İçeriğe Yönlendir

Merkezi kilit tetiklerini bulmak


Ozan Kar

Recommended Posts

Ozan Kar

şuan sanelin iç aydınlatma geciktirikcisini kullanarak yaptığım sisleri follow me home yapma olayını. Mustafa abinin yapacağı devre ile güzelleştirmek / orjinalleştirmek istiyorum. saneli tavan lambasıyla kullanıyodum ama mustafa abi, merkezi kilit tetiklerini bulma konusunda teşvik etti.

tavsiye üzerine gittiğim elektrikçi ne dediğimi bile anlamadı. sonrada yaparız ederiz tarzında konuştu. servisin elektrikçisine sordum:

lambalı kablonun bi ucunu şaseye bağla diğer ucunu kapının soketinde gezdir 1inde kitlicek 1inde açıcak dedi.

şimdi anladığım kadarıyla bu sürücü kapısının - tetikleme ile çalışması durumu.

eğer + tetikse ne yapmam lazım.

kapı soketinde değilde farklı bi soket üzerinde benzer yolla arama yaparak bulmak, yada farklı bi yol önerisi olan varsa çok sevinirim.

not: arabanın kilit tertibatı ile ilgili servis manueli bölümü ekte.

kilit.pdf

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

fiat larda - tetiklidir doğru.

benim pandaya alarm takarkende ben aynı şekilde kendim bulmuştum.

kapı soketi üzerinde kablolara bakın. kilidi açan kablo kilidi kapatan kablo ve iç aydınlatmayı yakan yani kapının açıldığını belirten switch in kablosunu oradan bulabilirsiniz. Diğer fazlalık kablolar ayna ısıtmasına, ayna elektrik motoruna gider.

araç dualogic ise kapı açma kablosuna bağladığınızda şanzıman hidrolik kolun motoru çalışır (şöför kapısını açtığımızda olduğu gibi) bir anda korkmayın :D

Yorum bağlantısı
Ozan Kar

teşekkürler abi :D

ozaman bi ucu şasede olan kabloyu sokette gezdiriyorum nerde açıyo nerde kitliyo bakıyorum. doğru demi :D

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

tabi o şekilde.

eğer şase kabloya dokunursa zaten görevini yapar. ampulde yanmaz. + ya denk gelirse ampul yanar. herhangi bir kısa devre durumuda oluşmamış olur.

ama yanlış hatırlamıyorsam zaten sokette + elektrik yoktu.

Yorum bağlantısı
Ozan Kar

kafayı yemek üzereyim. sokete ulaşamadığımdan sokete giden kabloların yalıtımlarını sıyırdım(çentik gibi)(işim bitince bez bantla kapatıcam)

bi ucu şasedeki lambalı kabloluyu bu kablolara değdirerek gidiyorum.

kapı açık sinyalini ve kitleme sinyalini buldum yani bu lambalı kabloyu

kabloya dokundurunca tüm kapıları kitliyo(sürücü kapısından yaptım)

birine dokunduruncada tavan lambasını yakıyo. ama kapıları açan kabloyu bi türlü bulamadım :good1:

yani sokete giden kablolardan hangisine dokunursam dokunayım kapıları açmıyo.

kontak kapalıyken hiç bi kablo lambayı yakmıyo. kontağı açınca bazıları lambayı yakıyo(hoperlör kabloları mesela)

ne yapayım sizce

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)

Ozan biraz daha ugraş istersen

Dün 2006 Honda cıvıc'a yaptıgım follow me home sistemini taktık.Elektrikçi abimiz kabloları bulurken bizzat egilip baktım.

Cıvıc'da tetikleme çok farklı.Kilitleme ve açma ikiside zıt.Yani şöyle diyim.

2 tane kablo var.Kablolar A ve B olsun.Kapılar açılırken A kablosu + ,B kablosu - oluyor.Kapılar kilitlenirken ise A kablosu -,B +oluyor.Usta öyle dedi.Yaptıgım devre hem + hem - tetikleme çalıştıgından ve diyotlar sayesinde de ters elektrik akışını engellediginden kablolardaki dönüşümden etkilenmiyor.Baglantıyı yaparken de hem + yı hem - yi bagladı.Böylece kilitlerken de açılırken de yanıyor sisler.

Benım arabamda ise ikiside +

Sende de hondadaki gibi olabilir.Kapıyı açan kablo ya - dir ya + dır.Her ikisinide lamba ile bulmayı denemelisin

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ozan Kar
(düzenlendi)

abi şimdi çıktım yukarı 5 saatten fazladır uğraştım çıkamadım işin içinden ya bu sistem çok karışık yada yada ben biyerde yanlış yapıyorum.

öncelikle lambalı kablonun bi ucunu + ya bağlayıp kablolarda gezmeyide denedim yinede değişen bişey olmadı.

tam artık pes etmişlen elektronikte okuyan arkadaşlar geldi ya buluruz ederiz diye. lambayla filan olmaz bu iş dediler voltmetreyi çıkardık öyle giriştik. şimdi benim bulduğum kablo hem açıştan etkileniyo hem kapatıştan. kapı üzerinden açıp kaparken farklı oluyo kumandadan farklı. ölçtüğümüz değerler şöyle:

kumanda:

boş: 380 mV

kilitle: 400 mV

aç: 420-440 mV

anahtarla

boş: 380 mV

kilitle: 0 (şaseye değdirince kitleme oluyodu zaten)

aç: 240 mV

şimdi bu değerlerin bu kadar yakın olması çok saçma geldi.

bide şöyle bişey var. ben bu bulduğum kabloya bi ucu şasedeki lambalo kabloyu bağlarsam anahtarla kapıyı kitlemiyo(kumandadan denemeyi unuttum)

ve şöyle bişey oldu 2-3 kere bu bulduğum kablo ile kapıları açabildim. teasdüf sanırım işte kontağı aç kapa yap onu yap bunu yaptan sonra bu kabloyu şaseye değdirince kapıyı açtı)

sabit + yada sabit - olan kabloları bantlayıp ayırdım. 3 tane kalın kablo kaldı(kilide giden kalın kablo yok) 3 tanede ince kablo kaldı. 1 bulduğum 1de kapının açık switch kablosu

önce düşündüğümüz kitleme ve açmayı tek kablodan, farklı voltaj atarak yapıyo. ama kilide giden 7-8 kablo var. mantıklı gelmedi.

şimdi abi, o yazdığım voltaj değişimleri olabilir mi?

başka deneyebilceğim bişey var mı?

yoksa tekrar tavan lambasınamı geçelim. aslında tavan lambasıda olur benim için şuan o şekilde çalışıyo zaten sistem. tek sorun araba çalışıyo olsa bile kapıyı açarsam(tavan lambasını tetikliyo) sisler yanıyo. birde mesela yıkamacıda kapı açıp kapandıkça 30 sn 30sn(10 sn tavan lambası 20 snde sanelden) yanıyo. bunu bi anahtar ekleyerek çözdüm istediğim zaman kapatıyorum sistemi. hatta çooktandır kapalı :)

tarihinde Ozan Kar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
şimdi benim bulduğum kablo hem açıştan etkileniyo hem kapatıştan.

Şşte bu lazım sana.Hem kitlerken hem açarken + mı veriyor bu kablo - mi?

Yorum bağlantısı
Ozan Kar
(düzenlendi)

abi voltmetrenin bi ucu şaseye bağlı diğer ucu bu kabloya bağlıyken

yukarda yazdığım gibi ölçtük voltajları. - ye hiç düşmedi :) (benmi dikkat etmedim acaba dicemde 3 kişiydik birimiz illa görürdük)

bide bu açma kapama olayını yaptıktan bi süre sonra (30 sn mesela) bu kablodaki voltaş 0.02ye filan düşüyo

________________________________________________________

bide şunu yaptım. şemaya göre body computerin E soketinin 17 18 19 pinleri tüm kapılara gidiyo. ama bunlardada bi tepki göremedim lambalı kabloyla(ne lamba yandı nede kapılar kitlendi/açıldı)

tarihinde Ozan Kar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)

Ben çözemedim senın arabayı:)Birini bulmuşsun ama digeri de olursa daha iyi olur.

Tavan lambasından sinyal alma olayı sakat.Örnegin Hüseyin Hocanın transitte "sisler kumandayla açıldıgında o esnada kapı açılıp araca binildiginde tavan lambası yandıgı an sisleri söndür komutu verdim yazılımda.

Tıpkı kendi arabamdaki gibi.Tabi bunun içinde tavan lambasından devreye - tetiklemeli kablo çektim kendi aracımda.Ve genelde bütün araçlarda tavan lambası - tetiklemelidir

Hüseyin Hoca'nın transit kapılar kapatıldıgı zaman bi süreligine devreye elektrik yollamaya devam ediyor.Sanırım kondansatör bi anda boşalmıyor.Böyle oluncada araçtan inip kumandaya bastıgımızda kapı kapalı bile olsa tavan lambasından elektrik devreye geldiginden sislerin yanmasıyla sönmesi bir oluyordu.

Sonrasında araya röle koydurdu.Röle sayesinde tavan lambası yerine tetiklemeyi kontaktan aldırdı.Böylece kontak çevrildiginde sisler söndü vs.

Şimdi senınkinde de aynı durum olabilir.Kapıyı açtın kapattın.Devre tetiklendi sisler yandı diyelim.30 saniye sonra sisler söndü..Fakat o süre sonunda tavan lambasından az da olsa devreye elektrik akarsa sisler yine yanar vs.O nedenle ben gecikmeli sönen tavan lambalarından kesinlikle tetikleme almıyorum.Tavsiye de etmiyorum.

Azmine hayran kaldım bu arada.Ben de senın gibiydim.:)Siteye ilk üye oldumda hava buz gibiydi.Garajda arabanın plakalarını ledliyordum.Sigorta panelini kontrol ediyordum evdekiler kızıyordu vs.Böyle yapa yapa ögrenceksın ha gayret:)Tek bi kablon kaldı

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ozan Kar
(düzenlendi)
Ben çözemedim senın arabayı:)Birini bulmuşsun ama digeri de olursa daha iyi olur.

Tavan lambasından sinyal alma olayı sakat.Örnegin Hüseyin Hocanın transitte "sisler kumandayla açıldıgında o esnada kapı açılıp araca binildiginde tavan lambası yandıgı an sisleri söndür komutu verdim yazılımda.

Tıpkı kendi arabamdaki gibi.Tabi bunun içinde tavan lambasından devreye - tetiklemeli kablo çektim kendi aracımda.Ve genelde bütün araçlarda tavan lambası - tetiklemelidir

Hüseyin Hoca'nın transit kapılar kapatıldıgı zaman bi süreligine devreye elektrik yollamaya devam ediyor.Sanırım kondansatör bi anda boşalmıyor.Böyle oluncada araçtan inip kumandaya bastıgımızda kapı kapalı bile olsa tavan lambasından elektrik devreye geldiginden sislerin yanmasıyla sönmesi bir oluyordu.

Sonrasında araya röle koydurdu.Röle sayesinde tavan lambası yerine tetiklemeyi kontaktan aldırdı.Böylece kontak çevrildiginde sisler söndü vs.

Şimdi senınkinde de aynı durum olabilir.Kapıyı açtın kapattın.Devre tetiklendi sisler yandı diyelim.30 saniye sonra sisler söndü..Fakat o süre sonunda tavan lambasından az da olsa devreye elektrik akarsa sisler yine yanar vs.O nedenle ben gecikmeli sönen tavan lambalarından kesinlikle tetikleme almıyorum.Tavsiye de etmiyorum.

Azmine hayran kaldım bu arada.Ben de senın gibiydim.:)Siteye ilk üye oldumda hava buz gibiydi.Garajda arabanın plakalarını ledliyordum.Sigorta panelini kontrol ediyordum evdekiler kızıyordu vs.Böyle yapa yapa ögrenceksın ha gayret:)Tek bi kablon kaldı

:):D abi nasıl yapıcağımı bilsem tüm vaktimi arabada geçiririm ama şuan kitlendim kaldım :)

bi fikir verin hemen bugun bakayım :)

mesela bulduğum kabloyu +ya değdirmeyi deniyimmi(lambalı kablosuz?)

tarihinde Ozan Kar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sağa sola elektrik vererek deneyler yapmak tehlikelidir... Bunun yerine şöyle basit bir şey kullanın...

6016.jpg

Yorum bağlantısı
Ozan Kar
(düzenlendi)

o ne abi?

ekleme: oto elektrik kontrol kalemiymiş. kendim oluşturabilceğim bişeymi bu? (okulun lablarında hemen hemen her tür ıvır zıvır var. lab görevlilerinden istesem sorun olmaz)

benim kullandığım lambalı kablo bu işi yapmıyomu?

bence şu olayı çözersek büyük bi ilerleme olcak:

bide şöyle bişey var. ben bu bulduğum kabloya bi ucu şasedeki lambalo kabloyu bağlarsam anahtarla kapıyı açmıyo(kumandadan denemeyi unuttum)

tarihinde Ozan Kar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sizin kullandığınız sistem de bunun aynısı.. Farklı bir yol istediğiniz için ben bunun üstüne basmıştım...

Tetikleri bu sistemle bulacaksınız.. Yanlış yerde arıyor olabilirsiniz...

Kapı yüzünü söküp, kilitte arayın bence...

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Ozan

Ben benım ustaya şimdi telefon açıp sordum.Kapı içlerini sökerek tetiklemeyi içeri giden kablolarda aramayı denesin dedi.Ön sol kapı içi yani

Yorum bağlantısı
Ozan Kar
(düzenlendi)

yine bi gelişme kaydemedim :)

kilit tarafına giden(orda başka bişey varmı göremedim) 6 kablo var. bunlardan 3ü kalın 3ü ince.

incelerden 1i ne şase değdirince(lambalı lambasız) kapıyı kitliyo. lambalı + değdirince kapı üzerinden kilitle yapınca ampul yanıyo

incelerden diğerine şase dokundurunca (lambalı lambasız) hiç bişey olmuyo. lambalı + dokundurunca lamba sürekli yanıyo.

