İçeriğe Yönlendir

Osram Xenarc 4300K ve 5500K Cool Blue Intense (CBI) farkı


Ahmet Erçiro

Recommended Posts

Ayberk Edim Ergün

Merhaba

aracımda 4300K osram bi xenon far vardı fabrıkasyon olarak.zamanla göz alışması mı dıyelım sıkılmak mı dıyelım artık eskısı kadar parlak gelmemeye basladı. Halbukı lümen degerı 4300de cok ıyı olmasına ragmen. Neyse efendım bu merak sonucu 6000K osramları taktım renk hosuma gıttı gecede karsıdan gelenı rahatsız etmeyınce selektor yemeyınce dedım bırazda boyle gezelim

videoda;

1.sadece sisler
2.sadece uzunlar
3.sadece kısalar   olarak adım adım çektim

https://www.youtube.com/watch?v=tZ-tNPY-UVU

Yorum bağlantısı
Ayberk Edim Ergün
2 saat önce, Oktay Toker yazdı:

İyi günlerde kullanın.4300 de devam etseymişsiniz iyi olurmuş.Normal havada bu ışık gayet iyidir.:good1:

Teşekkür ediyorum :)evet aslında 4300lerın gorusu daha iyi bunlar pek sisli puslu havaların ampülü değil ne yazıkkı.kozmetik görünüme daha cok yaradı :yes:

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat

kısa hüzmeler hoşuma gitmedi , ışık homojen değil , sol tarafta karanlık bölgeler var , bu çin malı ampüllerin karakteristik problemlerinden , ayrıca far ayarsız gibi geldi bana yolun sağı çok karanlık , yine de kazasız belasız kullanmanızı dilerim

Yorum bağlantısı
Ayberk Edim Ergün
18 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Merceğin arkası kahverengimi grı miydi?farkettiniz mi?

bakamadım daha doğrusu bakmadım aklıma çook sonradan geldi.8yaşında araba mercegın ıcı kırlenmıs olabılırmı kapalı kaldıgı halde ?kirlendiyse nasıl temizlebilir ?

 

15 saat önce, Sırrı Polat yazdı:

kısa hüzmeler hoşuma gitmedi , ışık homojen değil , sol tarafta karanlık bölgeler var , bu çin malı ampüllerin karakteristik problemlerinden , ayrıca far ayarsız gibi geldi bana yolun sağı çok karanlık , yine de kazasız belasız kullanmanızı dilerim

sağ taraf daha uzun sol taraf daha kısa. malum çin stesinden aldıgım ampuller bunlar eskiler gibi iyi göstermıyorlar malesef

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Kirlenme yanlış ifade olabilir.

 

Isının olduğu yerde islenme olur helede bu ısı 300 ve yukarı derecelerde olunca ve buda yıllara yayıldıkça is katmanı oluşturur.

 

Kapalı olması tozlanmayacağı anlamına gelmez.Çünki her far yapısında hava kanalları var ve buradan içeriye mutlaka sızıyır.

 

Mesela akşam farları yakın ve çamurluk kenarından merceğin camına bakın grımsi bir tonda olduğunu göreceksiniz.Bu islenmedir.Krom yüzeyleri grınsi olarak görüyorsanız hem is hem toz tabakasıdır.Ön far camı şeffaflığını far yakınca anlayabilirsiniz.

 

Temizlik için far açılması şart.Aksi halde ne yaparsanız ve yapılacak işlem ne olur ise size zarar olarak dönecektir.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
On 16.11.2016 at 12:23, Ayberk Edim Ergün yazdı:

Merhaba

aracımda 4300K osram bi xenon far vardı fabrıkasyon olarak.zamanla göz alışması mı dıyelım sıkılmak mı dıyelım artık eskısı kadar parlak gelmemeye basladı. Halbukı lümen degerı 4300de cok ıyı olmasına ragmen. Neyse efendım bu merak sonucu 6000K osramları taktım renk hosuma gıttı gecede karsıdan gelenı rahatsız etmeyınce selektor yemeyınce dedım bırazda boyle gezelim

videoda;

1.sadece sisler
2.sadece uzunlar
3.sadece kısalar   olarak adım adım çektim

https://www.youtube.com/watch?v=tZ-tNPY-UVU

 

Osram'ın 6000K'sı mı var?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Benim anladığım bu cbh Fabrikasyon değil,perakende sınıfı için d2s seçeneğinde 5000k 6000k aralığında tolerans renk kodunun geçerli olduğu bir ürün.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
On 26.11.2016 at 12:30, Erkan Kahya yazdı:

Selçuk abi CBH 6k diye biliyorum.

 

Burda bulunabiliyor mu? EU dışı için üretilmiş bi model yani. Zaten cbi'de de bi karmaşa var, web sitesi 6000'e kadar diyor, kutusunda 5000 diyor, datasheet'inde 5500 diyor :) 

 

https://www.osram.com/automotive/products/lamps/vehicle-and-bicycle-lighting/cars/xenon-headlight-lamps/xenarc-cool-blue-intense/index.jsp

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Metin Aladağ

Öncelikle merhabalar yeni üyeyim ama uzun zamandır takibinizdeyim benim sıkıntım standart D1s osram ampüllerimi değiştirip önceki aracımda takıp çok memnun kaldığım Osram cool blue intense d1s 5500k extra blue ampüller ile değiştirdim ama ilk farın yandığı andaki mavimsi renk tonu aşırı derecede açılma yapıyor önceki aracımda megane 2 idi oda xenondu fabrika çıkışı onada aynı ampülü taktığımda renk sabit kalıyordu şimdi ona heveslenerek aldığım için bi burukluk yarattı sorun nedir sizce yardımcı olursanız çok sevineceğim

Yorum bağlantısı
Metin Aladağ

Öncelikle merhabalar yeni üyeyim ama uzun zamandır takibinizdeyim benim sıkıntım standart D1s osram ampüllerimi değiştirip önceki aracımda takıp çok memnun kaldığım Osram cool blue intense d1s 5500k extra blue ampüller ile değiştirdim ama ilk farın yandığı andaki mavimsi renk tonu aşırı derecede açılma yapıyor önceki aracımda megane 2 idi oda xenondu fabrika çıkışı onada aynı ampülü taktığımda renk sabit kalıyordu şimdi ona heveslenerek aldığım için bi burukluk yarattı sorun nedir sizce yardımcı olursanız çok sevineceğim

Yorum bağlantısı
Ali Osman KAYMAZ

ampuller ömrünü tamamlamış olabilir

Yorum bağlantısı
Metin Aladağ

Osram cool blue intense d1s 5500k ampülleri yeni aldım 2 gün oldu takalı sorunum şu ilk farlar yandığında mavi olan ışık resmen sarı ışığa dönüyor bu sarıya dönmesini engellemenin bir yolu var mı ? 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Xenon ya merceğe tam oturmuyor yada mercek reflektörü sıkıntılı.Birde orijinal ampul d3s değil değilmi?ampul tutucusu ndaki haricen çentik vardır o sıkıntı yapabilir.Aracın merceğini biliyor musunuz?Şu an sorun mercek ilişkili görünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Aladağ
(düzenlendi)

Yok üzerinden d1s çıktı osram firmayı arayarak teyit edip getittirdim d1s olduğunu söylediler aracın far markesı zkw 

image.jpg

image.jpg

Problemim farlar ilk yandığında çok güzel ve net bir şekilde mavimsi yanıyor ama bir kaç saniye sonra sarıya çok dönüyor 

tarihinde Metin aladağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Mercek perde yapısı ile alakalı durum olma olasılığı yüksek.

En ideal mavi çizgisi Bosch bi-xenon mercek perdesi müsade ediyor.Forumda araştırırsan Mahmut ve bir kaç arkadaş uğraştı.Konuyu görünce yazacaklardır.

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Aladağ

Clear lens diye birşey öğrendim bmw f30 aracımdaki merceklere dikkatli baktığımda küçük desenler mevcut acaba desensiz düz şeffaf mercek olsa sorun çözülür mü çözülürse zwk marka şeffaf lensler mevcut deniyor uyum sağlarsa mercek değişimi olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Gokhan Akdemir

Hem hella hem yeni nesil bosch hemde morimoto (çin malı clear lens) mercek kullanmış birisi olarak,yeni nesil bosch mercegin ısıgın rengini diger merceklere nazaran daha iyi yansıttıgını soyleyebilirim. özellikle kesilme çizgisindeki mavi-mor desen mükemmel. Clear lens uygulamak için mercekleri değiştirmenize gerek yok sadece merceğin lensleri değişecek sizin de dediğiniz gibi uyum sağlarsa olabilir bu. Ancak lens değişimi ne kadar etkiler onu bilemiyorum. Hiç mi farketmedi cbi ampuller ? iki ampule ait birer duvar fotoğrafı ekleyin isterseniz belki daha iyi cevap alabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Metin Aladağ

Cbi ampüller hiç farketmedi değil aydınlık olarak standartına göre farketti ama renk tonu olarak yine aynı hemen hemen sarıya yakın yanıyor aracı ilk çalıştırdığımda mavi rengi net alıyorum çok muhteşem yansıyor hemde çizgiside net mavi ama bir kaç saniye içinde resmen sarıya dönüyor

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat
23 saat önce, Metin aladağ yazdı:

Öncelikle merhabalar yeni üyeyim ama uzun zamandır takibinizdeyim benim sıkıntım standart D1s osram ampüllerimi değiştirip önceki aracımda takıp çok memnun kaldığım Osram cool blue intense d1s 5500k extra blue ampüller ile değiştirdim ama ilk farın yandığı andaki mavimsi renk tonu aşırı derecede açılma yapıyor önceki aracımda megane 2 idi oda xenondu fabrika çıkışı onada aynı ampülü taktığımda renk sabit kalıyordu şimdi ona heveslenerek aldığım için bi burukluk yarattı sorun nedir sizce yardımcı olursanız çok sevineceğim

 

ben bu osram cbi ampüllerle epey haşır neşir oldum , aslında herhangi bir sıkıntı yok , olması gereken oluyor , ampül ısınınca açılıyor , bu osram  cbi ampüllerin 2 çeşidi mevcut diye biliyorum birisi 5000 kelvin iken diğeri 5500 kelvin , hatta çinden sıfır getirtmiştim o da 6000 kelvin di , muhtemelen ilk aracınızdaki yada 6000 kelvin idi veya 5500 kelvin şuan aldığınız 5000 kelvin bu nedenle ışığın tonu hoşunuza gitmiyor , ampülü 2. el aldıysanız belki çok kullanıldığından sarıya dönüşüyordur , aşağıdaki videolardaki ampülleri ben taktım 2 si de osram cbi 5500 kelvin , sizinkiler bundan daha mı açık , renk tonu

 

 muhtemelen sizin istediğiniz 2. videodaki gibidir.

Yorum bağlantısı
Metin Aladağ

Evet baya açık sarı yanıyor hemde ampüllerim osram cool blue intense 5500k 66140cbi kodu bursada toptancısından getittirdim ampüller sıfır 600 tlye aldım ikisini ilk ampülleride oradan almıştım ve originalliği ile hiç bir problem olacağını düşünmüyorum ilk aracımdaki aynı ampül kodu felan herşeyi d1s herşeyiyle aynı ama bmw de ilk farı yaktığımda sizinde paylaştığınız gibi masmavi yanıyor ama bir kaç saniyede hemen rengi sarıya dönüyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...