Mete Han 19 Nisan 2017 Paylaş 19 Nisan 2017 Herkese selamlar. Motosikletimin sağ far kısa, sol far uzun şeklinde yanıyor. Uzun farı açınca kısa sönmüyor. Ampul tipi H7. Yapmak istediğim iki farın aynı anda kısa/uzun yanması. Kafamı kurcalayanlar; 1. İki kısa far için izleyeceğimiz yol nedir? 2. Kısa çanak ile uzun çanak farkından dolayı iki far aynı anda yanarken görüntü/renk farkı olur mu? 3. Galiba iki adet H4 kullanmamız gerekecek, iki kısa far 110w ısınma/akü sorunu yaşatır mı? 4. Euro şartlarından dolayı kısa far sürekli yanıyor, o özelliği iptal edip en azından gündüz vakti 2 kısa far boş yere voltaj çekmese. 5. H7 beyaz ampul mü yoksa led olarak mı bu sistemi kuralım? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 19 Nisan 2017 Paylaş 19 Nisan 2017 Hoş geldiniz Mete bey Her iki farında kısa uzun yapması için H4 olması gerekiyor ama mevcut durumda bu mümkün değil . H7 ampul yuvasına H4 de takamazsınız ... Benim motorumda da aynı sistem vardı mercek montajı yaparak aştım bu sorunu ... ECE standartları gereği motorlu araçların gündüz fark edilebilmesi için motorlarda kısa far araçlarda halojen yada led gündüz farlarının yanmasını ister . Bence buna müdahale etmeyin motorsikletlerin diğer sürücüler tarafından fark edilebilmesi çok çok önemli ... 2 Yorum bağlantısı
Mete Han 19 Nisan 2017 Yazar Paylaş 19 Nisan 2017 Hoş bulduk, teşekkürler. Motosiklet yeni bir model, hazır mercekli farların çıkması 6-7 ay gibi bir zaman alacak. Orijinal fara müdahale etmek istemediğim için beklenecek mecbur. Peki H7 beyaz ampul alıp, iki farı kısa olarak yakmanın formülü var mı? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 19 Nisan 2017 Paylaş 19 Nisan 2017 Şimdi, Mete Han yazdı: Peki H7 beyaz ampul alıp, iki farı kısa olarak yakmanın formülü var mı? Yapılır yapılmasına ama nasıl selektör yapacaksınız Yorum bağlantısı
Oktay Toker 20 Nisan 2017 Paylaş 20 Nisan 2017 Her iki far için led kullanımdada direkt olarak 2 tanen uzun hüzme olarak kullanmaya başlarsınız.Şu anki halojen ampullü tasarımda 1 h4 çalışma prensibi mevcut ve 2 sini bir arada kısa ve uzun olarak kullanmanız sizinde yazdığınız gibi zor.Led olarak kısa hüzmeye takacağınız ledde direkt olarak uzun hüzme olarak görev yapacak ve 2 tane uzun hüzme aynı anda çalışacak. http://www.geceucusu.com/topic/7649-h7-halojen-ve-led-ampul-kar%C5%9F%C4%B1la%C5%9Ft%C4%B1rmalar%C4%B1-xb-d-3535-cob-xpe/#comment-79149 Mahmut beyde zaten durumu güzelce izahetini yapmış.İstediğiniz yapmanız için far içi nasıldır bilmiyorum ya 2 tane bi-xenon mercek yada ortaya yerleşecek bir bi-xenon mercek montajı ile mümkün. Yorum bağlantısı
Mete Han 20 Nisan 2017 Yazar Paylaş 20 Nisan 2017 Mahmut Bey ve Oktay Bey; cevaplarınız için teşekkür ederim. H7 ler yerine H4 zemin hazırlayacak usta burada bulunur mu bilmem ama H7 den uzuna kablo çekip 2 kısa yakabilen var Uzunlar iptal olacağı için bu seçeneği iptal ettik. Mercekli komple far kafaları satışa çıkana kadar sevmediğim sarı ışık ile devam etme kararı aldım. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 20 Nisan 2017 Paylaş 20 Nisan 2017 (düzenlendi) Uzun hüzme çizgisi veren orijinal reflektörü nasıl kısa hüzmeye çeviriyor?Bundan eminmisiniz. Şu anki çalışma prensibinde bırakmanız doğru karar. 20 Nisan 2017 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 22 Nisan 2017 Paylaş 22 Nisan 2017 On 19.04.2017 at 17:31, Mete Han yazdı: Herkese selamlar. Motosikletimin sağ far kısa, sol far uzun şeklinde yanıyor. Uzun farı açınca kısa sönmüyor. Ampul tipi H7. Yapmak istediğim iki farın aynı anda kısa/uzun yanması. Kafamı kurcalayanlar; 1. İki kısa far için izleyeceğimiz yol nedir? 2. Kısa çanak ile uzun çanak farkından dolayı iki far aynı anda yanarken görüntü/renk farkı olur mu? 3. Galiba iki adet H4 kullanmamız gerekecek, iki kısa far 110w ısınma/akü sorunu yaşatır mı? 4. Euro şartlarından dolayı kısa far sürekli yanıyor, o özelliği iptal edip en azından gündüz vakti 2 kısa far boş yere voltaj çekmese. 5. H7 beyaz ampul mü yoksa led olarak mı bu sistemi kuralım? Kısayla uzun farın aynaları (reflektör) birbirinden farklı. Bu nedenle paralel kablo vs çekip yaktığınızda iki kısa değil, kısa+uzun elde etmiş olursunuz. Yani optik altyapı buna uygun değil. H7 reflektörü H4'ün yapısına çevirmek mümkün değildir. Biri tek, diğeri çift telli olduğundan reflektördeki yansıma alanları buna göre tasarlanır. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Kibaroğlu 25 Mayıs 2017 Paylaş 25 Mayıs 2017 Selçuk bey çok güzel özetlemiş. bu soru ile çok karşılaştım.. neden 2 tanes kısa 2 tane uzun yanmaz bir nedeni de şudur 2 tane 55w halogen 110w güç demektir. motosikletlerde alternatör ve akü ne kadar güçlü olursa motor gücünden de o kadar harcaması anlamına gelmektedir. çoğu motosikletlerde kısa ve uzun farlar birer tanedir. ve genelde 250cc üzerinde çift kısa far kullanılabiliyor. bazı yüksek hacimli motorlarda da tek kısa far olabiliyor. amaçları genelde yol ve geziden çok performans olan racing motorlarda olur. kısa bazı motosikletlerde nadiren 2 kez görebilirsiniz. bunlar h4 dür hatta ama 35w/35 olan modelidir. ve aydınlatması çok başarısızdır 2 tane 35/35 h4, 1 tane 55w h7 kadar aydınlatmaz. bu uygulama olan motosikletlerde genelde kullanıcıları hiç memnun olmamıştır. 1 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 25 Mayıs 2017 Paylaş 25 Mayıs 2017 benim motorunda ampülleri h11, kısa uzun ayrı tek far olarak yanıyor, farları led yaptım mükkemel aydınlatma elde ettim. ayrıca 2 adet sis farı takınca farların çift yanmasına hiç gerek kalmadı. Yorum bağlantısı
Ali Saruhan 26 Mayıs 2017 Paylaş 26 Mayıs 2017 benim motorunda ampülleri h11, kısa uzun ayrı tek far olarak yanıyor, farları led yaptım mükkemel aydınlatma elde ettim. ayrıca 2 adet sis farı takınca farların çift yanmasına hiç gerek kalmadı.2 tane off road delici takmışsın tıra taksan yeridir. bu kadar Işık karşıdakini kör eder? amaç ne? 1 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 26 Mayıs 2017 Paylaş 26 Mayıs 2017 Ali Saruhan bunlar devamlı yanmıyor fotoğraf yanıltıyo birazIşıklar yere bakıyor ve gurup gezilerinde görünürlüğü arttırmak için yanıyor. Bide gözü kör olan oluyo bazen iki tekeri görmezlikten gelen, onların gözünü açmak için. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts