Çağrı Göksoy 1 Ekim 2014 Paylaş 1 Ekim 2014 Merhabalar değerli forum sakinleri 2004 model vw polo yuvarlak far aracıma bi-xenon mercek uygulaması yapacağım fakat aklımı kurcalayan birçok soru var ve sizlerden yardımınızı bekliyorum, ilgilenirseniz çok sevinirim. Kullanacağım mercekler morimoto marka h1 bi-xenon mercekler. Mercek tasına direk kesme biçme yapmadan uygulanıyor ve araştırdığım kadarı ile bir hella veya valeo kadar olmasada oldukca kaliteli, sorunsuz mercekler. Fikriniz olması açısından far çizgisi için yabancı bir forum sitesinden almış olduğum fotoğrafı ekleyeceğim. sorularıma gelicek olursak; 1) orjinal farlar yerine yan sanayi farlara işlem yapacağım (depo) bu farlarda bildiğim kadarı ile manuel far yükseklik ayarı yok ve bi xenon uygulamasından sonra araç muayneden geçmeyecek. mercek içine h1 halojen ampul takarak muayneye gitsem mercekten ve far yükseklik ayarı olmamasından dolayı yine sorun yaşarmıyım? Orjinal farlarımı takmak zorunda kalırmıyım? 2) Farlarım kısalar h7 uzunlar h1 olarak yan yana iki taneler. Ben gündüzleri normal aracın uzun halojen ampullerinden uzun yakıp, gece kısalar yanıkken ise bi-xenon u kullanarak projektörden selektör atmak istiyorum. Bu şekilde bir uygulama için ne tür ne cins bir röle kullanmalıyım? Röleyi orjinal bir görüntü için nereye monte etmeliyim? Bu uygulamayı şekildeki gibi mi uygulayacağım? Anlayışınız için teşekkür ediyorum yardımınızı bekliyorum. İyi günler. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 1 Ekim 2014 Paylaş 1 Ekim 2014 2 tane yedek far alacaksın gideceksin muayeneye ve seni merceklerinden dolayı bırakacaklar ya da geçirecekler o zaman niye yedek far alıyorsun ? Biz burda yedek farı önerirken böyle sorun yaşanmasın sonuçta karşıdaki insana kalıyor çoğu zaman yedek far alıp yapacaksan orjinal farlları takıp gitmen daha sağlıklı geçen var kalan var.Devre için bir bilgim yok birazdan bilgisi olanlar yazarlar.Mini yi kaç paradan alıyorsun ? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 2 Ekim 2014 Paylaş 2 Ekim 2014 Merhabalar değerli forum sakinleri2004 model vw polo yuvarlak far aracıma bi-xenon mercek uygulaması yapacağım fakat aklımı kurcalayan birçok soru var ve sizlerden yardımınızı bekliyorum, ilgilenirseniz çok sevinirim.Kullanacağım mercekler morimoto marka h1 bi-xenon mercekler. Mercek tasına direk kesme biçme yapmadan uygulanıyor ve araştırdığım kadarı ile bir hella veya valeo kadar olmasada oldukca kaliteli, sorunsuz mercekler. Fikriniz olması açısından far çizgisi için yabancı bir forum sitesinden almış olduğum fotoğrafı ekleyeceğim.sorularıma gelicek olursak;1) orjinal farlar yerine yan sanayi farlara işlem yapacağım (depo) bu farlarda bildiğim kadarı ile manuel far yükseklik ayarı yok ve bi xenon uygulamasından sonra araç muayneden geçmeyecek. mercek içine h1 halojen ampul takarak muayneye gitsem mercekten ve far yükseklik ayarı olmamasından dolayı yine sorun yaşarmıyım? Orjinal farlarımı takmak zorunda kalırmıyım?2) Farlarım kısalar h7 uzunlar h1 olarak yan yana iki taneler. Ben gündüzleri normal aracın uzun halojen ampullerinden uzun yakıp, gece kısalar yanıkken ise bi-xenon u kullanarak projektörden selektör atmak istiyorum. Bu şekilde bir uygulama için ne tür ne cins bir röle kullanmalıyım? Röleyi orjinal bir görüntü için nereye monte etmeliyim? Bu uygulamayı şekildeki gibi mi uygulayacağım?Anlayışınız için teşekkür ediyorum yardımınızı bekliyorum. İyi günler. 