İçeriğe Yönlendir

E36 Far Yıkama Projem


Fatih Ömeroğlu1679652598

Recommended Posts

Fatih Ömeroğlu1679652598
(düzenlendi)

2010 Yılında Oem olarak yaptığım far yıkama projem.

FARLAR İÇİN FAR YIKAMA TESİSATININ SİSTEME DAHİL EDİLMESİ

(07.08.2010) - (MALİYET: 850TL)

Far yıkama tesisatıda uzun süredir aklımda olan bir projeydi ve sonunda Farlar ve bıyık sacıyla beraber bu projeyede girmenin vakti, zamanının geldiğini düşündüm.

İlk aşamada detaylı bir araştırma yaptım. Tek tek parçaları ve numaraları çıkarmaya niyetlendimki ne göreyim? BMW retrofit kit olarak sunmuş bize. Hemen parça numarasını çıkartıp Borusan'a telefon açtım ve ellerinde olmadığını 15günde ancak getirtebileceklerini söylediler. Eski fiyatı 510€ fiyat verdiler. Çok geldi ve Ertürk BMW'ye sordum onlarda getiremeyeceklerini söylediler derken ümidi kaybetmedim ve özel bmw servisi olan arkadaşıma sordum ve abi her türlü getiririz dedi. Malzeme aldığı yerden sordurdu ve 10 güne getirtebileceklerini ve fiyatınında 350€ olduğunu söyledi. Bende hemen siparişini verdim. Yanında bir çok başka orjinal parça siparişiyle beraber onlarıda geçtim.

10gün sonra retrofit kitimiz geldi ve detaylıca inceledim çıkanları. Depo ve pompa olmadığını görünce şaşırdım. Sonra tekrar ETK'daki detayına baktığımda depo ve pompanın olmadığını gördüm. Depoyu ve pompayıda başka yerden temin ettim. Bu arada depo şansıma 6l'lik çıktı smile.png normalde far yıkamalı depolar 5l dir. Böylelikle parçalarımızı tamamladık.

Retrofit kit içerisine dahil olan malzemeler;

2 adet kablo tesisatı, Röle, Far yıkama beyni, hortumlar, bıyık sacı altında sabitleme demiri, demir kelepçe, plastik kelepçe, dübeller, Far yıkama ayağı, teleskoplar, fiskiyeler, sekmanlar, vidalar ve civatalar.

CIMG3222.JPG

CIMG3223.JPG

Sonradan çıkma olarak temin ettiğim malzemeler;

6l Depo, Far yıkama pompası.

Mevcutta bulunan Check kontrol sensörünü ve silecek suyu pompasını kullandım.

HPIM0031.jpg

İhtiyacımız olan alet eldevat;

  • Sac matkabı 6mm ve daha üstü olabilir.
  • Cetvel veya metre olabilir.
  • Cam kalemi
  • demir eğesi (kalın ve yuvarlak)
  • düz uçlu eğe
  • 8mm lokma yada tornavida
  • Maket bıçağı
  • Karga burnu (küçük)

İşleme öncelikle Bıyık sacına açacağımız delikler ile başlıyoruz;

farların böbrekler ile birleşim noktasından 182mm ölçüp işaretliyoruz. Peşinden bıyık sacının far ile birleştiği işaretlediğimiz üst noktadan aşağıya 16mm ölçüp işaretliyoruz. Son işaretlediğimiz nokta açacağımız deliğin tam orta noktası. 2 farın arasına denk geliyor. Bu deliğin uzunluğu 22mm olacağından tam orta noktasından 11mm olarak yuvarlak çiziyoruz. Böylelikle toplamda 22mm'lik bir delik çizmiş olacağız.

A= 182mm

B= 16mm

c= 22mm

CIMG3242.JPG

38 derece güneş altında inatçı ve azimkar bir düşünceyle başlıyoruz işleme

CIMG3230.JPG

CIMG3231.JPG

CIMG3232.JPG

CIMG3233.JPG

Bu deliğe sekmanlar geleceğinden dolayı sekman içinde 10mm genişliğinde olacak ve 2 sekman ucu arasında toplamda 27mm olacak. Buda yuvarlağın etrafında 2.5mm daha girinti olacağıdır.

D= 10mm

E= 27mm

Yuvarlağı çizdikten sonra sekmanı bıyık sacı üzerindeki deliğin üstüne getirerek sekmanların gireceği yeri işaretleyin.

İnce matkapla deliğin tam orta noktasından delerek, peşinden yuvarlak eğe ile düzgünce törpüleyerek deliği büyültüyoruz taaki çizdiğimiz sınırlara gelene kadar.

CIMG3259.JPG

Sıra geldi tırnakların gireceği yerlere. Düz uçlu törpü ile yine çizdiğimiz sınırlara gelene kadar törpülüyoruz.

CIMG3247.JPG

CIMG3244.JPG

Veee deliğimiz istediğimiz gibi oldu. Tabiki ben bıyık sacını boyatacağımdan dolayı şimdilik direk taktım. Ama deliğin etrafına rötuş yapılması faydalı olur. Sekmanımızı yerine cuk diye oturtuyoruz ve alttaki çıkıntılı kısımlar altta kalacak şekilde olacak. Sekman üzerinde ki düz kısımda bıyık sacına paralel düz olacak.

CIMG3249.JPG

CIMG3251.JPG

Hemen 4 adet ufak dübele benzeyen plastik parçaları çıkarıyoruz ve tampon demirleri üzerindeki fotoğrafta görünen deliklere takıyoruz. Peşinden ayakları takıp sivri uçlu vidalarla ayakları yerine sabitliyoruz.

CIMG3252.JPG

CIMG3253.JPG

CIMG3254.JPG

CIMG3255.JPG

Teleskopları ayağın üzerine oturtup kalın vidalarla vidalıyoruz fakat sıkmıyoruz. Püskürtme fiskiyeleri sekmanların içinden geçirerek teleskopların ucuna iyice oturtup bu kısmını bitiriyoruz.

CIMG3256.JPG

CIMG3257.JPG

Yine fotoğraf ekleyemiyorum biri msj attıktan sonra tekrar konunun kalan kısmını da ekleyeceğim.

tarihinde Fatih Ömeroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598
(düzenlendi)

CIMG3258.JPG

Uzun tek parça gelen hortumumuzu yine orjinal boyutlarında üç parçaya ayırıyoruz. EBA'daki kitapta yazan değerlere göre;

1. hortum 1300 mm olacak

2. hortum 330 mm olacak

3. hortum 280 mm olacak

Bıyık sacının altına gelen demir parçayı takıyoruz. 1.Hortum bunun üzerine sabitlenecek. Sabitlendikten sonrada çıkan 3 adet plastik kelepçe ile eşit aralıklarda bağlanacak.

HPIM0028.jpg

1. hortumun ucunu şöför tarafındaki fiskeye bağlayarak demir kelepçe ile kilitliyoruz.Hortumu sabitlediğimiz demirden geçirerek diğer fiskiyenin orada ucuna kelepçe takıp t şeklindeki boruya geçirip kelepçeyi kilitliyoruz.

HPIM0026.jpg

HPIM0025.jpg

HPIM0029.jpg

Tam karşı ucuna ise 2 hortum ve kelepçeyi takıyoruz t şeklindeki hortum tarafında kalan kelepçeyi, hortumu taktıktan sonra kilitliyoruz. İkinci hortumun diğer ucunu ise yolcu tarafındaki fiskiyenin ucuna takıp kelepçe ile kilitliyoruz.

Geriye tek 3. hortum kalıyor onunda ucunu t şeklindeki hortumun son ucuna takarak kelepçeyi kilitliyoruz, diğer ucunuda far yıkama pompasına takıp yine kelepçe ile kilitliyoruz.

HPIM0030.jpg

Eski 2.5l'lik depomuzu çıkarıyoruz. Yerine 6l'lik depomuzu takıyoruz. Depoya kitten çıkan yeni lastiğini takıp, far yıkama pompasını depoya takıyoruz. Eski depo üzerindeki cam fiskiye pompası ve sıvı ölçme sensörünüde çıkarıp aynı şekilde yenisine takıyoruz. Yine kitten çıkan filtre ve kapağında yenisini takıyoruz depoya. Eski depoyu kenara kaldırıyoruz.

HPIM0031.jpg

Cam silecek pompası zaten tesisatı hazır ve çalışır durumda. Far yıkama tesisatımızda hazır sadece tek eksiğimiz kaldı oda elektrik tesisatının çekilmesi.

Öncelikle ufak beyine benzeyen bir parçamızın yerini yapıp tesisatı tamamlayacağız. Bu parçayı ise amortisör kulesine sabitleyeceğiz.

6mm'lik bir matkap ile 2 adet delik açacağız. Bu deliklerin mesafe ve konumuna aşağıdaki eba montaj kitapçığındaki verilere göre yapacağız.

A= 35 mm

B= 80 mm

C= 155 mm

Yerini açtıktan sonra parçamızı direk yerine oturtuyoruz ve kablo tesisatımızda bulunan parçayı bunun üzerine oturtuyoruz. Pompaya girecek uç belli zaten. Direk olarak far yıkama pompasına takıyoruz. Açıkta kalan kahverengi kabloyu aşağıdaki fotoğrafa göre şaseye bağlıyoruz.

HPIM0032.jpg

Kablonun tek açıkta kalan ucunu torpido kısmından içeri sokuyoruz ve içerden o kablonun ucunu bulup çekiyoruz.

HPIM0033.jpg

Sıra geldi tesisatın kalanını içerden çekmeye;

Torpidoyu açıyoruz ve topidoyu tutan vidaları söküp, çıkartıyoruz. Bu vidaların 2 tanesi havalandırma delikleri içinde 4üde torpidoyu açınca. Birde 2 tanede altta tutan vida var.

Torpidoyu söktükten sonra ABS kontrol ünitesini söküyoruz. Bu üniteyi sökmemizin sebebi içeri soktuğumuz kablo ucunu bulup içerden çıakrtmak için. Kabloyu çıkarttıktan sonra tekrar ABS ünitesini yerine takıyoruz.

Şimdi 2. tesisat kablosunuda alıyoruz. Kitte gelen far yıkama beynini EBA kitapçığında gösterilen yere sabitliyoruz. Elektrik tesisatının bir ucunda röle nin gireceği bir soket mevcut o soketide EBA'daki gösterdiği yerine takıyoruz. Bu takılan sokete, dışardan içeri soktuğumuz kablonun ucunu soketteki 6 nolu pine takıyoruz. Hemen üstünede rölemizi takıyoruz.

Tesisat üzerindeki 26pinli soketimizi far yıkama beynine takıp kilidini kapatıyoruz. Son olarakta açıkta kalan 1 pinimizi fan konektörü beyninde (x213) aynı renkteki sokete takıyoruz.

Tesisatın kalan kısmını orta konsoldan geçirip şöför tarafındaki konsola uzatıyoruz. Ama öncelikle şöför tarafında direksiyon altındaki bölümü ve far açma kapama anahtarını sökmemiz gerekiyor. Alt kapağı 4 adet vida tutuyor. Söktükten sonra aşağı indiriyoruz. Far açma kapama ve hava kanalının olduğu bölümüde alttan bir vida tutuyor sadece. Onuda söküp arkasındaki soketi çevirerek söküyoruz.

HPIM0035.jpg

HPIM0036.jpg

Torpidonun oradan başlayıp, orta konsoldan şöför tarafına geçen kablonun uç kısmında toplamda 6 pin var ve pin sök tak işlemi yapacağız.

Direksiyon altında 2 adet soket var yan yana biri 12pin bağlantı diğeri ise 8 pin bağlantı.

HPIM0037.jpg

12pin bağlantıda 7 numaralı pini çıkarıp yerine kitte gelen aynı renkteki kabloyu takıyoruz.Taktığımız pinden devam eden kablonun ucunada soket var. Bu sokete çıkardığımız pini takıyoruz.

HPIM0038.jpg

HPIM0039.jpg

8pin bağlantıda ise 5 numaralı pini çıkararak (siyah-gri) yerine, sonradan eklediğimiz tesisatın ucundaki aynı renk kabloyu takıyoruz. Taktığımız pinden devam eden kablonun ucunada soket var. Bu sokete çıkardığımız pini takıyoruz.

Son olarak ise 12pin bağlantının 4 nolu pininden çıkıp gelen kablo fotoğrafta "A" yazan sokete giriyor bunu çıkarıp elimizdeki tesisatın son soketine takıp açıkta kalan pinide fotoğraftaki "A" noktasına bağlıyoruz. Bağladıktan sonra fişden çıkarıpta yaptıysak tekrar fişi takıp işlemi bitiriyoruz.

Veeeee şükürler olsun tesisatımızda hazır smile.png Mutlu sooooon smile.png

Gelelim şimdi denemesine;

Silecek kolunu aşağıya çektiğimizde far yıkama fiskiyeleri su fışkırtıyorsa işlem tamamdır. Sadece ince ayarlama ve toparlaması kalıyor.

Aynen söktüğümüz gibi tekrar topluyoruz arabamızı. Diğer yandanda fiskiyelerin ucunda bulunan delikleride toplu iğne ile ayarlayarak işlemi herşeyiyle sonuçlandırmış olacağız.

Fiskiyelerin tam olarak farların neresine püskürtmesi gerektiğini yine EBA montajkitapçığından kopya çekiyoruz smile.png

CIMG3260.JPG

DSC_1166.JPG

tarihinde Fatih Ömeroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Ellerine sağlık kardeşim,çok güzel olmuş çok beğendim,temiz işçilik ve işi severek yapan kişilere her zaman saygı duyarım... :thank_you2:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

hayırlı olsun. temiz iş çıkarmışsınız. şu işlemi herhangi bir yerde milyarlarca para da harcasanız kendi yaptığınız gibi yaptıramazsınız. çok beğendim maşallah. değerine paha biçilmez. resmen OEM far yıkama olmuş. çok da işe yarıyor. zira geçen hafta farlarım çamur olduğunda gece uzun yolda çok işime yaradı. hayırlı olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

Başka bir çok projem varda şuanda bu sitenin formatına uygun bunlar. Birde yapmış olduğum follow me home ve far sensörü projem var onları da yakında eklerim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

far yıkama pompasını kaça aldınız? çok uçuk fiyatlar veriyorlardı çıkmasına bile.

birde ayrıca çek valf yok sanırım kitte. o jetler birazda o işe yarıyor olsa gerek.

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598
(düzenlendi)
far yıkama pompasını kaça aldınız? çok uçuk fiyatlar veriyorlardı çıkmasına bile. birde ayrıca çek valf yok sanırım kitte. o jetler birazda o işe yarıyor olsa gerek.
Çıkma olarak aldım 50 liraya geldi. Sıfırının fiyatı 100-150 lira civarında. Çıkma olan çok temiz olduğu için bir daha sıfırına çok para dökmedim.

Bu arada bu kiti BMW AG'den E36ların orjinal retrofit (proje) kiti olarak satılan ürünüdür. Yani BMW logolu orjinal E36 3 serisine ait ürünler. Ama bu kit içinde depo ve pompa çıkmadı. Çıkmaması garip geldi. Onun için aldığım her parçanın yeri belliydi.

Çek valften kastını anlayamadım ama bendekilerin çalışması şöyle. Pompa basınçlı bir şekilde suyu basıyor, o basınçla fiskiye memeleri ileri fırlıyor ve püskürtüyor. Basınç bittiği anda fiskiye memelerine giren uçtaki yayında etkisiyle tekrar geri çekilip eski konumuna geliyor.

tarihinde Fatih Ömeroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

hımm 50 lira iyyimiş pompa için. kit içinde depo olmasada pompa çıksa iyi olurmuş :D ben de o pompadan arıyordumda çıkmacılar 100 lira felan çekiyordu fiyatına.

jetler suyun geri kaçmaması için yeterli demekki. bazı sistemlerde çek valf de kullanılıyorda o yüzden dedim kitin içinde var mı.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek

Çok güzel...

Bizimki nazlı çalışıyor... ilk açıyoruz ilk basışta sıkıyor, sonra kontağı kapatıp açmadan bir daha sıktıramıyoruz.. uzun mu basacağız, bekleyecek miyiz.. fordların mantığını bilen var mı ?

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

Çok güzel...

Bizimki nazlı çalışıyor... ilk açıyoruz ilk basışta sıkıyor, sonra kontağı kapatıp açmadan bir daha sıktıramıyoruz.. uzun mu basacağız, bekleyecek miyiz.. fordların mantığını bilen var mı ?

Mehmet abi aşama aşama test etmek lazım. Önce pompaya gelen elektriği ölçerek. Eğer pompaya elektrik hiç gelmiyorsa 2. bastığında, belki programlanması gerekebilir. Benimkinde far yıkama modülü var. Programlanabildiğini duydum ama daha deneyemedim. Bir arkadaşımın aracında seninkinin benzeri bir sorun vardı. Üzerinden bi bakıp test ettik ve pompaya elektrik gelmediğini gördük. Elektrik tesisatı kolay kolay sıkıntı çıkarmaz, orjinal değerde sigorta kullanıldığı sürece. Bir yerde bir temassızlık yada bağlantıda zayıflık olabilir. Oda genelde kapak gibi sık açılan ve kapanan elektrik tesisatının geçtiği yerlerde oluyor. Ama her seferinde ilk seferde atıp 2 de atmıyorsa ve pompayada elektrik göndermiyor ama silecek pompasına gönderiyorsa modülde problem olma ihtimali yüksek.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sistem tamamen orjinal... 3-4 mondeoda denedik..

kontağı aç farı aç, ilk basışta sıkıyor, sonra 10 kez de bassak sıkmıyor... Tekrar deneme imkanımız olmadı... Ya süre var, o süreyi bekleyeceğiz, yada uzun falan basacağız..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...