Ayhan Tüfek 22 Haziran 2015 Paylaş 22 Haziran 2015 Arkadaşlar merhabaPassat b5 kasa aracım için deponun kısalar için mercekli uzunlar için aynalı farını getirttim, her ikisi de h7 tip ampul kullanıyor, lakin aydınlatmasından memnun kalmadığım için bu merceği d2s bixenon mercek ile değiştirdim.Yapmak istediğim ise şu gündüz (farlar kapalı iken) sellektör yaptığımda uzun hüzmeli farın sellektör yapması, gece farlar açık iken yani bixenon mercek kısaları çalışıyorken sellektör yaptığımda veya uzunları açtığımda selenoidin çalışarak bu işlemleri gerçekleştirmesi ve ayna içerisinde bulunan h7 ampulün devreden çıkmasıbunun nasıl bir röle şeması ile gerçekleştirebilirim.(araç orjinalde uzun ve sis için h4 kullanıyordu ama bu farda sis yok ve uzun ve kısa için ayrı ayrı h7 kullanıyor) Yorum bağlantısı
Mürsel Balci 22 Haziran 2015 Paylaş 22 Haziran 2015 Bir tane role koyacaksınız kısalar açıkken uzun farin + bağlantısını kesecek. Kısalar açık değilken uzunları yakınca sadece selenoidler hareket eder. Normal uzun farlarınız yanar. Yorum bağlantısı
Ayhan Tüfek 23 Haziran 2015 Paylaş 23 Haziran 2015 şematik olarak var mı bunu görebileceğim bir tablo? Yorum bağlantısı
Murat Kiris 5 Ağustos 2015 Paylaş 5 Ağustos 2015 Benim bir sorunum var. Röle bağlıycam aracımın uzun farlarindan gelen kablolari perdeye bağladım gündüzde selektörü perdeden yapmak istiyorum perde iniyo sorun yok ama ampul yanmıyo bunun için çift tetikli röle alsam birini kisaya birini uzuna bağlasam sorunum cözülürmü ve bu nasıl bir röledir teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mürsel Balci 6 Ağustos 2015 Paylaş 6 Ağustos 2015 uzundan kısaya doğru bir tane diyot koyarsanız olur sanırım. Yorum bağlantısı
Murat Kiris 6 Ağustos 2015 Paylaş 6 Ağustos 2015 İyi akşamlar bu forumda bana çok ayrdımcı olan abilerim oldu xenon montajında tek bir sorunum kaldı röle bağlantısı bugün ankara konya sokaktan bir röle aldım ama bağlantı konusunda endişelerim var bu endişelerin büyük kısmınıda Oktay Toker abi sayesinde aştım bana çok yardımcı oldu sıkılmadan dinledi ve çözüm üretti aldığım röle doğrumu vede numaraları eşleştiremedim yine Mehmet Özyürek abinin şemasındakiyle bendeki numaraların eşini anlayamadım yardımcı olcak forum üyelerine şimdiden teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Sinan Çatalkaya 30 Ekim 2015 Paylaş 30 Ekim 2015 (düzenlendi) abilerim sizden çok yararlı bilgiler aldım fakat kısaca soruma geçeyimbende şu anda 2014 corolla var ve kısalar yanarken selektor yapınca kısa+uzun yanıyor tamam burda sıkıntı yokfakat farlar kapalı iken selektör yapınca hem kısa yanıyor hem uzun.ben şimdi kısa farlara bi xenon bağlantısı yapacağım. uzun hüzmeyede yeni nesil led takacağım.sorum şu: farlar kapalı iken selektör yapınca kısa hüzmedeki mercekli farın yanmasını istemiyorum.. ama farlar açıkken yani kısa mercekler bixenon olduğu için selektör yapınca bixenondaki uzunlar yanacağı için diğer uzun hüzmedeki yansada olur yanmasada yani amacım farlar kapalı iken kısa farların yanmamasını sağlamak sadece uzunların yanmasını istiyorum 30 Ekim 2015 tarihinde Sinan Çatalkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Can Ayaslan 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Daha önceden diyot montajı yapıldı mı ? Avatarınızdaki araç size aitse far modifikasyonu var gibi duruyor. Diyot varsa onu sökerek kapalıyken sadece uzun hüzmenin yanmasını sağlayabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Sinan Çatalkaya 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Hayır daha once diyot bağlanmadı ilk defa düşünüyorum uzun kısa ayrımını yapmayi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Kasım 2015 Yazar Paylaş 6 Kasım 2015 abilerim sizden çok yararlı bilgiler aldım fakat kısaca soruma geçeyimbende şu anda 2014 corolla var ve kısalar yanarken selektor yapınca kısa+uzun yanıyor tamam burda sıkıntı yokfakat farlar kapalı iken selektör yapınca hem kısa yanıyor hem uzun.ben şimdi kısa farlara bi xenon bağlantısı yapacağım. uzun hüzmeyede yeni nesil led takacağım.sorum şu: farlar kapalı iken selektör yapınca kısa hüzmedeki mercekli farın yanmasını istemiyorum.. ama farlar açıkken yani kısa mercekler bixenon olduğu için selektör yapınca bixenondaki uzunlar yanacağı için diğer uzun hüzmedeki yansada olur yanmasada yani amacım farlar kapalı iken kısa farların yanmamasını sağlamak sadece uzunların yanmasını istiyorumNormalde farlar kapalı iken sellektör yapıldığında kısalar yanmaz. Hiç bir araçta görmedim.. İlk sahibimisiniz ? Yorum bağlantısı
Sinan Çatalkaya 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Evet hatta ikinci sıfır toyotam 2010 modeli de farlar tamamen kapalı iken selektor yapınca uzun kısa bir yanıyordu 2014 olanı da uzun kısa bir yanıyor maalesef Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Kasım 2015 Yazar Paylaş 7 Kasım 2015 Evet.. başka bir başlıkta da gördüm.. öyleymiş malesef.. ne yapılması gerektiğini diğer başlıkta yazdım Sinan Bey. 1 Yorum bağlantısı
Can Ayaslan 25 Aralık 2015 Paylaş 25 Aralık 2015 Merhaba, gündüz farı için aracın sis farlarının içine 8+8 powerled montajı yaptım. Sıfır olarak sis farı almıştım, sis farı tesisatının içinden relay 12v 40a röle olduğunu düşündüğüm bu parça da çıktı Röle konusunda pek bir bilgim yok. Biraz inceledim + - kısımlarını çözmeye çalıştım da bağlantısını nasıl yaparım ? Novelcar'dan aldığım gündüz farı sürücüm var. Aküden direkt bağlantı yapıp kontaktan röleyle tetikletmeyi düşünmüştüm. Bağlantı için yardımcı olur musunuz ? Bu röle işimi görür mü ? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 26 Aralık 2015 Paylaş 26 Aralık 2015 Led sis farı yada DRL için röleye ihtiyacın yok , röle fazla akım çeken halojen yada xenon uygulamaları için gerekli bir parça . Tetik vermek istediğiniz yerden + alın ve bağlantınızı yapın . Her ihtimale karşı uygulamaya sigorta koymayı unutmayın ... Yorum bağlantısı
Can Ayaslan 26 Aralık 2015 Paylaş 26 Aralık 2015 Bugün montajı röle ile yaptım, eğer gerek yok diyorsanız röleyi devreden çıkarabilirim. 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 27 Aralık 2015 Paylaş 27 Aralık 2015 Elinize sağlık iyi günler'de kullanın İhtiyacınız yoktu ama takmışsınız bence kalsın tekrar zahmete girmeyin ... 1 Yorum bağlantısı
Deniz Taran 28 Aralık 2015 Paylaş 28 Aralık 2015 On 22.08.2013 at 13:18, Muhammed Andı yazdı: Bu standart bağlantı şeması... H4 sokete bağlantı yapacağım fakat mantıksal olarak anlamadığım bir kısım var 85 çıkışına soketten gelen (-) ucu bağlıyoruz fakat neden 85 ve 86 arasına diyot bağlıyoruz ? Mercek motorundan gelen (+) ucu 86 ya bağlıyoruz ama neden diyot atıyoruz ? sonuçta 86 numaralı çıkıştan (+) yük geçecek ve mercek motoruna gidecek yükün bu yükün başka bir hatta gitme ihtimali yokki. Ayrıca 86 numaralı çıkışla diyot arasına Kısa hüzemeli far denilmiş. Kısa farlar 87 numara değil mi ? Ben mi anlayamadım bu devrede mi bir yanlışlık var çözemedim bir türlü. Yorum bağlantısı
Deniz Taran 28 Aralık 2015 Paylaş 28 Aralık 2015 Biraz mantık birazda araştırma sonucu şu şemayı çizdim. Doğru mu bilmem ama bu şemadada kafama takılan sorular var ; Bu yazacaklarım teoride henüz montajını yapmadım. 1- Farlar açık selektör yaptım 86 numaralı bacakta uzun kısa çakıştı. Diyotu taktık kısadan uzuna geçmesini engelledi ve sadece mercek motoru aktif hale geldi selektör işlemi gerçekleşti. 2- Farlar açık uzunları yaktım kısalar söndü farlarda söndü . 3- Farlar kapalı selektör yaptım sadece mercek motoru çalıştı. 2 ve 3. maddeleri için çözüm bekliyorum. Parklardan tetik alırsam tehlikeli park halinde yada dar sokakta karşıdan gelene yol vermek gerektiğinde ya farlar açık olacak ya da farlar sönük olacak. Yahut yol kenarında duraklama anında ya farlar açık kalacak yada sönük. Ayrıca TÜV muayeneside sorun olacaktır. Yorum bağlantısı
Deniz Taran 29 Aralık 2015 Paylaş 29 Aralık 2015 17 saat önce, Deniz Taran yazdı: Biraz mantık birazda araştırma sonucu şu şemayı çizdim. Doğru mu bilmem ama bu şemadada kafama takılan sorular var ; Bu yazacaklarım teoride henüz montajını yapmadım. 1- Farlar açık selektör yaptım 86 numaralı bacakta uzun kısa çakıştı. Diyotu taktık kısadan uzuna geçmesini engelledi ve sadece mercek motoru aktif hale geldi selektör işlemi gerçekleşti. 2- Farlar açık uzunları yaktım kısalar söndü farlarda söndü . 3- Farlar kapalı selektör yaptım sadece mercek motoru çalıştı. 2 ve 3. maddeleri için çözüm bekliyorum. Parklardan tetik alırsam tehlikeli park halinde yada dar sokakta karşıdan gelene yol vermek gerektiğinde ya farlar açık olacak ya da farlar sönük olacak. Yahut yol kenarında duraklama anında ya farlar açık kalacak yada sönük. Ayrıca TÜV muayeneside sorun olacaktır. 85 ve 86 arasına neden diyot bağlıyoruz halen anlamış değilim belkide sorularımın cevabı burada ama açıklaması yok. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Aralık 2015 Yazar Paylaş 30 Aralık 2015 On 29.12.2015 at 10:35, Deniz Taran yazdı: 85 ve 86 arasına neden diyot bağlıyoruz halen anlamış değilim belkide sorularımın cevabı burada ama açıklaması yok. O diyodun devre ile alakası yok... Röleyi korumak için koyuluyor galiba.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Aralık 2015 Yazar Paylaş 30 Aralık 2015 Uzunu neden girdiniz röleye... Uzun röleye girmeyecek, çıkmayacak... Amaç xenon ile sellektör yapmak ise, Kısalar röle ile düzgünce bağlandıktan sonra, Uzun far tetik ucundan kısa far röle tetiğine diyot ile bağlantı yapılacak... Aynı zamanda mercek perdesine bağlanacak.. 2 Yorum bağlantısı
Deniz Taran 30 Aralık 2015 Paylaş 30 Aralık 2015 7 dakika önce, Mehmet Özyürek yazdı: Uzunu neden girdiniz röleye... Uzun röleye girmeyecek, çıkmayacak... Amaç xenon ile sellektör yapmak ise, Kısalar röle ile düzgünce bağlandıktan sonra, Uzun far tetik ucundan kısa far röle tetiğine diyot ile bağlantı yapılacak... Aynı zamanda mercek perdesine bağlanacak.. Kısalar roleye bağlı Uzun farlar ise h4 soketten diyot ile kısa far role tetik ucuna bağlı şemada aynı zamanda mercek perdesine bağlı. Fakat bu bağlantıda teorik olarak şu sorun(lar) oluşakcaktırdiye düşünüyorum. Kısa hüzmeli far açıkken selektör yaptığımda uzun hüzmeli fardan gelen akım kısa hüzmeli fardan gelen akım ile çakışacaktır diyotun yönü uzundan kısaya bağlı çünkü. Bu bağlantı şekli tesisatta sorun yaratır mı ?, Kısa hüzmeli far açıkken uzunları yaktığımızda kısa fardan gelen akım kesileceği için anlık bir kesinti yaşanacaktır diye düşünüyorum Bunun için kondansatör bağlanması gerekli olduğu yazılı forumda. Bu kondansatörün bilgisini 25v olarak yazılmış kaç uF 'ye tekabul eder bilemedim. Yada elektronik malzemeleri satan herhangi bir dükkandan 25v kondansatör alıcam desem anlayacaklar mı ? Muhtemelen uF soracaklardır diye düşünüyorum. Ayrıca kondansatör ile birlikte direnç bağlanması gerektiği konusunda bir yazı okudum bununla ilgili bilginiz var mı ? Yorum bağlantısı
Misafir 30 Aralık 2015 Paylaş 30 Aralık 2015 H4 far için böyle yapılması gerekiyor, uzuna geçişte ateşleyici voltajı gitmemeli Yorum bağlantısı
Deniz Taran 30 Aralık 2015 Paylaş 30 Aralık 2015 13 dakika önce, Misafir yazdı: H4 far için böyle yapılması gerekiyor, uzuna geçişte ateşleyici voltajı gitmemeli Cevabınız için teşekkür ederim fakat biraz daha açıklar mısınız nedemek istediğinizi ? Sorularıma tam yanıt alamadım henüz . Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Misafir 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 Deniz, https://www.google.com.tr/search?q=h4+far+xenon+ba%C4%9Flant%C4%B1+%C5%9Femas%C4%B1&tbm=isch&imgil=IUoaHPeAYYysWM%253A%253B4tN5AQUGfLbjYM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.geceucusu.com%25252Ftopic%25252F496-xenon-i%25252525C3%25252525A7in-r%25252525C3%25252525B6le-ve-direk-ak%25252525C3%25252525BC-ba%25252525C4%252525259Flant%25252525C4%25252525B1s%25252525C4%25252525B1%25252F%25253Fpage%2525253D9&source=iu&pf=m&fir=IUoaHPeAYYysWM%253A%252C4tN5AQUGfLbjYM%252C_&biw=1600&bih=740&usg=__yldVbpviTeG09oCjzGmOfCw8_IY%3D#imgrc=IUoaHPeAYYysWM%3A&usg=__yldVbpviTeG09oCjzGmOfCw8_IY%3D Yorum bağlantısı
Recommended Posts