İçeriğe Yönlendir

Follow Me Home Yapımı


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Selçuk Keleş
  Oktay Toker yazdı:
selçuk usta listede yok ama sanırım gelemiyor.gelmesini bende çok isterim.mustafa ani voltaj düşüp yükselmesi zarar verebilir ama emin degilim.selçuk ve servet ustalar daha iyi bilir

Malesef gelemeyeceğim, başka zamana inşallah.

  Mustafa Bağseven yazdı:
Şnşallah gelicem Ankara'ya.Bu arada ciddi bi sorunum var .Yardımlarınızı istiyorum.Follow me home'da beni düşündüren bi nokta var.Sis farları Xenon oldugunda1-)Kapılar kumandayla açıldıgında sisler 20 saniye yandı diyelim.Atıyorum biz 13.saniyede marşa bastık araç çalıştı.O çalışma esnasında bi voltaj düşmesi oluyor.Haliyle ışıgın şiddeti kısılacak.Bu xenona zarar verir mi?2-Bu problemi çözmek için devreye 2.bi giriş yapıyorum.Girişide kontaga baglıyorum.20 saniyelik bu süre içinde şayet kontak çevrilirse sisleri 20 saniyeyi beklemeden söndür diyorum.Tıpkı Hüseyin hoca'ya yaptıgım devre gibi.Fakat bu seferde Xenonların daha ısınmadan sönme ihtimali var.Bunun da xenona zarar vercegini düşünüyorum?Sizce ne yapmalıyım?Xenonlar her 2 durumda da zarar görürmü?

1- Balastın o kadar toleransı olması var. Tabii ki kaliteli oem balastlar için konuşuyorum.

2- Xenonun ısınmadan sönmesinin bir sakıncası yok. Benim bildiğim bu. Çok kısa süre içinde yeniden yanmaması kaydıyla.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Güzel bi uygulama olmuş tebrikler...

Aynı işlemi bende yapmak istesem hazır alabilcegim biyer varmı? yoksa devreyi kendim veya bi başkasınamı yaptırmam gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Ozan Kar yazdı:
ankarada bi buluşmamı var? konu baktım ama göremedim.

Ankara'da FordClub'ın buluşması vardı.. Pazar günü yapıldı.. Buradaki üyelerin bir kısmı fordclub'da da üye olduğu için burada da sözü geçti..

Toplantıda; buradaki üyelerden; Ben, Misafir, Oktay Toker vardı... Genelde Selçuk ve Lokman abi de katılır...

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
  Ozan Kar yazdı:
tüh bilseydim bende gelirdim, bi dahaki sefere artık.

babamda cmax var ama FordClubu takip etmiyorum.

fordcu olmana gerek yok takip edebilirsin. :):)

Yorum bağlantısı
Nuri Genç1679652589

Merhaba. Aracımda sonra takılma uzaktan açma kapamalı merkezi kilit var. Kapılar kapadımda 1 actıgımda 2 bagaji actigimda 3 kere sinyal yaniyor. Ben bunu park ve sislere baglamak istiyorum. 10-20 sn yansa yeter benim icin. Merkezi kilidin beyninde 2 tane sinyal cikisi var. Bunu yapmak icin zaman devresine falan gerek var mi yoksa sadece role ile isimi halledebilir miyim?ayrica sislerin 10-20 sn yanmasi akuye yuk bindirir mi?bu arada sisler kontak acilmadan yanmiyor.

Yorum bağlantısı
Nuri Genç1679652589

O konuya baktım fakat zaman devresine ihtiyaç olduğu yazıyor.Sırf röleyle bu iş olmaz mı?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)

Follow me home da uzun ugraşlar sonucu biraz daha köklü degişiklikler yaptım.Çizimini istedigim alana sıgdırmak kolay olmadı tabi.Benım için en önemli kısmı mümkün oldugu kadar küçük olması ve az yer kaplaması.Boyutlar 4,5cmx7cm

Bu sefer dış kapı kolu ledleri ve ayna altı ledlerine ilave olarak angel halkalardan oluşan parklarda bu ledlerle birlikte PWM ile azalarak sönerken sisler normal yanıp normal söncek.Takcagımız araçtaki merkezi kilitte ne tür bi tetikleme oldugunu bilmedigimiz için ve daha sonra tekrar tekrar ugraşmamak için hem + hem de - tetiklemeyle çalışan bi devre tasarladım.Sistem aktifken kontak çevrildigi anda da süre dolmadan hepsi söncek.

Ayrıca arabalarda sağ park ve sol park lambalarının kablosu birleşik olmadıgı için yani sigortaları farklı oldugu için ve yine devreyi bagladıgımızda birleşmemesi için diyotla ayırdım.Resimde P P yazanlar biri sağ biri sol parka gircek.Öbür türlü direk olarak birleştirdigimizde araç stop vaziyetteyken sinyal kolunu aşagı veya yukarı çektigimizde parklardan biri yanarken bu sefer ikisi birden yancak.Böylelikle bu sorunu da ortadan kaldırdım

Bu arada kullandıgım kalem havyada iyi ısıtmamaya başladı.LEhimleri istedigim gibi yapamıyorum.Artık profesyonel bi havya alma zamanım geldi sanırım.

Baglayınca videosunu koyarım.

wv3alz.jpg

339ty6s.jpg

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

süpersin :( video yu bekliyorum.

havya için öyle çok mebla harcama.krom uç al yeterli.havyanın kromu eridikce iyi lehim yapmaz.havyayı degişmene gerek yok.alıcaksan 30watt solomon al başka bişi alma.uzun ömürlüdür uçlarıda ucuz.

marka olana para verme yazık olur.

lehimlerin fena degil.lehimini 0,75 olanla degiştir yeterli yada 0.50 bulursan ondan al.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Servet abi P.M yolladım.

Oktay abi teşekkür ederim.Krom uc alcam bugun.Sanırım uc tırt oldu.0,75 kullanıyorumç.0,50yokmuş.

Çalışmalara bayramda biraz daha yüklencem.LDR olayınıda çözdüm fakat LDR'Yi pic beslemesine baglamam gerekiyor.Bu şekilde oluyor ama ben de bunu istemiyorum.Çünkü yaptıgım bazı sistemlerde işlemciye baglı bacakların bazısı karanlıkta bazısı aydınlıkta çalışsın istiyorum.O nedenle bu bacaklara baglancak şekilde uyarlamam gerekli.Bunu da sanırım OPAMP denilen bir devre elemanıyla hallediyorlar.Onuda halledicem inş yakın zamanda.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Bağseven

Son olarak devre üzerine bi potans ve LDR ekleyerek yazılıma gerekli ayarı verdim.Potansiyometre iyice sağa çevrildiğinde devre gece- gündüz devamlı aktifken,sadece geceleri aktif olması istenildiginde ise potansiyometreyi bu sefer tamamen sola çevirmek yeterli oluyor.Böylece sisler sadece gece yanıp akü ömrü uzuyor vs.LDR'yi deneme amacıyla devrenin üzerine gömdüm ama kabloyla LDR'yi uzatcam.Devreyi özel bi devre kutusuna koycagım içinde çizimi ona göre yapıp potansın tekerlegini bilerek dışarı taşırdım.Potansın tekerleginin geçicegi kadar da bi delik açcam kutuya.

21l1j6r.jpg

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

tebrikler mustafa.eline saglık.monteleyince ışıkların yanar haliyle resimler bekliyoruz.potun ucuna dügmeler var iyi olur. :)

yanlız foto diodun kablosunu iyi kullan bakır veya çok kaliteli kalay telli olsun yoksa direç oluşturur.mümkün oldugunca 50cm üzerine çıkarma.çıkartırsanda bakır tel örgülü blandajlı kablo kullan.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Mustafa

Bizim devrenin biri daha duruyor takılmadı. Göndersem üzerine ekleyebilirmisin.

Yorum bağlantısı
Yalçın Yenilmez

Arkadaşlar aranıza yeni katıldım sizleri takip ediyorum ve hoşuma gidiyor.

Amatör olarak elektronikle uğraşırım ,

Tünellere girişte,güneşli günlerde alt geçitlerden geçerken öndeki arç parkları yanmadığı için görülmesi çok zor oluyordu, biz yakmadığımızda da arkamızdan gelen araçlar içinde biz görülmüyoruz

Bu yüzden Bende sizler gibi aracıma fark yaratması açısından ve birazda ihtiyaçtan dolayı, yapmak istedim ama istediğim gibi birşey olmadığı ve kutu problemi gibi oertaya çıktığı için arayış içine girdim ve bunu farkkettim. inceleyin http://www.otosens.com/

Ben AL-90 modelini aldım monte ettim çok harika.

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Sistemi 2000 model Mercedes E200 kompressör(W210 kasa)'da 2 oto elektrikçi ve 2 elektronikçi birlikte ugraştıgımız halde uygulayamadık.Araçta vakumlu kapı sistemi ve follow me home hariç herşey fulldu.

