Devrim Babacan 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Merhaba tekrar. (Bu konuda Clio III araçlarımıza sis kit'i montajı yer almaktadır. Bu konuda uzun süredir Clio sitemizde yayındaydı. Ancak aktarabildim buraya ve yine 21 adetten fazla fotoğraf göstertemediğim için özetleme yaptım.) Bugün var mıdır bilmem ama o dönemde Clio için orijinal sis farı kiti bir türlü bulamamıştım. Servis'in verdiği fiyat da yüksek gelmişti. Dolayısıyla ben de ebay'den Modus modeli için satılan bu kit'i almıştım (Şngiltere'den Konya'ya kargo dahil toplam 200 TL.). Araştırma ve soruşturma işleri neticesinde sadece far kapaklarının farklı olduğunu öğrenmiş, montaj işine girişmiştim. Bu konu da o zamanın bir ürünü. Buyurun operasyona... MALZEMELER Bu Modus sis farı kitindeki, buton paneli, far sabitleme plastiği, bazı vidalar ve Modus'un tamponuna uyumlu far kapakları gibi bazı elemanları kullanmama gerek kalmadı. Kutudaki diğer kablo ekipmanları ve farların tipi bizim araçlara direkt uyumlu. Sadece benim (ve sis farı olmayan) araçta kapalı durumda bulunan tampondaki sis farı kapaklarını delmem gerekti o kadar. Sis Farı Kiti: Modus sis kiti kutusu, Şki adet Valeo sis farı, far elektrik kabloları, röle ve sigorta ve kabloları, buton (anahtar), röle, vida ve klipsler, buton (anahtar) kabloları ve far tampon kapakları. Araç ve Gereçler: Tornavida (Aslında bir tornavida seti gerekebilir), Lehim seti, Şzolasyon bandı, Pense, Klips (cırt-cırtlı) *** ŞŞLEMLER 1) TAMPONUN SÖKÜLMESŞ Bu işlem konumuz dışında olduğu ve forum'umuzla ilgisi olmadığı için kırptım. Clio III tampon sökümüyle ilgili bilgi isteyenlere seve seve yardım edebilirim. 2) FARLARIN MONTAJI 1) Öncelikle tampondaki sis farının yerleşeceği yerdeki plastik kapaklarını çıkartıyoruz (bu işlemi de kırptım). 2) Ürün kutusu içinde yer alan metal klipsleri gerekli yerlere yerleştirin (düz tarafı arkaya bakmalıdır). 3) Ve farları vidalayın, o kadar. 4) Farların kablolarını takıp fotoğrafta görülen yere sabitleyerek döşeyin. Tamponun kendi üzerinde kablo sabitleyebilmek için tutaçlar mevcuttur. 5) Bu noktada, daha sonra zorlanmamak için, röleye bağlanacak olan kabloyu, röleye girecek soketi yukarda tutarak, farlara giden ucunu akünün sağ tarafındaki boşluktan aşağı bırakın ve farlardan gelen sokete bağlayın (Bu işlemi arada derede yaptığım için fotoğraf çekmeyi unutmuşum). Röle soketini geçici olarak akünün üzerine bantlayabilirsiniz. Bu arada, tamponu indirirken çıkarttığımız kablo kabını tekrar takın. Bu işlemler için tamponu mümkün olduğunda gövdeye yaklaştırmanız gerekli. Tek kişi yapabilir ama belki ikinci bir kimsenin yardımı da gerekebilir. 6) Son olarak tamponu yerine yerleştiriyoruz. Tamponu üst ve logo etrafındaki ızgaralardan kavrayarak ve büyük farları gözlemleyerek kabaca oturttuktan sonra, tamponun üst bölümüne bastırdığınızda iki adet klipsin oturma çıtırtılarını duymalısınız. Zaten şöyle bir yokladığınızda tampon kolayca gelmemelidir. Eğer tamponun iyi şekilde oturtuğundan eminseniz artık vidaları geri takabilirsiniz. 3) KAPAK ŞŞŞ! Dediğim gibi benim sis kiti Clio'ya ait olmadığından "kapak işi" yapmam gerekti. Doğal olarak Modus'un kapakları aracıma uymuyor. Ben de kendi aracımdaki delik olmayan kapakları "bir şekilde" deldim. Ek detay olarak paylaşayım dedim. ) Daha önce park sensörü kutusuyla gelen matkap ucunu kullandım bu işlemde. Önce normal uç ile kılavuz delikler açtım. Sonra geniş ucu takarak büyük delikler açtım. Bu şekilde orta kısmı çıkartmış oldum. Keskin bir bıçak ile papatya gibi görünen uçları kestim. Son olarak da balık sırtı şekilli eğe (törpü) ile oval şekli verdim. Bence güzel de oldu. 4) KABLOLAMA/BAĞLANTILAR Zurnanın zırt dediği yer. Buraya kadar olan işlemleri kendim yaptım. Olaya daha hakim olsaydım elektrikçiye gerek kalmayacaktı ama yine de iyi oldu. Çocuk, sürücü bölümünden motor kısmına kabloyu geçirdi ve kabaca neyin nereye bağlanacağını hemen buldu. 