İçeriğe Yönlendir

BMW 3 E36 (1990-1999) xenon ve angel eye far


Serdar Güngör1679652572

Recommended Posts

Musa Can Koca
(düzenlendi)

Hella yı Bosch la bir tutma son kasa BMW X5 vardır mesela sahipleri tabi bilenler hep sökerler Hella takarlar, keza son kasa A4 ve TT ve daha saymadığım birçok lüks araç sahiplerinin bir kısmı bu yüzden satıyolar bile arabalarını, adam alışmış Hella ile selektör yapmaya tabii zor geliyor, çekiçle farını kıran bile duydum, çok kötüdür, anlayacağın hemde kocaman, bi tek Bosch fabrikada özel tekniklerle takabiliyor bile diyenler var, ama bi Bosch bunu anlayamamış 10-15 senedir aynı merceği üretiyor, insan gelir burdan bir bilene danışır oda yok adamlarda

tarihinde Musa Can Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

55w xenon a girişme derim ampul patladığında hem ampul bulunması zor olacak hem gözün yüksek ışığa alıştığı için başka bir araca geçtiğinde kör duruma düşeceksin herşeyi düşünerek hareket et benim hala tavsiyem 85122cm + oem d2s ballast

+1 Çok mantıklı :good2:

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

55w xenon a girişme derim ampul patladığında hem ampul bulunması zor olacak hem gözün yüksek ışığa alıştığı için başka bir araca geçtiğinde kör duruma düşeceksin herşeyi düşünerek hareket et benim hala tavsiyem 85122cm + oem d2s ballast

Parça sıkıntısı olmaz. Ampulun çifti 15$ gibi bir rakam :) kolaylıkla bulabilme durumum var ondan yana sıkıntım yok. En kötü 2 hafta beklerim onun içinde değer. Ayrıca daha önce çin işide, japon işide xenon kullandım ampulle ilgili sıkıntı olmadı. Kolay kolayda olmaz zaten. Ballastlar daha çabuk gidiyor ampule göre. Onda çok sık açıp kapayarak sürekli ateşlersen oluyor. Kendi aracım dışında araba kullanmıyorum zaten. Kullansam da aracımın kıymetini daha iyi anlarım. :)

Bu arada tüm çinli, japonlu satıcıları rahatsız ettim h1, h7, h4 zebille fakat d1s ve d2s çok az olanlarda 35W. En sonunda satıcının biriyle anlaştım gibi 55W D2S 5000K gönderecek. Bu 3. girişimim 2 tane satın aldım satıcıyla anlaşamayıp, iptal ettim. 3. elemanla anlaştık gibi. En güzel ışık yoğunluğunu bunda alacağım. Oem Ballast ve ampuller yanında zayıf kalacaktır eminim. Ömrü kısadır diyeceksiniz varsın olsun 2 yılda bir değiştiri veririz sorun değil :) Hiç biri ömürlük değil sonuçta. Aydınlatma performansına değer.

Son anlaştığım eleman; Bunun 5000K 55W'lığı geliyor.

http://www.aliexpress.com/product-gs/315487740-12v-35w-HID-D1S-kit-wholesalers.html

Yorum bağlantısı
Adil Can Akcan

İnsanlar satış yapmak için ürünlerini olmadığı şekilde överler.. Burada ise bütün araçların milyon dolarlık argeleri sonucunda edindikleri bilgilerle üretilen araçlardaki aydınlatmalar esas alınarak yorum ve tavsiyede bulunulur.. 300 400 milyarlık araçlarda bile bulunan mercek ampul ve balastlar aynı mantıkta çalışır. Siz sadece isim olarak 55 watt iyidir diyorsunuz ancak, temiz ve içi kararmamış mercek + ampul + tutucu + balast + temiz far camı + far ayarı gibi aydınlatmayı etkileyen unsurlar çok temiz bir şekilde birleştirilirse zaten sizin istediğiniz kadar aydınlatacaktır. Yıllarca da sorunsuz olarak kullanırsınız. Bunun yerine çin işi 55 watt çok iyidir beklentisine girip sonra psikolojik olarak memnun olup daha sonra kararan mercek veya çıkabilecek başka elektronik bozuklukları (beyin vs gibi) yaşamak daha kötü sonuçlar doğuracaktır. Karar sizin ancak burada tavsiyede bulunan arkadaşlar hem çok deneyimliler hem de bir kaygıları olmadan sadece paylaşım amaçlı yardımcı olmaktadırlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

