İçeriğe Yönlendir

Honda Legend (KB1) Osram Light@DAY Gündüz Farı Montajı


Fatih Sıcakyüz

Recommended Posts

Fatih Sıcakyüz
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar,

2008 model Honda Legend sahibiyim ve aracımı aldıktan kısa bir süre sonra gündüz farı arayışına girdim.

Öncelikle uzunlara montaj yapacaktım ama Cem Arı arkadaşım bana "O BENİM GÖZÜMÜ ALIIIIR :shout:" deyince projeyi iptal ettik.

:)

Bunun üzerine paraları bayılarak Osram LIGHT@DAY projesine geçtik.

Osram'ı almadan önce gerek GooglePlay'dan gerekse Apple Store'dan ücretsiz olarak indirilebilen OSRAM LED DRL LIGHT@DAY® uygulamasında sanal olarak aracımdaki görünüşü denedim.

Sis farlarımın altında kalan kısım gayet uygundu ve Nolvelcar sitesinden satın aldım.

Gündüz farlarının kontrol ünitesi direkt olarak aküye bağlanıyor ve alternatörün şarj etmeye başladığını hissedince devreye giriyor.

Yani kablolama işi çok çok az. Sadece parklardan bir ARTI uç alıyorsunuz ve parklar yandığında Osram'lar sönüyor.

Ayrıca parklara enerji gittiğinde %50 parlaklıkta yanma fonksiyonu var ama ben onu devreye almadım.

Tamponumun sökülmüş hali:

utwvflE.jpg

Montajımın tamamlanmış hali:

JjA6SLY.jpg

Bu da gündüz farları yanarken:

vSplaul.jpg

Aydınlık ve keyifli sürüşler dilerim.

Selamlar...

tarihinde Fatih Sıcakyüz tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cem Arı

Çok şık olmuş. Arabanın orjinal DRLsi gibi görünüyor. Güle güle kullan hocam.

Uzunlar göz alırdı gerçekten. Bu daha güzel ;)

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

hayırlı olsun. sizin mercekler orjinalinde D1S mi D2S mi? dün bi tane çift reflektörlü honda CRVde denedim hem halojen H7 uzunlar fardı hem de D1S gen5 vardı şaşırdım... normalde D2S koyarlardı Almanlar olsaydı :)

Yorum bağlantısı

Araba yakışıklı azizim. Ne koysan yakışır ama bunlar bir başka güzellik katmış. İyi günlerde kullanasın Fatih :good1:

Yorum bağlantısı
Fatih Sıcakyüz
(düzenlendi)

hayırlı olsun. sizin mercekler orjinalinde D1S mi D2S mi? dün bi tane çift reflektörlü honda CRVde denedim hem halojen H7 uzunlar fardı hem de D1S gen5 vardı şaşırdım... normalde D2S koyarlardı Almanlar olsaydı :)

Sevgili adaşım.

Aracımda D2S mevcut. Bundan önce Accord (CL) vardı bende, onda da D2S vardı.

Boşverin siz Almanları, tırttt.

:D

Selamlar

tarihinde Fatih Sıcakyüz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sıcakyüz

Araba yakışıklı azizim. Ne koysan yakışır ama bunlar bir başka güzellik katmış. İyi günlerde kullanasın Fatih :good1:

Eyvallah Servet Hocam,

Osram'ın bu modeli gerçekten fiziksel yapı olarak çok hoş. Şu alt kavisli bölümü güzel tasarlamışlar.

Fakat Osram beni üzdü biraz. Geçenlerde tesadüfen söndüklerini gördüm.

Dün de konvoy halinde gezideydik, arkadaşlardan sönmesi durumunda beni aramalarını rica ettim; telefonum susmadı.

Yıhyıh :)

Şimdi üstün Alman mühendisi (!) bunu direkt olarak aküye bağlanacak şekilde tasarlamış. Alternatörün dalgalı akımını (ripple current) algılayıp sistemi devreye alıyor, kontağı kapatınca da sönüyor. Yani böyle olması gerekiyor.

Ama sanırım benim araçta sitesinde de yazan AKILLI ALTERNATÖR SİSTEMİ var ki kafasına göre sönüp yanıyor salatalık turşusu.

:D

Bakalım, ne yapacağız...

Selamlar

Yorum bağlantısı

Ben olsam, bataryadan gelen ana hat arasına uygun amperde seri diod bağlar, diod çıkışına yüksek faratlı kondansatör bağlarım. Sonrasında alternatör ne halt ederse etsin DRL fark edemez ;)

Yorum bağlantısı
Fatih Sıcakyüz

Ben olsam, bataryadan gelen ana hat arasına uygun amperde seri diod bağlar, diod çıkışına yüksek faratlı kondansatör bağlarım. Sonrasında alternatör ne halt ederse etsin DRL fark edemez ;)

Peki o zaman motoru stop ettiğimizde nasıl davranacak üstadım? Bu sefer de motoru stop ettikten sonra yanmaya devam etmesin?

Diğer tereddütüm, PIRPIRLI CEREYAN'ı nasıl hissedecek o zaman bu geri zekalı kontrol kutusu?

Sözlerimi bir Japon atasözüyle sonlandırmak isterim:

Alman malı, züttürüklük malı; kesinlikle kullanmamalı...

:yes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Yanmaya devam etmez. En fazla 2-3 sn yanar sonrasında kapasitör boşalır. Pıpırlıdan kasıt, alternatör gerilimi takip edip start ise zaten onu görür

Yorum bağlantısı
Fatih Sıcakyüz

Yanmaya devam etmez. En fazla 2-3 sn yanar sonrasında kapasitör boşalır. Pıpırlıdan kasıt, alternatör gerilimi takip edip start ise zaten onu görür

Hocam bu alternatörü ilk devreye girişte (initial start) takip etmiyor, daimi olarak takip ediyor anladığım kadarıyla. Çünkü marşa basınca yanıyor, ama bir süre sonra sönüyor. Sellektör falan yapıyorum, bir yük bindiriyorum; düzeliyor. Sonra yine sönüyor.

:exc1:

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güzel durmuş güle güle kullan. Galiba röleli bir bağlantı yapman gerekecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

OsramIn kabahati yok ki.Araban fazla naz yapıyor. :biggrin: Çak bir role sistem ustam anlatmış zaten işlem tamamdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sıcakyüz

Herkese cevapları ve fikirleri için teşekkür ederim.

İlla ki bir çözüm bulunur da, beni "ayar" eden şey adamların ürünü bu şekilde yapmaları.

E elektrik-elektronik bilgisi olmak zorunda mı herkesin?

:)

Yazdım merkeze, cevap gelirse iletirim herkese...

Yıhyıh :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Sıcakyüz

Herkese selam arkadaşlar.

Sıkıntımla ilgili önce Osram Türkiye'den bir muhatap aradım; fıssss. Bulamadım.

Otomotiv departmanı yetkilisinin dahili numarasına ulaştım ama onlarca kez (abartmıyorum) denememe rağmen telefona cevap veren olmadı.

Bunun üzerine Almanya teknik bölüme bir e-posta gönderdim ve ardından aradım. Aracımdaki tip alternatör için yeni bir kontrol kutusu geliştirmişler; onu verdiler kargoya çarşamba günü.

O da bugün ulaştı.

Yeni kutu fiziksel olarak aynı fakat bu kez direkt aküye bağladığım kabloyu bu kez kontak ucuna bağlayacağım.

Osram'ı tebrik ediyorum. Ne fatura, ne fotoğraf vs hiçbir şey istemediler ve direkt olarak yolladılar.

Şimdilik kötü intiba düzeldi, bakalım montajdan sonra ne olacak.

Selamlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...