Kaan Kara1679652638 8 Kasım 2015 Paylaş 8 Kasım 2015 Renault 19 da sol camda otomatik açma kapatma özelliği vardı. usta bunu karıştırmış olabilir mi? Yorum bağlantısı
Murat Karabulut1679652639 9 Kasım 2015 Paylaş 9 Kasım 2015 hocam dün akşam uzun uzun 2 kapıyıda söktüm inceledim.sağ camdaki motora giden soldaki ve sağdaki düğmelerin resmini çizmeye çalıştım.düğmeler boşdayken pozisyonları bu şekilde.motorun her iki ucuna her daim (+) gidiyor.düğmenin durumuna göre işlem değişiyor.yani sağ cam (-) tetik çalışmış oluyor.sol camdaki düğme ise termikli röleli otomatik düğme. o farklı çalışıyor.onda da motorun her iki ucunada sürekli (-) gidiyor. düğme duruma göre bitarafa (+) veriyor ve çalışıyor.ne yapacağımı bilemedim.sağ camı da (+) tetik çalıştırayım diye soldaki düğmedeki bağlantıyı terse çevirdim. bu sefer de sağ kapıda ACC bulamadım sağ camın düğmesine +12 veremedim. sonra iptal ettim. Yorum bağlantısı
Mürsel Balci 9 Kasım 2015 Paylaş 9 Kasım 2015 Normalde cam motorlarındaki mantık şudur.Motorun her iki çıkışına da şase gider. bunları birinci şase ve ikinci şase diye ayırırsak düğmeden kapatmaya bastığınız zaman düğme motora giden 1. şasedeki kabloya şaseden ayırarak + 12 volt vermeye başlar ve motor hareket eder. eğer açma tuşuna basarsak bu sefer 2. şaseyi ayırıp +12 volt vermeye başlar ve motor ters hareket eder. cam kaldırma modülleri de bu mantığa göre hareket eder. cam açma kapatma düğmelerine gelen kablolardan kapatmaya bastığımızda hangi kabloya +12 volt geliyorsa bu kabloyu keseriz kablonun cam butonu tarafına modüldeki buton kısmına bağlanacak ucu, motor kısmına ise modüldeki motor kısmına bağlanacak ucu takarız. bu şekilde modül tetiklendiği zaman motora giden kabloya +12 volt vererek cam kapatmaya başlar. termikli olduğu için de zorlandığı zaman elektriği keser.cam kaldırma modüllerindeki eksi tetik veya artı tetik denen kısmın motorlara giden +12 voltla alakası yoktur. bu eksi tetik tamamen modülün harekete geçirecek tetik sistemiyle alakalıdır. yani siz kumandadan kapatmaya basınca modülün bunu anlaması lazım. bazı kumanda sistemleri kapatmaya basınca + 12 verir bazı sistemler ise şase verir. sizin araçtaki kumanda kapatmaya basınca hangisini veriyorsa onu modüle bağlayacaksınız. Eğer siz kendi aracınızda sol taraftaki motorun her iki ucunda normalde şase yerine +12 volt var sağ taraftaki motorda ise şase var diyorsanız. araya bir tane röle koyarak yapabilirsiniz. Şöyleki sağ cam butonuna modülü normal bir şekilde takacaksınız. sol cam motoruna bağlayacağınız kablo normalde motora +12 volt verecek ve değişen bir şey olmayacağı için bu araya bir tane röle koyarak + 12 voltu şaseye çevirmeniz gerekiyor. yani motor yerine kabloyu röleye takacaksınız kablodan gelen enerjiyle röle çekince de +12 volt yerine şase vermiş olacak. Yalnız bu şekilde yaptığınızda modüldeki termik büyük ihtimalle çalışmaz bunu deneyip test etmeniz gerekir. termik çalışmazsa cam kapalı olsa bile modül camı açık zannedip belli bir süre cama elektrik vermeye devam eder bu da cam motorlarına zarar verir. eğer röle takınca da termik çalışmaya devam ediyorsa sorun olmaz. Yorum bağlantısı