55w'a Çin işi ampulle girişmeyin. Aydınlatmada optik en önemli şeydir. Ampulünüz OEM, ballastlarınız 55w olsun.

Ayrıca 55W Çin işi ampuller, OEM'e göre verimsiz olduklarından; enerjinin daha büyük bir kısmını ısıya dönüştürecek ve reflektörün kararma süreci kısalacak. Çin işi ampulden çok kalite beklemeyin. Sadece idareten kullanılır. :)

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598
(düzenlendi)

Bosch merceğinde selektör performansını denedim. Hella ile arasında gözle görülür bir hız farkı yok. Yani bahsedildiği gibi selektörde hella daha hızlı diyemiyorum. denedim çünkü aynı şekilde tepkili ve hızlı. Sadece Hella 0.4A çekiyor. Bosch 0.6A elektrik çekiyor. Güç kaynağında denedim sonuçları böyle.

kendi bildiğinizi yapacaksanız buraya ne diye yardım almak için konu açıyorsunuz anlamıyorum

biz en iyi yol aydınlatması için uğraşıyoruz 55w iyi aydınlatsa hella 35w xenon dan 25w a düşürmezdi ürünlerini

3-5 ay sonrada merceklerinizin içi kararacaktır.

Bu kadar tepkiye gerek yok bence. İnternette araştırdığım tüm görsel verileri ve sonuçları değerlendirerek karar veriyorum. Diğer bir konuda Turgut arkadaşımız 55W ile 35W aydınlatmayı karşılaştırmış ve bariz 55W'ın üstünlüğü görünüyor. Hatta O konuyu görene kadar aklımda 55W diye bir şeyde yoktu. Oradaki gördüğüm sonuçlara göre seçim yaptım kafama göre değil. Sizin kafanızdaki aydınlatma kavramı ile benim yada başka birinin kavramı farklı olabilir. Buna kızmaya gerek yok .Zaten üst mesajlarım da önceliklerimi ve vazgeçemeyeceğim özellikleri de yazdım.

Eğer hellanın 35W'tı tercih etme sebebine gelirsek. BMW mantığıyla düşünelim. Alman her zaman en iyi performansı değil, en ideal ve uzun ömürlü olmasına öncelik verir. En ideali açarsak (düşük güç tüketimi, karşıdaki sürücünün göz almasını engellemek, uzun süreli kullanım, her koşulta kullanım, dayanıklılık, merceğini ömrünü uzatmak "10Yıl") Bir merceğin ömrü minimum 10 yıldır. Hella ürünün en uzun ömürlü gideceği opsiyonu seçer. Yoksa 55W ile her türlü daha iyi sonucu alır.

Ben ideali değil, performansı daha üstün aydınlatmayı istiyorum. Çok uzun süreli veya gündüzleri xenon açıp gezen biri değilim. Amacında kullanırım. Bundan dolayı bu dayanıklılık sınırını zorlama gibi bir durumum yok en fazla haftada 2 saatlil bir kullanımı olur. Böyle bir kullanımla da mercek 4-5 ayda kararması mümkün değil. Bundan dolayı söylediklerin biraz benim istediklerimin dışında olduğundan tercih etmiyorum. Işık performansı %50 artacak varsın olsun ömrü de %50 azalsın. Yine çok uzun yıllar kullanılabilir. Sadece sabahtan akşama xenonlar açık her gün kullananlar için elbet süresi olsun 1 yıl olsun. Ama tekrar söyleyeyim haftada 2 saat kullanırım ondada en performanslı aydınlatmayı alırım.

