Mehmet Ozyurek 22 Şubat 2013 Paylaş 22 Şubat 2013 Çok teşekkür ederim sağolun 1N4007 ve 1N4001 var hangisini kullanayım?Sizin kullanmak istediğiniz yerde, daha doğrusu benim tarif ettiğim yerde, hangisini kullandığınızın bir önemi yok.. ikisi de elinizde ise 4007'yi kullanın.. Arkadaşlar düşünürken aklıma geldi: Ben bu diyot işini halledince uzunlar yanınca kısalarda yanmaya devam edecek. Xenon bağlantısını direk ampulün soketinden yapsam sağlıklı olur mu yoksa elektrikçiye gideyim mi?Ne demek istediğinizi anlamadım... Xenon bağlamanın tek tipi vardır o prosedür uygulanır... Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 22 Şubat 2013 Paylaş 22 Şubat 2013 Vural merhabauşakta bunu takacak bir usta bulabilmen zor ben bulamamıştım..bu diyotu h4 ampül soketinin olduğu yerden yapacaksın.. farda - tetikleme olmalı..peki diyeceksin nasıl bağlayacağım? bunu ancak deneme yanılma ile sen yapacaksın..ben biliyordum ama unuttum elinde 10A bir kaç tane sigorta bulunsun.deneme yaparken sigorta atıyor..kolay gelsin.. Yorum bağlantısı
Vural Dumlu 22 Şubat 2013 Paylaş 22 Şubat 2013 Sizin kullanmak istediğiniz yerde, daha doğrusu benim tarif ettiğim yerde, hangisini kullandığınızın bir önemi yok.. ikisi de elinizde ise 4007'yi kullanın..Ne demek istediğinizi anlamadım...Xenon bağlamanın tek tipi vardır o prosedür uygulanır...Cevap için teşekkürler...Vural merhabauşakta bunu takacak bir usta bulabilmen zor ben bulamamıştım..bu diyotu h4 ampül soketinin olduğu yerden yapacaksın.. farda - tetikleme olmalı..peki diyeceksin nasıl bağlayacağım? bunu ancak deneme yanılma ile sen yapacaksın..ben biliyordum ama unuttum elinde 10A bir kaç tane sigorta bulunsun.deneme yaparken sigorta atıyor..kolay gelsin..Deneye deneye yapacağım sağolun Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 22 Şubat 2013 Paylaş 22 Şubat 2013 Cevap için teşekkürler...Deneye deneye yapacağım sağolun memlekette olsaydım uğrardım yanına ama malesef olmadı yaza kadar sabret Yorum bağlantısı
Vural Dumlu 22 Şubat 2013 Paylaş 22 Şubat 2013 memlekette olsaydım uğrardım yanına ama malesef olmadı yaza kadar sabret Yaza kadar sabredemem Yarın başlarım hemen Yorum bağlantısı
Vural Dumlu 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 (düzenlendi) Far yapımı bitti 1N4007 diyot sayesinde aracın sigortası attı. Diyot ile aram bozuk onun yüzünden baya uğraştım atan sigortayı bulmak için. Tabi farı araca montaj işide haftaya kaldı. Bektaş abi 6a10 diyotun 1N4007 den farkı nedir? Yani ben far üzerinden takmaya çalıştım. İlk yaptığım diyot çok ısınınca hemen çıkarıp attım sonra ters taktım galiba diye yeni bir diyotu ters taktım sigorta attı İşte resimler El emeği göz nuru kapağımız Hangisi daha güzel 23 Şubat 2013 tarihinde Vural Dumlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 ben sana demedim mi eline sigorta al diye..diyotun ısınması normal cunku kaldırmayabilir bektaşın dediği diyotun amperi yuksek bende onu kullanıyorum.. Yorum bağlantısı
Vural Dumlu 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 (düzenlendi) ben sana demedim mi eline sigorta al diye..diyotun ısınması normal cunku kaldırmayabilir bektaşın dediği diyotun amperi yuksek bende onu kullanıyorum..Bende onu deneyeceğim evet diyot ters takıldığından sigorta atıyor.. ilk taktığın gibi olmalı direnç ısınıyor bunda anormallik yok 1 amper üründen 4 amper geçiyor 6a10 ise 6 amper diod demektir bunda ısınma daha az miktarda olucak patlama çatlama olmıyacaktır o arka kapak nedir öyle ? bu farın ampulü patlamıyacakmı hiç ? ben h4 e çeşitli uygulamalar yaptım era rio vs genelde arkaya dolma saklama kabı koyuyorum çıt çıt aç kapa tarzındaangelleri tam yapmadan önce bize danışsaydın keşke sana 150ma lık ledlerden önerirdim..Isınmasında anormallik yoksa niye duman çıktı O kapağı zor buldum zaten Açmam gerekirse üzerini keserim sorun değil Angeller vardı onları kullandım uğraşmak istemedim 23 Şubat 2013 tarihinde Vural Dumlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Vural Dumlu 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 anlamamışsınız hiçbirini.1n4007 1 amper üstünde mefta olur6a10 çok az ısınsada makbuldür.angeldeki ledlerden bahsediyorum1n4007 mefta oldu zaten6a10 u deneyeceğimangeldeki ledleri değiştirecektim ama ledler çıkmadı. Çok sağlam sabitlenmiş Yorum bağlantısı
Osman Ermiş 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 Bektasin dedigi sekilde 6a10 diod bagladim. Farlar kapaliyken uzuna 20 saniye kadar elektrik verdim. Diod isiniyor ama el yakacak kadar. Selektor yaparken hic isinmiyor nerdeyse. Kisalar yanikken uzunlari acinca diod hic isinmiyor. Cunku dioda o zaman is dusmuyor. Bence h4 sistemde buraya boyle diod koymak sikinti olabilir. Uzun sureli uzunlar acik kalmasi diodu patlatabilir. Tabi bu benim tahminim Yorum bağlantısı
Vural Dumlu 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 Bektasin dedigi sekilde 6a10 diod bagladim. Farlar kapaliyken uzuna 20 saniye kadar elektrik verdim. Diod isiniyor ama el yakacak kadar. Selektor yaparken hic isinmiyor nerdeyse. Kisalar yanikken uzunlari acinca diod hic isinmiyor. Cunku dioda o zaman is dusmuyor. Bence h4 sistemde buraya boyle diod koymak sikinti olabilir. Uzun sureli uzunlar acik kalmasi diodu patlatabilir. Tabi bu benim tahminimBende 6a10 bağlamayı düşünüyorum. Bakalım bu nasıl olacak Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 vural her iki tarafa da bagla o zaman fazla ısınmaz.. Yorum bağlantısı
Vural Dumlu 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 6a10 ile istersen 10 gün gez patlamaz En iyisi bu o zaman vural her iki tarafa da bagla o zaman fazla ısınmaz..Öyle yapmayı düşünüyorum Yorum bağlantısı
Osman Ermiş 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 Faralar kapaliyken selektor yaptigimda farlari yaktigindan ariza vermiyor. Farlar acikken uzunlari actigimda kisalarda elektirik oldugundan uzunlar sadece perdeyi acdigindan ariza veriyor ve elektirigi kesiyor. Cozum olarak simdilik parelel ampul bagladim. Drenc baglamam lazim. Ne tur drenc baglamam gerektigini suan bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Vural Dumlu 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 (düzenlendi) Faralar kapaliyken selektor yaptigimda farlari yaktigindan ariza vermiyor.Farlar acikken uzunlari actigimda kisalarda elektirik oldugundan uzunlar sadece perdeyi acdigindan ariza veriyor ve elektirigi kesiyor. Cozum olarak simdilik parelel ampul bagladim. Drenc baglamam lazim. Ne tur drenc baglamam gerektigini suan bilmiyorum.Ampulün değerinde direnç bağlasanız olur belki Bilen vardır cevap veren olur mutlaka 24 Şubat 2013 tarihinde Vural Dumlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erman Pehlivan1679652601 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 (düzenlendi) Merhabalar, bir ara escort için bi-xenon dönüşümü hakkında detaylı bilgiler almıştım sizlerden belki hatırlayacaklarınız olacaktır. Escort'u sattım geçtiğimiz ay. Hyundai accent era aldım. arabayı yeni aldığım için alt takım, boya koruma oto kuaför vs. için tamirhane esnafı olan enişteme teslim ettim. Hazır araç 10 - 15 gün yatacakken farları da söktüm aldım geldim eve. Amacım far karartma ve sizlerin yardımuyla güzel bir bi-xenon dönüşümü yapmak.