1- Sorun yaşamazsın. 2- http://www.geceucusu.com/topic/5850-role-nedir-nasil-baglanir-roleyle-neler-yapilir/ de bişeyler olması lazımdı, orayı inceledin mi ? Biraz karmaşık geldi bana yapmak istediğin şey, bi-xenon perdesinin tetiğini uzun far kablosundan alıcaksın ama kısa far yanarken uzun yanmasın istiyorsun.H1 mercek ise hiç iyi bir seçim değil bence. Uğraştığına değmeyecek. 2 Yorum bağlantısı
Çağrı Göksoy 2 Ekim 2014 Yazar Paylaş 2 Ekim 2014 (düzenlendi) 1- Sorun yaşamazsın.2- http://www.geceucusu...-neler-yapilir/ de bişeyler olması lazımdı, orayı inceledin mi ? Biraz karmaşık geldi bana yapmak istediğin şey, bi-xenon perdesinin tetiğini uzun far kablosundan alıcaksın ama kısa far yanarken uzun yanmasın istiyorsun.H1 mercek ise hiç iyi bir seçim değil bence. Uğraştığına değmeyecek.Verdiğiniz konuyu daha önce gözden geçirmiştim (sanırım gözümden kaçmış şimdi tekrar okudum)benim aracımda farlar bağımsız olduğu için herhangi bir selektörde uzun yakma esnasında farlardan birini devre dışı bırakma durumu olmuyor. Bu durumda şekildeki devreden çıkarmam gereken eleman var mı ? Yada h7 sisteme göre eklemem gereken birşey? En alt kısımda rölenin 86numaralı girişi yerine kısa far kablosunu bağlamam gerekiyor sanırım. Videodaki işlem için en alt kısımdaki röle bağlantısını uygulamam gerekiyor doğru mudur? H1 merceğin neden hiç iyi bir seçim olmadığını merak ettim. Çünkü bahsettiğim morimoto 2.5'' lik h1 mercekler, ülkemizde pek az sayıda kullanıcıda mevcut ama yurt dışında oldukca memnun kalınan bolca kullanılan bir mercek. Gerek kit olarak satılması gerek rahat montajı da ayrıca cezbedici. Piyasadaki diğer dandik önünü göstermeyen h1 mercekler ile uzaktan yakından alakası olmadığını gördüm video ve fotoğraflarda bu yüzden tercih sebebim oldu. Şu durumda bahsini ettiğim morimoto h1 mercek ile diğer sizin önereceğiniz mercekler arasındaki farkı açıklayıp beni aydınlatırsanız çok sevinirim. 2 Ekim 2014 tarihinde Çağrı Göksoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Volkan Durmuş 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Morimoto mini H1 eğer orjinalse iydiir fakat yanal aydınlatma açısından biraz gariban, birde merceğin ilk versiyonları orjinal bile olsa çabuk kararıyor, son sürümlerde durum ne bilmiyorum. Halojen ampülle verimi çok daha az mutlak KALİTELİ bir xenon ampül ile kullanın. Morimoto h1 ampül kalite çin yapımları arasında en iyi kaliteye sahiplerden biridir.Röleyi far içine alabilirsiniz. Böylelikle görülmez, sizin araçda ampül arıza uyarı sistemi yok sanırım o yüzen sorun olmaz, mercekleri aldınız mı? Hangi aşamadasınız? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Morimoto mini H1 eğer orjinalse iydiir ...1- Buradaki yanlış anlatımları düzeltmemiz lazım morimoto OEM bir ürün değildir , dolayısıyla orjinal tabiri yanlış olur. Ürün ECE ve DOT normlarına uymayan bir aksesuar parçasıdır . Tıpkı H serisi xenon setler gibi...2- Röle bozulması muhtemel bir elektronik parça , far içine konumlandırmak çok riskli . Balast röle elekt.devre gibi parçaların kolay ulaşılır bir yerde olması çıkabilecek her türlü problemin kısa sürede çözülmesini sağlayacaktır... 1 Yorum bağlantısı
Volkan Durmuş 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 (düzenlendi) Yanlış olan nedir Mahmut bey? Morimoto bir marka , isim hakkı tescilli bir marka , orjinal demek oem demek değildir, oem in açılımı biraz daha farklı , sanırım karıştırdınız..1-Morimoto merceklerin tonla sahtesi var , o yüzden orjinal morimoto dogru bir tabir ,orjinalleri artık logolu zaten , mini H1 modeli suan sanırım 6. versiyonda sürekli şikayetler üzerine düzeltmeler yapılıyor , ilk versiyonlar 20-25 dolarlık taklitlerle neredeyse aynı kalitede iken şuan kaplama kalitesi ve perde kalitesinin cok daha yukarlara çekildiği söyleniyor.2-Kaliteli bir röle binlerce kez açılıp kapanabilir, üstelik burdaki röle elektronikden ziyade mekanik bir parça tıpkı bi-xenon selonoidi gibi, o nasıl içerde yıllarca sorunsuz çalışıyorsa rölede çalışacakdır.3-Bütün elektronik parçaların bozulma riski var, ama üreticiler artık far motorlarını farın içine entegre yapıyorlar, balastlar kasalara vidalı , birçok led sürücüsü far/stop lambasının içinde, yani bahsetdiğiniz gibi çok riskli değil aksine araç ömrü ile eşdeger ömrü olduğu düşünülen parçalar bunlar, röle bozulsa bile ampül değiştirmekden daha zor değil değiştirmek 12 Kasım 2014 tarihinde Volkan Durmuş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Yanlış anlamadım Volkan bey bizler burada doğru bilgileri paylaşmak forumdan faydalanan kişilerin en doğru uygulamayı yapmasına yardımcı olmak için bilgilerimizi paylaşıyoruz , bu düzeltme ve açıklamalar sizi rahatsız etmesin bunda yanlış bir şey yok , maksadım sizi tenkit etmek değil...Bir parçanın orjinal olması için kalite ve güvenlik testlerinden geçmesi ECE ve DOT gibi yüksek mühendislik testlerinden geçerek belge alma şartı vardır.Hella Bosch Valeo Koito İcikoh Zkw Visteon bu belgelerin hepsine sahip oem orjinal ekipmanlardır.Röle için söylediklerim yine yukarıda yazdığım gibi oluşabilecek her türlü aksaklığı bertaraf etmek için , bizler modifiye yapıyoruz sorun olmama ihtimali çok düşük , kullanılan röle nin meme yapmama ihtimali ne kadar düşüktür ki biraz nem alması yeterli platinler için .Sürekli sıcak ve soğuk farkı yaşayan far içi gibi bir yerde röle risk altındadır . Bu belki düşük bir ihtimal ama farın tekrar açılması tampon indirmek bunları düşününce farın dışında olması en uygun olanı değil mi sizce de ... 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Morimoto kullandınız mı?Kesilme çizgisi hariç " onu ben de çok seviyorum" aydınlatması vasat bir mercektir , 50 mt ye kadar sıkıntı yoktur ama hem uzak mesafe hem de selektörü kötüdür nedeni kullanılan lensin ışığın büyük bölümünü hemen yakın mesafeye ve yanlara dağıtmasıdır. Hal böyle olunca da uzak mesafe selektör etkisiz ve uzun performansı düşüktür... 