Ama 5000K philips ampul önerine sıcak bakıyorum. Şuanda maddi durumum sadece bu kiti kullanmak zorunda bırakıyor. Üzerinde kısa far olmadığından en hızlı şekilde farları oturtmam lazım. Ama bir sonraki ay yapacağım ilk iş Oem ampul alıp takmak. Sağolsun Turgut kardeşimizde bu öneriyi yapıp önermiş. Hem sıcaklık farkının olacağını da yazmış oda ayrı bir faydalı bilgilendirme oldu. 55W aşağıdaki videoyu izledikten sonrada vaz geçebileceğim bir husus değil maalesef.

Bunun haricinde merceğin ömrünün kısa olacağını düşünen arkadaşlar için söylüyorum. Farklı bir çözümde geliştirdim. Ön böbreklerin oradan çapı yaklaşık 1-1.5 cm civarında spiral boru ile kısa far merceklerine soğutma borusu yapacağım. Isıyı düşürmek için çok faydalı olacaktır. Normalde E36larda o kısımda ayrıca alternator soğutması içinde bu şekilde boru ile havalandırma yapmışlar. Aynı mantıkla yapacağım. Birde tahliye borusu olacak içerideki havanın dışarı tahliyesi için. Soğutmanın hızı arabanın hızına orantılı artıp düşecek. Sonuçta boru direk rüzgarın karşısında olacak. Belki toz toprak girmesin diye ufak bir filtre gibi bir şey yapabilirim borunun içine. Borunun ucuda böbreklerin arkasında görünmeyecek şekilde olacak. Bence 55Wlık ampul ve mercek sıcaklığını düşürmek için mantıklı bir yol.

Bu arada 55W ve 35W karşılaştırmasına örnek bir videoda ekliyorum.

İnsanlar satış yapmak için ürünlerini olmadığı şekilde överler.. Burada ise bütün araçların milyon dolarlık argeleri sonucunda edindikleri bilgilerle üretilen araçlardaki aydınlatmalar esas alınarak yorum ve tavsiyede bulunulur.. 300 400 milyarlık araçlarda bile bulunan mercek ampul ve balastlar aynı mantıkta çalışır. Siz sadece isim olarak 55 watt iyidir diyorsunuz ancak, temiz ve içi kararmamış mercek + ampul + tutucu + balast + temiz far camı + far ayarı gibi aydınlatmayı etkileyen unsurlar çok temiz bir şekilde birleştirilirse zaten sizin istediğiniz kadar aydınlatacaktır. Yıllarca da sorunsuz olarak kullanırsınız. Bunun yerine çin işi 55 watt çok iyidir beklentisine girip sonra psikolojik olarak memnun olup daha sonra kararan mercek veya çıkabilecek başka elektronik bozuklukları (beyin vs gibi) yaşamak daha kötü sonuçlar doğuracaktır. Karar sizin ancak burada tavsiyede bulunan arkadaşlar hem çok deneyimliler hem de bir kaygıları olmadan sadece paylaşım amaçlı yardımcı olmaktadırlar.

Far camından tutta, herşeyine kadar temiz şuanda daha geçen yıl restore ettim farlarımı. 55W tın psikolojik olduğunu düşünüyorsan tavsiyem aşağıdaki videoyu izle farkı göreceksin. İlk zamanlar bende psikolojik yada hata vermemesi için yapılan bir iş diye düşünüyordum. Ama araştırınca öyle olmadığını gördüm. 3200lm 35w iken 4300lm 55w ballast performası sağlıyor. Elektronik bozukluk yaratacak bir durum yok zaten tesisat 55W için dizayn edilmiş ve + fazla töleransları da var. eski kasa arabalarda. Zaten buradaki konulardan 55W tercihini yaptım öncesinde böyle birşey aklımda yoktu. Birazda araştırınca doğruluğunu gördüm. Burda ki arkadaşların önerisi en ideale yönelik. En iyi performansa yönelik değil. En iyi performansa yönelik olsa zaten yanlış yönlendirme olur. Çünkü video ve fotoğraflarda ve karşılaştırmalarda aralarındaki fark net olarak görünüyor.

