İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Otomatik Şanzıman Yağ Değişimi


Ahmt Demirtaş

Recommended Posts

Ahmt Demirtaş

Herkese iyi forumlar. Aracın 7-7.5 litre şanzıman yağı aldığı söylendi ama şanzıman karteri sokulunce 3-3.5 lt yağ anca çıktı bu normalmidir. Aracı 115 binde aldım 192 binde şanzıman yağı değişecek. Muhtemelen benden önce şanzıman yağı 115 bine kadar değişmemiştir. Araç ihtiyar şanzımandan korkuyorum. Sanzimandaki yağın hepsinin çekilip daha sonra yeni yağ mı ilave edilmeli, yoksa işlem karteri sokunce yağ süzülür yeni filtre takılır karter kapatılır yağ eklenir şeklinde mi ilerler. Birde son olarak konulacak yağın uygunluğu önemli midir. Üreticinin tavsiye ettiği yağ kodu bulanamayabiliyor. Mobil konuldu

Mobil Atf 3309 konuldu 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Karter içerisinde filtre varsa karter sökülür, yoksa tapa sökülür. 3-3.5 litre yağ boşalması normal, tamamının boşalması için şanzımanın sökülmesi gerekir. Ya da makine ile değişim yapılabilir fakat o durumda bile tamamını değiştirdik diyemeyiz. 

 

Yağ doğruluğu için şasi no ile bakıp ne araç üreticisi ne koymuş ona bakmak lazım. Model yılını bırakın bazen üretim ayı dahi farkettiriyor. 

Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş

Bugün bir ustaya daha götürdüm şanzımanla ilgili. Adam hemen ford kitapçık alıp yağ koduna baktı. Ford serviste calismis uzun yıllar.focus 2 4 ileri şanzıman icin m2c919 yağ kodu imiş. Shell de bunun karşılığı S5 ATF X imiş.

Ama onda da filtre yoktu değiştiremedik. Filtre ve yağı ben alıp gidersem işlem yapar mı onu soracam bakalım 5 lt yağ alsam yeter sanırım.

IMG_20230408_112317.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş
Ü.Emre Kartal yazdı:

Karter içerisinde filtre varsa karter sökülür, yoksa tapa sökülür. 3-3.5 litre yağ boşalması normal, tamamının boşalması için şanzımanın sökülmesi gerekir. Ya da makine ile değişim yapılabilir fakat o durumda bile tamamını değiştirdik diyemeyiz. 

 

Yağ doğruluğu için şasi no ile bakıp ne araç üreticisi ne koymuş ona bakmak lazım. Model yılını bırakın bazen üretim ayı dahi farkettiriyor. 

Peki TORK KONVEKTÖR içerisindeki yağı da makine ile vakumluyorlarmis. Bu işleme girilmeli mi sizce. Bu işlem sonucunda yeni yağ konulunca sanzimanda hava yapma gibi bir durum söz konusu olur mu 🤔

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ahmt Demirtaş yazdı:

Peki TORK KONVEKTÖR içerisindeki yağı da makine ile vakumluyorlarmis. Bu işleme girilmeli mi sizce. Bu işlem sonucunda yeni yağ konulunca sanzimanda hava yapma gibi bir durum söz konusu olur mu 🤔

Hava yapmaktan ziyade ben olsam makine ile değişim yerine 1-2 bakım sonra tekrar değişim yaparım illa değişeceksem. 

 

Düzenli bakımı yapılan sistemde zaten aşırı kirlilik olmaz. Doğal olarak vakum ya da başka ek bir işlem olmaksızın değişim yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

makine ile değişimi en iyisidir, çoğu yer makine yatırımı yapmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş
Ü.Emre Kartal yazdı:

Hava yapmaktan ziyade ben olsam makine ile değişim yerine 1-2 bakım sonra tekrar değişim yaparım illa değişeceksem. 

 

Düzenli bakımı yapılan sistemde zaten aşırı kirlilik olmaz. Doğal olarak vakum ya da başka ek bir işlem olmaksızın değişim yapılabilir.

200000 km de bir araç ve yüzde 99 ihtimalle ilkkez bakıma girecek otomatik şanzımandan. Dolayısıyla düzenli bakımdan söz edemeyiz sanırım. Bu durumda makine ile vakumlu değişim ve sonrasında düzenli bakıma devam tercihini kullanacağım sanıyorum. Teşekkürler kardeşim fikirlerin için.

Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş
Çağlar Bayur yazdı:

makine ile değişimi en iyisidir, çoğu yer makine yatırımı yapmaz

Bende bu fikre sıcağım. Ancak kullanılan yağ kodu uygunluğunu kontrol açısından ve filtre değişimi yapıldığından emin olmak adına (çünki sizin görmediğiniz bir alanda işlem yapılıyor) kullanılacak yağ marka bilgisi ve işlem sonunda çıkan eski filtreyi talep etmem sizce absürt olur mu 🤔

Maalesef son iki haftada gördüklerim bende güveni iyice kaybettirdi.

 

Bu arada fikir ve kıyas açısından; makine ile vakumlu değişim

7- 7,5 lt yag +filtre+ işçilik 3000 TL

 

Yağ ve filtreyi sen temin edersen

yağ 180 lira/lt + filtre 300 TL + 500 işçilik 2300 TL 

 

Serviste yağ 500tl/lt+ 4300 tl flitre ve işçilik dahil 9800 TL fiyat verildi

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ahmt Demirtaş yazdı:

e işlem sonunda çıkan eski filtreyi talep etmem sizce absürt olur mu

yaa hiç te olmaz hatta tüm müşteriler tüm servis işlemleri sonrası istemeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Tüm malzemeleri kendiniz alın. Hem orjinal olur içiniz rahat eder hem de, daha uyguna işinizi yaptırmış olursunuz.

O şanzımanın kıymetini bilin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş
Tamer Topaç yazdı:

Tüm malzemeleri kendiniz alın. Hem orjinal olur içiniz rahat eder hem de, daha uyguna işinizi yaptırmış olursunuz.

O şanzımanın kıymetini bilin...

Evet Tamer hocam. En sıkıntısız şanzımanlardan biriymiş sanırım. Komple yağı bosaltabilecek bi babayiğit bulabilirsem ben alacam malzemeleri ama her tamirci tork konvektordeki yağı bosaltamaz  bunun için özel bir makine olmalı sanirim. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...