İçeriğe Yönlendir

Peugeot 301 far camındaki deformasyon


Okan Çiftçi

Recommended Posts

Okan Çiftçi

Merhabalar, aracımızın sağ farı komple olarak 2 sene önce ufak bir kaza sebebiyle değişti o yüzden sağ far camında bir sıkıntı yok, sıfır gibi fakat sol far camı aşağıya ekleyeceğim fotoğraflarda gözüktüğü şekilde deforme olmuş durumda. Gündüz belli olmuyor, akşam karanlığında, farlar açıldığında en net şekilde belli oluyor bu deformasyon. Fotoğraları da o yüzden en net görülebilecek şekilde çekmeye çalıştım. Aracımız 2013 yılının sonunda alındı, o zamanlarki bilgisizliğimle, beyaz farı "xenon far" demek sanıyordum, bayiye rica etmiştim xenon ampul takılmıştı fakat far yapımız aslında halojen ampule uygun. Daha sonra bu işlere merak salmaktan, arabaya özen göstermeye çalışmaktan mütevellit bu forumu keşfettim. Her birinize teşekkürü bir borç bilirim, eksik olmayın, burdan çok faydalı bilgiler edindim ve haliyle de yaklaşık 3 ay önce "Philips x-treme vision" ampullere geçiş yaptım edindiğim bilgiler doğrultusunda bir seçim yaparak. Uygun olmayan koşullarla bunca zaman xenon ampulle gezmiş olmaktan utanç duyuyorum :) Forumda daha önce uygun olmayan far yapısına xenon ampul takıldığında, fazla ısınma vb. durumlardan dolayı far camını içten deforme edebileceği gib bir yazı okumuştum, far camındaki bu durumu fark ettiğimde ilk aklıma gelen sebep bu olmuştu. Bu simli gibi, çizik gibi gözüken kısımlara tırnakla dokunduğumda bir gariplik hissetmiyorum, pürüzsüz gibi o yüzden "İçten mi acaba?" diye kafa yoruyorum fakat bu gözüken durum tırnağa gelecek kadar derin mi onada emin olamadığımdan dışardan mı yoksa içerden mi bilemedim. En faydalı sonuca bu konuyu açarak varabileceğimi düşündüm. Bir fikir verebilmeniz hususunda aklınıza takılacak bir durum olmaması için, durumumla ilgili her şeyi detaylıca yazmaya çalıştım. Yardımlarınız bekliyorum, şimdiden teşekkürler :)

Lafı fazla uzatmış ya da konuyu yanlış bir yere açmış olmam gibi bir durum söz konusu olmuşsa affola :)
 

2.jpeg

1.jpeg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Farın içi toz almış ve nemin cama yapışmasıyla camın içine yapışmış gibi görünüyor, kararma değil bu. Açılıp temizlenecek.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Okan Çiftçi
1 saat önce, Selçuk Keleş yazdı:

Farın içi toz almış ve nemin cama yapışmasıyla camın içine yapışmış gibi görünüyor, kararma değil bu. Açılıp temizlenecek.

Haklısınız, eklemeyi unutmuşum hüzmenin yansıma sağlayan tabiri caizse alüminyum bölgesinde kararma vb. bir deformasyon yok. Xenon ampul takarken soketin kauçuk kapağını ortadan delmişlerdi ampulu geçirebilmek için, ordan toz almış olabilir bana kalırsa fakat far içinde hiç buhar olduğunu görmedim. Sizin farklı bir yerdende toz, nem almış diyebileceğiniz bir yer var mı? İşin ehli bir usta bulup camı söktürürken orayı da kontrol ettirmek isterim, yardımınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Nemden ziyada far camı içi vernikli olmadığı için bilinen kumaş mıknatıslığı şeklinde bütün her şeyi çeker.Cam açılıp temizlensede he rşekilde şu halinden daha iyi olsada fabrikasyon temizliği beklememenizi öneririm.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Xenon sistemler halojene kıyasla daha fazla ısı ve ışık oluşturduğu için , far camı içinde yada dışında kılcal çatlaklara , renk solmasına , far içinde islenme ve kararmaya , vernik atmasına neden olur ... 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Okan Çiftçi

Her birinize ayrı ayrı teşekkür ederim yardımlarınız için. Dikkate alarak yapılması gerekeni yapacağım. :)

Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız1679652701
Xenon sistemler halojene kıyasla daha fazla ısı ve ışık oluşturduğu için , far camı içinde yada dışında kılcal çatlaklara , renk solmasına , far içinde islenme ve kararmaya , vernik atmasına neden olur ... 