55w'a Çin işi ampulle girişmeyin. Aydınlatmada optik en önemli şeydir. Ampulünüz OEM, ballastlarınız 55w olsun.

Ayrıca 55W Çin işi ampuller, OEM'e göre verimsiz olduklarından; enerjinin daha büyük bir kısmını ısıya dönüştürecek ve reflektörün kararma süreci kısalacak. Çin işi ampulden çok kalite beklemeyin. Sadece idareten kullanılır. :)

55W kullanıcısı olarak yaptığın bu önerini uygulayacağım. Teşekkürler. Gerçi hepsinde 35 W yazıyor oemde ama 55W ballastla sıkıntı olmaz sanırım.? Tercihimde Philips'in 5000K 18255cm miydi ne o olacak. 55W ballast ile 5000K lar çok daha net beyaz görünüyor.

Uygulamayı bitirdikten sonra yine detaylı fotoğraf ve anlatımlarla buraya ekleyeceğim.

tarihinde Fatih Ömeroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

55W kullanıcısı olarak yaptığın bu önerini uygulayacağım. Teşekkürler. Gerçi hepsinde 35 W yazıyor oemde ama 55W ballastla sıkıntı olmaz sanırım.? Tercihimde Philips'in 5000K 18255cm miydi ne o olacak. 55W ballast ile 5000K lar çok daha net beyaz görünüyor.

Uygulamayı bitirdikten sonra yine detaylı fotoğraf ve anlatımlarla buraya ekleyeceğim.

Philips'in esas 50w'lık D2S ampulü DL50'dir. Fakat bu ampul hem çok zor bulunur, hem de pahalıdır.

Otomobiller için üretileni ise genelde 85122 serisi bulunan, 35W'lık ampullerdir. Fakat yurtdışında çoğu kişi Philips'in 35W'lıklarının 55W ballastla, DL50'nin ise 75W ballastla problemsiz çalıştığını belirttiği için, ben de 55W'a gönül rahatlığıyla geçtim. Şimdilik bir sıkıntım yok.

Yapılan DL50/standart ampul kıyaslamalarında, standart ampulün biraz daha verimsiz olup, daha çok ısı açığa çıkardığı ölçülmüştür. Fakat fark önemsenmeyecek kadar düşüktür.

Beyaz ışığa ben karşıyım. 55W'lık "85122+"lar bile ıslak zeminde, siyah asfaltta yetersiz kalıyor. Beyaz ışığı düşünemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

yağmurda bazen 85122 cm çok eksik kalıyor mecburen sarı folyo kapladığım sisleri açmak zorunda kalıyorum :(

Ek olarak,; beyaz ışık yerden aşırı derecede yansıyarak, karşıdan gelenin gözünü alıyor. :yes:

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

55W xenon normalden fazla ışık vereceği için öndeki trafiği rahatsız eder, böyle bir şey yapmanı önermem. Çok ışık iyi aydınlatma demek değildir.

Çinlilerin ürünlerindeki değerlere (W, lümen vb.) güvenmiyorum kafalarına göre etiket basıyorlar.

Filtre koysan da farın içini dış etkenlere açık bırakman iyi bir şey değil, tozlanmayı artırırsın.

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598
(düzenlendi)

55W xenon normalden fazla ışık vereceği için öndeki trafiği rahatsız eder, böyle bir şey yapmanı önermem. Çok ışık iyi aydınlatma demek değildir.

Çinlilerin ürünlerindeki değerlere (W, lümen vb.) güvenmiyorum kafalarına göre etiket basıyorlar.

Filtre koysan da farın içini dış etkenlere açık bırakman iyi bir şey değil, tozlanmayı artırırsın.

Işık yoğunluğundan dolayı haklısınız, hele ki far ayarsız ise tam bir sıkıntı. Ama güzel bir far ayarıyla bu sıkıntı aşılabilir. Ama selektör ve uzunlar için tam olması gereken şey. Sonuçta uyarı için kullanılıyor genellikle.

İlk bir ay çin ampulu ile işim olacak ondan sonra Turgut kardeşimizin de önerisi üzerine bir çift philips ile devam edeceğim. Ama ballast için zaten başka alternatifim yok.

Bu arada yabancı forumlardan elemanın biri oem ballastı modifiye ederek 55W gibi çalıştırmış. Hatta birde switch koymuş. 35W - 55W isteğe göre bir butonla değiştirebilmiş. Ama çok teferruatlı iş. Beyinle bayağı oynamış. Ballastın Isınma sorunu yaşamış üzerine p4 478 işlemci fanı soğutucu koymuş soğutmak için. İncelemek isteyen olursa linkini de eklerim. Pek gözüme yediremedim açıkçası öyle bir operasyonu. :)

Filtre için deneme yapacağım. Eğer yeterli olmazsa sünger tarzında bir filtre tıkarım diye düşünüyorum. Onda toz toprak olmaz ama oda havanın hızını ve direncini düşürecektir. O zaman soğutma performansını düşürecektir. Ama toz gözle görülür kısımlarda olmayacağından sıkıntı olmaz en kötü 6 ayda bir temizlerim basınçlı hava ile.

Alternatif soğutma için başka önerisi olan var mı ? :)

tarihinde Fatih Ömeroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Alternatif soğutma için başka önerisi olan var mı ? :)

Ben far içindeki fazla ısıyı farklı bir yöntemle boşalttım,aracımın farlarındaki hava giriş-çıkışı yetersiz kalmış ve buhar yapmıştı bende sizin gibi arayış içerisine girmiş ve kendimce bir yöntem bulmuştum,belki sizinde işinize yarayabilir ama bunu sizinle paylaşmam için bana çay ısmarlamanız lazım... :unknw:

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

Ben far içindeki fazla ısıyı farklı bir yöntemle boşalttım,aracımın farlarındaki hava giriş-çıkışı yetersiz kalmış ve buhar yapmıştı bende sizin gibi arayış içerisine girmiş ve kendimce bir yöntem bulmuştum,belki sizinde işinize yarayabilir ama bunu sizinle paylaşmam için bana çay ısmarlamanız lazım... :unknw:

Olur neden olmasın :)

Ama

Arka far kapaklarını açık bırakmak, alümiyum soğutucu koymak bunların haricindeyse seve seve :D Bunları düşündüm ama daha orjinal bir çözüm arıyorum. :) E36'larda kroniktir. Angel Eyes uygulaması yapmak için far camını açınca kışın buhar yapar. Arka far kapaklarını açık bırakınca buhar filan kalmıyor :)

Soğutmaya neden ihtiyaç duydunuz?

55W ampul sıcaklığının merceği çok kısa sürede karartacağını düşünen arkadaşların endişesini gidermek için. Haklılık payları da olabilir. Sonuçta bir miktar artış olabilir ısıda. Eşşeğimizi sağlam kazığa bağlayıp ondan sonra Allaha emanet edelim mantığıyla düşündüm :)

Sonuçta kısa vadede bir faydası olmasa da uzun vadede faydalı olacaktır soğutma. Hele ki 35W ve 55W xenon ampul sıcaklığı arasında çok fark varsa (çok farktan kasıt 1.5 - 2 kat). Aslında 35W ve 55W sıcaklık karşılaştırma değerlerini bulmak lazım, emin olmak için.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Olur neden olmasın :)

Ama

Arka far kapaklarını açık bırakmak, alümiyum soğutucu koymak bunların haricindeyse seve seve :D Bunları düşündüm ama daha orjinal bir çözüm arıyorum. :) E36'larda kroniktir. Angel Eyes uygulaması yapmak için far camını açınca kışın buhar yapar. Arka far kapaklarını açık bırakınca buhar filan kalmıyor :)

Yok Fatih kardeşim benim yaptığım bir bakıma zihni sinir projesi :dance2: herkesçe bilinenlerin aksine,benim bizzat deneyip sonuç aldığım bir uygulama bu...ama :coffee:

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

55W ampul sıcaklığının merceği çok kısa sürede karartacağını düşünen arkadaşların endişesini gidermek için. Haklılık payları da olabilir. Sonuçta bir miktar artış olabilir ısıda. Eşşeğimizi sağlam kazığa bağlayıp ondan sonra Allaha emanet edelim mantığıyla düşündüm :)

Sonuçta kısa vadede bir faydası olmasa da uzun vadede faydalı olacaktır soğutma. Hele ki 35W ve 55W xenon ampul sıcaklığı arasında çok fark varsa (çok farktan kasıt 1.5 - 2 kat). Aslında 35W ve 55W sıcaklık karşılaştırma değerlerini bulmak lazım, emin olmak için.

55W halojen, 55W xenondan daha fazla ısı yayıyor. Kaç tane çok kısa sürede kararan halojen projektörü gördünüz? :)

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

55W halojen, 55W xenondan daha fazla ısı yayıyor. Kaç tane çok kısa sürede kararan halojen projektörü gördünüz? :)

Kolay kolay kararan projektör görmedim, dediğim gibi minimum 10 yıldır ömrü. Ama aldığım Bosch mercek fabrikasyon 35W ampule göre tasarlanmış sonuçta. Dış çerçeve tasından bahsetmiyorum ondan yana bir sıkıntım yok. 55w halojene göre dizayn edilmiş çünkü. Dediğin gibi çok rahat gider.

Yok Fatih kardeşim benim yaptığım bir bakıma zihni sinir projesi :dance2: herkesçe bilinenlerin aksine,benim bizzat deneyip sonuç aldığım bir uygulama bu...ama :coffee:

Tamam kabul kabul çaylar benden :D cümlenin devamını da alayım :D
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Tamam kabul kabul çaylar benden :D cümlenin devamını da alayım :D

...Cümlenin devamı muhabbeti çayla seven smiley :coffee:

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Işık yoğunluğundan dolayı haklısınız, hele ki far ayarsız ise tam bir sıkıntı. Ama güzel bir far ayarıyla bu sıkıntı aşılabilir. Ama selektör ve uzunlar için tam olması gereken şey. Sonuçta uyarı için kullanılıyor genellikle.

Söylediğim şeyin far ayarıyla alakası yok. Far ayarı düzgün olsa da karşıdaki/öndeki sürücünün gözüne far ışığı gelir. Hele ki virajlarda kasisler vb. durumlarda normal güçteki far bile göz kamaşmasına neden olur. Bu nedenden dolayı merceğin içine siper konularak ışık gücü ziyan edilircesine kesiliyor. Senin yapmak istediğin şey performansı artırmak uğruna motora nos takıp motorun ömrünü kısaltmaya benziyor. Sonuçta kendi seçimin, kendi düşen ağlamaz. :)

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

far buharı konusunda benim tabiri caiz türk işi çözümüm ;

real de ayakkabı dünyasına gittim1 torba bu ayakkabıların içine konulan nem alıcı küçük torbalardan rica ettim verdiler sağolsunlar

bende sokuşturdum farın içine tabi tek tek atmadım evden iğne iplik aldım birbirine diktim sonra farın içinde halay çekiyorlar :D