Mercedeste tetikleme girişi çok acayip.Kapıların içinde de yok.Bi kablo bulduk.O kabloya sistemin girişini bagladıgımızda sisler kumanda ile kapıları sadece kilitlerken yanıyor fakat yolda hareket halindeyken de arasıra sisler kendiliginden yanıyor.Park halindeyken bagajı açtıgımızda da sisler kendiliginden yanıyor.

Oto elektrikçilerin söyledigine göre kompressörden devamlı elektrik geliyor.Gelen elektrigin voltajı benım tahmınım küçük ve o nedenle kapılari etkilemiyor.Yaptıgım devre ise 12volttan daha düşük voltaja da hassas oldugundan kompressörden gelen düşük voltaj sistemi tetikliyor.O nedenle 2 saatlik ugraşımız boşa gitti.

Yorum bağlantısı
Ozan Kar
  Mustafa Bağseven yazdı:
Sistemi 2000 model Mercedes E200 kompressör(W210 kasa)'da 2 oto elektrikçi ve 2 elektronikçi birlikte ugraştıgımız halde uygulayamadık.Araçta vakumlu kapı sistemi ve follow me home hariç herşey fulldu.

Mercedeste tetikleme girişi çok acayip.Kapıların içinde de yok.Bi kablo bulduk.O kabloya sistemin girişini bagladıgımızda sisler kumanda ile kapıları sadece kilitlerken yanıyor fakat yolda hareket halindeyken de arasıra sisler kendiliginden yanıyor.Park halindeyken bagajı açtıgımızda da sisler kendiliginden yanıyor.

Oto elektrikçilerin söyledigine göre kompressörden devamlı elektrik geliyor.Gelen elektrigin voltajı benım tahmınım küçük ve o nedenle kapılari etkilemiyor.Yaptıgım devre ise 12volttan daha düşük voltaja da hassas oldugundan kompressörden gelen düşük voltaj sistemi tetikliyor.O nedenle 2 saatlik ugraşımız boşa gitti.

Arkadaşda gaza gelmişti tam benimkini taktıktan sonra ona sipariş vericektik. Yattı bu durumda.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
  Mustafa Bağseven yazdı:
Sistemi 2000 model Mercedes E200 kompressör(W210 kasa)'da 2 oto elektrikçi ve 2 elektronikçi birlikte ugraştıgımız halde uygulayamadık.Araçta vakumlu kapı sistemi ve follow me home hariç herşey fulldu.

Mercedeste tetikleme girişi çok acayip.Kapıların içinde de yok.Bi kablo bulduk.O kabloya sistemin girişini bagladıgımızda sisler kumanda ile kapıları sadece kilitlerken yanıyor fakat yolda hareket halindeyken de arasıra sisler kendiliginden yanıyor.Park halindeyken bagajı açtıgımızda da sisler kendiliginden yanıyor.

Oto elektrikçilerin söyledigine göre kompressörden devamlı elektrik geliyor.Gelen elektrigin voltajı benım tahmınım küçük ve o nedenle kapılari etkilemiyor.Yaptıgım devre ise 12volttan daha düşük voltaja da hassas oldugundan kompressörden gelen düşük voltaj sistemi tetikliyor.O nedenle 2 saatlik ugraşımız boşa gitti.

bence o arabada uğraşman hata mustafa.senin yaptığını normal donanımlı araçlarda düzğün çalışır diye düşünüyorum.bence pes etme.farklı araçta uğraş.o aracın zaten opsiyonel olarak o donanımı mevcut ve ciddi şekilde kontrol sistemi mevcut.niye onla uğraştın anlam veremedim.

uğraş asla boşa gitmez deneyim kazanmış oldun bu paha biçilemez parayla alamazsın bunu unutma.

illaki o araca uğraşılacak ise harici tesisat çekilmesiyle yapılabilir.kendi iç düğmesinden çalıştırılacağı zaman gelen voltaj ucu alacağın tetikleme ile ve role yardımıyla yaptığın devrenin voltajını keserek iptal edersin.düğme kapandığındada yaptığın devre aktif olur.normal şekilde çalışır.iyi bir tesisat şart.bu role ile senin yaptığın çalışıncada diger kontrole voltaj tetiğide gitmemiş olur.bu tip araçlarda bu kontrolü araç tesisatında yapman çokkk zor unutma.micropresesor kullanılıyor ve analog digital çeviriciler hakim artı pic kontrolüde işin özünü sağlam kılıyor.senin oynamana izin vermez bence. ;)

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Bu mercedeste sahibinin söyledigine göre follow me home sistemi yok.Ya da var da haberi yok veya bilmiyor.

Fakat ciddi anlamda kafa yorduk kesin de bi teşhis koyamadık.W210 bambaşka bir araç.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...