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Sinyallere led yapınca ampul yerine monte ettiğim dirençler haricinde far içine başka parça bırakmıyorum.Tavsiyede etmem.Yapılan işlemler elle yapılıyor ve lehimleniyor her şekilde hatalara risk oluşturuyor.Bu nedenle far dışında olmasını tavsiye ederim.Far tası zaten far içinde yer bırakmıyor.Haricen parçalar için yer yok ve konulan her parça egerki ve bence net far kasası ile tas arasına sıkışırsa kesinlikle far ışığında titreme sebebi oluşturuyor.Elektronik parça bozulmaz diye bir şey söz konusu bile değil.Elektronik teknisyeni olarak buna heleki tamamen alınıp kullanılan bu parçalar çin üretimi olduktan sonra asla katılmıyorum.H1 mercek Oem de istediği kadar çizgisi iyi olsun ışık versin sonuçta takılan ampulü belli ,xenon takılıncada durumu iyide olsa olsa benim görüşüm hiç bir şekilde zaman ayırıp mebla yatırıp kullanılacak bir aydınlatma parçası değil ve değmez.Kullanmadım görmedim.Zaman ve mebla işin özü olunca ve istenende kalite ise Oem gruptaki bi-xenon mercekler dışında aydınlatma parçası kullanılmamalıdır.Son C4 farında sinyal yanınca gündüz farı sönsün diye roleyi tutması için yeni aldığım kondansatörler kaçırınca işini yapmadı.O kadar izole ettiğim devreyi açıkta bıraktığım için yani far içine koymadığım için ve ampul değişim yerinede zaten sıgacak bir şey değil mecburen bütün izoleyi ayırıp kondansatörü değiştim.Kondansatörü aldığı firmayada aynen ilettim.Bunlara dikkat edin sızdırıyor dedim.Abi uyducular genelde regulatör tamiri için agırlıklı alınıp kullanılıyor daha şikayet gelmedi dedi.Gelmez tabi dedim oradaki görevi başka. 2 Yorum bağlantısı
Erkan Kahya 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Farın içine röle koydum ama hemen kapağın altındaki bölüme ve çift taraflı bant ile iyice sabitledim. Kablosunuda uzun bıraktım bozulabileceğini bildiğim için. Ama bozulunca yine dert farı sökmem dolayısıyla tamponu sökmem gerekecek. Farın içinde olmasa böyle bir sorun olmayacaktı. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 (düzenlendi) Verdiğiniz konuyu daha önce gözden geçirmiştim (sanırım gözümden kaçmış şimdi tekrar okudum)benim aracımda farlar bağımsız olduğu için herhangi bir selektörde uzun yakma esnasında farlardan birini devre dışı bırakma durumu olmuyor. Bu durumda şekildeki devreden çıkarmam gereken eleman var mı ? Yada h7 sisteme göre eklemem gereken birşey? En alt kısımda rölenin 86numaralı girişi yerine kısa far kablosunu bağlamam gerekiyor sanırım.Videodaki işlem için en alt kısımdaki röle bağlantısını uygulamam gerekiyor doğru mudur?H1 merceğin neden hiç iyi bir seçim olmadığını merak ettim. Çünkü bahsettiğim morimoto 2.5'' lik h1 mercekler, ülkemizde pek az sayıda kullanıcıda mevcut ama yurt dışında oldukca memnun kalınan bolca kullanılan bir mercek. Gerek kit olarak satılması gerek rahat montajı da ayrıca cezbedici. Piyasadaki diğer dandik önünü göstermeyen h1 mercekler ile uzaktan yakından alakası olmadığını gördüm video ve fotoğraflarda bu yüzden tercih sebebim oldu. Şu durumda bahsini ettiğim morimoto h1 mercek ile diğer sizin önereceğiniz mercekler arasındaki farkı açıklayıp beni aydınlatırsanız çok sevinirim.Kısa far yanınca uzun halojen yanmasın istiyorsan ve uzun