İçeriğe Yönlendir

Jetta EPC-ESP Arızası


mustafa çetinkaya

Recommended Posts

mustafa çetinkaya

Selamın Aleyküm. Herkese Merhabalar.

 

2015 Model Jetta aracımda uzun süredir devam eden bir arıza var. Yolda giderken EPC lambası yanıyor ve çekiş düşüyor. Motoru stop edip çalıştırınca düzeliyor ve yoluma devam ediyorum. Bu bazen ayda 1 oluyor bazen haftada 2-3 şekilde olabiliyor. Bazen de araç park halinde iken biniyorum kontağı çevirir çevirmez "Hata Denge Kontrolü" yazıyor. Resim ekledim. Motor arıza lambası, EPC, ESP hepsi yanıyor. Bu şekilde araç gitmiyor. Kontağı kapatıp 10-15 dk bekleyince bazen 1-2 saat tekrar düzeliyor ve yoluma devam edebiliyorum. Bir ara bu şekilde oluyordu sonra akü bitti değiştirdim her şey düzeldi uzun süre olmadı sonra tekrarladı. Tüm bu bilgiler doğrultusunda sizlerden de yardım bekliyorum. Kolaylıklar dilerim.

WhatsApp Image 2023-06-12 at 14.16.51.jpeg

WhatsApp Image 2023-06-12 at 14.16.18.jpeg

Ekran Alıntısı.JPG

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Mustafa bey bende 2017 1.2 tsi jetta kullaniyorum. Anlattiginiz olaydan kontagi acinca "hata denge kontrolu" arizasini bende zaman zaman aliyordum. Şunu fark ettim bu arizayi  aracimi is yerinde bulunan trafonun yanina biraktigimda tekrarlaniyordu. Boyle bir durum olabilirmi acaba ? Birde aracinizi surekli kisa mesafe kullaniyorsaniz akunuzu kontrol ettirin derim. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
mustafa çetinkaya
Mustafa Erkan yazdı:

Mustafa bey bende 2017 1.2 tsi jetta kullaniyorum. Anlattiginiz olaydan kontagi acinca "hata denge kontrolu" arizasini bende zaman zaman aliyordum. Şunu fark ettim bu arizayi  aracimi is yerinde bulunan trafonun yanina biraktigimda tekrarlaniyordu. Boyle bir durum olabilirmi acaba ? Birde aracinizi surekli kisa mesafe kullaniyorsaniz akunuzu kontrol ettirin derim. 

 

Yani evet çoğunlukla günlük 20 km kısa mesafe kullanıyorum. Mesai çıkışında aküyü ölçtürmek için gideceğim. Park yeri yakınında trafo vs yok.

 

Çağlar Bayur yazdı:

yine bir akü ve şarj kontrolü yapılsın derim önceilkkle.

 

Yorum bağlantısı
mustafa çetinkaya
Çağlar Bayur yazdı:

yine bir akü ve şarj kontrolü yapılsın derim önceilkkle.

 

mustafa çetinkaya yazdı:

 

Yani evet çoğunlukla günlük 20 km kısa mesafe kullanıyorum. Mesai çıkışında aküyü ölçtürmek için gideceğim. Park yeri yakınında trafo vs yok.

 

 

Akü 11 volt çıktı 

Yorum bağlantısı
mustafa çetinkaya
Önder Özcan yazdı:

Şarjı ölçtüler mi? Araç şarj ediyor mu, yeni akü neden düşük çıktı?

Şarj 13.6 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
mustafa çetinkaya
Çağlar Bayur yazdı:

akü de sorun olabilir yeni akü 11 çıkmamamlı

Akü tam olarak yeni değil yaklaşık 3.5 yıllık. Elektrikçi normal dedi. Beraber tamirciye gittik. Turbonun bir parçası var o takılabiliyor bazen onu bı temizleyelim dedi. Daha önce benzer bir arızayı bu şekilde çözmüş. Sonra boğaz kelebeğine yönelik bakalım dedi.

Yorum bağlantısı
mustafa çetinkaya
Çağlar Bayur yazdı:

bu veriler ışınğında ben turboyu ne de gaz kelebeğimi elletirdim

Valla üstad ben de bilemedim ne yapacağımı. Yeni akü alsam zaten 1500 TL. Bir de seyir halinde iken de arıza lambası yanınca akü ile bağlantıyı da tam olarak kuramıyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Aküyü değişince sorununuz düzelecektir, zaten akü bitik mecburen değişecek, diğer işlemleri aküyü değiştikten sonra yapardım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
mustafa çetinkaya yazdı:

Bir de seyir halinde iken de arıza lambası yanınca akü ile bağlantıyı da tam olarak kuramıyorum

bugünkü konulardan birinde opel in bitik aküden dolayı neler ettiği vardı, ona da 7000 lik parça değişimi yazmışlardı reçeteye

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Heleki DSG li VW de akü çok çok önemli. 11V düşük çıkmış. 12 hatta 12.5 in altı sağlıklsız denebilir. Çalışırken de 13.6 çıkması vadenin dolmaya başladığını gösterir. Akü bu durumda iken başka bir mekanik müdahale de bulunmazdım şahsen. Elektronik kısımda yeterli veri gitmemesi bile sağlıklı ölçüm olmadığı için bir çok yerde hatalı veri alınmasına sebep olabilir. Aküdeki sıkıntı araçtan araca da değişiklik gösterebilir. Mesela bende Bora varken marş esnasında ABS ışığı yakıyordu. Opel aracımda komple kadran yol bilgisayarı gitti, sinyaller sapıttı vs.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
mustafa çetinkaya yazdı:

 

Akü 11 volt çıktı 

akü ölü.

Selçuk Bakış yazdı:

Aküyü değişince sorununuz düzelecektir, zaten akü bitik mecburen değişecek, diğer işlemleri aküyü değiştikten sonra yapardım.

çözüm olarak işaretleye tıklamış gibi yapalım.

 

o buton neden yok yada neden çıkıyor?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Doğan Arşiray yazdı:

o buton neden yok yada neden çıkıyor?

Konuyu açan yazar sadece çözüm olarak işaretleyebiliyor, Belirli başlıkların altında açılıyor birde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

o buton neden yok yada neden çıkıyor?

marabalar göremez, sade üye leri pistten alalım

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğur Kamil
Çağlar Bayur yazdı:

bu veriler ışınğında ben turboyu ne de gaz kelebeğimi elletirdim

Çağlar abi aynı durum 1.2 jettada benım başıma geldi yolda giderken. Aracı servise çektirdim boğaz kelebeği değişti ve bir sorun kalmadı. O zamanlar parça vee servis fiyatları bu kadar pahalı değildi tabi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...