Fatih Ömeroğlu1679652598 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 (düzenlendi) Çok uğraştıracaksa, boşuna uğraşmayın. Aşırı bir eğim yok. Valla az önce tekrar incelediğimde o merceğin kendi orjinal eğimi. Mercek düz duruyor, en ufak bir eğimi yok. Ama perdede mercek düz durmasına nazaran eğimi var. Orjinali böyle yani;Hatta benimkinin az birşey değişik versiyonu yine Bosch E46larda kullanılan modeli perde deseni aynı sayılır. Düz değil. Onun için eğimde birşey olduğunu sanmıyorum orjinali o. Mercek tasına oturturken özellikle dikkat etmiştim hatta vida yerleri de tutuyordu aynı yerden vidaladım. Eğik olmasının mümkünatı yok bence 18 Haziran 2012 tarihinde Fatih Ömeroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Desenin orta bölümü dümdüz. Kenarlara doğru eğim vermişler. Kabaca 4 derecelik bir eğim var gibi. PS ile biraz uğraşınca şöyle yapabildim. Düzeltmeye çalıştım. Bu da benim sağ farımdaki, göz almayacak cinsten(saat yönü tersine) hafif eğim. Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Sislerdeki ummadığım şey değil, değil mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Sislerdeki ummadığım şey değil, değil mi? Evet evet.. malesef xenona benziyor Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 (düzenlendi) Onuda daha dün taktım osram coolblue vardı. Elimde h1 Mtecler boşa çıkınca onları da ona taktım. Beyazlığı yakalasın diye. Yoksa aydınlatmaya faydası yok Ampulun etrafı hiç abartmıyorum 4'te 3ü metal bir siperle kaplı Gözde almıyor. Zaten önündeki camda bayağı kesiyor ışığını. Yoksa bende xenon sislere karşı olanlardanım. park ampulu yerine kullanıyorum. H1 led ampul aldım bundan önce oda h1 soketi ufak olduğundan girmedi. Bende en son bunu taktım. Aslında o siper daha ufak olsa yada olmasa aydınlatmada bayağı katkısı olur Sisleri yenileyeli daha 1 yıl olduğundan kesmeye biçmeye de kıyamıyorum 19 Haziran 2012 tarihinde Fatih Ömeroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598 15 Temmuz 2012 Paylaş 15 Temmuz 2012 Eveet uzun bir aradan sonra proje bitti, testler yapıldı, sonuçlar alındı, bazı eksiklikler not alınıp tekrar elden geçirildi. Sorunlar giderildi ve güzel bir sonuç yakaladım. Yanlız 70e yakın fotoğraf var ondan dolayı aşama aşama ekleyeceğim. Bilindiği üzere Bi-Xenon projemizi gerçekleştirmiştik. Fakat tatmin etmediğinden tekrar elden geçirip, üzerine de modifiye ederek geceleri şimşek çakmışcasına bir efek yaratacak kıvamda güncel OEM sistemlere göre yaklaşık %100 - %150 oranında bir artış yakaladım. Tüm bu aşamaları ve modifiye amaçlı kullandığım malzemeleri ve ekipmanları aşağıda teknikleriyle ve bir birleriyle karşılaştırmalarıyla beraber anlatacağım. Anlatım Mercekli ZKW farlardan Bi-Xenona dönüşümdür. Merceksiz fardan geçişte merceğin oturacağı yerin kesip, biçme işleminde farklılıklar olacaktır. ALET ELDEVATLARIMIZ; Proje boyunca kullanacağımız aletler aşağıdadır. * Düz Tornavida * Yıldız Tornavida * Pense * Yan Keski * Silikon tabancası ve silikon * Mastik ve Metal Yapıştırıcı * Kumpas * Dremel uçları * Cırt Kelepçe * Elektrik Bandı * Çift taraflı siyah kalın bant * Çift taraflı ince bant * Havya * Lehim teli * Pasta * Makaron * Hızlı kablo çoğaltıcı klips 0.50mm - 1mm * Cam kalemi * Matkap * Elmas uçlu panç 76mm * Sac Makası * Aliminyum folyo bant KULLANDIĞIMIZ MALZEMELER; MEVCUT 2.5" ZKW MERCEKLİ FARLARIMIZ Uygulamayı eski farlarımızın üzerinde yapacağız. 3" BOSCH BI-XENON MERCEK SETİ (90TL) Genellikle 2010 ve 2012 yeni kasa BMW'lerde kullanılan en verimli Bi-Xenon merceğinden biridir. Diğeri'de Hella'dır. Mercek lens cinsi olarak Frosted Lens kullanıyor. Mercek lens çapı 3" yani 7.62cm'dir. Ufak bir elektrik motoru sayesinde uzun ve kısa tek mercekte yapabilme özelliğine (yani Bi-Xenon) sahiptir. Çıkma olarak set fiyatı 60TL - 90TL arasında fiyatları var. 55W SLIM BALLAST VE KABLO KİTİ (200TL) Fabrikasyon olarak ve Türkiye koşullarında standart 35W olarak satılıyor. Türkiye'de 55W'lık bulamadım. Yurtdışından temin ettim. Maliyeti 200TL. 55W'lık olanı 35W olana göre %75 (yani 1.7 katı) daha yoğun bir ışık kuvveti var. 35W olanlar 3200lm civarı ışık şiddeti verirken 55W olanlar 4300lm-4900lm arasında ampulun kalitesine ve cinsine göre ışık şiddeti verebiliyor. Aşağıda 35W - 55W karşılaştırmalarınıda göreceksiniz. Aynı zamanda aldığım bu sette diğer kullanmam gereken kablo tesisatları ve ampul soketleride mevcut. PHILIPS D2S 85122CM 5000K AMPUL (290TL) D1S ve D2S sınıfında en iyi ampul Philips olduğunu söyleyebiliriz. Bir çok bilir kişi özellikle Philips'in 85122+ ve 85122CM modelini öneriyor. Fabrikasyon tonda ve ışık şiddeti üstün ampul isteyenlerin tercihi 85122+'tır. Hafiften sarıya kaçar rengi fakat en ideal aydınlatma tercihidir. Eğer tam saf beyaz yanmasını istiyorsanız ise 85122 Colour Match modeli tercih önceliğidir. CM diğerine göre %10 daha zayıftır fakat tam saf beyaz yanar ve ilk yandığı andan itibaren renk değiştirmeden direk beyaz ışık verir. Zaten %150 gibi extra performans alacağımız için %10 çok mühim değil bizim için. Selektör anında şimşek etkisi yaratması ve o beyazlığı yakalaması bizim için %10u göz ardı etmeye yeterli sebep diyebiliriz. Birde Ampulumuz 35W'tır ve 55W'lık ballast ile kullanacağız. Araştırmalarıma göre 35W'lık philips ampuller 55w'lık ballast ilede uzun süre sorunsuz çalışıyormuş. Testlerimdende aynı sonucu yakaladım. Bu ampuller OEM ampul olduklarından diğer ampullere nazaran çok daha pahallıdırlar. Tanesi yaklaşık 145TL'dir. Çin malı olanları ise 40TL civarında tanesi. Ama çin malı ampullerde özellikle 55W ballast ile renk konusunda ciddi sıkıntı yaşayabilirsiniz. Philips 85122CM ile 35W'ta beyaz renk verirken, 55W'lık ballastla bile kararlı bir şekilde ton değişmeden aynı beyazlığı verdi. CM'nin en önemli özelliğinden biridir. Fakat çin malı ampullerde 35Wta renkte sorun yokken, 55W lık ballastta hafiften pembeye dönen bir renk veriyor. Oda gece lambası kıvamında kötü bir görüntü yaratıyor. TRS ZKW-R CLEARLENS MERCEKLER (160TL) ZKW'nin lenslerinin en güzeli clearlens olmasıdır. Günümüzde sadece halojen ve mercekli olanlarda fabrikasyon olarak clearlens çıkmakta. Onun haricinde ki Tüm Xenonlarda ışık şiddetini bir miktar kırmak ve keskinliği azaltmak için, Fresnel ve Frosted lens dedikleri bulanık tipte lensi kullanmaktalar. Hellanın eskileri fresnel lens kullanırken, Yeni hellalar ve Bosch Mercekler frosted lensi kullanıyorlar. Eski ZKW'den çıkan clearlens 2.5" olduğundan maalesef 3" lik merceğimize uymuyor. Bende Amerikada aydınlatma üzerine en profosyonel forum ve aynı zamanda bu işin hem ticaretini yapan ve hemde aydınlatma projeleri gerçekleştiren TRS adlı firmadan (retrofitsource.com) bir çift modifiye edilmiş ZKW-R 3" Clearlens siparişi verdim. Bu lens diğer lenslere göre daha keskin, şiddetli ve daha tombul göstermekte. Aydınlatmada yaklaşık %50'ye yakın bir artış sağlıyor. Ballast modifiyesi yapmadan aydınlatma performansını arttırmak yada oem ballast kullanmak isteyenler için yerinde bir tercih. Tek başına mercek modifiyesi ile bile OEM'e göre + %50 performans alabilmek çok kolay. Maliyeti 160TL çiftinin. Aşağıda standart lenslerle beraber yaptığım karşılaştırmalı aydınlatma testleri mevcut. Konunun ilerleyen bölümlerinde. SPIRAL POLYAMID BORU (15TL) Ballast tercihini 55W'tan yana yaptığımız için hem reflektör hemde ampul çok rahat 300c nin üzerinde seyredecektir. Daha fazla ısı meydana geleceğinden buda reflektör ve ampulun ömrünü kısaltacaktır. Her ne kadar ömrünü çok aşırı derecede kısaltmasada 10 yıl ömrü olan reflektörün ömrünü 5 yıla indirebilmesi olası. Bunun için bu kadar modifiye sonrası sıcaklığıda yine 35W kıvamına hatta biraz daha altına çekip reflektör ve ampulun ömrünü uzatmak için soğutma sistemide dizayn ettim. Böylelikle ömür bakımındanda bu kadar modifiyeye nazaran yine OEM kalitesini ve ömrünü korumuş oluyoruz. Soğutma için en ideali kolay kıvrılıp yön verilebilen ve parlak görüntüyü bozmadan hoş bir görüntüsü olan polyamid spiral boruyu tercih ettim. Daha çok tesisat izolesinde kullanılıyor. Önde alt ızgaradan giren havayı filtreden geçirerek temiz havayı direk ballast ve ampul duyuna gönderek böylelikle mercek reflektörü ve ampulun sıcaklığını kolaylıkla düşürebiliyor. Filtreyi ise bildiğimiz kilotlu çorapların malzemesinden yaptım. Hem havayı çok ince süzüyor, hemde inceliği sayesinde sünger veya benzeri malzemelere göre içeri daha çok hava alabiliyor. 8CM LIK KASA FANI 2 ADET Bi-Xenon mercek ve duyuyla beraber farın içine sığmadığından arka kapağı 2cm kadar genişletme ihtiyacı duydum ve onun içinde en uygun yollu çözüm kasalarda kullanılan 8cm lik fanın çerçevesini kullanarak yaptım. Detayları konunun ilerleyen bölümünde. SILICA GEL Kışın Nem, ve içerde rutubet yapmasını önlemek için iki adet 20grmlık silica jel attım farların içine. Yeni arabaların bir çoğunda fabrikasyon olarak kullanılıyor. CCFL ANGLE EYES SETİ Angel zaten mevcuttu farlarımda fakat 2 yıl oldu nerdeyse takalı ve çok söküp taktığımdan farları ve artık yıprandığını düşündüğümden Angellarıda yeniledim. 5 BACAKLI MİNİ RÖLE 2 ADET Bu röle sayesinde farlar kapalıyken xenon gecikmesini önlemek için normal halojen uzunlar ile selektör yapmaya imkan verirken, farları açtığımızda halojeni devre dışı bırakıp bi-xenon mercek perdesini indirip, kaldırarak selektör yapmayı sağlıyor. Dikkat edilmesi gereken nokta mini röle olması, 5 bacaklı olması ve 10A akıma dayanıklı olması. Büyük röle alırsanız farın içine sokamazsınız 0.5MM SAC 30CM2 VE SERT PLASTİK MALZEME Sert plastik malzemeyi notebook adaptör kaplarından kullandım. Merceğin altına tutma kulpu yapmak için kullanıldı. Sac ise Angel invertorunun far sıcaklığından etkilenip, patlamaması için sıcaklığı engellemesi için siper olarak kullanıldı. Daha önce sıkıntı yaşamıştım bundan dolayı. Bu sefer önlemini bu şekilde aldım. Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598 15 Temmuz 2012 Paylaş 15 Temmuz 2012 FARLARIN SÖKÜLÜP, DAĞITILMASI VE TEMİZLİĞİ Öncelikle farları sökmek için sinyallerin içteki fara tutunan tutma tırnaklarını sinyale doğru bastırarak söküp, soketinden çıkarıyoruz. Farı tutan 4 vidayı söküyoruz. 2 tane üstte görünürde, 1 tanesi sinyal tarafında taban kısmında, diğeride diğer köşesinde taban kısmında. Farlar elimizde üstte far camını gövdeye birleştiren 2 tane metal klips, alttada aynı şekilde 2 tane metal klips mevcut. Bu metal klipsleri söküyoruz. Peşinden sağda 2 tane plastik tırnak ve solda 2 tane plastik tırnağı kastırarak kurtararak ön far camını söküp, alıyoruz. Camın yuvarlak lenslerinide söküyoruz. Farların ayar vidaları üzerindeki kelebek plastiklerini ve vida somunlarını söküyoruz. Far yükseklik ayar motorunuda saat yönünün tersinde çevirerek söküyoruz. Ön reflektörüde söküp, kısa far merceğini reflektörden ayırıyoruz. Kısa Far merceğinide ikiye ayırarak mercek tası ve ampulun olduğu yeri ayırıp kesip biçme işine hazırlıyoruz. Hatta bu kadar sökmüşken en ufak parçasına kadar ayırıp, tüm parçalarını tek, tek temizleyip elden geçirip, far ayar vidalarınıda yağlayarak genel bakımınıda yapıyoruz. Eski merceği tastan ayırıp, tasın iç kısmına yeni merceğin tam oturacağı ve bi-xenon perdesinin içerde rahatlıkla hareket edeceği şekilde mm'lik hesaplayıp, çizip, kesip, biçiyoruz. Sıra geldi modifiyeli clearlens lenslerimizi montaja. TRS'den aldığımız ZKW-R Clearlens'lerimiz Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598 15 Temmuz 2012 Paylaş 15 Temmuz 2012 Bi-Xenon merceği parçalarına ayırarak mevcut olan frosted lens ile aldığımız clearlens'in değişimini yapıyoruz. Mercek üzerinde 4 tane tutan vidayı ve lensi tutan metal sekmanı söktükten sonra değişimi yapılabiliyor kolaylıkla. Solda ZKW-R Clear Lens. Sağda ki ise Bosch'un orjinal üzerinden çıkan Frosted Lensi. Bu Fotoğraftada yer değiştirdim. Soldaki Bosch'un orjinal üzerinden çıkan Frosted Lensi, Sağdaki ise ZKW-R Clearlens. Clearlens'imizin montajını yaptıktan sonra lensi sabitleyip arkasınada sekmanı sıkıştırıp sabitleyerek toparlıyoruz. Merceği tasa oturtup, hareket etmeyeceği şekilde sıkıca vidalıyoruz. Bu arada vida delikleri tam karşılamadığından vida deliklerinin kenarını kesip, somun ve pul kullanarak sıkıca sabitliyoruz. Alt kısmını ise sabitlemek için aşağıdaki gibi bir parça yaparak mercek tasının altınıda merceğe sıkıca vidalıyoruz. Böylece mercek tası ve kendisi tek bir parça oldu. Unutmadan aldığımız Philips 85122CM'larımızıda takıp arkasını vidalıyoruz. Kalıp alıp aşağıdaki sert plastik malzemeden dremel ile şekil oluşturup, aliminyum bant ile kaplıyoruz. Hazırladığımız parçayı merceğe vidalıyoruz. Fakat daha sonradan far ayarı yaparken vidaların uzunluğu fazla olduğundan yönünü ters çevirmek durumunda kaldım yoksa far kasasına değip, sağa sola dönmüyor ve kasıyor. Vidaların yönünü fotoğrafta gördüğünüzün tersi yönünde takarsanız sorun olmuyor. Aluminyum ampul tutacağı Üzerindeki 3 tane vidayı söküp D1S yuvasını söküyoruz. Söktükten sonrada D2S ampulunu takıp vida ve pulla sabitliyoruz. Orjinalinde plastik D2S ampul tutucu ile sabitleniyor fakat ufacık bir plastik parçası için çok uçuk fiyatlar isteniyor çiftine 60-70 lira gibi bir fiyat. Onun yerine 3 tane pul ile maliyetsiz çözdüm. Philips D2S 85122CM Ampulumuzu Bi-Xenon merceğimize takıyoruz. Bi-Xenon merceğimiz çalışmaya hazırdır. Bi-Xenon merceğimiz far kasasına direk montaja hazır durumda fakat montajlamadan önce 35W, 55W, clearlens ve Frosted Lens karşılaştırmalarını yapıp sonucuna bakacağız. Bakalım ne kadar ilerleme kaydedebilmişiz. Hemde sizlerin OEM sistem ile modifiye edilmiş arasında ne kadar farka ulaşabileceğinizi görmüş olacağız. Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598 15 Temmuz 2012 Paylaş 15 Temmuz 2012 35W Frosted Lens ile (OEM performansı) Orjinal haliyle ve performansıyla beraber. 2010-2012 yılı BMW ve Mercedes modellerinin standart aydınlatma performansı. 35W Clear Lens Modifiyesi ile beraber. Yukarıdaki aydınlatmaya göre %50 kadar artış var. 55W Ballast Modifiyesi ile beraber. Yaklaşık ışık şiddeti 1.7 kat yani %75 kadar daha artış bariz görülüyor. Uzun ve Selektör Performansları 35W Oem Frosted Lens ile 35W Clearlens modifiyesi ile 55W Ballast modifiyesi ile Elimizdeki 2 adet rölemizi farların tesisatına paralel olarak bağlıyoruz. 5 tane bacağı var rölenin. Not: Uzun Far kablosu normalde beyaz renk ama fotoğrafta gözükmesi için yeşil renk ile gösterdim. 1 nolu pine bi-xenon mercek motoruna giden (+) kablosunu bağlıyoruz. (-) kablosunuda şaseye bağlıyoruz. 2 nolu pine Uzun farların (+) kablosunu ortadan kestikten sonra ampul tarafında kalanı bağlıyoruz. 3 nolu pini direk şase kablosuna paralel bağlıyoruz ( - röle tetik pinidir) 4 nolu pine ise Far soketi tarafında kalan kestiğimiz uzun far kablosunu bağlıyoruz. 5 nolu pine ise far kablosundan (sarı kablo) paralel hat çekiyoruz ( + röle tetik pinidir) Daha önceden invertoru içeri far merceğinin hemen üstüne koymuştum ve aşırı sıcaktan etkilenip şişip patlamıştı. Sonra dışarı alarak çözmüştüm. Ama dışarda fazlalık ve bir sürü kablo gözüküyordu. Bu sefer tekrar içerde reflektörün ortasına aldım, fardan daha uzak bir yere aldım ve farın sıcaklığından etkilenmemesi için far ile arasına metal sac koyup aliminyum folyo ile kaplayarak soğutmasını sağladım. Böylelikle direk plastik gövdesinin ısıya maruz kalmasını engellemiş oldum. Mercek aşağı yukarı ayarlaması yaparken, mercek büyük olduğundan far kapağının orada ki engele takılıyor. Ondan dolayı orayı düzenleyip öyle reflektörü montajlıyoruz. Yoksa far ayarı yaparken kasıp, far ayar vidaları yerinden çıkıyor. Yada far yükseklik ayar motorunu çalıştırınca düzgün inmiyor. Bu haliyle son noktayı koyup farı toparlamaya devam ediyoruz. Merceği reflektöre vidalayıp uzun ile birlikte aşağı yukarı ayarlamasını yapıp far ayar somunları ve kelebek şeklindeki kilit kapaklarını takıyoruz. Eğer kısa ile uzunların aşağı yukarı ayarlaması yapılmazsa halojen ile selektör yaparken sağ ve sol farın dikey hizası eşit olmaz. Mercek üzerindeki bu vidalardan bu ayarıda yaptıktan sonra Far ana gövdesi hazır diyebiliriz. Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598 15 Temmuz 2012 Paylaş 15 Temmuz 2012 Ön far camında kısa far cam lensini söküp ortasını ince elmas uçlu panç ile düşük devirde (150-250 d/d) 75mm çapında (mercek çapı kadar) bastırmadan kesiyoruz. Kesmemizdeki maksat camın önündeki desenler ışığın çizgisini bozmaması ve aydınlatmayı engellememesi içindir. Yada Far camı lensi takılmasada olur. Kötü görünmüyor o şekilde. Ama ortası kesilmeden ön far cam lensi takılırsa ışık dağılıyor be bulanıklaşıyor. Tabi düzgün delinebilmesi için öncelikle tahtadan bir masa yapıp far camının sağa sola hareket edemeyeceği ve matkabın ucunun kaçmayacağı bir tezgah yapmak. Bu tarz bir tezgah hazırlayıp o şekilde deldim bu şekilde daha kolay ve sorunsuz oldu. camın çıkıntılı yerlerinden ve altından destekli yaptım oynamaması için. Ön far cam lensini ve Angelları taktıktan sonra toparlıyoruz ve ön far camıyla gövdeyi birbirine montajlayıp, üzerindeki metal klipsleri kapatıyoruz. Merceğin arkası fara sığmadığından dolayı arkasını genişletmek zorunda kalıyoruz. Bunuda bilgisayar kasalarında çıkan 8cm'lik kasa fanından yapıyoruz. Fanın içini kesip dremelle temizledikten sonra hazır. Far kapağının arkasınıda fanın oturacağı çap kadar genişletiyoruz ve sonrasında hem metal macunu ile içerden sıvayarak yapıştırıyoruz, hemde dışardan ek yerini mastikle sağlamlaştırıyoruz. Bu arada alt köşelerin ucu far gövdesi uzadığından oralarada operasyon yapıyoruz. Yoksa amortisör kulesinin çıkıntısına denk geliyor ve oturmuyor. Orayada operasyon yaptıktan sonra oturur hale geldi. En son Uzattığımız parça (fanın) arkası boş olduğundan oraya kapak uydurup arkasını toz almayacak şekilde izole edip kapak yapıyoruz. Açık kalan kısımlarıda metal macunla doldurarak kapağımızı bitirmiş oluyoruz. Sadece kenarından far soğutması ve kabloların çıkabileceği kadar bir delik açıyoruz. 1.6cm çapında bir delik yeterli oluyor. Bu arada arka kapağıda vidalı yaptım olası bir durumda ucu büyük olan kabloları oradan çıkarıp alabilmek için. Soğutma sistemi içinde geceuçuşu.com dan mahmut kardeşim bana güzel ve özel bir yöntem söyledi fakat motor kısmında herşey sıkışık olduğundan gerçekleştiremeyip farklı bir şekilde çözüm bulmak zorunda kaldım. Aldığım polyamid spiral boruyu. Ön alt hava ızgarasından 2 tane sağ ve sol ballast soğtması için çektim. 2 tanede sağ ve sol mercek için çektim. Borunun uç kısmına ise filtre görevi görmesi için siyah kadın çoraplarından girişini sarıp plastik kelepçe ile sıktım. Diğer bez yada sünger tarzında şeyler havayı ciddi oranda kesiyor. Bunda hem sık dokusuyla tozu güzel eliyor. Hemde hava rahatlıkla giriş yapabiliyor. Aracın hızına bağlı olarak soğutma yapmış oluyor Testlerdende olumlu geçti. Üzerine 2500km yol yaptım sonucu gayet tatminkardı. İşlemimiz bitti. Geriye büyük bir uğraş ile yaptığımız farları arabanın üzerine takıp far ayarlarını yapmamız kaldı. Bunlarıda yaptıktan sonra testlerine geçiyoruz. Gelelim Eski bi-xenon far ile yeni modifiyeli bi-xenon farlarımız arasındaki aydınlatma testlerine; (not yeni farlar 10m geriden çekilmiştir fotoğrafları, eski farlar ise yaklaşık 6m'den filan çekilmiştir.) Eski Oem Standart Bi-Xenon Kısa far; (3200lm Işık şiddeti) (Oem Performansı) Yeni Modifiye Edilmiş Bi-Xenon Kısa Far; (Yaklaşık 5000lm Işık şiddeti) (Işık şiddeti çok daha parlak, kesilme çizgisi net ve keskin) Eski Oem Standart Bi-Xenon Uzun far; Yeni Modifiye Edilmiş Bi-Xenon Uzun Far; (Işık şiddeti çok daha yoğun ve daha uzun mesafelerde daha etkili) Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598 15 Temmuz 2012 Paylaş 15 Temmuz 2012 Farlar kapalıyken gündüz sadece selektör amaçlı kullanılan halojen uzunlar (Reflektörü hem büyük olduğundan, hemde renginden dolayı gündüz farkedilmesi çok daha kolay.)Son olarak ise Bi-Xenon videomuz. Fotoğraf makinası ile çektiğim için çok net değil fakat gözle görülen fotoğrafta görünenden çok daha keskin ve nettir. Kısa zaman içinde GoPro HD kamera ilede çekeceğim. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598 15 Temmuz 2012 Paylaş 15 Temmuz 2012 Bu arada geceuçusundaki tüm yardımcı olan ve ilham veren arkadaşlara teşekkür ederim. Bu projemde bayağı katkınız oldu. Özellikle fikirleri ve yönlendirmeleriyle Mahmut kardeşimize teşekkür ediyorum. Ufkumu genişletti bazı konularda. 3 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 15 Temmuz 2012 Paylaş 15 Temmuz 2012 Bu arada geceuçusundaki tüm yardımcı olan ve ilham veren arkadaşlara teşekkür ederim. Bu projemde bayağı katkınız oldu. Özellikle fikirleri ve yönlendirmeleriyle Mahmut kardeşimize teşekkür ediyorum. Ufkumu genişletti bazı konularda.Rica ederim kardeşim azıcıkta olsa faydalı olduysam bu beni mutlu eder,ellerine sağlık yine döktürmüşsün iyi günlerde kullan,nazar değmesin... Birbirini tanımayan insanların hiç bir ticari kaygı duymadan bilgi ve birikimini paylaşması kadar güzel birşey varmı?GeceUçuşu nu diğer forumlardan ayıran en önemli farkta bu değilmi zaten,ben burada olmaktan gerçekten mutluyum... 3 Yorum bağlantısı
Misafir 15 Temmuz 2012 Paylaş 15 Temmuz 2012 Merceğin lensi, ışığn performansı ısıtma-soğutma v.s. Hepsini geçtim. Anlatım, fotolama, tertip ve çalışma düzeni....Tebrik ederim Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 17 Temmuz 2012 Paylaş 17 Temmuz 2012 Elinize sağlık. Çok emek verilen bir çalışma oldu. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598 22 Temmuz 2012 Paylaş 22 Temmuz 2012 bende tiguana tekrar takıcam xenonları acaba takmadan önce napsam 55w ballastmı sipariş etsem Eğer orjinalciyim vaz geçmem diyorsan ve gündüz xenonla selektör tercih önceliğin ise bence clear lens modifiyesiyle de 55 w kadar olmasa da yeterli sonucu alırsın bence Bu arada merceğin çabuk kararmasıyla ilgili olan ön yargıları olanlar için bu tezi yıktım diyebilirim. İstanbuldan gece yola çıkıp, Boluda dinlenme tesisinde durur durmaz parmağımı merceğin ampulun oturduğu yere el attım. Rahatlıkla el değebilecek sıcaklıkta. Hatta 35W lık ampulun bile sıcaklığının çok altında. Aynısını ballast içinde yaptım. ortalama 80-100 km/h lık bir rüzgar giriş kuvveti (ciddi bir değer) (hadi diyelim filtre ve spiral boru hızını biraz kesse) fazlasıyla tatminkar oldu diyebilirim. Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 24 Temmuz 2012 Paylaş 24 Temmuz 2012 Beyaz renk aydınlatmayla size kolay gelsin. (Ayrıca yağışlı havada karşınızdan gelene de)4300K ile bile yayla yollarında uzunları açamadım. Tabelalardan yansıyan ışık beni rahatsız etti. Beyaz çok daha fazla yansıyor. Yorum bağlantısı
Serdar Aşkın 6 Kasım 2012 Paylaş 6 Kasım 2012 çok hoş olmus elinize sağlık su clear lens olayına bittim o işe girmek üzereyim ama korkuyorum .. bnde ange takıcam projektörlere çin malımı kullandıklarınız ? tavsiyeniz nedir ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Kasım 2012 Paylaş 6 Kasım 2012 Çok güzel çalışmışsınız, tebrik ederim.. Yorum bağlantısı
Beytullah Köseoğlu 13 Temmuz 2013 Paylaş 13 Temmuz 2013 aracım 96 model 3 18 is mercekli farlar var orjınal xenon takılıydı tüv den geçirmediler bu normalmı sizce Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 13 Temmuz 2013 Paylaş 13 Temmuz 2013 aracım 96 model 3 18 is mercekli farlar var orjınal xenon takılıydı tüv den geçirmediler bu normalmı sizceFar yıkama ve otomatik eğim sensörü olmadan muayeneden geçemezsiniz , xenon ampulleri halojenle değiştirebilirseniz mercek+halojenle vize alırsınız... 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 15 Temmuz 2013 Paylaş 15 Temmuz 2013 E36'da orjinal xenon far yok, E46'dan itibaren geldi. Yorum bağlantısı
Orhan Tercan 30 Temmuz 2013 Paylaş 30 Temmuz 2013 arkadaşlar bmw e36 4 kapı 1997model far içerisine ebaydan ccfl angel getirtirdim bi türlü oturtamadım farı açtım herşey güzel ama angellerı farın içinde tutturamıyorum bir çok video var ama hiç birinde türkçe değil ne dediklerini anlamıyorum ve o angel içine nasıl oturuyor detaylarını göstermiyorlar yada elleri alışık olduğundan tekniğini biliyorlar. 2 farıda söktüm 1 saatimi aldı temizlemesi vs angelleri içine oturturdum tutmadı sinirlendim geri topladım farları 2 saatte öyle gitti 3 saati heba ettim yol göstere bilecek bir arkadaş olursa hafta sonu tekrar sökeceğim farları Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 30 Temmuz 2013 Paylaş 30 Temmuz 2013 Montaj bu şekilde yapılıyor...Konu burada : http://www.geceucusu.com/topic/1688-bmw-3-e36-1990-1999-xenon-ve-angel-eye-far/page__st__40 Yorum bağlantısı
Recommended Posts