Güzel çözüm :D aklımda bulunsun ama dış kaplamaları plastik veya kağıtımsı bir yapı. Xenonun sıcaklığından zarar görmüyor mu.? Ben bir kere angelların invertorunu koymuştum sıcaktan içinde patladı şekli çarpılmış insana dönmüştü :) Sonra hepsini dışarı aldım.
Yorum bağlantısı

yok sıkıntı olmadı :D servet abinin crvnin orjinalindede vardı galiba.

bişey olacağını sanmıyorum ama başka çözüm lerde var kuzey köprüsü fanı takabiliriz :D

Evet CRV'de orjinal var. Nem almada en iyi çözüm :)

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

yok sıkıntı olmadı :D servet abinin crvnin orjinalindede vardı galiba.

bişey olacağını sanmıyorum ama başka çözüm lerde var kuzey köprüsü fanı takabiliriz :D

Yakında fara sıvı soğutma yapacağım diyen çıkarsa şaşırmayacağım. İyice bilgisayara çevirdik. :D

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Daha öncesini bilmiyorum ama şuan üretilen xenon mercekli farların hepsinin içinde Silika Gel mevcut,ağırlığının %30-%40 oranında nem tutabilen ve ortamdaki nemi kısa sürede %1-%5 seviyelerine indirebilen akıllı silika tanecikleri.Bende uygulama yaptığım farların içine mutlaka bir iki tane koyarım,ama kendi aracıma çok daha farklı bir çözüm bulmuştum far kapakları kapalı konumdayken hem ısıyı hemde nemi %70-%80 oranında azaltmıştım.

post-4834-0-31000000-1337845292.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

yok sıkıntı olmadı :D servet abinin crvnin orjinalindede vardı galiba.

bişey olacağını sanmıyorum ama başka çözüm lerde var kuzey köprüsü fanı takabiliriz :D

Valla iş yerinde 50ye yakın hurda anakart var ve üzerilerindede sürüyle soğutucu. :) Hani aklımdan geçmedi değil ama bakalım. Şu mercek taslarını bir oturtayım farların içine deneyeceğim :)

Evet CRV'de orjinal var. Nem almada en iyi çözüm :)

Bende deneyeceğim yöntemi :)

Yakında fara sıvı soğutma yapacağım diyen çıkarsa şaşırmayacağım. İyice bilgisayara çevirdik. :D

Neden olmasın :) vakit ve nakit sıkıntısı olmadıktan sonra herşey mümkün. Ama hem maliyet hemde kolaylık açısından hava soğutma daha kolay :)

far hiç hava almazsada buğu yapıyor merceğin ısısı ve dışarının soğukluğundan ötürü

burda üreten firmanın farın içindeki sirkülasyonu nasıl sağladığı önemli

jettada farın altında iki delik vardı ters hava girişi ve küçük 2 3 tane ters boru vardı burda yağmurdan su almıyor ama içine hava alabiliyordu

leon farındaki en büyük etken bu hava kanallarından su girişi olması

Benim farların alt sol köşesindede öyle bir delik mevcut ama orada çıkarılabilen bir kapak koymuşlar. Bu zamana kadar hiç ellemedim. Farları tekrar açtığımda daha dikkatli inceleyeyim bakalım ne çıkacak :)

ama kendi aracıma çok daha farklı bir çözüm bulmuştum far kapakları kapalı konumdayken hem ısıyı hemde nemi %70-%80 oranında azaltmıştım.

Ee bahsetmedin hala daha yöntemini. Hele anlatta şu sırrını bizde faydalanalım : D
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Ee bahsetmedin hala daha yöntemini. Hele anlatta şu sırrını bizde faydalanalım : D

Ama sende bana çay ısmarlayacaktın :coffee:

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

Ama sende bana çay ısmarlayacaktın :coffee:

Online çay ısmarlama yöntemi varsa söyle de ısmarlayayım :D
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...