Murat Karabulut1679652639 9 Kasım 2015 Paylaş 9 Kasım 2015 Normalde cam motorlarındaki mantık şudur.Motorun her iki çıkışına da şase gider.bunları birinci şase ve ikinci şase diye ayırırsakdüğmeden kapatmaya bastığınız zaman düğme motora giden 1. şasedeki kabloya şaseden ayırarak + 12 volt vermeye başlar ve motor hareket eder.eğer açma tuşuna basarsak bu sefer 2. şaseyi ayırıp +12 volt vermeye başlar ve motor ters hareket eder.cam kaldırma modülleri de bu mantığa göre hareket eder. cam açma kapatma düğmelerine gelen kablolardan kapatmaya bastığımızda hangi kabloya +12 volt geliyorsa bu kabloyu keseriz kablonun cam butonu tarafına modüldeki buton kısmına bağlanacak ucu, motor kısmına ise modüldeki motor kısmına bağlanacak ucu takarız. bu şekilde modül tetiklendiği zaman motora giden kabloya +12 volt vererek cam kapatmaya başlar. termikli olduğu için de zorlandığı zaman elektriği keser.cam kaldırma modüllerindeki eksi tetik veya artı tetik denen kısmın motorlara giden +12 voltla alakası yoktur. bu eksi tetik tamamen modülün harekete geçirecek tetik sistemiyle alakalıdır. yani siz kumandadan kapatmaya basınca modülün bunu anlaması lazım. bazı kumanda sistemleri kapatmaya basınca + 12 verir bazı sistemler ise şase verir. sizin araçtaki kumanda kapatmaya basınca hangisini veriyorsa onu modüle bağlayacaksınız.Eğer siz kendi aracınızda sol taraftaki motorun her iki ucunda normalde şase yerine +12 volt var sağ taraftaki motorda ise şase var diyorsanız. araya bir tane röle koyarak yapabilirsiniz.Şöyleki sağ cam butonuna modülü normal bir şekilde takacaksınız. sol cam motoruna bağlayacağınız kablo normalde motora +12 volt verecek ve değişen bir şey olmayacağı için bu araya bir tane röle koyarak + 12 voltu şaseye çevirmeniz gerekiyor. yani motor yerine kabloyu röleye takacaksınız kablodan gelen enerjiyle röle çekince de +12 volt yerine şase vermiş olacak.Yalnız bu şekilde yaptığınızda modüldeki termik büyük ihtimalle çalışmaz bunu deneyip test etmeniz gerekir. termik çalışmazsa cam kapalı olsa bile modül camı açık zannedip belli bir süre cama elektrik vermeye devam eder bu da cam motorlarına zarar verir. eğer röle takınca da termik çalışmaya devam ediyorsa sorun olmaz.Hocam olayım ve işleyiş bizzat anlattığınız gibi.Röle koymayı düşündüm ama termik çalışmıcak bu sefer de. modülün üzerindeki röle nin bacaklarında bi değişiklik yapsam dicem bu da olmicak termiği ne kontrol ediyor bilemedim.normalde her cam için tetik ucu seçici modüller de var keşke onlardan olsaydı bendekimesela bu modül (XROLL 2li cam kaldırma modülü)bu modül tam benlik miş ama şu an satılmıyor bide tekrardan masraf yapmak istemiyorum.bi çözüm bulsam mutlu olacağım. Yorum bağlantısı
Yaşar Akgün 31 Ocak 2016 Paylaş 31 Ocak 2016 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba. Forumda bulamadım aracımın sol ön camı özellikle soğuk havalarda yavaş kaldırıyor. Söküp lastikleri temizledim kızağı wd 40 ile yağladım biraz düzeldi fakat yine yavaş. Sorum araya mini röle bağlasam faydası olurmu? 31 Ocak 2016 tarihinde Yaşar Akgün tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Bozz 31 Ocak 2016 Paylaş 31 Ocak 2016 Kızağı wd40 ile değilde kaydırıcı özelliği olan silikon içerikli bir spreyle yağlarsanız daha iyi olur wd40 yağlama özelliği az olan bir spreydır daha çok pas sokucudur. 1 Yorum bağlantısı
Yaşar Akgün 31 Ocak 2016 Paylaş 31 Ocak 2016 1 saat önce, Mehmet Bozz yazdı: Kızağı wd40 ile değilde kaydırıcı özelliği olan silikon içerikli bir spreyle yağlarsanız daha iyi olur wd40 yağlama özelliği az olan bir spreydır daha çok pas sokucudur. Teşekkürler.Wd 40 ile daha önce yağlamıştım. Bugün fırsat buldum iki tarafada silikon sprey uyguladım şimdi baya seri oldu camlar. 1 Yorum bağlantısı
Halil Can1679652623 2 Şubat 2016 Paylaş 2 Şubat 2016 On 31.01.2016 at 00:55, Yaşar Akgün yazdı: Teşekkürler.Wd 40 ile daha önce yağlamıştım. Bugün fırsat buldum iki tarafada silikon sprey uyguladım şimdi baya seri oldu camlar. Aynı sorun bende var wd40 gecici oluyo. silikon spreyi nerden aldınız ismi felan nedir ? Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2016 Paylaş 3 Şubat 2016 Camı kaldırır iken cam morotuna gelen voltaja bakın, imkan var ise cam kaldırma motoru içindeki dişli sistemi yağını değişin. Dişli sistemi gres yağı katılaşıyor, fitilleri yağlamak gewçici çare Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 3 Şubat 2016 Paylaş 3 Şubat 2016 (düzenlendi) Würth silikon sprey kullanın kış aylarında çok işe yarar hem cam hem de kapı contalarına sıkıldığında yapışmayı önler . Cam motoru yanmaları ve kapı fitil yırtılmaları yaşanmaz ... 3 Şubat 2016 tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yaşar Akgün 3 Şubat 2016 Paylaş 3 Şubat 2016 On 02.02.2016 at 20:57, Halil Can yazdı: Aynı sorun bende var wd40 gecici oluyo. silikon spreyi nerden aldınız ismi felan nedir ? Mahmut hocam belirtmiş ben yedek parça satan yerden aldım. Winkel marka kapı fitillerine camlara ve emniyet kemerlerinede uyguladım kemerler toplamıyordu şimdi seri oldu camlarda aynı şekil takılma geçti. 1 Yorum bağlantısı
Yaşar Akgün 3 Şubat 2016 Paylaş 3 Şubat 2016 On 01.02.2016 at 21:42, Oktay Toker yazdı: Akünüzde mutlaka kontrol ettirin. Teşekkürler.Aküyü yeniledim cam kablolarından diye düşünüyorum çünkü araç çalışırken daha seri kapanıyor camlar. Yorum bağlantısı
Orhan Serdar Çetin 14 Aralık 2016 Paylaş 14 Aralık 2016 arkadaşlar gruba yeni girdim konuyu yanlış yere açtıysam şimdiden özür dilerim otomatik cam kaldırma modülü aldım 2 cam için olandan aracım spring 1993 model ön iki cam otomatik cam kaldırma var arkalar manuel onları otomatik hale getiricem inşallah modülün içinden çıkan kablolara bakarak kendi çapımda bir şema çizdim sizden istediğim bu şemaya bakarak yanlış yaptığım yerler hakkında yardımcı olmanız şimdiden teşekkürler Yorum bağlantısı