Şimdi elimizdeki malzemelere bir göz atalım;2 adet Accent far; (elimdeki aynen bu şekilde sarı reflektörlü far)Benim sağ far biraz sararmış gerçi, plastx siparişini verdim yarın olmazsa öbür gün elimde olur. elimde kendi görselleri yok o yüzden internetten buldum.. Akşam orjinal görselleri eklerim.2 Adet Valeo marka bi-xenon mercek.Bi-xenon'nun çalışma mantığını biliyorum. Bu merceğe uygun olarak hangi xenon ampülünü seçmeliyim? Elimde xenon D1 veya D2s ampül yada ballast yok. Ampülleri temin edip, herhangi bir xenon kiti satın alıp ballastlarını H4 to D1S kablo dönüştürücüyle montaj yapsam herhangi bir xenon ballast'ı D1S veya D2S ampülleri çalıştırır mı? Yoksa direkt olarak D1S veya D2S ballast mı almalıyım?Birde tabi Uzun - Kısa var, onu nasıl ayarlayacağım? H4 to D1S kablo dönüştürücü bu işlemi halleder mi? Bu mercekleri almıştım zamanında ama, pek hoşuma gitmedi, belki yeni mercek alabilirim daha güzel...Dün akşam farları dışından güzel bi temizledim. Arkasını önünü vs.. Sonra aldım elime saç kurutma makinasını giriştim farlara belki açarım mantığıyla ama, sıcak hava tabancam olmadığından saç kurutma makinası biraz yetersiz geldi. Daha sonra bende fırını deneyeyim dedim. Dırın biraz küçük, yukardaki resistansına değirdim biraz farı çok az erime yaptı resistansın değdiği yer ama yılmadım.. 2-3 dakika tuttum içinde, yeteri kadar ısınmıştır dedim giriştim tekrar fara ama açamadım.. Biraz daha uzun tutmalıyım galiba farı fırında.Farın pleksisini sökmek için bir püf noktası var mıdır? Bu konularda yardımcı olursanız çok memnun olurum.Fiyat uygun ise, İlker Bey'e de yaptırabilirim eğer kendisi de kabul ederse. Malzemeleri ben temin ederim dilerse. 17 Haziran 2013 tarihinde Erman PEHLİVAN tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Erman bey merhaba yeni aracınız hayırlı olsun Rabbim esirgesin - Bi-xenon mercek olarak her zaman ki gibi Hella diyorum Valeo yu hiç sevemedim montajı kolaydır ama etrafını kapatacak mercek kapağı bulmak zordur bu yüzden çok sırıtır ve selektörü yavaştır.- Yeni Hella larda D1S ve D2S kullanabilirsiniz ama sadece D2S ampulü H serisi balastla çalıştırabilirsiniz D1S çalışmaz onun için OEM balast gerekir.Bizim önerimiz hep OEM ürünlerdir uzun vadede sıkıntı yaşamamak için birbirine uygun orjinal parçalar kullanmak gerekir.- Kısa uzun xenon geçişi için sadece 6A bir diyot yeterli modüle falan gerek yok.- Farın arkasında camı kasaya tutturan herhangi bir vida olmadığına emin olun , zira Getz lerde var dı.Sıcak hava tabancası var ise bu farı 10 dakikada açarsınız açması en kolay Hyundai farıdır.- Malesef forum kuralları gereği ticari yönlendirme ve usta tavsiyesi yapamıyoruz.Forum amacı kişinin kendi el becerisi ile bir şeyler ortaya çıkarması ve bunu paylaşması. 1 Yorum bağlantısı
Erman Pehlivan1679652601 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Mahmut Bey teşekkür ederim yardımlarınız için.H4 ampülü mercek içerisine oturtsam bir sorun çıkartır mı bana? Veya yapmam gereken tam olarak neler biraz yabancıyım bu konulara.. Yani piyasada 60 - 70 liraya bir sürü xenon kit var.. Sormak istediğim bu xenon kitlerin balastlarını kullanabiliyor muyuz D2S ampül yakabilmek için.Eğer öyleyse sadece 2 tane D2S ampül ve sıradan bir xenon kit ve H4 to D2S ampül adapter almak işimi çözer. Bu da en fazla 100 - 150 TL ye mal olur bana.. İlanlara bakıyorum, 80 - 90 Liraya D2S ampüller var çift olarak.. 60 - 70 TL de sıradan bir xenon kit alırım bir de çevirici, sorun hallolur.Farlar için kolay açılan farlardan biridir demişsiniz ama, akşam daha detaylı fotoğraflar, burdan hep beraber açmaya çalışırız olmazsa. Çünkü dün gece epey uğraştım, başarılı olamadım Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 H4 ampul mercekte olmaz malesef odak tutmaz kötü bir aydınlatma olur . D2S ampül + H4/H7 balast fark etmez + adaptör işinizi görür ama bu seferde şöyle bir sorun çıkacak xenon kit oem olmadığından soğuk selektör yapamayacaksınız , selektör için farlar hep açık olmalı.Hyundai araçlarının farlarını açmak cidden çok kolay 10 dakika ısıtın ve camı ayırın bu kadar basit.Tırnaklara ve camın oturduğu kanala fazla zarar vermeyin kapatırken sıkıntı yaşarsınız.... Yorum bağlantısı
Erman Pehlivan1679652601 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Hah işte abi ben o kanalı hiç sevmedim. Akşam çok zorlandım o kanal yüzünden Yani o kanal içinde birleşiyor sanırım far ve çanak kısmı, ve arka siyah kısımdaki bir parça o kanalı örtüyor. Anlatmakla olmayacak en iyisi akşam çeker resimlerini koyarım.Bu akşam sağlam bir ısıtma operasyonu ve tekrar deneyeceğim. Soğuk selektör için düşünmedim hiç. Dediğiniz doğru..Belki de adaptör hem perdeye, hem ampüle etki ediyor olabilir mi? Gerçi apmüle etse ne olacak, hatta elektrik olmuyor ki farlar kapalı çünkü.OEM balastları araştırırken nasıl araştırmalıyım peki? Çünkü anladığım kadarıyla OEM balastlar izin veriyor bu soğuk selektör olayına? Birde detay olarak şu bilgiyi vereyim, H4 ampül kullanan eski aracım Escort'ta soğuk selektör yapabiliyordum çakma xenonlarda? Yani tabi bilmiyordum o zaman çakma xenon bilmem ne diye ama, bir süre o şekilde kullanmıştım.Peki şunu yapabilir miyiz?merceğin perdesine diyottan önce veya sonra, tekrar ampülü yaktıracak elektiriği hatta verdiremez miyiz? Anlatamadım ama umarım anlamışsınızdır. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Farın tamamını dengeli ısıtırsan kolayca açabilirsin.Son soruyu inan ki anlamadım Yorum bağlantısı
Erman Pehlivan1679652601 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Farın tamamını dengeli ısıtırsan kolayca açabilirsin.Son soruyu inan ki anlamadım Abi yani diyorum ki perdeye hareket veren akım, paralel olarak D2S ampülü yaktırmak için kullanılamaz mı? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Merceğin perdesine vereceğin elektriği uzun ucundan alacağın için kısada kullanacağın ampule vermemelisin. Yorum bağlantısı
Erman Pehlivan1679652601 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 (düzenlendi) Tam olarak mantığını bilmediğimden, olmaz diyorsanız iki seçenek kalıyor önümde;1.) OEM balastlar ile bu işe kalkışılacak2.) Soğuk selektör kullanım dışı kalacak ama yine de bi-xenon mercek montajı yapılacak..Ben her halukarda 2. seçeneği seçeceğim gibi geliyor. Uygun rakamlara balast var mı yok mu bilmiyorum ama, araştırmak lazım.Şu kit nasıldır sizce? Satın alayım mı?http://www.sahibinde...124040448/detayBana gayet mantıklı geldi, ampülü soketi herşeyi dahil.. Ne dersiniz? Satıcıya soğuk selektör olayınıda sordum, eğer yapıyor derse 2 yıl garantisi olan bu ürünü alayım diyorum.. Merceklerim de hazır, ekstra birşey gerektirmeyecek bana.Zaten benim de aklımdaki maaliyet hemen hemen böyle bir rakamdı. Farları açma işlemini becerirsem tamamdır bu iş Edit:Şimdi satıcı yanıtladı.i bir de bu diyotu H4 soketin uzunu ve kısası arasına koymak gerekiyormuş;http://www.sahibinde...24034511/detay/Bu diyot olduğu zaman gündüz far kapalı iken selektör yaptığınızda uzunlara gelen elektrik kısayada döndüğü için farlar yanacaktır diyor.. Ayrıca diyot olmazsa gece uzunları yaktığımda far söner diyor. Bana gayet mantıklı geldi. Far camını bu akşam deneyeceğim, eğer açarsam montaja girişirim gibime geliyor. Açarsam siparişi vereceğim sizler olumsuz görüş bildirmezseniz. 17 Haziran 2013 tarihinde Erman PEHLİVAN tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 İmkanlar dahilinde OEM xenon kit alınamıyorsa kullanılabilir ama bu balastlarla soğuk selektör yapılmaz yapmaya kalktığınızda çok kısa sürede arızalanacaktır.Diyot çok pahalı çevrenizde tv tamircisi varsa gidin onlardan alın tanesi 1 TL ye verirler Uygulama resimlerini ve sonucu merakla bekliyoruz... 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts