Ahmet Köseoğlu 22 Haziran 2012 Paylaş 22 Haziran 2012 Merhabalar konuları okudukça gaza geliyoruz Aracım Seat toledoCamlarım anahtarı kapıya takıp sağa doğru çevirip o şekilde durursam camlarım kapanıyor fakat normal olarak düğmeden bastığımda kapanmıyorlar.ebay'da kodlamadan yapıldığını anladığım bi parça satılıyor. http://www.ebay.com/itm/KVW100-Car-Auto-Windows-Closer-For-VW-Volkswagen-Skoda-Effect-Seat-Golf-Passat-/270997235787?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f18b1a84bfiyat çok pahalı geldi bana. Vag-com kablom var acaba bunun üzerindenmi uğraşmalıyım yoksa elektronik olarakmı uğraşmalıyım ? neler yapılabilir yardımlarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Haziran 2012 Paylaş 22 Haziran 2012 Düğmeden kastınız, cam kaldırma düğmeleri mi.. Yoksa uzaktan kumanda düğmesi mi. ? Yorum bağlantısı
Misafir 22 Haziran 2012 Paylaş 22 Haziran 2012 Kontak anahtarı kapı kilitine takılıp çevrili tutulunca çalışan tip abi. Yorum bağlantısı
Adil Can Akcan 22 Haziran 2012 Paylaş 22 Haziran 2012 Benim araçta da aynı problem var. Anahtarı kapalı konumda tutup bekleyince iki camı da kapatıyor. Açık tutunca da açıyor. Ancak kumanda da basılı tutunca bunlar olmuyor. Tabi kumanda yetkili serviste takılmış ancak araç beyni tanımadığı için sadece kapı açıp kapanıyor. Bir çözüm bulunursa bende uygulamak isterim.. Yorum bağlantısı
Ahmet Köseoğlu 22 Haziran 2012 Yazar Paylaş 22 Haziran 2012 cam kaldırma düğmelerinde bi süre basılı tutunca tamamen kaldırma özelliği mevcut( önler için kesinde arkaları bilmiyorum)Servet aydın abinin dediği gibi kontak anahtarını kapı kilidine takıp çevrili tutunca 4 camı birden kaldırıyor. Aracın herşeyi orjinal sonradan takılma bi alrm ve kilit sistemi değil. ama dediğim gibi kumandaya basılı tutunca kaldırmıyor camlarımı. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Haziran 2012 Paylaş 22 Haziran 2012 cam kaldırma düğmelerinde bi süre basılı tutunca tamamen kaldırma özelliği mevcut( önler için kesinde arkaları bilmiyorum)Servet aydın abinin dediği gibi kontak anahtarını kapı kilidine takıp çevrili tutunca 4 camı birden kaldırıyor. Aracın herşeyi orjinal sonradan takılma bi alrm ve kilit sistemi değil. ama dediğim gibi kumandaya basılı tutunca kaldırmıyor camlarımı.Bu özellik, aracın yanında ancak hemen binmeyip kalıpar kilitli, camlar açık kalma modu. Kumanda ile konumlandırmak mümkün olurmu, zannetmem. Güvenlik olarak sakıncalı. Yorum bağlantısı
Ahmet Köseoğlu 23 Haziran 2012 Yazar Paylaş 23 Haziran 2012 Bu özellik, aracın yanında ancak hemen binmeyip kalıpar kilitli, camlar açık kalma modu. Kumanda ile konumlandırmak mümkün olurmu, zannetmem. Güvenlik olarak sakıncalı.Güvenlik olarak ne gibi bir sakıncası mevcut acaba ? Şuan son model araçlarda mecvut geliyor kapılar kilitlenince 4 cam birden kalkıyor. Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583 23 Haziran 2012 Paylaş 23 Haziran 2012 kumanda ile cam kaldırma VAG COM ile sadece 2009ve sonrası araçlarda kodlanabiliyor. önceki araçlar için mümkün değil.önceki araçlar için önerim: piyasada satılan 20 - 30TL lik modüller var. ön kapı içine monte ediliyor ve aracın kapıları kilitlendiği anda 4 camı da kaldırıyor. onlardan tavsiye ederim. orjinalini kodlasanız dahi kumandadan 4 saniye basılı tutmak gerekiyor tüm camları kapatmak için. iyi günler. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Haziran 2012 Paylaş 23 Haziran 2012 Güvenlik olarak ne gibi bir sakıncası mevcut acaba ? Şuan son model araçlarda mecvut geliyor kapılar kilitlenince 4 cam birden kalkıyor.Araç içinde canlı bırakıp kapıları kilitli, camları aralık bırakmak istesek ne yapacağız ? Kumanda ile kapı açmak araç üzerinde ışıklı-sesli uyarı ile olur, velet kumandayı kurcaladı diyelim, camı kumandadan açınca herhangi görsel, işitsel ikaz yok. Açık kalacak anlayamayacağız. Yorum bağlantısı
Ahmet Köseoğlu 23 Haziran 2012 Yazar Paylaş 23 Haziran 2012 zaten kontağı çevrili tutup bıraktığın zaman istediğin yerde bırakabiliyorsun camı. ben düğmeye bastığım sürece kapatsın zamı bu daha iyi olur benim için açmasına gerek yok. sadece kapatsın.yada ikinci kez basınca durdursun camın kapanmasını. Yorum bağlantısı
Ahmet Köseoğlu 23 Haziran 2012 Yazar Paylaş 23 Haziran 2012 2003 model araba 2002 çıkışlı olması gerekli ustam. yeni nesil motora sahip ama kodlamayı bilmiyorum. misal şu tarz özellikleri açık. kapı kilitlenince sesle uyarı açınca sesle uyarı, sürüş tarzına ve hızına göre otomatik yükselen ses sistemi. tek basma ile sürücü kapısı 2 basma ile tüm kapılar açılabiliyor. peki ustam http://www.ebay.com/itm/KVW100-Car-Auto-Windows-Closer-For-VW-Volkswagen-Skoda-Effect-Seat-Golf-Passat-/270997235787?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f18b1a84b bu alet kodlama yapmıyormu? bu nasıl çözmüş olayı acaba? Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 bu alet aracın OBD II soketine takılıyor ve 2-3 dakika içinde ECUdaki ufak bir veriyi değiştirip yeni araçlardaki gibi kodlama yapıyor. tek seferlik takılıyor bu alet. senin araca VAG COM ile dediğin kodlama yapılmazken bu alet ile yapılabilir. Yorum bağlantısı
Ahmet Köseoğlu 25 Haziran 2012 Yazar Paylaş 25 Haziran 2012 bu alet aracın OBD II soketine takılıyor ve 2-3 dakika içinde ECUdaki ufak bir veriyi değiştirip yeni araçlardaki gibi kodlama yapıyor. tek seferlik takılıyor bu alet. senin araca VAG COM ile dediğin kodlama yapılmazken bu alet ile yapılabilir.üstadım biraz daha detay alabilirmiyim şimdi mantığıma yatıramadım dediğini ben bilgisayardan kodlama yapamıyacağım vag-com ile bu alet direk kendisi yapabilecek kodlamayı ne farkı vardır bu aletin? birde bu aleti birden fazla araçta kullanabilirmiyiz? Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 işte bu aletin farkı da kodlamayı bilgisayardan yapmaman. bu aleti taktıktan sonra bilgisayar bağlamadan otomatik olarak yapıyor kodlamayı. zaten senin aracına bilgisayar da bağlasan camların otomatik olarak kapanmasını kodlayamazsın çünkü ECU da öyle bir veri yok. işte bu alet öyle bir satır (seçenek) ekleyip kendisi kodluyor. uyumlu olduğu araçları yazıyor tabiki de uyumlu olduğu araçlarda kullanabilirsin. Yorum bağlantısı
Emre Akçay 7 Kasım 2012 Paylaş 7 Kasım 2012 Abilerim, arkadaşlarım merhaba. Uzun zamandır aktif olamıyordum. Öncelikle bunun için özür diliyorum. Sorum şudur ki 2012 model Kia Pro Ceed marka aracım var. Aracımda cam kaldırma modülü maalesef yok. Bende bunun üzerine Cenmax marka 4+1 cam modülü aldım. Aracım 2 kapı zaten. Sunroof ve 2 camı bağlayacaktık. Fakat pek anlamamakla birlikte ustanın dediğine göre camlara - sunroofa ise + akım geldiğinden takılamıyor dedi. Servise gittim onlarda takılamadığını söyledi. Cenmax'ı aradım onlarda Toyota Auris, Hyundai İ30, Kia Pro Ceed gibi araçlara bu ürünün olmadığını söyledi. Fakat İstanbul'da DESİ alarm bunu aynı araca takmış. Alarm + cam modülü olarak takmışlar. Cenmax'tan farkı da camların aynı anda kapanması. Sırasıyla kapanmıyor yani. Şimdi ne yapmamız lazım acaba? Şimdiden çok teşekkür ediyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven 7 Kasım 2012 Paylaş 7 Kasım 2012 Senın aldıgın modül sanırım camlara ve sunroofa + gönderiyor Emre.Normalde + yı -ye röle ile çevirebilirler fakat bu durumda cam modülleri içlerinde termik röle oldugundan zorlanma ilkesine baglı olarak çalıştıkları için zorlanmayı hissetmeyecek ve cam tamamen kapandıgında hala cam motorlarına elektrik yollayıp cam motorunu bozup yakma ihtimali dogacaktır.Yani bu durumda araya röle koyarak + tetiklemeyi - ye veya tersinin yapmanın bir anlamı olmayacaktır ki ustan da böyle düşündügü için araya röle koymadı.Şimdi öyle bir sistem olacak ki hem - tetikleme gönderecek hemde zorlanmayı hissettigi an elektrigi kesecek.Ben bunu opamplı bir devre ile yaparımda arabanın yanımda olması gerekli.Ve deneyerek devre üzerindeki malzemeleri degiştirmek gerekli vs.Ama kendime göre en iyi ve en kolay çözümü söyleyim.Bu dedigim şeyi ustan becerebilirse o modülü kullanırsın.Senin arabandaki cam motorunun bir ucunun sabit devamlı +ya baglı oldugunu kabul ediyorum.Sen aracın cam kapama tuşuna basınca sistem motorun diger ucuna - göndererek aynayı kapatıyor.Aracın orjinal sistemi şu an böyle.Bu durumda sen kumandaya bastıgın zaman modül madem + çıkarıyorsa bu durumda araçtan cam motoruna devamlı gelen + devre dışı kalacak yani kesilecek ve bu + artık modülden gelecek.Bu röle ile halledilir ama rölenin bir süre çekili kalması için ya zaman rölesi yada mikroişlemcili devre gerekli.Zaten bu durumda ayna motoruna yük bindigi anda zaman rölesi isterse sabaha kadar çekili kalsın modül otomatik olarak elektrigi kesecegi için cam motorlarına bir şey olmayacaktır.İkincisi ise işte tam bu esnada modülden gelen + ile birlikte motorun diğer ucu şaseye yani eksi (-) ye çekilecek..Şimdi bu dedigim şeyler için modülündeki 4 farklı çıkışa 4 ayrı bu sistemi saglayacak röle koymak gerekli.Gerekirse zaman rölesi kullanmak gerekli.vs. Yorum bağlantısı
Emre Akçay 7 Kasım 2012 Paylaş 7 Kasım 2012 Abi senin dediğine göre bayağı iş var bunda. Yorum bağlantısı
Beytullah Köseoğlu 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 kapılar kilitlendimi camlar da kalkacak şekilde Yorum bağlantısı
Sermet Gün 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 (düzenlendi) Cam kaldırma modülü alman lazım. 25 Kasım 2012 tarihinde Sermet Gün tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 Cam kaldırma modülü alman lazım.+1 İster 2 istersen 4 cam kaldırabileceğin merkezi kilit tetikli modüller piyasada satılmakta 30-50TL ye alır 20-30TL ye de montaj yaptırırsın İçinden montaj kataloğu çıkıyor el becerin varsa kendinde montaj yapabilirsin.... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 Ben eski mondeoya yapmıştım... çok da memnun kalmıştım.. http://www.ozyurek.org/autocam/auto.htm Dikkat edilmesi gereken şey, modülün akım korumalı olmasıdır.. Yorum bağlantısı
Talip Kurtluk 8 Temmuz 2013 Paylaş 8 Temmuz 2013 merhabalar üstadlar,Aracım 2001 Palio, ön iki cam için , WS21 2 li cam kaldırma modulü aldım ve elektrikçi bi arkadaş ile bağlantısını yaptık.Sol kapı içerisindeki cam swich ve cam motor kablo bağlantılarını yaptık. sigorta kutusu içerisinden +12 v ve alarm dan - tetiği kapı içine çektik ve module bağladık.Modul işlevini sorunsuz yapıyor; alarm ile kapıları kilitleyince önce sağ akabinde sol cam kapanıyor! Buraya kadar sıkıntı yok. Ancak Ertesi gün aracıma geldiğimde akünün bitmiş olduğunu gördüm. (akünün 7.5V a düştüğünü ölçtüm.) aracı takviye ile çalıştırdık, 2 tur attık sıkıntı yok tekrar 12 .5 v a çıktı.cam modul montajının hemen sonrasında bu sorunla karşılaştığımızdan dolayı cam kaldırmayı iptal amaçlı;Cam modulüne giden Sabit +12v ve alarmdan gelen tetik - ucu söktüm. Bu gün denedim araç aküsü normal ve bitmemiş!ŞİMDİ SORUM ŞU,Cam kaldırma modulune, kontaktan +12v (kontak açıkken cam kaldırmalar normal çalışsın diye)Sabit +12v ve şase. (kontak kapalıyken alarmdan tetik gelince cam motorlarına 12v gönderip camları kapatsın diye!) bağlandı.camlar kapandıktan sonra ölçüm yaparak gördüm ki motorlara gelen enerji kesiliyor ve sürekli motoru zorlamıyor!O zaman aküm neden bitmiş olabilir?. MODUL üzerindeki sabit 12v nedeniyle modul kaç amper çeker ki akümü bitirmiş olsun? Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583 8 Temmuz 2013 Paylaş 8 Temmuz 2013 modülde bir arıza olup da kaçak yapıyor olmasın? modülü aldığınız yerden değiştirip tekrar denediniz mi? geçmiş olsun bu arada... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 8 Temmuz 2013 Paylaş 8 Temmuz 2013 60 amperlik bir aküyü 24 saatte bitiren bir modül olacağına ihtimal vermiyorum. En nihayetinde içinde iki tane kıytırık röle ve bir çak transistör var. Hepsi çekse çekse 200 mA çeker. Benim tahminim ; bağlantı yapılırken kontak kapalı kacağı halde 1. kademede kaldı, sistemde geri dönüş olmalı. Bağlantılar tekrar gözden geçirilmeli, alarm ve modül bağlantıları tekrar bağlanmalı. Sorun mıhtemelen çıkacaktır ortaya. Yorum bağlantısı
Recommended Posts