir yinede uydurulur,sonuçta D2S soket ampulden ayrı bir parça ;) Arkadaşın xenon kit seçimi bencede yanlış 80$ verip 1 ay bekleyeceğime üstüne 100-150 TL ekleyip temiz OEM çıkma kit alır kullanırdım.Farlar kapalı iken de selektör sorunu yaşamazdı :victory:

Bu arada dükkan falan mı açtın yoksa elden tedarik mi yapıyorsun :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

DSC_6489.jpg

Bu fotoğrafta uzun hüzme halojen deseni görünmüyor. Halojen'i uzunları iptal mi ettiniz ?

Kısa hüzme zaten çok kötü. Kesilme çizgisi aşırı dağınık.

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598
(düzenlendi)

Arkadaşlar uzun zamandır bir arkadaşım bana da yapalım benimkiler 1m önümü bile göstermiyor diye şikayet ediyordu. Malzemeleri al yaparız dedim. Dün geldi Bosch Bi-Xenon mercek ve h7 mtec xenon ampuller ile geldi. Farları söktüğümde merceği tutan reflektör bir çok noktadan kırıkltı ve merceği tutmadı aynı zamanda reflekördede erimeler vardı. İşi yetiştiremedik uzaktanda geldiği için kendi farlarımdan fedakarlık yaparak mercekle beraber ampuluyle beraber ve benim far tasını da onu takıp gönderdim. Selektör sıkıntısı yok. Mini röle ile bağlı far kapalıyken halojen açıkken bi-xenonla yapıyor yine.

** Şimdi 2 adet E36 mercekli far mercek tasına ihtiyacım var mercekleri tutturabilmek için. (Bu benim işim şuanda aramalara devam ediyorum.)

** Arkadaşımın aldığı mercekleri ben aldım. Şuanda bir çift Bosch Bi-Xenon Merceklerim var. Hella ile aynı. Fotoğrafını aşağıya ekliyorum. (Diğer konuda arkadaşın merceklerinin aynısı onun fotolarını ekliyorum. Sanırım bunun tutucusuda üstünde)

5t619.jpg

** Ebay daki kullanıcıya mesaj atmıştım. Cevap geldi 6000K OK - 55W OK - D1Skit OK - Fakat Bi-Xenonu desteklemediğini yazmış bende iptal ettim. Sizlerinde önerisi üzerine. Birde sorduğumda 35W 3400 lümen 55W 4200 lümen diye bilgi verdi.

iptal etme şansın varsa bu kiti iptal et çin malı ballastdan farkı yoktur sellektöre gelmezler verdiğin paraya yazık olur çin işi iptal etme şansın varsa iptal et

kesin ve kesinlikle..

ampul tutucu ve xenon kitini ben sana ayarlarım çünki o tutucular çok değerli her arayan bulamaz

Amoul tutucu sanırım yeni merceğin üzerinde mevcut ona gerek kalmadı. Dediğin üzere satıcı bi-xenon uyumlu olmadığını söyleyince iptal ettim.

Bektaş en kötü ihtimalle kablolar lehimlenir yinede uydurulur,sonuçta D2S soket ampulden ayrı bir parça ;) Arkadaşın xenon kit seçimi bencede yanlış 80$ verip 1 ay bekleyeceğime üstüne 100-150 TL ekleyip temiz OEM çıkma kit alır kullanırdım.Farlar kapalı iken de selektör sorunu yaşamazdı :victory:

Bu şekilde yapmak vebinmde içime sinen kısmı fakat göründüğü kadarıyla fakat OEM'lerin 55W lık versiyonlarının olmaması ve ışık gücünün bunlar kadar kuvvetli olmaması beni oemden uzak tutan faktörler. 35W ile 55W arasında bayağı ışık şiddeti farkı var.

Bu fotoğrafta uzun hüzme halojen deseni görünmüyor. Halojen'i uzunları iptal mi ettiniz ?

Kısa hüzme zaten çok kötü. Kesilme çizgisi aşırı dağınık.

Kesilme çizgisini çözdük diğer arabaya lens olmadan takınca düzeldi. Uzun halojenler iptal. Far aktifken bi xenon devrede. Fakat farrlar açık değilse bi-xenon sistemi iş görmeyeceğinden direk selektörü halojenler yapıyor. Mini röle ile ayarladım.

Şuanda sil baştan yapalım O zaman. Elimde yukarıda ki Bosch marka mercek mevcut.

**** Önceliğim ışık yoğunluğunun yüksek olması yani lümen değerinin yüksek olması. 55W olmalı bunun içinde Bosch mercek reflekörü buna dayanır mı kısa sürede kararma vss yapar mı. Farlar açık en uzun yolculuğum yaklaşık 1-1.5 saat sürer daha uzun kullanmam genellikle. Oem lerdede 55W olanı görmedim hiç. 6000K tercihim.

**** Farlar kapalı iken selektör yapılması 2. hatta 3. planda. Onu gerekirse eski mantık yapabilirim. farlar kapalı iken uzundaki nightbreakerlar ile çözerim. Sarrı olması gündüz daha etkili görünüyor. Farlar açık olduğunda sadece bi xenonun keyfini yaşamak yeterli benim için. Gündüzleri beyaz ampul yada xenon selektörde halojen kadar net görünmüyor.Sarılar güneş altında bile rengininde etkisiyle belli ediyo kendini öylesi daha uygun benim için.

ampul tutucu ve xenon kitini ben sana ayarlarım.

Tutucuya ihtiyaç kalmadı sanırım ama bir çift ballast kablo ve ampula ihtiyacım olduğu gerçek. Ama önceliğim gündüz selektörü değil. Işık gücünün yüksek olması ve mümkünse Kelvin değerinin 6000 olması. tarihinde Fatih Ömeroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

OEM ler standart 35W 4300K olarak ütretiliyor,forumda 55W komple xenon kit kullanan Turgut kardeşimiz var,onun tecrübelerinden faydalanabilirsiniz ama 55W uzun vadede reflektöre zarar verecektir,reflektör ömrünü uzatmak veya kısaltmak sizin elinizde,gündüzleri ne kadar az far açarsanız bu süreyi bir o kadar uzatmış olursunuz ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

hellayla bosch u bir tutma hella daha hızlıdır sellektörde ve montajı zorlayabilir seni uzun ve ampul tutturması sıkıntı bir mercektir şu 6000k zımbırtısını at kafandan philips 85122 cm var bende mercekteki görüntü ve yoldaki görüntüyü sana atarım 6000 k gibiler ama kaliteliler çin işi gibi çatlayıp patlamazlar ayın 22sinde gönderirim fotoğrafları şuanda tamirde aracım :)

mail adresim aşşağıda bana mail at ben yardımcı olurum sana burdan dükkan ismi veya ürün yönlendirmesi yapamıyoruz

Hadi ampul işini çözdük. Ballast işini nasıl çözeceğiz peki 55W olması olmazsa olmazım şuanda.?
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...