ampulü sökünce araçta arıza ışığı yakmıyorsa linkteki konu yardımcı olacaktır.http://www.geceucusu...n-uzunu-ayirma/Arıza ışığı yanıyorsa maalesef çözümü için bir şema şu an için yapılamadı diye biliyorum.Depo farlarda motor olmuyor fakat bu araç modeline görede dğişiklik yada alınan yere görede değişebiliyor.Yok ise çıkan fardaki motoru söküp takabilirsiniz.Sadece motorun açıktan takılması gerekir o kadar yani farın iç kısmında zor yerde değilse.Mercek olarak duvar karşısına geçip far çizgisi izleme zevkiniz yok ise ve far içi küçük ise yeni Hella bi-xenon mercek dışında halojen merceği falan kullanmamanızı öneririm.Far içi yeterli ise Hella intemo diye yazdığımız merceği yada Valeo bi-xenon kullanın muayene zamanı halojen ampulü rahatlıkla takarak işinizi halledersiniz.Çizgi sevdanız var ise Morimoto belirtilen kusurlarınıda olsun diyorsanız rahat şekilde ve oem bulursan kullanabilirsin.Mercekler için bu konu size fikirler sunacaktır.http://www.geceucusu...5051#entry65051 12 Kasım 2014 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 13 Kasım 2014 Paylaş 13 Kasım 2014 Röle kullanan bizler, kaçımız platin emk'sını sönümlemek için hesabını yapıp R/C ünitesi bağlıyoruz, veya skotty diod bağlıyoruz? hiçbirimiz Bunları yapınca rölenin müsade edilen kontak çalışma sayısını yakalarız Yorum bağlantısı
Oktay Toker 13 Kasım 2014 Paylaş 13 Kasım 2014 Gündüz farı sinyal için kullandıklarımı diodsuz bağlamam ama 40 amperliklerde genelde es geçiyorumKullandığım rolenin içinde led olduğu için gerek görmüyorum ama diod olursa hali ile daha iyi olur.Yanlız skotyy diod hiç kullanmadım. Yorum bağlantısı
Yunus Ekim 5 Şubat 2019 Paylaş 5 Şubat 2019 (düzenlendi) Merhabalar, Hella marka d2S xenon farlarımdan birisinde bağlantı aparatı mevcut değil internette aramama rağmen bu aparatı bulamadim yardimci olabilecek var mı? Asagida elimdeki xenon ve olmasi gereken aparati da paylasiyorum. Farin distan goruntusu 5 Şubat 2019 tarihinde Yunus Ekim tarafından düzenlendi ekleme Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 5 Şubat 2019 Paylaş 5 Şubat 2019 https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjCjLDbxqXgAhXFjCwKHY6LA8MQMwhFKAYwBg&url=https%3A%2F%2Fwww.amazon.com%2FMorimoto-Bulb-Retainer-Rings-Projectors%2Fdp%2FB07G3HWZBW&psig=AOvVaw0bUCbeuzdk418EIVCpi_Sr&ust=1549489064906677&ictx=3&uact=3 Yorum bağlantısı
Yunus Ekim 5 Şubat 2019 Paylaş 5 Şubat 2019 @Mahmut Akbulut Tesekkurler, Türkiye icinde bulmaya calisiyorum, ayrica bu d2s xenon yerine led taksam uyum saglar mi sizce? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 5 Şubat 2019 Paylaş 5 Şubat 2019 Sanayilerdeki çıkma far satıcılarına bakmakta fayda var , Led ampul takmayın odak sorunu yaşarsınız buda aydınlatmayı etkiler ... Yorum bağlantısı
Yunus Ekim 5 Şubat 2019 Paylaş 5 Şubat 2019 (düzenlendi) @Mahmut Akbulut Evet onlarda olabilir, xenon kit olarak d2s icin onerebileceginiz bi urun var mi veya balast 5 Şubat 2019 tarihinde Yunus Ekim tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 5 Mart 2019 Paylaş 5 Mart 2019 Orijinal D2s set kullanmanız tavsiye olunur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts