Ayhan Şentürk 31 Ocak 2011 Paylaş 31 Ocak 2011 Detaylı resimleri daha eklemedim ama Fiesta'nın far çanağının üst yarısı kısalarda ışık veriyor. Uzunlarda ise üst yarısı daha zayıf ışık verip alt yarısından güçlü uzun ışıkları çıkıyor.(tasarım bu şekilde)Kısaları açtığımda üst yarı kısaların ışığını verirken alt yarısı ise masmavi yansıma oluşturuyor. Güzel bir görüntü oldu. Yola düşen ışık normal parlak sarı halojenin ışığı fakat yayalar tarafından yüksekten bakıldığında farın uzun kısmında çok net mavi ışık yansıması gözüküyor. Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 31 Ocak 2011 Paylaş 31 Ocak 2011 Fiesta'nın far çanağının üst yarısı kısalarda ışık veriyor. Uzunlarda ise üst yarısı daha zayıf ışık verip alt yarısından güçlü uzun ışıkları çıkıyor.(tasarım bu şekilde).H4 ampül tipine sahip araçların farları böyle. H4 lerin performansıda uzun kısa ayrı reflektörlü araçlara nazaran daha düşük. Bu yüzden piyasaya yeni bir araç çıksa önce farlarına bakıyorum. H4 ise arabadayı kısmen sevmiyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 31 Ocak 2011 Paylaş 31 Ocak 2011 H4 ampül tipine sahip araçların farları böyle. H4 lerin performansıda uzun kısa ayrı reflektörlü araçlara nazaran daha düşük. Bu yüzden piyasaya yeni bir araç çıksa önce farlarına bakıyorum. H4 ise arabadayı kısmen sevmiyorum.Evet. Aynı reflekötürü kullanmak sozunda ve yarım yarım kullanıyor. Fiesta'nın reflektörü biraz büyük ve ordan biraz kurtarıyor. Birde uzunlara veya kısalara alırken her defasında kısa bir süre far motorları çalışıyor. Tam emin değilim ama uzun ve kısayı en verimli kullanmak için ayar değiştiriyor olabilir. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 H4 kısa olarak 1000 lümen olduğundan çok verimli bir kaynak değil. H4 reflektörleri de günümüzde diğer reflektörler gibi homofocal reflektör sınıfındalar. Yani yüzey üzerinde serbest olarak dağıtılmış yansıma alanları ve farklı odak noktaları oluşturabilen yansıma alanları mevcut. Ayhan arabada denediğin esnada motor çalışır durumda mıydı ? Kontak kapalı iken akünün 12V gerilimi, motor çalışıyor iken alternatörün ~13.8V civarı geçerli oluyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 (düzenlendi) 1000 lümen 3200 lümen xenona göre hakkaten çok düşük ama aydınlatma iyi oldu. Mesela xenon ile aydınlatma 3 kat artarsa zaten yoldaki ışık gözümü kamaştırır. Bu fark nerden kaynaklanıyor.Denediğimde kontak açıktı ama araba çalışmıyordu ve uzundan kısaya yada kısadan uzun yaptığımda far motorları aşağı yukarı 0.7 saniye civarı çalışıyor. Sesini duyuyordum. Arabayı çalıştırıpta denerim bakalım. 1 Şubat 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 3 Şubat 2011 Paylaş 3 Şubat 2011 Resim çekmeye çıkmıştım. Güzelde bir yol buldum. Yanda direklerin olmasıda güzel ama çekime başlarken şarz bitti. 2 tane uzun kısa çekebildim. Detaylıda çekerim.Arabanın içinden çektim. Dışından daha canlı bir ışık olduğu görülüyor ama çekemedim.Bosch plus 90KısaUzun Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2011 Paylaş 3 Şubat 2011 Bööğğğk ne iğrenç bir uzun hüzme ışık deseni böyle...Tiz vakitte mercek tak Ayhan Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 3 Şubat 2011 Paylaş 3 Şubat 2011 Uzunların güçü fena değil ama desen hakkaten garip Kısaları far anahtarından düşürdüm. Orta seviyede duruyor. Kısaların deseni uzunlara göre bambaşka. Hem homojen hemde geniş. Bu yüzden kısaları biraz daha kaldırdığımda ışık çok daha ilerileri aydınlatıyor ve güzel oluyor.Farlara ayarda yapmam gerekiyor. Bu ampülleri taktıktan sonra ayarlar karıştı. Farlar yükselti. Sağ sol ayarıda kaçmış olabilir. Duvarda bakmam gerek.Bi durupta adam gibi bakamadım. Bizim milletimiz çok meraklı. Arabayla geçenler durup durup bakıo Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 7 Şubat 2011 Paylaş 7 Şubat 2011 Halojen ışık deseni ancak böyle olur, ama kısalarda menzil normalden biraz kısa gibi geldi bana. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Şubat 2011 Paylaş 7 Şubat 2011 Kısalarda seviye anahtardan tam orta seviyede. Yanılmıyorsam 2 kademe aşağı ve 2 kademe yukarı var. Ozaman düşüktü, şimdi 1 kademe daha kaldırdım ve daha uzağa gidiyor.Şunu söylüyeyim, halojen olarak güzel ampül, aydınlatmada güzel ama ışık bölgesinde orta kısım güçlü ve ileriye doğru zayıflıyor ya, gözümüz yakına alışıyor ve oraya bakıyoruz. Xenonlu mercekli farda ise ilerye doğru ışığın gidişi homojen. Halojen gibi göz aldatmıyor. Işık güçlü gibi görünebilir, biraz öylede olsa ileriye doğru zayıflık insanı kandırıyor.Resimde kırmızı ile kestiiğim sınırdan sonra ışık kesilmeli ve farı 2 kademe daha kaldırıp o ışığı ileriye doğru taşıyabilmeliyim. Yine taşıyorum ama o güçlü ışıktan sonraki zayıf bölge ile karşıdan gelenleri rahasız etmek istemiyorum.Bu işlerin ustası değilim ama tespitim böyle, belki doğrudur belki yanlıştır. Aslında güçlü bölgeden sonraki zayıf bölge yayaların ve yolda ilerideki nesnelerin önceden farkedilmesi için iyi olabilir. Ben zayıf kısmıda yolda indirdim ve resimde ışığın sonuda yolla belli. O çizgi biraz daha kalkmalımı ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Şubat 2011 Paylaş 7 Şubat 2011 Ayhan, Seviye ayarını 2'ye getir.. Bu vaziyette iken prosüdürlere göre far ayarını yap.. Sonra keyfine bak.. Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 8 Şubat 2011 Paylaş 8 Şubat 2011 Bunlarda benım H4 6000K xenenlerin görüntüleri, far seviyesi 2 deyken kullanıyorum karşıdan geleni daha az rahatsız etmesi için. uzun yol pek yapmıyorum gece yaptıgım yolda %95 bölünmüş yol ve yolun %30 unda ortada 60-70 cm sık sık ağaç tarzında bişeyler var karşıdan gelen aracın farlarını görmüyorsun...Şehir içindede şuana kadar farlarımdan şikayetci olana denk gelmedim...uygun fiyatta far bulabilirsem mercek uygulaması yaptıma niyetimvar, orjinal farları açmak istemiyor yeni far içinde 250 tl cıvarında istiyorlar...kısauzun Yorum bağlantısı
Kayhan Köse 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 bnde cool blue hyper var far bozuk ama o halde bile yeterli aydınlatıyor Yorum bağlantısı
Kayhan Köse 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 sizce hangisi daha iyidir ve beyazdır cool blue hyper 5000k - bosch plus 90 Yorum bağlantısı
Çelik Meydanlık 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 Osram cool blue Hyper White 5000K camı tamamen mavi ampullerdendir ve camı kısmen mavi olan Bosch Plus 90'dan ıslak ve kara(koyu) asfaltta kesinlikle daha kötü bir aydınlatmaya sahiptir. Fakat kuru zeminde Hyper White sizi tatmin edecektir. Eğer çok uzun yol yapmıyorsanız ve şehirden fazla uzaklaşmıyorsanız alıp memnuniyetle kullanabilirseniz. Menzil olarak Hyper White biraz daha kısadır ama mavimsi ışıkla yol kenarındaki tabelaları daha rahat ve parlak olarak göreceksiniz. Benim tavsiyem farlarınızın beyaz görünmesini ve aydınlatmanıza da beyazlık katmak istiyorsanız Osramın 4300K'lik Mega White ampullerini almanızdır.Saygılar... Yorum bağlantısı
Kayhan Köse 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Bosch Beyaz ampul serisini ankarada nerede bulurum? Bosch xenon blue hakkında bilginiz varmı? Yorum bağlantısı
Kayhan Köse 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 peki 5000k patlarsa 4300k alsam kesin bembeyaz yanarmı Yorum bağlantısı
Misafir 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Boyalı ampülde kelvin değerleri karşıdan gördüğünüz renk olarak iş görür. Aydınlatma çok zayıftır. Güvenliğiniz için vazgeçin derim.Beyazlık için Night Breaker,Güçlü ışık için Plus 90 kullanın. Yorum bağlantısı