1) Şlk iş, içerden motor kısmına gerekli kabloyu çekmek. Aşağıda görülen fotoğrafta, (sonunda beyaz plastik olan) kalın kablo motor kaputu açma kablosudur. Eleman, hemen solundaki noktadan kalın bir metal tel sokarak motor kısmındaki ECU'nun arkasından çıkartmayı başardı. Telin ucuna gri kablo bağlayarak geri içeri çekti. Bu şekilde içeriye kabloyu almış olduk. 2) Konsolun sol kapağını açın. Fotoğrafta görünen kablo benim park sensörüne aittir, dikkate almayınız. 3) Biz içerden müdahale ederek buton panelini çıkarttık. Gerçi tornavida ucu ile nazik davranırsanız da paneli çıkartabilirsiniz. Ürün kutusundan buton ile buton kablolarının bağlı olduğu soket ayrı çıkar. Panelde, butonu takacağınız yerde bulunan düz plastiği (yalancı buton) çıkartın ve gerçek butonu yerleştirin. Kablo+soketi butona takmadan önce bağlantıları gerçekleştirin. BAĞLANTI #1: Sokete bağlı gri kablo ile, motor kısmından gelen gri kabloyu birbirine bağlayın. BAĞLANTI #2: Sokete bağlı olan kırmızı kablo, aynı zamanda buton üzerindeki led'in elektrik kablosudur. Kırmızı kabloyu, hemen soldaki far yükseklik ayarı soketine gelen mavi kabloya ulayın. Bu şekilde, parklar kapalı olduğunda buton üzerindeki led çalışmayacaktır. BAĞLANTI #3: Son olarak, hemen oradaki şase somununu sökerek siyah kabloyu oraya monte edin. Ve panelimiz hazır!. 4) Motor bölümündeki bağlantılar. Aşağıda çalışma anını görüyorsunuz. Fakat fotoğrafla anlatılacak bir şey değil tabii ki. O yüzden baktım ki yazıyla fotoğrafla olmayacak, (internet'te onlarca yüzlerce benzer şemalar olsa da) ben anladığım şekilde bir şema oluşturdum. Daha faydalı olacaktır sanıyorum. Görüldüğü üzere; Sigortanın bir ucundaki kırmızı kabloyu akünün pozitif kutbuna (sigorta ile röle soketi zaten bağlıdır) bağlayın. Sis farlarına giden beyaz kabloyu tamponu monte ederken zaten bağlamıştık. Fakat beyaz kablonun yanındaki siyah kabloyu şaseye (veya akü-negatif'e) bağlayın. Gri kabloyu, içerden gelen kabloya bağlayın. Son olarak mavi kabloyu, park lambasına giden mavi kabloya ulayın. Park lambası arkasına 7 kanallı ama 6 kablosu olan bir soket girer. Ulaşmak oldukça zordur. Ben, sol tekerlek davlumbazını ayırıp sağ elimi (kolumu) sokarak ve diğer elemandan "az sağa abi, o değil yukarıdaki, hah o işte!" şeklinde tarif alarak bulup sökebildim soketi. ÖNEMLŞ: Mavi kablo mutlaka bu şekilde bağlanmalıdır. Eğer direkt olarak aküye veya aküden gelen bir kabloya ulanırsa, aracın elektrik sisteminden tam bağımsız olarak çalışır. Yani, eğer sis anahtar düğmesi (butonu) açık kalırsa, park'ları kapatsanız da sisler yanmaya devam eder. Hatta (yine eğer sis anahtar düğmesi açık unutulursa) kontak anahtarını kapatıp çıkartsanız bile sisler yanmaya devam eder! Akünün bitmesi tehlikesi!... Ama yok ayrı çalışsın derseniz, mavi kabloyu aküden sigortaya giden kırmızı kabloya ulayabilirsiniz. Yalnız bir noktayı aktarmak istiyorum. Modus'un şemasında, şu ünlü gri kablo sorunsalı yok gibi. Yani içerdeki gri kablo, yine oradaki bir sokete bağlı olan gri kabloyla birleştiriliyor. Ve motor kısmındaki gri kablo ise, yine (eğer yanılmıyorsam) park'lara giden demetin içindeki bir gri kabloya ulanıyor. Yani bu durumda kablo çekilmesine gerek kalmıyor. Fakat çalıştığım elektrikçi de servisteki elemanlar da, döşeli bir kablonun olmadığını, bir adet kablonun içerden dışarıya çekilmesi gerektiğini söylediler. Yapabilirsem, bizim araçlardaki o gri'leri bulup, ölçer cihazıyla kontrol edeceğim. Eğer tahmin ettiğim gibiyse, harbiden güzel bir buluş yapmış olurum. Hadi bakalım... THE END! Yukarıdaki fotoğraf, farları taktığım andaki durumdur. Daha sonra serviste ayarlarına baktılar... Umarım bu yazı birilerine faydalı olur. Çünkü o dönemde bu iş nasıl yapılıyor diye bir hayli can çekişmiştik. Bari bundan sonrası için bizim faydamız dokunsun... Teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 (düzenlendi) Şşçilik ve anlatım çok iyi.Elinize sağlık.Şyi günlerde kullanmanızı diliyorum. Kapı kenarındaki kaynak izleri orjinalmi?astar veya pas boyası yok. Clio'nun havası çok değişmiş. 12 Şubat 2011 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Devrim Babacan 12 Şubat 2011 Yazar Paylaş 12 Şubat 2011 Teşekkür ediyorum.Kaynak izleri orijinal. Astar veya pas boyası olmaması ne anlama geliyor acaba? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 (düzenlendi) Teşekkür ediyorum.Kaynak izleri orijinal. Astar veya pas boyası olmaması ne anlama geliyor acaba?Paslanma yapması demektir.Sanırım iç mekan olunca gerek duyulmamış. 12 Şubat 2011 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Vural Dumlu 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Elinize sağlık. Çok güzel olmuş Güle güle kullanın Yorum bağlantısı
Misafir 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Üslup yönünden güzel anlatım. Şşlem yönünden güzel çalışma.Belki atladım, Hangi mesleği icra ediyorsunuz ? Ona göre yoruma devam adaceğim Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 merhaba öncelikle tebriklerbende modus aracımıza sis düşünüyordum merak ettiğim nokta düğme oldu bizde sis için far acma kolunda..suan o kısım aktif değil.bunu aktif eden bir şey cıkıyor mu kutunun içinden.far kolu gibi??birde mumkunse link falan alabilir miyim? Yorum bağlantısı
Devrim Babacan 12 Şubat 2011 Yazar Paylaş 12 Şubat 2011 (düzenlendi) Pas hakkındaki bilgi için sağ olun Oktay Bey.Üslup yönünden güzel anlatım. İşlem yönünden güzel çalışma. Belki atladım, Hangi mesleği icra ediyorsunuz ? Ona göre yoruma devam adaceğim Çok teşekkürler. Akademisyenim. Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar'dayım.merhaba öncelikle tebrikler bende modus aracımıza sis düşünüyordum merak ettiğim nokta düğme oldu bizde sis için far acma kolunda..suan o kısım aktif değil.bunu aktif eden bir şey cıkıyor mu kutunun içinden.far kolu gibi??birde mumkunse link falan alabilir miyim?Teşekkürler. Yukarıdaki 4) Kablolama & Bağlantılar kısmındaki beşinci fotoğrafı aşağıya da yerleştirdim. Fotoğrafta görülen kontrollerin bulunduğu konsola yerleştirilen anahtarı kullandım. (Aslında Modus için gelen konsol kapağı, ilk fotoğraftakidir - açık gri renkteki. Fakat ben aracımda bulunanı kullandım). Dediğiniz o far kolundaki sis fonksiyonu bende de kapalı. Daha doğrusu geriye çevirince arka sisler yanıyor. Öne çevirince ise ön sislerin yanması gerek fakat öne çeviremiyoruz işte; kol o fonksiyona sahip değil. Bu sebeple yeni bir kol alarak masrafı artırmak istemeyerek fotoğraftaki anahtarı kullandım. Eğer sizin koldaki sis bölümü öne doğru "dönüyorsa", sanırım yetkili servise gidip bir bilgisayar bağlantısıyla ön-sis fonksiyonu aktif edilebilir.Link'ten kastınız bu ürünü aldığım yer ise buyrun: Maximus1750 @ Ebay.co.uk. Buraya tıklarsanız İngiltere ebay'deki Maximus1750 adlı kullanıcının satış sayfasına ulaşabilirsiniz. (İleriki tarihlerde bu adrese girenler ürüne ulaşamazlarsa bilinki bu kullanıcı tüm kit'leri satmış demektir. Ama kullanıcı ile özel mesajlaşarak edinmek mümkündür sanırım). 12 Şubat 2011 tarihinde Devrim Babacan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar'dayım.Yorum yok Güzel ve işlevsel bir özellik kazandı aracınız. Yorum bağlantısı
Mürsel Balci 22 Ekim 2017 Paylaş 22 Ekim 2017 Resimleri niye göremiyoz..?Konunun üstünden 6 yıl geçtiği için olabilir.ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 Üyenin kendisi yada kullandığı resim yükleme programı resimleri kaldırdığında , bazende forum yenileme sürecinde bu tarz sıkıntılar yaşanabiliyor ... Yorum bağlantısı
Mahmut Gül 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 Fotoğrafları göremiyorum..! Yardım edermisiniz Yorum bağlantısı
Recommended Posts