İçeriğe Yönlendir

Astra H A16XER Ekstra Klima Fan Montajı


Ahmet Darendeli

Recommended Posts

Ahmet Darendeli

Selamlar ,malumunuz H kasa xer motorlarda 1 adet radyator fanı mevcut klima radyatoru icin 2. bir fan yok buda sicak havalarda klima acikken klima radyatorunun tam olarak soguyamamasindan kaynakli ,kompresorde fazla basinc vınlama sesi ve cekis dusuklugune sebep vermekte ,ben bu sorunu cok onceleri extra bir fan ekleyerek cozmustum burada paylasmak istedim ,fan olarak mette marka 1.3cdti klima fanı satın aldım ve radyatorun fan olmayan kismina monte ettim kesme bicme vs.olmadı fanın ayaklari tam uydu baska marka uymayabilir mette markada sorun yasamadim ,orjinal fandan paralel baglanti ile montaj tammalandı sicak havalarda bayilma vs yok klima performansi cok daha iyi ...

IMG_20210728_145804.jpg

IMG_20210728_145816.jpg

IMG_20210731_153756.jpg

IMG_20210731_154603.jpg

IMG_20210803_145224.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Montaj motor tarafına değil de ön tarafa yapılmış. Fan çalıştığından emiş yapacak gibi duruyor. (Pervane yönünden dolayı) Eğer havayı emecek şekilde çalışıyorsa araç hareket halindeyken rüzgarın etkisi ve iç taraftaki fanın havayı motor içine doğru emmesi herhangi bir sorun oluşturmuyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Darendeli
  Çağlar Bayur yazdı:

1 adet olan eski fan kaç kademeli çalışıyordu

Genişlet  

H kasalarda orjinal fan 3 kademe ,1. kademe sadece klima acikken calisir diger kademeler hararet durumuna gore calisiyor.

  Mustafa YILDIRIM yazdı:

Montaj motor tarafına değil de ön tarafa yapılmış. Fan çalıştığından emiş yapacak gibi duruyor. (Pervane yönünden dolayı) Eğer havayı emecek şekilde çalışıyorsa araç hareket halindeyken rüzgarın etkisi ve iç taraftaki fanın havayı motor içine doğru emmesi herhangi bir sorun oluşturmuyor mu?

Genişlet  

Orjinal fan araca onden bakinca sag tarafta konumlaniyor ,extra takilan fan radyatorun sol.tarafina takildi her iki fan birbirleri ile ayni hizada degiller.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Bir an @Ali Darbaz sandım :biggrin:
 

Bizim Cruzea da olur mu bundan acaba? Klima açınca performans çok düşüyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Behlül Baş yazdı:

Bir an @Ali Darbaz sandım :biggrin:
 

Bizim Cruzea da olur mu bundan acaba? Klima açınca performans çok düşüyor 

Genişlet  

 

Bizm fan Egzos manifold ve Radyatör arasında. Arkadaş direk Pejo 306 misali önden takmış. 

2191512.png

 

Ama 2 litre dizel motorun dual fan belki olur ama bana gerekmiyo. 

 

2028276

Chevrolet Cruze 1.6 Fan Motoru Davlumbazlı Komple İthal Marka

 

13241734-insignia-2-0-dizel-fan-motoru-k

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Darendeli
  Behlül Baş yazdı:

Bir an @Ali Darbaz sandım :biggrin:
 

Bizim Cruzea da olur mu bundan acaba? Klima açınca performans çok düşüyor 

Genişlet  

Olabilir neden olmasın sonucta aynı motor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Darendeli
  Ali Darbaz yazdı:

 

Bizm fan Egzos manifold ve Radyatör arasında. Arkadaş direk Pejo 306 misali önden takmış. 

2191512.png

 

Ama 2 litre dizel motorun dual fan belki olur ama bana gerekmiyo. 

 

2028276

Chevrolet Cruze 1.6 Fan Motoru Davlumbazlı Komple İthal Marka

 

13241734-insignia-2-0-dizel-fan-motoru-k

Genişlet  

Benim orjinal fanda ayni sekilde ic tafafta ,extra olarak bagladigimi one takmamin sebebi arkada uygun yer yok..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Radyatörün önüne takılan fan emme mi yapıyor, egzoz mu? Sanki egzoz gibi duruyor da, fanlardan biri emme biri egzozken, sirkülasyon sorun olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Darendeli
  Sani Gerşon yazdı:

Radyatörün önüne takılan fan emme mi yapıyor, egzoz mu? Sanki egzoz gibi duruyor da, fanlardan biri emme biri egzozken, sirkülasyon sorun olacaktır.

Genişlet  

on tarafa sonradan taktigim emme yapiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Darendeli
(düzenlendi)
  Sani Gerşon yazdı:

Bu durumda ters voltaj mı verdiniz?

Genişlet  

Elektrik baglantisini ben yapmadim ,buyuk ihtimal ters baglanmis olabilir.tek bildigim extra takilan fanin kademesi 3.kademeye ayarli klima acsamda 3.kademe calisiyor arac kendi fanini acsada extra fan 3.kademe calisiyor,105 derece calisan xer motor icin oldukca faydali oldu.

tarihinde Ahmet Darendeli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Sani Gerşon yazdı:

Bu durumda ters voltaj mı verdiniz?

Genişlet  

basit düşün, pervane dönüş yönüne göre takılır parça

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
  Çağlar Bayur yazdı:

basit düşün, pervane dönüş yönüne göre takılır parça

Genişlet  

Elbette lakin bazı elektrik motorları ters polaritede aksi yöne dönüyorlar. Böyle ayarlandıysa sorun yok.

@Servet Aydın daha teknik anlatır belki. Tam ifade edememiş olabilirim kendimi.

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Fan ekleme fikri sizin miydi? Fena olmamış. Ben böyle birşeyi ustamdan istesem sanırım uğraşmazdı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  Sani Gerşon yazdı:

Elbette lakin bazı elektrik motorları ters polaritede aksi yöne dönüyorlar. Böyle ayarlandıysa sorun yok.

@Servet Aydın daha teknik anlatır belki. Tam ifade edememiş olabilirim kendimi.

Genişlet  

Elektronik kontrol yoksa dahili ters voltaj dönüş yönünü değiştirir. Ancak pervane kanat açısı nedeniyle işe yaramaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yahu fanı ters çevir tak bitti, voltaj moltaj kanatlar açılar N'oluyoruz

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Darendeli
  Yasin Şimşek yazdı:

Fan ekleme fikri sizin miydi? Fena olmamış. Ben böyle birşeyi ustamdan istesem sanırım uğraşmazdı

Genişlet  

Fikir bana ait degil ,daha onceleri bir arkadasim klima acikken asiri derecede cekis dusuklugu vs.sorunlar yasadigi icin tech2 cihazi ile anlik olarak trafikte klima kompresor basinclarini vs takip ederek gazin tam soguyamamisindan kaynakli kompresorde olusan yuksek basinca karsi boyle bir uygulama yapmisti daha sonra bende yaptim ...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  Çağlar Bayur yazdı:

yahu fanı ters çevir tak bitti, voltaj moltaj kanatlar açılar N'oluyoruz

Genişlet  

Olmaz. İç tarafta pervane yuvası var milde dönme yapmasın diye

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Servet Aydın yazdı:

Olmaz. İç tarafta pervane yuvası var milde dönme yapmasın diye

Genişlet  

komple ters lem parçayı ters çevir tak pervane sökmeyecen allahım sana geliyorum

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunu çalışırken bakmak gerek.. 

Öndeki emiyorsa, seyir halinde pek verimli olmaz galiba. 

Ancak fikir muazzam.. Maşallah. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Darendeli
  Mehmet Ozyurek yazdı:

Bunu çalışırken bakmak gerek.. 

Öndeki emiyorsa, seyir halinde pek verimli olmaz galiba. 

Ancak fikir muazzam.. Maşallah. 

 

Genişlet  

Aslında sorun seyir halinde degilde sıkışık dur kalk trafikte oluyor ,extra fan neredeyse sorunu ortadan kaldırdı yuksek suratlerde radyatorun aldigi ruzgar yetiyor bence.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
  Çağlar Bayur yazdı:

komple ters lem parçayı ters çevir tak pervane sökmeyecen allahım sana geliyorum

Genişlet  

Radyatörün arkasına da olur. 

Castrol diyor ya reklamda hani, dünya böyle olsaydı motor yağı kartere süzülmezdi motor ilk çalışmada aşınmazdı. Motoru ters takın o zaman fabrikada alla alla. Yerçekimiyle ne kavga ediyorsun

:crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...