Devrim Babacan 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 (düzenlendi) Ben de ("çokça" desem yeridir) kullandım bu ampullerden. NB dışında hiçbirinden memnun kalmadım şahsen. Beyaz vb. renkler alabilmek amacıyla dışı boyalı bu ampuller aydınlatmayı zayıflatıyor ve hele hele kışın yağmurlu (dolayısıyla zift gibi) yolda yolculuğu tam bir işkenceye çeviriyor.Bana öyle geliyor ki belediyesi tarafından caddeleri sokakları ışığa boğulmuş şehirler için görsel bir ürün olarak tasarlamışlar bunları. 12 Şubat 2011 tarihinde Devrim Babacan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 peki 5000k patlarsa 4300k alsam kesin bembeyaz yanarmı4300k tam beyaz değil.Işık yönünden güçlüdür.Beyazlık istersen 6000k iyi fakat ışık gücün düşer.Şyi aydınlatma istersen 4300k,Beyazlık istersen 6000k ve üzeri. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 üstad arakdaş xenon dan bahsetmiyor halojenden bahsediyorda halojende 4300k 5000 k yok 6000k gibi değerler yok tamamen sallamasyon.aslında forumda bu boyalı ampullerle ilgili konularda engellenmeli çünki yolcu güvenliğini tehlikeye atıyoruz.Biliyorum üstadım.ışık ve renk konusu için yorumladım. Yorum bağlantısı
Kayhan Köse 13 Şubat 2011 Paylaş 13 Şubat 2011 anladım ama bnim farımda şu an cool blue hyper var far ayarına gittim farınızın tası bozuk dediler değiştirmedim daha ama o halde bile yeterli aydınlatıyor ve bosch plus 90 ankarada nerde bulurum bilginiz varmı Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 14 Şubat 2011 Paylaş 14 Şubat 2011 (düzenlendi) h4 sistemde hiç bir zaman beğenemedim xenon da uzun lar çünki motorlu h4 de uzunlar berbat oluyororjinal sarı ampülleri varken kısaları sevmiyordum artık uzunları sevmiyorum(mercek işine girdimmi ikisinide severim), uzunları pek kullanmıyorum ama kullandıgım zamanlarda sisleri açıyorum ek olarak...Üsteki resim biraz bulanık çıkmışi uzunların aydınlatması bu şekilde... 14 Şubat 2011 tarihinde U?ur Kamil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Şubat 2011 Paylaş 16 Şubat 2011 Kısalarda seviye anahtardan tam orta seviyede. Yanılmıyorsam 2 kademe aşağı ve 2 kademe yukarı var. Ozaman düşüktü, şimdi 1 kademe daha kaldırdım ve daha uzağa gidiyor.Şunu söylüyeyim, halojen olarak güzel ampül, aydınlatmada güzel ama ışık bölgesinde orta kısım güçlü ve ileriye doğru zayıflıyor ya, gözümüz yakına alışıyor ve oraya bakıyoruz. Xenonlu mercekli farda ise ilerye doğru ışığın gidişi homojen. Halojen gibi göz aldatmıyor. Işık güçlü gibi görünebilir, biraz öylede olsa ileriye doğru zayıflık insanı kandırıyor.Resimde kırmızı ile kestiiğim sınırdan sonra ışık kesilmeli ve farı 2 kademe daha kaldırıp o ışığı ileriye doğru taşıyabilmeliyim. Yine taşıyorum ama o güçlü ışıktan sonraki zayıf bölge ile karşıdan gelenleri rahasız etmek istemiyorum.Bu işlerin ustası değilim ama tespitim böyle, belki doğrudur belki yanlıştır. Aslında güçlü bölgeden sonraki zayıf bölge yayaların ve yolda ilerideki nesnelerin önceden farkedilmesi için iyi olabilir. Ben zayıf kısmıda yolda indirdim ve resimde ışığın sonuda yolla belli. O çizgi biraz daha kalkmalımı ?Seviye ayarın araç yüksüz-yolcusuz iken 0 konumunda olmalı. Seviye ayarını kendin yapacaksan buna göre yapmalısın. Zaten bundan ötesini de değiştiremezsin farın optiği bu şekilde yapılmıştır. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Şubat 2011 Paylaş 16 Şubat 2011 sizce hangisi daha iyidir ve beyazdır cool blue hyper 5000k - bosch plus 90Bosch Plus 90 daha iyidir. Hem iyi hem de beyaz ampul malesef bulunmuyor.http://www.geceucusu.com/Daha-iyi-aydinlat...mesi-t2616.htmlanladım ama bnim farımda şu an cool blue hyper var far ayarına gittim farınızın tası bozuk dediler değiştirmedim daha ama o halde bile yeterli aydınlatıyor ve bosch plus 90 ankarada nerde bulurum bilginiz varmıBosch Car Service'lerde vardır.Seviyesini kendiniz ayarlayın. 5 metreden çekilmiş bir duvar fotoğrafı gönderirseniz far tası bozuk mu değil mi anlayabiliriz.http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=2417 Yorum bağlantısı
Recommended Posts