İçeriğe Yönlendir

Çift Duylu Park Ampulü


Berker Çelik1679652583

Recommended Posts

(düzenlendi)
Servet'e kalsak hemen role direnç diyot üçlüsü ile bişeyler yapmaya kalkar..

Sen Mustafa, hemen bi şema çizip, program yazmaya kalkarsın...

Uğraşmayın arkadaşlar..

Çok basit bir bağlantı şekli var bunun, ama şimdi hatırlamıyorum..

Forumda daha önce konuşuldu...

Normalde park olarak yanan ampul sinyal verince yanıp sönmeye başlıyor..

Edit:

Hehe buldum..

Forum içinde aynı konu defalarca konuşulmuş, her seferinde var böyle bir yöntem ama hatırlamıyorum demişim..,

En sonuncuda bulmuşum ve link eklemişim..

Konu fordclub'da geçmiş.. Olay şuymuş:

"normal bağlantıda sinyallerin bir ucu şase diğer ucu flaşörde röleye bağlı, flaşördeki röle açık pozisyondayken lambadan gelen ucu şaseye bağlıyor, biz sinyal verince röle kapanıyor ve lambaya "+" yolluyor ve lamba yanmış oluyor. Biz lambanın şaseye bağlı ucunu ayırıp parka bağlayınca parkları yaktığımızda diğer uçta flaşördeki röle tarafından şaseye bağlandığından sinyal lambamızda doğrudan yanıyor. Ha şimdi parklar yanarken nasıl sinyal veriliyor diyorsan, sinyal verincede flaşördeki röle kontağı kapatıp "+" ya bğlıyor ve sinyalin her iki ucuda "+" olduğundan lamba sönüyor, yani tam ters işlemi yapmış oluyor. Normalde biz sinyal verdiğimizde lambayı yakıp söndürüyoruz, bu bağlantıyı yapınca söndürüp yakıyoruz."

Senide biliyoruz.Zavallı tırt fordun elinden neler çekti :p

Konuya dönersek,ben bu tip sinyalli park kombinizasyonuna Kamyoncu işi diyorum :)

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)
Servet'e kalsak hemen role direnç diyot üçlüsü ile bişeyler yapmaya kalkar..

Sen Mustafa, hemen bi şema çizip, program yazmaya kalkarsın...

Uğraşmayın arkadaşlar..

Çok basit bir bağlantı şekli var bunun, ama şimdi hatırlamıyorum..

Forumda daha önce konuşuldu...

Normalde park olarak yanan ampul sinyal verince yanıp sönmeye başlıyor..

Edit:

Hehe buldum..

Forum içinde aynı konu defalarca konuşulmuş, her seferinde var böyle bir yöntem ama hatırlamıyorum demişim..,

En sonuncuda bulmuşum ve link eklemişim..

Konu fordclub'da geçmiş.. Olay şuymuş:

"normal bağlantıda sinyallerin bir ucu şase diğer ucu flaşörde röleye bağlı, flaşördeki röle açık pozisyondayken lambadan gelen ucu şaseye bağlıyor, biz sinyal verince röle kapanıyor ve lambaya "+" yolluyor ve lamba yanmış oluyor. Biz lambanın şaseye bağlı ucunu ayırıp parka bağlayınca parkları yaktığımızda diğer uçta flaşördeki röle tarafından şaseye bağlandığından sinyal lambamızda doğrudan yanıyor. Ha şimdi parklar yanarken nasıl sinyal veriliyor diyorsan, sinyal verincede flaşördeki röle kontağı kapatıp "+" ya bğlıyor ve sinyalin her iki ucuda "+" olduğundan lamba sönüyor, yani tam ters işlemi yapmış oluyor. Normalde biz sinyal verdiğimizde lambayı yakıp söndürüyoruz, bu bağlantıyı yapınca söndürüp yakıyoruz."

Mehmet abi burdan anladıgım kadarını söylüyorum.

Birincisi şimdi bildigimiz 21watt ampülün bir ucu şaseye baglıyken yanı o metal kısım şaseye baglıyken ampülün altındaki + uç(Diger uçdan sanırım kastın bu) sinyall kapalıyken şaseye mi baglanıyormuş bütün arabalarda.Bunu bilmiyordum.Yani şu an aracın sinyalleri kapalıyken ampülün + ucu şasede öyle mi?Yarın bi ölçü aletiyle ölçüyüm bunu.

Bi de sanırım burdaki ampül bildigimiz 21watt ampül degil.Hani bu - ucu ile + ucu farketmeyen direnç gibi ampüller var sanırım ondan.Dipsiz ampül mü ne deniyorsa artık ona.

Şkinci ise burda ampülün + ucu parkların + sına baglı.Ampülün - ucu ise zaten şasede.Sinyali verince ampülün - ucu da + oluyor böylece ampül sönüyor..Tamam güzel buraya kadar sorun yok.

Şimdi gelelim bu işin dezavantajına.

Yukarıda anlattıgın baglantının aynen anlattıgın gibi çalışması için gündüzleri parkları yakmak gerekli.Çünkü ampülün şaseye baglı ucu parklara baglandı.Yani ucun biri +'da.Diger uç ise şasede.Bu durumda gündüzleri parklar sönükken sinyaller çalışmaz..Sizce de öyle degil mi?Bi de bu ampül bildigimiz 21watt ampül degil.

Ben bu kadarını anladım burdan.

Oysa amerikan araçlarının arka stoplarında durum şöyle.Emin degilim ama önlerde de böyle sanırım

Sadece sinyali verince sinyal maksimum parlaklıkta yanıp yanıp söner.Sadece parklar açıkken aynı lamba maksimum parlaklıkta yanar.Parklar açıkken sinyal verince ise sistem parkı bırakır yanı sabit yanmayı bırakır maksimum parlaklıkta sinyali yakıp söndürür.Yanı parklar açıkken sinyal verilince sinyal ortama sonradan gelmiş olsa bile sinyalin borusu öter sinyalin dedigin olur.Şşte benım asıl istedigim kısım burası.Ben bu kısmı yazılımla hallederim de yazılımsız klasik yollarla çözmek istiyorum.Diyot ve röle kombinasyonuyla bi ugraşcam.

Servet abi iyi dileklerin için teşekkür ediyorum.

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

ampullerde artı eksi yoktur.iki şekildede bağlanabilir.her ampulün kendi ohm değeri vardır.mustafa istediğini role ile çok rahat yapabilirsin.yazılıma gerek yok.

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı
Konu fordclub'da geçmiş.. Olay şuymuş:

"normal bağlantıda sinyallerin bir ucu şase diğer ucu flaşörde röleye bağlı, flaşördeki röle açık pozisyondayken lambadan gelen ucu şaseye bağlıyor, biz sinyal verince röle kapanıyor ve lambaya "+" yolluyor ve lamba yanmış oluyor. Biz lambanın şaseye bağlı ucunu ayırıp parka bağlayınca parkları yaktığımızda diğer uçta flaşördeki röle tarafından şaseye bağlandığından sinyal lambamızda doğrudan yanıyor. Ha şimdi parklar yanarken nasıl sinyal veriliyor diyorsan, sinyal verincede flaşördeki röle kontağı kapatıp "+" ya bğlıyor ve sinyalin her iki ucuda "+" olduğundan lamba sönüyor, yani tam ters işlemi yapmış oluyor. Normalde biz sinyal verdiğimizde lambayı yakıp söndürüyoruz, bu bağlantıyı yapınca söndürüp yakıyoruz."

ancak bu islemin bir dezavantaji mevcut.: eger park ampulu patlarsa, parklar kapaliyken sinyal de calismaz.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
buda benim uygulamam çok hoşuma gitti :)

sinyalin duyunu içten modifiye edip bi uç daha ekledim onuda parka bağladım. bildiğimiz P21/5W ampul turuncu boyalı(fabrikasyon) 21W sinyal yanıp sönüyo, 5W parka bağlı.

Pratik çözüm, güzel.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
neden çift flamanlı ampul kullanmıyosunuz da röle yazılım filan şeklinde çözüm arıyosunuz?

işin içine elektronik girmeyince tadı olmuyorki.

sen modifiye demişsin ne tür bir şey yaptın?

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
neden çift flamanlı ampul kullanmıyosunuz da röle yazılım filan şeklinde çözüm arıyosunuz?

Ozancım

çift flamanlı ampülün duyu her araca olmuyor.Modelli araçların çoguna olmuyor.yuvayı delmek genişletmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı

duyun içindeki ampülün altına değen pini eğip bükerek yerini değiştirdim. aynı pinin altından bi kablo geçirip onuda yanına sabitledim. duyun plastiğine bişey yapmadım yani. ama pek içime sinmedi eklediğim kablo kayıp sinyalle park birleşirmi diye korkmuyo değilim.(aralarına banttan tampon filan koydum gerçi)

ampulun tırnaklarından birini kırarakta duya oturttum.

şimdi duyun içindeki pini çıkartıp onun yerine uygun hazır iç koysammı diye düşünüyorum ama duyu delmem gerekiyo.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
duyun içindeki ampülün altına değen pini eğip bükerek yerini değiştirdim. aynı pinin altından bi kablo geçirip onuda yanına sabitledim. duyun plastiğine bişey yapmadım yani. ama pek içime sinmedi eklediğim kablo kayıp sinyalle park birleşirmi diye korkmuyo değilim.(aralarına banttan tampon filan koydum gerçi)

ampulun tırnaklarından birini kırarakta duya oturttum.

şimdi duyun içindeki pini çıkartıp onun yerine uygun hazır iç koysammı diye düşünüyorum ama duyu delmem gerekiyo.

otobüs parçacılarında yada oto parçacılarında çift duyu var.onun içi sabit değil çıkıyor.hazır pleksili falan sağlamda bir şey.bulursan al onu yerleştir.ama ampul oturması için eski alt tabanını sökmen gerek.

eski duyuyu yanılmıyorsam tek perçinle tutturulmuş olmalı.matkap ile çürüt çıkar.yeni duyuyada eger o delik yeri müsaitse del 2mm matkap ile ince sac vidasi ile sabitle.duyu pin aralığı kurtarır diye düşünüyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)

Şaseyi falan hiç ayırmadan masada bi deneme yaptım.Videoda Anahtarı park kabul ettim.Butonu sinyal lambasının + ucu kabul ettim.

Ampülün parlaklıgı her durumda aynı.Klasik ABD araçlarında da böyle.Röle,bol kondansatör ve diyotlu bir devre ile yaptım.Ampülün - ucu direk şaseye baglı

http://s1219.photobucket.com/albums/dd428/...urrent=Film.mp4

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

ABD araçlarının arka stoplarında 21watt var.Bu 21watt ampül hem fren hem sinyalde yanıyor.Ondan esinlendim.

Videoda parkta bilerek ışıgı kısmadım.Örnegin çamurluk sinyalleri sanırım 5watt.21watt yerine 5 watt ampül kullanılabilir çamurlukda.Sadece deneme amacıyla yaptım.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
ABD araçlarının arka stoplarında 21watt var.Bu 21watt ampül hem fren hem sinyalde yanıyor.Ondan esinlendim.

Videoda parkta bilerek ışıgı kısmadım.Örnegin çamurluk sinyalleri sanırım 5watt.21watt yerine 5 watt ampül kullanılabilir çamurlukda.Sadece deneme amacıyla yaptım.

gayet başarılı çalışma olmuş.ellerine sağlık. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)
21 wattlık ampüle seri direnç girip kısık yanması sağlanır.Dirence paralel röle kontakları bağlanır.Rölenin bobin uçları sinyale bağlanır.Sinyal çalışışınca röle çeker, direnç kısa devre olur, lamba canlı yanar olur sana tek duylu çift ışımalı park ampülü.

*Seri taş direnç ısınıyor

*Seri alüminyum direnci ise her zaman bulamıyorum ayrıca pahalı.

*LM7805 ,7808 vs serileri kullanarak voltajı düşürmek istedigimde ise bu seriler 1amperden sonra istifa ediyor.Çünkü 1,5amper lazım bize.

*Akımı artırmak için LM78XX serilerini ise birbirine paralel olarak baglanması pek önerilmiyor.Belki en son çare bunu yapacam.

*1N5408 diyotları seri baglayarak birbirine bindirme yaptıgımda kısık yanıyor fakat diyotlar ısınıyor.

*LM338 lineer 5amper voltaj regulatörü denedim.Aynı şekilde soba gibi ısındı.

Denemedigim 2-3 şey kaldı.

*LM2678,LM2576 ve diger anahtarlamalı beslemeler ve pic pwm

Pic,pwm mosfet(IRFZ44) üçlüsünde ise ampülün - ucuyla oynamak gerekiyor.Ama ampülün - ucu şaseye baglı olcagından şaseden ayırmak istemiyorum.

Bu ampülü ne yapıp edip parklar açıkken ısınma olmadan kısık yakıcam. :)

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu olay hoşuma gitti. Kafam karıştı ne yapıp ne yapmiyacagimi şaşırdım.

Şimdi ben 5w ampule gelen kablonun artısını sinyalin artisina bağlasam

Sinyalin artısı gene sinyalin artisina bağlasam yani park yanarken 5w gelse sinyal acikken 21w bu sefer kısık yanma olayı oluyormu ? Yoksa gene aynimi yanıyor parlaklık.?

Peki söyle birsey denesek 12v-5v 2A çevirici inverter bulamazmiyiz benim araçta kullandığım USB Araptor 5V 2A

Yada 2 metal tas direnci paralel bağlasak ucuna diyot bağlasak genede ısınma çok olurmu.?

Mustafa 7812'nin to3 kasasını kullan.Tek başına kısa süreli 5 sürekli 3 amper veriyor.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Fazlasıyla yeter..

Birşey daha...7812'nin 1 amperden sonra tırtlayacağını nereden çıkardınız? 1.5 amper sürekli veriyor zaten 7812CV ler.Yeterki soğuk kalsın.

Hatta 2 amperide verir ama hakikaten iyi bir şekilde soğuk kalırsa

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Tabikide alüminyum yeter.Büyük tabaka olsun kafi.

Resimdeki soğutucu 7812 yi 13.8 volt girişte 1.80 amperlik yükte soğut tutmaya yetiyor.Transistör soğutucularının iyileri normal alüminyumdan daha iyi soğutma sağlıyor.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)

Şstedigim şey şu:

ABD parkta parkları açınca ön sinyal biraz kısık yancak ve çamurluk sinyali maksimum parlaklıkta sabit yancak.

Sadece sinyal verildiginde ise çamurluk sinyali maksimum parlaklıkta yanıp söncek ön sinyal kısık degil biraz daha güçlü yanıp söncek

Parklar açıkken sinyali verince ön sinyal maksimum parlaklıkta yanıp sönerken çamurluk sinyali ise parkı bırakıp yine maksimum parlaklıkta sinyal gibi yanıp yanıp sönecek.

Aşagıdaki videoda buna benzer bi uygulama yapmışlar.Zaten oto eletkrikçilerin hepsi aşagıdaki videodaki gibi yapıyorlar fakat videoda çamurluk sinyaliyle ön sinyaller senkronize yanmıyor.Biri sönerken digeri yanıyor.Bu da magirus minibüscüler gibi oluyor.

Şşin parklar açıkken parkı bırakıp sinyale geçiş kısmını tamamladım.Sadece tek duyda ışıgın şiddetini kısmak biraz problemli.

Servet abi

7812'ye 13,8le girdiginde 1,80amperde ısınmıyor demişsin iyi güzel ama aynısı 7805de olmayabilir.

Çünkü ısı=(giriş voltajı-çıkış voltajı) x çekilen akım.Giriş voltajımızla çıkış arasında 8volttan fazla bi fark var. :) Fark büyüdükçe ısı artıyor.

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Fikir mantıklı.

7812-7810-7808-7806-7805 diye yapmayı düşünüyorum hatta.

PCBside kolay olcak.Bi de bunlara ortak büyük bi sogutucu takcam.Umarım 1,5amperde istifa etmez bunlar:D

Yorum bağlantısı
Misafir

bu ampüller standart park-fren ampülü.Kangoo gündüz farı olarak kullanıyor ama Tr dekilerde henüz aktif yapılamıyormuş

Yorum bağlantısı
Ozan Kar
bakın abi ne buldum.

img00032201012042017.jpg

img00030201012042016.jpg

bunların duyundan bulsak ve sarı ampullerden bulsak hiç uğraşmasak ? olurmu bu ampuller.

yeni reno kango.

ben duyu modifiye ederek turuncu boyalı o ampülden taktım güzel oldu :) biyere foto koymuştum.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Bağseven

78XX lerle bu işlem olmuyor.4 tane 78XX kullansam dahi ısınıyor.

PWM sinyali üreterek yaptım.Ayrıca çamurluk sinyalleri görüldügü gibi sinyal esnasında çapraz yanıp çapraz sönmüyor.Oto elektrikçiler çamurluk sinyalinin şasesini ayırdıklarında ön sinyalle çapraz yanıyo bu problemi de ortadan kaldırdım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...