Oktay Toker 15 Aralık 2016 Paylaş 15 Aralık 2016 (düzenlendi) Hoş geldiniz. Motor kısmı için bilahire şemayı büyütmen durumu karışık hale getirmiş gibi duruyor. Orijinal şemayıda ekleseydiniz daha iyi degerlendirme olabilirdi.Şimdilik ben düğmeler kısmında hata göremedim. Role kısmı için ilave olarak kontak kapanınca otomatik camları kaldıran bir tetiklemede ilave edebilirsin. 15 Aralık 2016 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Orhan Serdar Çetin 15 Aralık 2016 Paylaş 15 Aralık 2016 Hocam bu şemanın orjinali yok ben aldığım 2 li motor şemasına göre 4 cama uyarladım bide hocam ben bu elektrik işlerinden anlamıyorum şemaya göre 2 tane şase bağlantılısı oldu bu olabilir mi 1 i roleden şase diğeri sürücü kısmındaki düğmelerden şase Yorum bağlantısı
Oktay Toker 15 Aralık 2016 Paylaş 15 Aralık 2016 (düzenlendi) Şemada sadece roleye şase var ve bu rolenin çalışması için şart.Zaten bir yerde bu paralel oluyor 2 ayrı şase olmuyor. düğmeye giden şasede anladığım kadarıyla sadece motor için.Düğmelerde ışık varsa ayrıca ona baglıdır.anahtarlama artı ile yapılıyor görünüyor. 15 Aralık 2016 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Mustafa İlhan 1 Aralık 2017 Paylaş 1 Aralık 2017 merhabalar forumda aradım ama bulamadım otomatik cam modülü ile ilgili bilgisi olan var mı aracımın camlarının bir basınca tam kalkmasını tekrar basında durmasını istiyorum bazı araçlarda oldugu gibi yanı sıra örnegin kolumuz filan arasında kaldıgında biraz zorlandıgında otomatik durmasını istiyorum böyle bişey için ne yapabilirm şimdiden herkese tesekkür ederim Yorum bağlantısı
Oktay Toker 1 Aralık 2017 Paylaş 1 Aralık 2017 Mustafa Bagseven arkadaşımız konuyu okuyunca yazacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 1 Aralık 2017 Paylaş 1 Aralık 2017 Bunun için hazır satılan 2 li yada 4 lü cam kapama modülleri var , sunroof kapatan modelleride mevcut . Uygulama profesyonellik gerektiriyor bilginize ... 1 Yorum bağlantısı
Ali Mustafa İlhan 1 Aralık 2017 Paylaş 1 Aralık 2017 2 saat önce, Mahmut Akbulut yazdı: Bunun için hazır satılan 2 li yada 4 lü cam kapama modülleri var , sunroof kapatan modelleride mevcut . Uygulama profesyonellik gerektiriyor bilginize ... tesekkür edrim anlatamadım galiba cam kapamak için degil normal araç içinde camı aöıp kapamak için istiyorum ben Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 1 Aralık 2017 Paylaş 1 Aralık 2017 Ben eksik anlattım sanırım , bu modüller camları tek tuşla açıp kapatır , sıkışmayı önler , uzaktan kumanda ile araç dışından açıp kapatabilir ... 1 Yorum bağlantısı
Ali Mustafa İlhan 1 Aralık 2017 Paylaş 1 Aralık 2017 45 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı: Ben eksik anlattım sanırım , bu modüller camları tek tuşla açıp kapatır , sıkışmayı önler , uzaktan kumanda ile araç dışından açıp kapatabilir ... hımm ben sadece kumandayla kapattıgını biliyordum eger o varsa bence olu gayt iyyimiş kendim yapmayı isterdim ama bi yedede hazır olması daha iyi biraz araştırıyım ben internette satılan bulursam hemen alırım Yorum bağlantısı
Ali Mustafa İlhan 2 Aralık 2017 Paylaş 2 Aralık 2017 vslls bu gitti gidiyorlarda filan çıkıyor ordada sadece kapatma yazıyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts