İçeriğe Yönlendir

Sisleri uzunlara bağlamak


Levent Kiraz

Recommended Posts

Levent Kiraz

Selamlar.

Sis farlarını kendi açma kapama özelliğini bozmadan uzun farlara bağlamak mümkün mü sizce?

Hatırladığım kadarıyla 106 quiksilver orijinal olarak böyle. Clio3'te böyle bir şey yapsak bir yerleri yakar mıyım diye merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mümkündür ama, suçtur... Söndürmeniz gerektiğinde nasıl söndüreceksiniz.. ?

1 - Gece sis ışıklarının sisli, karlı ve sağanak yağmurlu havalar dışında diğer farlarla birlikte yakılması 64/1-b-1 = 72 lira 15 ceza puanı

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

Mümkündür ama, suçtur... Söndürmeniz gerektiğinde nasıl söndüreceksiniz.. ?

1 - Gece sis ışıklarının sisli, karlı ve sağanak yağmurlu havalar dışında diğer farlarla birlikte yakılması 64/1-b-1 = 72 lira 15 ceza puanı

ben de sislerin uzunlarla birlikte yandığını ilk defa duyuyorum. hele ki bir Avrupa aracının standart donanımına böyle bir özelliğin ekleneceğini sanmam. hatta benim aracımda uzunlar yanarken veya selektör anında sisler sönüyor...

Yorum bağlantısı
Levent Kiraz

Uzunlar da şehir içinde ya da karşıdan araba gelirken kullanılmıyor ki zaten. Benim merak ettiğim, sisleri uzunlara destek gibi kullanmak. Uzunlar yaninca sisler de yanacak, karşıdan araba gelip kısalara geçince sisler de sönecek.

Dediğim gibi 2000 model 106 quiksilver aynen böyleydi fabrika çıkışı.

88 model R11 Gts'de de dediğiniz gibi tam tersine uzunlari yakinca sisler sönüyordu.

Yorum bağlantısı

Uzun yanınca sisin sönmesinin anlamı: kardeşim madem uzun yaktın demekki sis yok, kapattım israf olmasın diye :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Uzunlar da şehir içinde ya da karşıdan araba gelirken kullanılmıyor ki zaten. Benim merak ettiğim, sisleri uzunlara destek gibi kullanmak. Uzunlar yaninca sisler de yanacak, karşıdan araba gelip kısalara geçince sisler de sönecek.

Dediğim gibi 2000 model 106 quiksilver aynen böyleydi fabrika çıkışı.

88 model R11 Gts'de de dediğiniz gibi tam tersine uzunlari yakinca sisler sönüyordu.

Bu şekilde orjinal bir donanım olamaz... Eğer sis ve uzun far arasında bir ilişki varsa bu ilişki ancak Fatih'in yazdığı şekildedir...

Ayrıca sisler uzuna destek olamaz çünkü yapısı gereği uzağı değil yanları aydınlatmak üzere tasarlanmıştır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Kiraz
(düzenlendi)

106 quiksilver'ı 2000 yılında sıfır alıp 2010'a kadar kullanan arkadaşıma sordum bu durumu, onayladı. sisler için bir buton olmadığını, sis farlarının sadece uzunlarla birlikte yandığını ama çoğu 106 sahibinin park+sis yapabilmek için bu özelliği bozup sislere anahtar taktırdığını da söyledi.

kendimi bu cevaplardan sonra gece gündüz sisleri kullanan hatta güneşin ortasında park sis kombinasyonu yapıp bundan gurur duyan kişilerden biri gibi hissettim ve açıkçası bu merakımı paylaştığıma pişman oldum.

sis farı kullanmakla ilgili kanunların maddelerini biliyorum. sis farını şehir içinde hiç açmam, şehir dışında da sisli ve yağmurlu hava koşulları dışında ıssız yollarda açarım. far yüksekliğini bir diş bile artırmam, geceleri uzun yolda tepelerden ve virajlardan önce karşıdan biri gelir de gözleri kamaşır endişesiyle uzunları kapatırım.

ancak yaşadığım yer yolları ıssız ve ışıksız olan, geceleri yola insanların yanı sıra inek, koyun, domuz, tilki vb hayvanların çıkabileceği, patlayan bir borunun onarımı için yolun kazılıp çukurun kapatılmayabileceği gibi sorun teşkil edebilecek engellerle dolu. böyle yollarda karşıdan gelen olmadıkça değil uzunları, var olan bütün farları yakma ihtiyacı hissediyor insan. ve böyle yollarda şu donanımda sisler açık giderken uzunları kıstığınızda sisler açık kalıyor ve ayrıca kapatmanız gerekiyor.

bu bahsettiğim handikaplar yüzünden sadece uzunlarla karşısının değil, arabanın kuzeydoğusu ve kuzeybatısının da aydınlanması gerekiyor.

aslında sorum bir bakıma şöyleydi; uzunları kısalara alınca sislerin de kapanmasını sağlayabilir miyiz (ki karşıdan geleni rahatsız etmesin) ?

vermiş olduğunuz cevaplar için teşekkür ederim. içine düştüğüm bu konumu hesaba katarak soru sorma şeklimi bir daha düşünmem gerekecek sanırım.

tarihinde Levent Kiraz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Göregen

Aracım citroen c4 sisler kısa farları açmadan yanmıyor ve uzunları yakınca kendisi kapanıyor.

Aslında sizin yol koşulları göz önüne alındığında istediğiniz yakın mesafenin yanal aydınlatmasının artırılması çok mantıklı ve kısalarda kapansın isteğiniz bence çok duyarlı bir davranış.Sisleri gece gündüz herdaim yanık gezen karşısındakileri düşünmeyen tiplerin bol olduğu canım ülkemde bunu düşünmeniz yeter :flowers:

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Levent bey bu uygulamaya gerçek anlamda ihtiyacınız olduğu verdiğiniz örneklerlede ortada ama biz size başka bir çözüm önerisi sunsak :unsure2: mesela farlarınıza bi-xenon mercek ve uygun oem xenon kit montajı yapsanız,eminim sis lambasına ihtiyacınız kalmayacak :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

106 quiksilver'ı 2000 yılında sıfır alıp 2010'a kadar kullanan arkadaşıma sordum bu durumu, onayladı. sisler için bir buton olmadığını, sis farlarının sadece uzunlarla birlikte yandığını ama çoğu 106 sahibinin park+sis yapabilmek için bu özelliği bozup sislere anahtar taktırdığını da söyledi.

Böyle bir aracın üretim bandından 2000 yılınca çıkmış olması ve şu an muayeneden geçmesi mümkün değil...

Bence arkadaşınız yanlış hatırlıyor... Bir sebeple far anahtarı değişmiş ve iş bildiğini zanneden bir elektrikçi sis farı olmayan bir aracın far anahtarını takıp, sisleri uzunlara bağlayı vermiştir..

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Sisleri uzunlara baglamak yerine sağ ve sol dönüşlerde ayrı ayrı yanacak hale getirmek bu istenilen ve bence olmaması gereken çalışma şeklinden kat kat daha iyi olacagını düşünüyorum.Zaten sisler amacının dışında kullanılıyor birde bu şekilde kullanılması karşıdaki insan için son derece vahim durumlara sebebiyet verebiliyor.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Yasal düzenlemelerde "ön sis farları kısa ve uzun farlardan bağımsız olarak açılıp kapatılabilmelidir" diye yazıyor. Üreticinin buna ters bir şey yaptığını sanmıyorum. Muhtemelen orjinalinde sis olmayan modelde far kolu da farklıydı, sonradan elektrikçi sisi takarken kolu değiştirme masrafına girmemek için uzuna paralel yaptı :)

Kullanım kılavuzunu ekliyorum, zaten ayrı olarak switchi varmış.

post-5-0-61819100-1349431714.jpg

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Volkan Soner

Fiat Doblo'da ise sis farları yalnızca parklar veya kısalar açıkken çalışabiliyor. Sisler açıkken uzunları yaktığınızda sisler sönmüyor, kısa farlar sönüyor; selektör yaptığınızda ise kısa farlar sönmüyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fiat Doblo'da ise sis farları yalnızca parklar veya kısalar açıkken çalışabiliyor. Sisler açıkken uzunları yaktığınızda sisler sönmüyor, kısa farlar sönüyor; selektör yaptığınızda ise kısa farlar sönmüyor.

Uzuna geçince kısa farların sönmesi, H4 far yapısının bir gereğidir.. Bunun dışındaki sisler ile ilgili çalışma prensipleri doğru ve olması gerekendir..

Yorum bağlantısı
Volkan Soner

Uzuna geçince kısa farların sönmesi, H4 far yapısının bir gereğidir.. Bunun dışındaki sisler ile ilgili çalışma prensipleri doğru ve olması gerekendir..

Ben kısa farların yerine sisleri söndürmesini beklerdim ancak normal bu durum diyorsanız doğrudur.

Yorum bağlantısı
Onur Koç

H1 uzun ve kısa fara sahip olan aracımızda parklar açıldığında sisleri açabiliyoruz.Parklardan uzun veya kısaya alınca sisler sönmüyor.Bizim sis farının çalışmasında bir sorun mu var?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben kısa farların yerine sisleri söndürmesini beklerdim ancak normal bu durum diyorsanız doğrudur.

H4 farın yapısı gereğidir..

Kısa ve uzun farları farklı ampul ve farklı reflektörlerde olanlarda uzuna geçince kısalar sönmez..

H4, Uzuna geçince kısalar söner..

b1ceccae370af16a97d99deab537eb89.jpg

H7 + H1 Uzuna geçince kısalar sönmez...

İkiside focus farıdır.. .

IMG_5502_[640x480].JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

H1 uzun ve kısa fara sahip olan aracımızda parklar açıldığında sisleri açabiliyoruz.Parklardan uzun veya kısaya alınca sisler sönmüyor.Bizim sis farının çalışmasında bir sorun mu var?

Hayır, herşey normal. Sis farını kapatmak istiyorsan switchinden kapatmalısın, kısa/uzuna geçmekle sisler sönmez.

Yasal zorunluluk, sisin yanması için en az parkların açık olması gerektiğidir.

Yorum bağlantısı
Volkan Soner
(düzenlendi)

H4 farın yapısı gereğidir..

Kısa ve uzun farları farklı ampul ve farklı reflektörlerde olanlarda uzuna geçince kısalar sönmez..

H4, Uzuna geçince kısalar söner..

H7 + H1 Uzuna geçince kısalar sönmez...

İkiside focus farıdır.. .

Bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

tarihinde Volkan Soner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Mehmet Keskin1679652607

Merhabalar ben yeni uyelerdenim ve avrupada yasiyorum ,sana aydinlatici birsey yazmak istedim isinize yarayabilir

Peugeot 106 lar icin: Bunun sebebi onların aslında sis farı amaçlı oraya yerleştirilmemiş olmaları, Avrupada sol sadece belirli bir süratin üzerinde araçlar kullanabiliyor, 106 mız otobanda gerektiği zaman kolay yol hakkı elde edebilsin diye bu 'delici farlar' sellektör sırasında kararlı bir şekilde yol isteyebilsin diye Fransız mühendisler tarafından tasarlanmış. Boyutları sebebiyle aracı dikiz aynasında küçük görüp yol vermek istemeyecek yada yol istediğini fark edemeyecek diğer sürücüler için etkili bir çözüm olduğu kesin.

Zaten bu sebepten dolayı sis farları standart 106 larda sadece sellektör atıldığı sırada devreye girebilmektedir ve diğer sis farları gibi yanları değil direk aracın önünü aydınlatmaktadırlar.

ben de sislerin uzunlarla birlikte yandığını ilk defa duyuyorum. hele ki bir Avrupa aracının standart donanımına böyle bir özelliğin ekleneceğini sanmam. hatta benim aracımda uzunlar yanarken veya selektör anında sisler sönüyor...

sevgili arkadasim veyada abim bu donanim standartdir ve hala bir kac avrupa araci modelinde vardir, cunku fransa ingiltere, ispanya ve almanyada desteklenmektedir fakat sadece kucuk araclardan bahsediyorum, kucuk ve suratli araclarda hala var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Keskin1679652607

Selamlar.

Sis farlarını kendi açma kapama özelliğini bozmadan uzun farlara bağlamak mümkün mü sizce?

Hatırladığım kadarıyla 106 quiksilver orijinal olarak böyle. Clio3'te böyle bir şey yapsak bir yerleri yakar mıyım diye merak ediyorum.

Mumkun fakat Turkiye trafik kurallarinda ve birkac avrupa ulkesinde suc oldugunu biliyorum, faka aracin orjinalliginden bahsedinc o senin gozunde ne degerde olduguna bagli, ama sana kisaca bir yazacagim sisleri uzunlara baglamayi bazi abilerimiz kizabilir ama bilsin arkadasimiz isterse yapar,

Kullanacagin yer kadar 2 veya 2.5 mm lik cok telli kablo al

ilk basta akuden 12v(+) al ve kablo akuden cok uzaklasmadan once aku tarafindan cektigin tesisat yonunde 15 cm ilerisine 20a bir sigorta yerlestir

2.adim bir role alicaksin 12v luk ve akuden getirdigin 12v + ucu 30 nolu ayaga veyada 3 nolu ayaga bagla cunku bazi rolelerde numaralar boyle,

3.adim roledeki 85 nolu ayaga sasi (-) vereceksin diger tip rolede 2 nolu ayak oluyor

4.adim roledeki 86 nolu ayaga diger rolede 1 nolu ayak oluyor uzun farlarin 12v + sini baglayacaksin fakat bu 86 nolu ayakla veya 1 nolu ayakla uzun farin 12v + olan kablonun arasina diyot kullan 1n4001 veya 1n400s olabilir

5.adim sis farlarinin 12v + artisini bulup ordan getirecegin uclarida roledeki 87 ve 87a nolu ayaklara diger rolede 5 ve 4 nolu ayaklara baglayacaksin ve bu sis farlari 12v + si ile 87 ve 87a nolu ayaklarin arasina diger rolede 5 veya 4 nolu ayaklarin arasina 10'ar lik sigortalar yerlestireceksin 87 ve 87a veya 5 ve 4 e 1 er tane

6.adim sis farlarina (-) sasi vereceksin

son olarakta hertarafi guzelce toparla arkadasim sagda solda kaplolar duzensiz durmasin roleyide diyot uda sigortalarida guzelce bantla ki zarar gormesin kablolarada termal makaron kullan saglamlasir ve guzel bir gorunum olur.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Onur Arslan1679652570

Eski bir Quiksilver sahibi olarak ben de ileteyim.

Sis farı değil onlar :)

Zaten kitapçığında da sis farı değil "Spot farlar" olarak geçiyor ve uzunlarla veya selektörle birlikte yandığından bahsediliyor.

Bu arada trafik kanunu düzenlememiz sis farı + kısalar ile devamlı olarak gezmeyi yasaklıyor.

Uzunlara bağlanmış bağlanmamış, o kimsenin umurunda değil :)

Karşınızdan araç geldiğinde ya da önünüzde araç varsa zaten uzunları onların gözüne sokarak gidemiyorsunuz, haliyle o alttaki farlar da sönüyorlar, trafik kanunu açısından da sorun kalmıyor :)

Gerçekten kendilerinin uzunlar ve selektör konusunda baya etkili olduğunu da belirteyim bu arada :)

Bixenon uzunları gibi harş diye yanıyordu...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...