Bu durum sonradan xenon donusumu yapilan farlar icinde gecerli mi? Gecenlerde ebayda bir saticida moritomo kitlerle beraber piyasada cokca gorulen araclar icin birde far camlari olan ekstra paketler gormustum. Daha once hic karsilasmadigim ve okumadigim icin merakimi cezbetmisti. Simdi bu yazdiginizi okuyunca bir acaba takildi aklima.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
On 30.08.2018 at 12:47, A. Yıldırım YILDIZ yazdı:


Bu durum sonradan xenon donusumu yapilan farlar icinde gecerli mi? Gecenlerde ebayda bir saticida moritomo kitlerle beraber piyasada cokca gorulen araclar icin birde far camlari olan ekstra paketler gormustum. Daha once hic karsilasmadigim ve okumadigim icin merakimi cezbetmisti. Simdi bu yazdiginizi okuyunca bir acaba takildi aklima.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Evet geçerli. Isı dağılımı, radyasyon vs. her şey değişiyor çünkü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız1679652701
Evet geçerli. Isı dağılımı, radyasyon vs. her şey değişiyor çünkü.

Tesekkur ederim. Peki kendi aracimin farlarini bi xenon donusum dusuncem var. Parca arastiriyorum su an. Anlasilan o ki camda arastirsam iyi olacak. Peki alacagim camlarda xenon icin uygunlugunu belirten bir ibare olurmu? Bunu nasil anlariz? Su an yukardaki mesajimda belirttigim ebaydaki saticida bulabildim sifir olarak. Bir iki gun icinde birkac cikmaciya gidecegim. Oralarda cami bulamazsam ebaydan almayi dusunuyorum. Fakat uygun olup olmadigini orjinal fardan cikmasi disinda nasil anlarim bunu ogrenebilirsem guzel olacak.

Eger boyle bir ibare yoksa, bir videoda xenon donusumu yapilan farin camina seffaf vernik benzeri bir uygulama yapmislardi basincli tupten. Tupun uzerinde sadeve uv+ diye bir yazi okuyabilmistim. Bu nedir ve nerden temin ederim acaba?

Tesekkur ederim.

 

 

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

2007 Focus ise orijinal bi-xenon modeli mevcut.Tavsiyem onu bulup almanız.Morimoto falan düzşünceniz var ise bilmem ben tavsiyede etmem.Bana göre perde çizgisi hariç kolay montajı olan bir mercek o kadar.Ha orijinal xenon geometresine uyumlu olan modeli var ise çıktıysa ki Mahmut:) bilir bunu o zaman yorum olarakta bişi demem.Seçenektir o kadar.

 

Far camı olarak Elbette xenon versiyon ve halojen versiyon olarak pleksi cam hammaddesinde biraz ve oda okuduklarımdan gördüğüm ısısal direnç degerleri farkı  açısından değişim ve şeffaflık oranı xenon modelde bir kaç derece daha iyi olması sadece bu kadar.Farklı bilğilere erişmiş arkadaşımız olursada buradan yazmasını çok isterim.Bunla beraber Far camı dışındaki vernik aynı olarak gördüm hep.Sadece güzeş ışığından pleksi yüzeyini koruma amaçlıdır ve pleksi yüzeyini ayrıca minimal taş izlerindeden de muhafaza ediyorda diyebiliriz.Yani iç ısı ile alakalı bir durum değil.Cam dışındaki vernik artık zor bulunmasada gramı oldukça pahalı olan bir ürün.Pleksi ile uğraşan büyük satış firmalarında mevcut.Kaldıki bunlada sizin işiniz yok bence.Yan sanayilerde dahil hepsinde mecburi uygulanır.Fark pleksi hammaddesi ile alakalı durum.

Far camında marka model ve bazı degerler var lakin çok fazla detay bulunmaz.Yan sanayi camlar orijinal kadar asla kalite olamıyor bunuda atlamamak lazım.bu camlar yerine her hani bir temiz kasası kırık far bulup camı değişmek çok daha  avantajlı.

 

İlla xenon dan dolayı cam değişimi olmalı fikrine takıldıysanız halojen far camından çok farkı olacağını söyleyemem.Konudaki uyarıda xenon ısısı genel olarak Halojen ampulün yerine takılan çakma xenon ampullerden kaynaklı olması ile alakalıdır.Bu halojen mercekliler ile de ilğilide bir durumdur. 

 

Tespitlerime göre dışa çıkıntılı şekilde eğilimli far modellerinde üst kısmı yamaçlı ve yanaklı modellerde güneş kaynaklı vernik yanmaları kroniktir.2007 Focus farlarıda bunlardandır.

Düz ön kısımda halojen farlarda uzun far kullanımı ne kadar fazla ise o kadar camlardaki kılcal çatlaklar artış gösteriyor ve Halojen ampul destekli kısa fara xenon takılmasıda uzun far etkisine en yakın şekilde ışık optiği oluşturduğu için camdaki kılcal çatlaklara artışta oldukça deger katacak şekilde sabebiyeti olmaktadır.

 

Yan sanayi farlarda tas bölümlerinde orijinaldeki gibi geometrik düzen maalesef iyi olmuyor.Bu farda uzun farı yarım saate yakın açık bırakınca hatta daha az sürede bile bir camın yumuşadığını ve birinde camın hafiften beyazlama evresine geçtiğinide bizzat tecrübe ettim.Yolda bu durum olduğunda hali ile karşı rüzgar etkisii ile bu durum oldukç.a iyi absort edildiğinden sıkıntı çok olmuyor fakat buda camın içten kılcal çatlamaya yol açtığı malumdur. 

 

Yani uzun far ne kadar uzun kullanılıyorsa cam yorgunluğu bir o kadar fazla oluşuyor buda sebeplerden birisi.

 

Orijinal xenon merceği kullanmak bu tip dönüşüm çalışmalarında bir o kadar önem arzediyor ve mercek etrafı ne kadar ışığı az dışardan görünürse ısıda bir o kadar ön tarafa o kadar az ulaşır ve cam saglıklı olur.Lakin ısı dan dolayı her şekilde mercek islenmesi ve camında islenmesini önelemek zor olur bu led farlar için bile geçerli diyebilirim.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız1679652701
2007 Focus ise orijinal bi-xenon modeli mevcut.Tavsiyem onu bulup almanız.Morimoto falan düzşünceniz var ise bilmem ben tavsiyede etmem.Bana göre perde çizgisi hariç kolay montajı olan bir mercek o kadar.Ha orijinal xenon geometresine uyumlu olan modeli var ise çıktıysa ki Mahmut[emoji4] bilir bunu o zaman yorum olarakta bişi demem.Seçenektir o kadar.
 
Far camı olarak Elbette xenon versiyon ve halojen versiyon olarak pleksi cam hammaddesinde biraz ve oda okuduklarımdan gördüğüm ısısal direnç degerleri farkı  açısından değişim ve şeffaflık oranı xenon modelde bir kaç derece daha iyi olması sadece bu kadar.Farklı bilğilere erişmiş arkadaşımız olursada buradan yazmasını çok isterim.Bunla beraber Far camı dışındaki vernik aynı olarak gördüm hep.Sadece güzeş ışığından pleksi yüzeyini koruma amaçlıdır ve pleksi yüzeyini ayrıca minimal taş izlerindeden de muhafaza ediyorda diyebiliriz.Yani iç ısı ile alakalı bir durum değil.Cam dışındaki vernik artık zor bulunmasada gramı oldukça pahalı olan bir ürün.Pleksi ile uğraşan büyük satış firmalarında mevcut.Kaldıki bunlada sizin işiniz yok bence.Yan sanayilerde dahil hepsinde mecburi uygulanır.Fark pleksi hammaddesi ile alakalı durum.
Far camında marka model ve bazı degerler var lakin çok fazla detay bulunmaz.Yan sanayi camlar orijinal kadar asla kalite olamıyor bunuda atlamamak lazım.bu camlar yerine her hani bir temiz kasası kırık far bulup camı değişmek çok daha  avantajlı.
 
İlla xenon dan dolayı cam değişimi olmalı fikrine takıldıysanız halojen far camından çok farkı olacağını söyleyemem.Konudaki uyarıda xenon ısısı genel olarak Halojen ampulün yerine takılan çakma xenon ampullerden kaynaklı olması ile alakalıdır.Bu halojen mercekliler ile de ilğilide bir durumdur. 
 
Tespitlerime göre dışa çıkıntılı şekilde eğilimli far modellerinde üst kısmı yamaçlı ve yanaklı modellerde güneş kaynaklı vernik yanmaları kroniktir.2007 Focus farlarıda bunlardandır.
Düz ön kısımda halojen farlarda uzun far kullanımı ne kadar fazla ise o kadar camlardaki kılcal çatlaklar artış gösteriyor ve Halojen ampul destekli kısa fara xenon takılmasıda uzun far etkisine en yakın şekilde ışık optiği oluşturduğu için camdaki kılcal çatlaklara artışta oldukça deger katacak şekilde sabebiyeti olmaktadır.
 
Yan sanayi farlarda tas bölümlerinde orijinaldeki gibi geometrik düzen maalesef iyi olmuyor.Bu farda uzun farı yarım saate yakın açık bırakınca hatta daha az sürede bile bir camın yumuşadığını ve birinde camın hafiften beyazlama evresine geçtiğinide bizzat tecrübe ettim.Yolda bu durum olduğunda hali ile karşı rüzgar etkisii ile bu durum oldukç.a iyi absort edildiğinden sıkıntı çok olmuyor fakat buda camın içten kılcal çatlamaya yol açtığı malumdur. 
 
Yani uzun far ne kadar uzun kullanılıyorsa cam yorgunluğu bir o kadar fazla oluşuyor buda sebeplerden birisi.
 
Orijinal xenon merceği kullanmak bu tip dönüşüm çalışmalarında bir o kadar önem arzediyor ve mercek etrafı ne kadar ışığı az dışardan görünürse ısıda bir o kadar ön tarafa o kadar az ulaşır ve cam saglıklı olur.Lakin ısı dan dolayı her şekilde mercek islenmesi ve camında islenmesini önelemek zor olur bu led farlar için bile geçerli diyebilirim.

Oktay abi ayrintili cevabin icin tesekkur ederim. Aslinda tanistik gorustuk ama hatirlamazsiniz muhtemelen. Ben o zaman Antalya'da idim. Simdi tayin sebebiyle Izmir'e geldik iki aydir burdayiz. Antalya'da iken bir arkadas sormustu xenon donusumu isini. Senin numarani vermistim aramis gorusmus ama o an Servet abiden numarani aldim demis. Halbuki ben Servet abiden almak istemistim bu arkadas sordugunda. Ulasamadim kendisine. Sonra telefondan webde biraz arayarak numarayi verdim. Oda sanmis Servet abi mesajla gonderdi. Vs vs. Bu durum icinde giyabende olsa her ikinizden ozur dilerim. Biraz yanlis anlama, biraz kulagi tersten turma ile boyle gelismis.
Ben gecen yil bakmistim morimoto kitlere. Bazi araclar icin cok iyi sonuclar alinmis. Bazilarinda fena degil oem kadar olmasada yoklugunu aratmaz denmis. Bazi araclar icin orta halli. Bazilari kotu vs vs. Benim arac yani focus 2 makyajsiz kasa icinde en iyi orta halli gibi yorumlar yapilmis. Coguda oem mercek ve kite gecis yapmis. En azindan gecen seneye kadar olan modellerde durum boyleydi. Simdilerde bu durumda bir iyilesme olduysa da ben bilmiyorum. Zaten hali hazirda oem malzeme arayisi icindeyim. Inteno veya e44 mercekle osram veya philips 4300k ampul ve gen5 balast dusunuyorum. Aslinda d3s ampulu sifir almis sonrada araci satinca elinde kalmis birinden cok uygun rakama buldum ama balast rakamlari tuksek d3 d4 d5 olunca. Tabii yapmiskende muhtemel sorun noktalarini belirleyip en basta cozum uretebilirmiyim dusuncesiyle bu konuyuda gorunce kafama takilanlari yazmis oldum. Bahsettigim ebay saticisi far camlarini yedek parca olarak oem urun satan parcacidan temin ettigini, hangi arac icin satiyorsa, camin o aracin orjinal xenon fari icin uretilen oem far cami oldugunu belirtiyordu. Camlari kitlersen ayri satip satmadigindan emin olamiyorum. Az once baktim ama fazlada arayamamakla beraber saticiyi ve ayni urunleri bulamadim. Muhtemelen favorilere eklemisimdir tekrar bakacagim. Eger bulursam burdan da paylasirim belki dusunen olursa alternatif cikar.
Onceki mesajda bahsettigim videoda uygulanan spreyin xenon donusumunde kullanilmasinin iyi olacagi, uv filtrasyonu arti isi direncini arttirdigi yonunde bir takim bilgiler aktariyordu konusan kisi. Ama tabii bu ruslarin ingilizce konusmasi zaten malum. Oyle her dedikleri anlasilmiyor cogu seyide kacirdim anlayamadim. :-) Belkide ulkemizde bile bulunmayan birseydir henuz arastirmadimda.
Konuyla cok alakali degil ama hazir tecrubeli birini bulmusken sormak istedim. Focus 2 makyajsiz kasa farlarim var. Bi halojen farlar elimdekiler. Bu farlarda henuz bu alanda hic tecrubesi olmayan ama mekanik el becerisi olan biri icin uygulamasi rahat olan mercekler hangileri? Ben intemo veya e55 dusunuyorum incelikle ama bir bilene danismakta her zaman fayda var.
Bu son kisim baslik ve bulundugu yer itibariyle yanlis yerde muhtemelen. Uyari gelirse hemen editleyip uygun yerde varsa baslik altinda, yoksa baslik acarak sorabilirim. Tesekkurler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Focus için linkten devam etmen faydalı olur.Yeni konuya gerek yok.Hella intemo yada yeni tip Hella olarak ikisinide kullanabilirsin.

 

Aynı mercek için model farklıda olsa şu modele takınca kötü şu modele takınca iyi demek  hata olacaktır.Her kullanıcının nasıl bir performasn istediği belli olmaz.Bu nendele bu tip ürünler için fazlaca söz veya yoruma gerek durmuyorum,tavsiye etmiyorum.

 

Kimin tavsiyesi için aranmışsam Rabbim Razı olsun demişimdir.Benim açımdan sorun edilecek bir durum değil.:)

 

Far üzerine bişi sürülerek xenon modele çevirebilmek bana göre zor.Olay pleksi hammaeddesi ile ilğili.Pleksi üzerine bir madde sürelerek ısıya dayanıklı hale getireliebilir bilmiyorum lakin bana anlamsız gelir.Şu net bi-xenon yada halojen uzun konumunda uzun süreler yanık kalması istenilen kadar ısıyı arttırıcı etkisi olan işlm yapılsın pleksi içten içe deformansyona tabi olacaktır.Dış katman zaten vernik üzerine sürülen bir maddede olsa altta kalan vernik ısısal boyutta en başarısız olan bir katman olacağından deformansyonu belli etmekten başka işlevi olmayan katman olur.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...