incelerden sonuncusu şase dokundurunca (lambalı lambasız) iç aydınlatmayı yakıyo göstergeyi açıyo filan. kapıyı açıyorum yani. lambalı + değidirip kapıyı açınca lamba yanıyo kapatınca sönüyo.

kalınların hepsi dokundurunca (lambalı lambasız) hiç bişey olmuyo.

kalınların 2si lambalı + dokundurunca lamba sürekli yanıyo

kalınların sonuncusuna lambalı + dokundurunca hiç bişey olmuyo.

not: tüm denemelerde kontak kapalıydı açıkken denemedim(gerek varmı?)

ya benim kullandığım lambalı kablo iş görmüyo(t10 5 W lamba) yada bu araba bizim düşündüğümüzden daha farklı çalışıyo :p

ayrıca bişey ifade ediyosa kablo renkleri ekte

not: eğer yanlış hatırlamıyosam fotoğrafta kablolar anlattığım sırada

post-3381-1291387055_thumb.jpg

tarihinde Ozan Kar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

bir dahaki sefere kablo testi yaparken test cihazinin kablosunun ucuna toplu igne bagla ve o igneyi test edecegin kabloya batirarak test yap. yazik, boyle ucundan soyarak parcalama kablolari...

Yorum bağlantısı
Ozan Kar
(düzenlendi)

abi onu denedimde batırmayı beceremedim elime filan battı :p o yüzden soydum. bende kıyamıyodum ama gaza geldim. sonuç elde edememem moralimi bozdu o ayrı konu :)

_________

ilk mesajdaki dökümanı tekrar tekrar okudum öncelikle bazı yerlerde soket isimleri yanlış yazılmış diye düşünüyorum.

öncelikle dökümanda kilide giden 5 kablo var(diğeride kapı açık sinyali çok büyük ihitmalle)

bu 5 kablodan biri direk şaseye bağlı. biri kapı kilidinden gelen tüm kapıları aç kapat sinyali(bu benim bulduğum kablo muhtemelen) yani body computere tüm kapıları kilitle veya aç diyo. bu kablo diğer kilitlerde yok vede kilitle ve aç işini tek kablodan yapıyo.

ondan sonra kalan 3 kablo kilit motoruna 2 farklı işlem yaptırıyomuş; dead lock ve normal kilitleme açma. bu kablolardan biri ortak beslemeymiş.

diğer kablolardan biri kilitleme açma motorunu diğeride dead lock motorunu çalıştırıyomuş.

yani anladığım kadarıyla motora kitle ve aç sinyalini tek kablo üzerinden götürüyo.

birde şu var; body computere kumanda sinyallerini ileten kablo var. bu kablonun ucu ön sol direkte ucundada bişey yok. anten şeklinde yani. ama body computere gelmeden önce başka bi yere girip çıkıyomu bilmiyorum.

yarın şu kilit motorunu çalıştıran tek kablo ve kumanda sinyallerini taşıyan 2 kabloda ölçüm yapıcam. bi sonuca ulaşamazsam ya komple sistemi iptal edicez yada tavan lambası tetikli yapıcaz Mustafa abi.

multimetrenin bi ucunu şase veya + 12ye bağlıyıp diğer ucuyla kablolarda gezmem bi sıkıntı yaratmaz demi???

tarihinde Ozan Kar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ozan Kar

OH BE ! 2 gün boşuna debelenmişim. şu manueli doğru düzgün okusam incelesem nokta atışı yaparmışım.

Mustafa abi elimde 3 kablo var. 1ini şaseye dokundurunca iç aydınlatma yanıyo gösterge yanıyo filan yani kapı açık sinyali gidiyo

1ini bi lambaya bağlıyorum. lambanın diğer ucunu şaseye bağlıyorum. kumandadan kitlemeye basıyorum hoop lamba yanıyo sönüyo. + tetik yani :)

diğeride aynı şekilde açarken yanıyo. yalnız kaç volt geliyo ölçemedim. hemen gelip gittiğinden benim multimetre ölçemiyo bişey geliyo gidiyo sadece.

kablolar doğruysa diğer detaylar için özele dönebiliriz abi :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ozan Bey sonuca ulaşmışsınız ama tesisatın da içine etmişsiniz..

Hani sağa sola kablo ile elektrik yada şasi vermeyecektik... :)

Yorum bağlantısı
Ozan Kar
Ozan Bey sonuca ulaşmışsınız ama tesisatın da içine etmişsiniz..

Hani sağa sola kablo ile elektrik yada şasi vermeyecektik... :)

Mehmet abi elektrik vermedimde şase olduğunu bildiğim kabloya şase vermekte sıkıntı görmedim ondan verdim. oda zararlı mesajından anladığım kadarıyla bi daha yapmam :p zaten top artık Mustafa abide, benim yeni projeler bulmam lazım :D:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...