İçeriğe Yönlendir

Yaşadığım Kaza. Ağır Vasıta Kör Bölge Meselesi.


Recep Demirci

Recommended Posts

İlkay Başaran
Ali Gök yazdı:

hepsinde yoktur yahu yenidir bunlar eski tiplerde bu kadar ayna yok gibi

Hatta bakın bu arkadaşta da hepsi var. Bakmamış bile muhtemelen. En üstteki fotoğraftan bahsediyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
İlkay Başaran yazdı:

Hatta bakın bu arkadaşta da hepsi var. Bakmamış bile muhtemelen. En üstteki fotoğraftan bahsediyorum.

telefonla oynuyordur :D 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Yeni kamyonlarda, genelde bu kör noktalarda olan araclari, insanlari ya da bisikletlileri algilayip otomatik frenleyen sistemler mevcut. Aslinda tabii bunlari standart olarak sunulmasi gerekiyor ama hatirladigim kadariyla opsiyon olarak sunuluyor. Yurtdisinda ozellikle o noktalarda cok bisikletli kaldigi icin riski azaltmak adina bir cok aracta olabiliyor. Ama tabii eski araclara boyle seyleri entegre etmek zor. Zaten arac sahiplerinin de umursadigini sanmiyorum. Mehmet Bey'in yukaridaki önerisi gibi, o bolgede bir park sensörü aslinda ise yarar olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

 

Ağır vasıtaların kör noktası olmaz Murat. Fabrikadan çıktığı halde geziyorsa ve kullanan adam bakıyorsa heryeri görünür. Sadece arka tamponun arkasını göremezler. Ağır vasıta arkasında durman gerekiyorsa arabanı ya da motorunu sağa ya da sola doğru az dışına taşır. Görünür olursun. 

 

Abi şöyle düzeltelim, ağır vasıta şoförünün kör noktası diyelim mi? Çünkü sonuç olarak görmüyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

 

Abi şöyle düzeltelim, ağır vasıta şoförünün kör noktası diyelim mi? Çünkü sonuç olarak görmüyorlar. 

Hep yazdım yine yazayım. Şoförlük eskiden meslekti bu memlekette. Şimdi bir baltaya sap olamayan adamlar yapıyor. Aralarında hakkıyla yapan yok mudur? illa vardır ama eskiden kaliteliydi insanlar. Bu tip araçların üzerindeki insanlar. Hatta tüm insanlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

r3.png

Kavşağın olduğuna dair ilk tabela.

 

r2.png

Kavşağın olduğuna dair 2. tabela.

 

Bu resimlere dikkat edilirse benim kamyonun kör noktasına girmem için sağ şeritte önümdeki araçların üzerinden geçmem yada emniyet şeridinden bir delilik yapıp sağdan gitmem gerekir. Dikkat edilirse buradaki emniyet şeridi dar yani tek araç sığacak türde değil ve sağ şerittekine çarpmadan gidilecek kadar geniş değil.Fiziksel olarak mümkün gözükmüyor. Kamyonun bana yaklaştığı en yakın mesafelerde sağ çaprazındaydım kaldı ki yüksekteki şoför daha rahat görür. Hiçbir zaman kamyonun kör noktasına sağdan girme durumum olmadı çünki ben hep öndeydim. Kamyon benden önde olsa zaten gerimde kalmazdı ve bende kamyona kafa tutacak durumda olmayacağım için yavaş gidip kamyonun arkasında seyir halinde giderdim.

 

@Mehmet Ozyurek abi binadaki yan daire komşum direksiyon sınavlarına giren bir öğretmen aynısını söyledi.

 

Şehirler nüfus hızlı gelişince yollar yetmiyor bilhassa bayram zamanlarında ve tatillerde. Buraya alternatif hiç Kütahya içine girmeden bir yol mutlaka yapılmalı. Çok işlek bir yol. Diğer yönde de köprülü kavşağa çıkarken sağ şerittekinin direk önüne gelme durumu var yani soldan geleni çok iyi kontrol etmek gerekiyor.

 

Kamyon 2021 model bir vasıta eski bir araç değil. Kamyonlara uzak durarak sürüşü bende uyguluyorum sollarken de biraz daha hızlı geçip bir an önce yanından ayrılmayı hep tercih ediyorum. Bu kazada kamyona sağdan önüne geçmek gibi bir durum yok.

 

Herkese teşekkür ederim.İyi dilekleriniz ve cevaplarınız için sağolun.

Allah hepimize güvenli kazasız belasız sürüşler nasip etsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Af edersiniz kaba etimde göremediğim için kör noktam sayılır ama hiç donsuz sokağa çıktığımı hatırlamıyorum. 

Nedir bu kör nokta saçmalığı anlamıyorum. Adamların milletin üzerine sürmesi için bir mazeret gibi geliyor bana.

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu

Çok çok geçmiş olsun. Kavşağın ağzı geniş olduğu için o yolu çok kullananlar son ana kadar şerit değiştirmiyorlardır ki bu dönüşlerde araç kullananların %90'ı son 20 metrede dönme ve şerit değiştirme eylemine başlıyor. Bir de sinyal veriyorlar son saniyede :) Son anda da dalınca muhtemelen ya şeritteki aracın emniyet şeridine kaçacağını ya fren yapacağını varsayıyorlar ya da şerittekini görmüyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

2020de kızımı doktor randevusuna yetiştireyim derken Bursada Mudanya yolu FSM Bulvarı kesişiminde sağa dönmek üzere geçmek isterken ben soldayım ve sağdan gelen Symbol araca şoför kapısına dokundum baktım biraz sürtme var çok kötü birşey yok ama kabahat bendeydi ve inip karşı sürücü ile özür dileyerek helalleştik. Ne kadar tutar dediğimde 200 ₺ civarı birşey demişti ben bir miktar daha fazlasını verip yoluma devam ettim. Benim aracımda birşey olmamıştı.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Genelde kamyonların sağ aynasına ek olarak 0 aynası diye tanımlanan ayna olur. 94 model kamyonumuzda vardı park ederken dahi, normal arabadan daha rahat kullanırdık. Hikaye yani.

Geçmiş olsun 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selçuk Bakış yazdı:

Genelde kamyonların sağ aynasına ek olarak 0 aynası diye tanımlanan ayna olur. 94 model kamyonumuzda vardı park ederken dahi, normal arabadan daha rahat kullanırdık. Hikaye yani.

Geçmiş olsun 

Kırılıyor, kimse değiştirmiyor, yenisini taktırmıyor. Tüvden nasıl geçiyorlar anlamıyorum. Sürücü koltuk döşeme kumaşı yıpranmış diye ağır kusur yazarlar, adamın aynası eksik, öyle kullanıyor.

Dün servis midibüsü gördüm, sağ ayna hiç yok. Gayet trafiğin içinde gidiyordu. Benim cam filmime takıp beni durduran eğilip egzoza bakan polis sağ tarafındaki aynası kırılmış, aynanın takılı olduğu boru orda olup aynası olmayan ısuzu c plakalı servis aracına bakmıyor bile. Sonra bu gün aynı güzergahta aynı saatte aynı aracı gene gördüm, tahmin edin, sağ ayna yine yok :bambam:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Murat Sahın yazdı:

Kırılıyor, kimse değiştirmiyor, yenisini taktırmıyor. Tüvden nasıl geçiyorlar anlamıyorum. Sürücü koltuk döşeme kumaşı yıpranmış diye ağır kusur yazarlar, adamın aynası eksik, öyle kullanıyor.

Dün servis midibüsü gördüm, sağ ayna hiç yok. Gayet trafiğin içinde gidiyordu. Benim cam filmime takıp beni durduran eğilip egzoza bakan polis sağ tarafındaki aynası kırılmış, aynanın takılı olduğu boru orda olup aynası olmayan ısuzu c plakalı servis aracına bakmıyor bile. Sonra bu gün aynı güzergahta aynı saatte aynı aracı gene gördüm, tahmin edin, sağ ayna yine yok :bambam:

O ayna olmasa dahi, kocaman aynaları var, cidden sağdaki arabayı hareket halinde görmemek çok çok zor. Belki dur kalk trafikte görünmez. Sağında ayna olmayan adam trafiğe çıkmaya mecbur ise en sağ şeritte seyreder yine bu duruma düşmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bazı servisler hiçbir zaman çevrilemez der botswanalı

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selçuk Bakış yazdı:

O ayna olmasa dahi, kocaman aynaları var, cidden sağdaki arabayı hareket halinde görmemek çok çok zor. Belki dur kalk trafikte görünmez. Sağında ayna olmayan adam trafiğe çıkmaya mecbur ise en sağ şeritte seyreder yine bu duruma düşmez.

Reelde öyle olmuyor hocam. Mesela benim gördüğüm araç gayet bütün şeritlere geçiyor :) Kamyon sürücüsü ayna varken bakmıyor, yokken siz hesap edin. 4 tane şoförüm 3 tane kamyonum var şirkette. Oradan biliyorum. Arabada geri görüş, park sensörü, bir sürü ayna varken bile her gün yanaştıkları rampa kapısına yanaşmalarda her gün çarpıyorlar. Duvar tamir ettirmekten sıkıldık... Araçların arkasına kalın kauçuk takoz koydurduk, takozlar patlayıp patlayıp döküldü. Bütün kasalarımızın arka köşeler ezik çizik içinde mesela. Halbuki yerde ışıkta parlayan özel sarı boya ile boyanmış çizgiler var. Sadece lastikleri bu çizgilerin içinde tutacak ve enlemesine çizgiler lastiklere geldiğinde fren yapacak. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Murat Sahın yazdı:

Reelde öyle olmuyor hocam. Mesela benim gördüğüm araç gayet bütün şeritlere geçiyor :) Kamyon sürücüsü ayna varken bakmıyor, yokken siz hesap edin. 4 tane şoförüm 3 tane kamyonum var şirkette. Oradan biliyorum. Arabada geri görüş, park sensörü, bir sürü ayna varken bile her gün yanaştıkları rampa kapısına yanaşmalarda her gün çarpıyorlar. Duvar tamir ettirmekten sıkıldık... Araçların arkasına kalın kauçuk takoz koydurduk, takozlar patlayıp patlayıp döküldü. Bütün kasalarımızın arka köşeler ezik çizik içinde mesela. Halbuki yerde ışıkta parlayan özel sarı boya ile boyanmış çizgiler var. Sadece lastikleri bu çizgilerin içinde tutacak ve enlemesine çizgiler lastiklere geldiğinde fren yapacak. 

Masrafları ceplerinden öderlerse bir kaç defa bak bir daha yapıyorlar mı 😁

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Tutanağın fotoğrafı yok mu, bu resimlerden bir sonuç çıkarmak mümkün değil. Kamyon şöförü sizin sağdan önüne kırmaya çalıştığınızı da iddia edebilir. Keşke olay yeri bozulmadan bir fotoğraf çekseydiniz. Bende zamanında acı bir tecrübe yaşadıktan sonra araç kamerası almıştım size de tavsiye ederim böyle durumlarda çok işe yarıyor geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sağ aynasız şahinler, tofaşlar kullanırdı büyüklerimiz 80li,90lı yıllarda.(standart donanımda yoktu bir çoğunda)  Eski sürücüler iyiydi. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Kör nokta kimindir? 

Kime kör noktadır?

Herkes kör noktasına sahip cıkmalı..

Cok üzüldüm geçmis olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Amerikada aynı kazayı yaşadım tır beni benzinciye dorse altında zorla soktu

  • Şaşkın 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Çok geçmiş olsun,

Sürekli yaşadığımız kazalara benzer bir kaza başınıza gelmiş. Konu hakkında uzmanlaştım diyebilirim :) Tutanakta yazılanlar çok önemli.

Mutlaka kapılara ''kör nokta aracın sağına yaklaşma''vs. yazıları yazmakla olmuyor maalesef ama haklı olmak yara almamak anlamına gelmediği için ben sağına yaklaşmam trafikte.. 

 

Ayrıca kamyonun yanında düz çizgi görünüyor ve kamyon şeritte

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...