İçeriğe Yönlendir

Mini Cooper R56 (2006-2013) Bi-xenon uygulaması


Turgay Özdemir

Recommended Posts

Deniz Taran
(düzenlendi)

Kısa farlar motor çalışıyorken sorunsuz yanıyor fakat selektör yapınca asıl olan oluyor.

Nekadar belalı işmiş ya keşke bulaşmasaydım diyorum resmen. Acaba diyodu mu ters bağladım diyorum ama motor çalışmıyorken sorun yok ne hikmetse motor çalışıyorken sorun çıkıyor. :s

 

tarihinde Deniz Taran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Araç çalışırken role tetiği voltaj değişkenliğine giriyor.Voltaj 10volt ile 13 volt arasında oynuyor gibi.

 

Yada aynı roleye hem kısa hem uzun tetiği verilincede kısa far kontrolü uzun far artısına tepkime yapıyor.Yada uzun sellektöçr sırasında sellektörü bırakınca role kapanıp tekrar açıyor fakat oldukça hızlı bir hareket var.

 

Başka bir role ile uzun yapınca kısa far tetik kablosunu kesmek gerekiyor.

 

Yeni nesil araçlarda maalesef bu şekilde agresif sorunlar oluşabiliyor.

Direnci bağladın mı?

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
2 saat önce, Deniz Taran yazdı:

Kısa farlar motor çalışıyorken sorunsuz yanıyor fakat selektör yapınca asıl olan oluyor.

Nekadar belalı işmiş ya keşke bulaşmasaydım diyorum resmen. Acaba diyodu mu ters bağladım diyorum ama motor çalışmıyorken sorun yok ne hikmetse motor çalışıyorken sorun çıkıyor. :s

 

 

Sisteme diyot taktın mı ?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Diod ters olsa uzun tetiğini almaz zaten

 

Bu kısa far tesisatının voltaj değişiminin yaptığını gösteriyor.

 

Araç çalışırken far kapalı iken sellektör yap yine sellektör sonrası yeniden ışık patlaması yapacaktır.

Yorum bağlantısı
Deniz Taran
13 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Diod ters olsa uzun tetiğini almaz zaten

 

Bu kısa far tesisatının voltaj değişiminin yaptığını gösteriyor.

 

Araç çalışırken far kapalı iken sellektör yap yine sellektör sonrası yeniden ışık patlaması yapacaktır.

araç çalışırken far kapalı halde selektör atmıyor malesef şimdi farkettim bu durumu ama kontak kapatayım herşey normale dönüyor hem far kapalıyken hemde açıkken selektör yapabiliyorum.

20 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

 

Sisteme diyot taktın mı ?

 

Evet diyot var zaten sorun motor çalırşken oluşuyor motor kapalı iken sorun yok herşey normal.

Yorum bağlantısı
Deniz Taran
16 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Diod ters olsa uzun tetiğini almaz zaten

 

Bu kısa far tesisatının voltaj değişiminin yaptığını gösteriyor.

 

Araç çalışırken far kapalı iken sellektör yap yine sellektör sonrası yeniden ışık patlaması yapacaktır.

 

kısa far tesisatı voltaj değişimi yaptı diyelim anlık olarak tetiklemeyi kesti bir süre sonra atıyorum X saniye sonra tekrar tetikleme yapması gerekmiyor mu ?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Kısa far koruma voltaj kontrollü olduğu için voltaj oynaması oluyor.Buda kullandığınız rolede sürekli tetikleme yapmasına sebep oluyor.Diod tek yönlü iletken olduğu için kısa far tetiği dioddan önce olduğu için role bu tepkiye sebep oluyor.

 

Öncelikle siz kısa far artı ve eksiye o aliminyum direnci bagladınız mı?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
4 dakika önce, Deniz Taran yazdı:

 

kısa far tesisatı voltaj değişimi yaptı diyelim anlık olarak tetiklemeyi kesti bir süre sonra atıyorum X saniye sonra tekrar tetikleme yapması gerekmiyor mu ?

Mantık olarak öyle.Fakat önceki mesajımda yazan durum bu mantığı bozuyor.

Yorum bağlantısı
Deniz Taran
26 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Araç çalışırken role tetiği voltaj değişkenliğine giriyor.Voltaj 10volt ile 13 volt arasında oynuyor gibi.

 

Yada aynı roleye hem kısa hem uzun tetiği verilincede kısa far kontrolü uzun far artısına tepkime yapıyor.Yada uzun sellektöçr sırasında sellektörü bırakınca role kapanıp tekrar açıyor fakat oldukça hızlı bir hareket var.

 

Başka bir role ile uzun yapınca kısa far tetik kablosunu kesmek gerekiyor.

 

Yeni nesil araçlarda maalesef bu şekilde agresif sorunlar oluşabiliyor.

Direnci bağladın mı?

 

 

 

Dirençler gelmedi henüz yarın ulaşır diye umut ediyorum. Ben sisteme iki tane ayrı ayrı role bağladım. Şimdi elonon far rolesini alıp yani şu roleyi

http://www.elo.com.tr/far-rolesi-4-x-100w/

Sıfırdan tekrar izolesi yüksek kablolarla tekrar bağlayacağım bu iişe girişmişken acaba arabanın kendi sistemini mi bu roleye bağlasam diyorum hiç aküden kabloyla uğraşmadan direkt ampul soketinden alırım enerjiyi ama bunu yapabilirmiyim bilmiyorum açıkçası arabaya zarar verirsem eldeki bulgurdanda olurum korkusu var.

Yorum bağlantısı
Deniz Taran

işin kötüsü eğer bu durumu çözemezsem yeniden far almak zorunda kalıcam ve çıkmasının çifti 900 lira civarında @Oktay Toker

kısa far çıkışına yani role tetik girişine voltaj sabitleyici bir devre bulamaz mıyım ?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
6 dakika önce, Deniz Taran yazdı:

 

Dirençler gelmedi henüz yarın ulaşır diye umut ediyorum. Ben sisteme iki tane ayrı ayrı role bağladım. Şimdi elonon far rolesini alıp yani şu roleyi

http://www.elo.com.tr/far-rolesi-4-x-100w/

Sıfırdan tekrar izolesi yüksek kablolarla tekrar bağlayacağım bu iişe girişmişken acaba arabanın kendi sistemini mi bu roleye bağlasam diyorum hiç aküden kabloyla uğraşmadan direkt ampul soketinden alırım enerjiyi ama bunu yapabilirmiyim bilmiyorum açıkçası arabaya zarar verirsem eldeki bulgurdanda olurum korkusu var.

Roleni aküden beslemeli,tetikleri orijinal uçları alarak yapacaksın.Başka türlü yapma.

 

Kondansatör yetmez diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
5 dakika önce, Deniz Taran yazdı:

işin kötüsü eğer bu durumu çözemezsem yeniden far almak zorunda kalıcam ve çıkmasının çifti 900 lira civarında @Oktay Toker

kısa far çıkışına yani role tetik girişine voltaj sabitleyici bir devre bulamaz mıyım ?

Telaş etmeyeceksin.Sabır bu işin kaynagıdır.Bizler yardımcı oluruz.

Direnci bağlayınca volatj düzelir zaten.Sonrasında bir durum olmaması gerekiyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
4 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

 

Kondansatör yetmez diye düşünüyorum.

 

BMW ve MB leri böyle kandırıyoruz abi ...

Yorum bağlantısı
Deniz Taran
9 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

25V 4700Mf kondansatörle sistem kandırılırsa sorun kalmayacak ...

 

Bunu da deneyeceğim peki rolenin hangi uçlarına bağlayacağım kondansatörü ?

 

7 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Roleni aküden beslemeli,tetikleri orijinal uçları alarak yapacaksın.Başka türlü yapma.

 

Kondansatör yetmez diye düşünüyorum.

 

Tek role bana şu anda mantıklı geliyor tetikleri soket ucundan beslemeyi aküden alacağım sistemi bozmadan. Acaba... akü ömrünü mü doldurdu ??

 

6 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Telaş etmeyeceksin.Sabır bu işin kaynagıdır.Bizler yardımcı oluruz.

Direnci bağlayınca volatj düzelir zaten.Sonrasında bir durum olmaması gerekiyor.

 

Eşimde arabayı kullanıyor tek olsam sorun olmaz. Telaşem bu yüzden. Şu an 4 tane arıza gösteriyor araba 2 sağ far için uzun-kısa 2 sol far için uzun kısa. Eşim trafikte paniğe kapılırsa diye korkuyorum açıkçası benzin yarım deponun altına indimi panik oluyor kendisi :)

 

Direnç... Evet kondansatör direnç ve yeni role inşallah çözülür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Uzun sellektör olduğu için kondansatör olmaz.Roleyi geç bıraktırır.

Direnç gelsin bağla.

 

Uzunlar içinde mi arıza yanıyor doğru okudum değil mi?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Röleye değil balastın + ve - uçlarına bağlayacaksınız . Kondansatörün üzerindeki çizgili kısmı - dir . Paralel bağlantı yapacaksınız ...

Yorum bağlantısı
Deniz Taran
4 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Uzun sellektör olduğu için kondansatör olmaz.Roleyi geç bıraktırır.

Direnç gelsin bağla.

 

Uzunlar içinde mi arıza yanıyor doğru okudum değil mi?

 

evet uzunlar içinde arıza veriyor çünkü diyot aracılığıyla mercek bobinine bağlı bobinin tüketimi yetersiz kalıyor herhaldeki arıza veriyor

 

4 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

Röleye değil balastın + ve - uçlarına bağlayacaksınız . Kondansatörün üzerindeki çizgili kısmı - dir . Paralel bağlantı yapacaksınız ...

 

tamam bu elimde yapacağım bunu.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
14 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

 

BMW ve MB leri böyle kandırıyoruz abi ...

Buna sözüm yok Mahmut.Sorun  araçta şu an role tetiklemeli olunca kondansatör aynı hatta olduğu için roleye paralel olacak buda roleyi geç bıraktırır ve sellektör yapmasına daha fazla engel olur.Yoksa uzun ayrı olsa sıkıntı olmaz.

 

Yada kondansatör olunca hem uzun hem kısa için ayrı roleler şart.

 

Yarın direnci bağlasın.Sistemin yanıtını görelim.

Yorum bağlantısı
Deniz Taran
17 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Buna sözüm yok Mahmut.Sorun  araçta şu an role tetiklemeli olunca kondansatör aynı hatta olduğu için roleye paralel olacak buda roleyi geç bıraktırır ve sellektör yapmasına daha fazla engel olur.Yoksa uzun ayrı olsa sıkıntı olmaz.

 

Yada kondansatör olunca hem uzun hem kısa için ayrı roleler şart.

 

Yarın direnci bağlasın.Sistemin yanıtını görelim.

 

Bağlantı konusunda halen netleştiremedim ve şunu buldum bende bu şekilde bağlayacağım değil mi ?

Yorum bağlantısı
Deniz Taran
24 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Buna sözüm yok Mahmut.Sorun  araçta şu an role tetiklemeli olunca kondansatör aynı hatta olduğu için roleye paralel olacak buda roleyi geç bıraktırır ve sellektör yapmasına daha fazla engel olur.Yoksa uzun ayrı olsa sıkıntı olmaz.

 

Yada kondansatör olunca hem uzun hem kısa için ayrı roleler şart.

 

Yarın direnci bağlasın.Sistemin yanıtını görelim.

 

http://tr.aliexpress.com/item/10pcs-lot-50W-H4-H-L-HID-Xenon-Warning-Canceller-Wire-Can-bus-Error-Resistor-error/1669006078.html?spm=2114.010208.3.9.c8D2rr&ws_ab_test=searchweb201556_2,searchweb201644_5_505_506_503_504_502_10001_10002_10016_10005_10006_10003_10004,searchweb201560_2,searchweb1451318400_-1,searchweb1451318411_6450&btsid=9779d14d-90f8-4cb6-9de0-4de64474b0a7

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...