İçeriğe Yönlendir

Jeep Cherokee 3 (2001-2007) bi-xenon


Coşku Arşiray

Recommended Posts

Coşku Arşiray

arkadaşlar jeep KJ cherokee için yedek far aldım ebay den. Farların polikarbon cam kalitesi vs gayet güzel, reflektör parlak ve tam yuvarlak. epey büyük bir tas. 9007 ampul kullanıyor ve aydınlatması yeni olduğu için yeterli ancak eskidiğinde amerikan farları rezil olur. Şimdi fara bir bixenon mercek takmaya karar verdim. Çin işi yeni nesil mercekler epey

iyileşmişler, buradan çıkma alsam yine aynı parayı vereceğim. d2s ampul kullanacağım. ampullerim ballastlarım var hepsi yan sanayi. bu açıdan benim için problem yok.

 

far çanağının derinliği, içeride far camından ampulun takıldığı deliğe kadar 14 cm kadar. reflektörün çapı 16 17 cm var. kocaman bir far zaten. arka kısmda far kasasının ampul takılabilsin diye olan açıklığı 7 8 cm kadar. burası kenardan kenarlardan contalı/körüklü olduğu için oynanabilecek yada büyütülebilecek delik en fazla  bu çapta olabilir. belki biraz daha dar

 

hangi mercek kullanılmalı? arkasında motor vs si olmayan ve minimum delik kesilerek monte edilebilecek hangi merceği almalıyım ki arka kısma zarar verip fara suyu sokmadan bu işi bitirebiliyim? bu merceği kim satar ve geniş türde bir mercek kapağını da nasıl bulurum? ilanlara baktım ama tamamı yetersiz açıklamalarla bana birşey ifade etmedi.

 

ikinci soru büyük boylu merceğin ağırlığı farın ayar dişlilerini kırarmı? sabitlemek için bir destek koymak mı lazım?

 

eklediğim fotoğrafta ki temel farkları görebilirsiniz. h4 tipi avrupa farlarda en dışta far çerçevesi var. yenisinde bu çerçeve yok o nedenle olduğundan da geniş duruyor. ayrıca h4 te reflektörün üstünde gereksiz kırılmaları engellemek için düz şekilde bir çıkıntı var yeni 9007 far da bu da yok. olduğu hali ile pırıl pırıl bir reflektör var. park lambası yok. dert değil zaten tamponda park lambaları mevcut.

 

20160202_140640.jpg

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Çin mercekleri ne kadar iyileşirse iyileşsin boşuna derim.

 

Bu farda kullanacağın tek mercek Hella İntemo derim.

 

Yeni Hella montajda çok kolaylık olur fakat ampul tutucu genişliği sıkıntı olabiliyor fakat hesaplı ve aydınlatmada kanıtlanmış ismi ile tek seçenek haline geliyor.

 

Her şekilde mercek lensi cama sıfır olmak zorunda bundan kaçış yok.Mercek montajında belirttiğin arak boşluğa göre tasın araksını biraz geniş yapa mercek montaj delikleri tasa yaslansın.

 

Başka bir mercek le bence zaman öldürme farıda rezil etme derim.Xenon takım serbest denilebilir ama oem gibi performans olmayacağını biliyorsun zaten.

 

Mercek şapkası olarak tam yuvarlak şapka bulabilirsin artık zor değil.Mercedes C200 lerden bir modelinde tam yuvarlak olan kapğak bunda nefis olur.

 

Tasın tırnaklarını oturtunca siliokla dış çemberini iyice bula.Mafsalın oynamasına sıkıntısı olmaz.

 

Yada Angel düşünüyorsan orijinal BMw 5.20 lerin küçük Angelını kullanabilirisin.5.20 farının mercek kapagını syaha boyayıp kullanırsın.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Likteki farda ön cam mesafesi oldukça uygun.Bu farda ise kısıtlı.Tasın iç ampul takılan dibine kadar ki mesafe 10cm civarı ise kılı kılına arkaya linkteki fardaki gibi delik ile kurtarır diye düşünüyorum.

 

İntemo için Forumdada ilan var incele.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray

ilk mesajımda yazdiğım üzere çanağın dibinden ön cama kadar olan mesafe 14 cm kadar zaten. kumpas ile ölçtüm. epey derin ve büyük bir far bu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Atlamışım ben arka kasa kısmına kadar diye anladım.Çok rahat olur epeyde boşluk kalır.Merceğin tam boyu 13cm civarı.Ampul takılan kısmı arakada olacağı için ön cam ile rahat en az 3cm boşluk kalır.

Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray

peki bu merceğe göre kapak kaç inç delikli olacak? 2.5 mu? tertemiz kapak bulabilmek zor çünkü . illaki çizik çarık oluyor. değilsede dünya para istiyorlar. belki ebay den alırım.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

İnch olarak hiç b,ilğim yok.Mahmut bir ara ölçüleri olan bir resim atmıştı ama ben yedek almamışım sanırım.Yeni Hella mercek lensinden 3mm kadar daha küçük.Bu çin malı olan kapaklar rahat oluyor Angellı tipler var ama geniş değil,kenar boşluları olunca sırıtır.Linkteki fardakide aynen öyle durmuş ve bence yakışmaz.Yanlamasına dolduracak bir kapak bence bulursun.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray

bakalım ne tedarik edersem, imalatı buradan paylaşırım. mümkün olduğu kadar sade birşey yapmayı planlıyorum. h4 farlar durduğu için muayene de de sıkıntı olmayacak.

 

içimden taksici işi led dolu birşeyler yapmak gerçiyor da vaktim yok açıkçası...

 

yadızı bol metalik boya markası biliyormusunuz çıkma kapak bulursam diye?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Krom olarak en yakını Best yeni tip olandan alırsın fakat kurumak bilmiyor.Takarken epey dikkatli olman lazım.

 

Lakin tavsiyem kromda kusurda olsa öyle çok fazla yok ise hiç elleme güzelce sil tak.Boya işine girme derim.

 

İleri boyutta kusur var ise yapacak bir şey yok.

Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray

krom boyayı sevmiyorum. metalik partükülleri büyük olan boyalar var. onların sprey halinde olanı olsa şahane olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Oto boyacına sözün geçiyor ise spreyle hiçmi hiç uğraşma derim.Gümüş grıye biraz daha fazla yaldız attır boyat.

Yorum bağlantısı

Coşku, kendi aracımda ( eski ) Mahmutûn hediye ettiği hayvan gibi mercekleri kullandım ve hala aynı mercekleri arkadaşım kullanıyor, bir diğer liberty^de ise Hella bi-halojen mercek kullandım. İkisininde montajı çok kolay oldu ve çanak rahatlıkla taşıyor merceği.

 

Bu arada, aracının arka kilit balataları ne alemde?

Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray

kilit balatları yeni bende. aracı 3 sen ekadar önce aldığımızda defransiyeli yeniletmiştim.

Yorum bağlantısı
Erkan Göregen

Merhaba

Hella intemo mercek düşünüyorsanız tavsiyem duvara yansıyan desenine bir bakın derim.Kesilme çizgisinin şekli önemli değil diyorsanız problem yok.

Benim araştırmadan aldığım, montaj sonrası kesilme çizgisini bir türlü beğenemediğim bir mercek.

Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray
(düzenlendi)

Arkadaşlar 2 adet eski nesil Hella bizenon mercek ve Range Rover kapakları aldım İlker Bey den. Merceklerin motoru önde olduğu için tam olması gerken kombinasyonu bulmuş oldum. Oyle ki, önce mercek arkasına takılı olan ampul tutuculu telli parçayı, 3 adet tırnağını esnetmek vasıtası ile gövdeden ayırdım. Böylece elimde sadece reflektör kalmış oldu ve birde delik. Araca almış olduğum amerikan işi yan sanayi farların camlarını ısı tabancası ile ısıtıp açtıktan sonra, 9007 ampul deliğini dremel ile kibarca genişlettim. Genişleyen deliğe merceği sıkı sıkı girecek şekilde oturttum çanak içinden, daha önceden ayırdığım ampul tutucuyu tekrardan çanağın arkasından,yerine takıp, tırnaklarını güzelce ezip sabitledim. Bunu yapınca lens sadece kendi aksında dönebilir oldu. Aynı çin işi yada morimoto vidalı lensler gibi. Tam beklediğim gibi araç üzerinde yağtığım denemde sadece sağ sol ayarında problem gördüm. Çok az dönüklük vardı. Bunları işlemlere başlamadan önce orijinal eski h4 farları ayarladıktan sonra, düz duvarda işeretlediğim çizgilere göre hizaladım. Sunfix iki komponentli epoxy macun ile tırnakları sabitledim ki lens esneyip ayarını bozmasın. Ampul tutucunun 4 adet dış tırnağından 3 ünü incelttim bir tanesini tamamen kestim. Peşinden ampul tutucuyu epoxy ile gövdeye yapıştırdım. Bunu yaparken, orijinal far göbeğindeki siperin deliğinden uzun perdesinin kablosunu dışarıya taşıdım. Deliği de sunfix ile yamadım. Kablonun ezerinde soket taktım. Sunfix ile sabitlenen tutucunun dış kenarılarını epoxy ile sıvayarak su geçirmezlik elde ettim ve merceği de aynı zamanda çanağa arkadan yapıştırmış oldum. Son olarak öncen arkaya doğru üst mercek deliklerinden ince ve uzun vidalar geçirip, reflektörün arkasından somun takarak askıya aldım ki tüm yük çanağın delik çevresine binmesin. Orijinal toz lasitklerini küçük çentikler açarak adapte ettikten sonra yerine taktım. Son testlerden sonra ampulleri yerine taktım, far ayarlarını tamamlayıp emin olduktan sonra, mercek kapaklarını monte ettim. Far camlarını yine ısıtarak yerilerine yapıştırdım. Araç üzerindeki son kontrolden sonra aracın önün kısmını topladık. Yaklaşık 8 saat sürdü tüm bu işlemler ve far derin olduğu için merceği sorunsuzca ve çok temiz bir şekilde monte etmiş oldum.


Elimdeki  çin işi, yaklaşık 5 senelik d2s ampullerden birisinin tırnağı kırıldı. Yerine yine bir çin işi h7 xenon ampulü taktım zaten rengini fark edebiliyorsunuz fotoğraflarda. Ne ilginç ki duvar deseninde belliyken, merceğe bakarken belli olmuyor bu fark. Işık akısı düşük o ampulün, bu şunu gösteriyor, çin malı ampulelrinde kalite farkı varmış demekki. İki ampulde sözde 4300k, şöför tarafı oem renginde, sağ taraf daha pembemsi tonda. düzgün ampuller gelene kadar bunlarla aldığım sonuç yeterli. Kesilme çizgileri morumsu, ayrdınlatma oldukça başarılı. Uzunlar tek başına zayıf neyseki 2 adet 10 ar wattlık spot ledlerim var arazi aracı işi. Kimar küçük şeytler ama uzun farde beraberce yanınca sonuç çok iyi oluyor.

 

Sonuç ampul problemine rağmen tatmin edici. Kesilme çizgisinin mor rengi ilginç. Araç plakalarında belli oluyor. Olmasa da olur benim için. Kesilme çizgisinin keskinliği bence tam olması gerektiği gibi flu. Böyle olunca ileriye giden ışık aniden kesilmiyor aslında. Azalarak son buluyor. Lens kapakları epey derin ve geniş olsalarda, aracın dibine gidip yukarı çaprazlardan görmeye çalıştığınızda ampulden ışık sızdırıyorlar, normalde bence kusur sayılmasa da, olmasa daha iyi olurmuş diyelim. Mesela araç ile sokak köşesinde durduğunuzda aracın tam burun hizasındaki sokak tabelasını aydınlatır şekilde parıltı yayıyor Fotoğrarfları ekliyorum. Fotoğraflar cep telefonu ile çekildiği için detaylar belli olmuyor. DSLR Camera diye bir andorid programı ile çektim. Sonra belki fotoğraf makinesi ile de çekerim.

 

 

 

 

 

20160206_112943.jpg

20160206_112947.jpg

20160206_113005.jpg

20160206_113021.jpg

20160206_145600.jpg

20160206_152700.jpg

20160206_163611.jpg

20160206_163620.jpg

 

 

IMG_20160206_114123.jpg

IMG_20160206_114129.jpg

IMG_20160206_114137.jpg

IMG_20160206_164805.jpg

 

 

20160206_165246.jpg

20160206_165234.jpg

IMG_20160206_165411.jpg

IMG_20160206_165329.jpg

IMG_20160206_164955.jpg

IMG_20160206_165356.jpg

IMG_20160206_165358.jpg

IMG_20160206_165446.jpg

tarihinde Coşku Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Ellerine sağlık.

 

Kapagın arkası içinde ve siyah boya ile biraz daha uğraşabilseydin kıvamını bulurmuş.:good1:

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray

eyvallah. siyah boyalık bir durum yoktu. zaten hiçbirşeyi boyamadım. sadece mercek kapakları krom rengine boyandı. bitmiş farın parlak ve temiz krom olmasnı istedim. temiz sade ve yeni gibi. mercek kapağının içi siyah plastik.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Muntazam olmuş elinize sağlık :good1::bravo: Range rover kapağı biraz daha geniş olsaymış 10 numara olacakmış ama böylede güzel :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray

teşekkürler. elde olan imkanlar buna izin verdi. fotoğraflardakinden daha da iyi duruyor. orijinal birşey miş gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güzel durmuş, beğendim, bence reflektörün küçük olması daha iyi olmuş.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...