İçeriğe Yönlendir

Mondeo Belirsiz Elektrik Kaçağı


Yusuf Gerdan

Recommended Posts

Yusuf Gerdan

Merhaba,

 

2010 model 2.0 Dizel Trend Mondeo aracımda aldığımdan beri olan bir arıza gün yüzüne çıktı. Her seferinde aküdendir deyip akü değişimi yaptık. Hep İnci ve Varta akü kullandım. Araç 1 hafta 10 gün çalışmasın akü neredeyse bitecek noktasına geliyor, marş basmıyor. Ya da zoraki basıyor. Aküyü tekrar şarj ediyor bu konuda sıkıntım yok. Bir de motor çalışmazken müzik dinleyim 5-10 dk araç zor marş alıyor, çalışınca da akü lambası 1-1.5 dk yanıyor ve ardından sönüyor. Akümü defalarca kez yeniledim. Şuan varta akü var, aküyü garantiye de gösterdik usta da baktı ve akü sorunsuz dediler. Bugün rastladığım bir videoyu denedim, akünün - kutbunu söküp aracın - kablosuyla arasına ampül koyup yanarsa kaçak var demektir diyor videoda. Ben bunu test ettim ve ampül yandı. Motordaki, ayak altındaki ve bagajdaki sigortaları tek tek söküp denedim bu ampül sönmedi. + kutbuna bir sigorta kutusu tarafından bir de motor tarafına giden iki kablo var. Sigorta tarafına giden kabloyu +dan söktüğüm taktirde lamba sönüyor. Elektrikçiyle görüşüyorum, hiçbiri kaçak testi vs yapmıyor, kaçak olsa hiç çalıştıramazsın akü komple boşalır diyorlar. Aracımda ekstra tesisat sadece selective modellerde olan fabrikasyon Pioneer ekranlı teyp ve park sensörü. Başına gelen, ya da fikir sahibi olanlardan yardım rica ediyorum. İyi günler. 

Bahsettiğim video : 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Bu eski arabada lambanın yanması anormal.  Beyin yok bişey yok elektrik çekecek. 

Sizde lamba yanabilir. Arabayı kapatır kapatmaz bütün sistemler kapanmıyor. Alarmı var, kapı kilit beyni var var oğlu var. Bir süre sonra uykuya geçiyor.

Önemli olan ne kadar akım çekiliyor sistemden. Herhangi bir elektrikçi kaçak var mı diye bakar çok basit bir iş. Akü boşalıyor kaçak var mı bir bakalım diyeceksin başka bir şey karıştırmadan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

size sürekli akü değişmeyi kim tavsiye etti eğer usta ise o ustadan vazgeçin.  yok siz akü zayıf aküyü değişim diye karar verip akü değiştiyseniz sizde yanlış yapmışsınız 

 

problemin kaynağını bulmalı tersten gitmişsiniz olaya akü işin son noktası

 

iyi bir elektrikçi lazım size yada direk ford servisine götürün arabayı ama mondeoya bakan bir ford servisi olsun özellikle  ankarada vardır illaki 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
(düzenlendi)

Hiçbir şey karıştırmadan aynen şu cümleyi kuruyorum; Motor kapalıyken 5 dk 10 dk müzik dinliyorum araba çok zor çalışıyor, çalıştığında da akü lambası 2 dk'ya yakın süre yanıyor diyorum fakat yaptıkları tek işlem aküyü motor kapalıyken ölçüyorlar, marş basarken ölçüyorlar ve çalışırken ölçüyorlar ve normal bir şey yok arabanda diyorlar. Ustalara anlatamadığım konu zaten araç çalışırken, ya da zaten hali hazırda yoldan gelmiş sanayiye kontrol ettiğinde sıkıntı olmuyor ki. Sorun aküde değil bence, defalarca akü değiştirdim. Forumda eski bir konudaki yoruma denk geldim az önce MK3 kasada benzer bir arızadan bahsedilmiş. Araç çalışırken şarj ediyor ancak çalışmıyorken aküyü yiyor, dinamo değişti çözüldü denmiş. Aynı sorun mu, yoksa benzer bir sorun mu bilemedim. Çünkü sıfır aküyü yaklaşık 2-2.5 ay yatınca bitirmişti. 1-2 haftada bitirmiyor.

Ali Gök yazdı:

size sürekli akü değişmeyi kim tavsiye etti eğer usta ise o ustadan vazgeçin.  yok siz akü zayıf aküyü değişim diye karar verip akü değiştiyseniz sizde yanlış yapmışsınız 

 

problemin kaynağını bulmalı tersten gitmişsiniz olaya akü işin son noktası

 

iyi bir elektrikçi lazım size yada direk ford servisine götürün arabayı ama mondeoya bakan bir ford servisi olsun özellikle  ankarada vardır illaki 

Her seferinde akünün bitimine denk geldi bu sebeple akü değişimi oldu. Elektrik konusunda bir ustanın lafıyla hareket etmiyorum. Sürekli farklı yerlere de danışıyorum. Forumda söylenen ford servislerine de danıştım, yönlendirdikleri yerler de maalesef aynı. Ya mondeo ile uğraşmak istemiyorlar, ya da sorunu anlatınca çekiniyorlar.

tarihinde Yusuf Gerdan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Mk4 mondeoların bazılarında ekstra akülü alarm var diye hatırlıyorum. Eğer alarm aküsü bitmişse normal aküden alarm aküsünü şarj etmeye çalışıyor olabilirmi? 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kaçak testinin doğrusu bu değil. Doğru olan, araç kapandıktan 5-20dk sonra aküden çekilen akıma bakılmalı. Sigortaları tek tek çekerek hangisinden akım düşüyorsa, o hattaki donanımlarda kaçak bakılmalı.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
Metin Uzunoğlu yazdı:

Mk4 mondeoların bazılarında ekstra akülü alarm var diye hatırlıyorum. Eğer alarm aküsü bitmişse normal aküden alarm aküsünü şarj etmeye çalışıyor olabilirmi? 

Böyle bir şeyi daha önce hiç duymadım. Şuan aklımda buna bakacağım, teşekkürler.

 

Sani Gerşon yazdı:

Kaçak testinin doğrusu bu değil. Doğru olan, araç kapandıktan 5-20dk sonra aküden çekilen akıma bakılmalı. Sigortaları tek tek çekerek hangisinden akım düşüyorsa, o hattaki donanımlarda kaçak bakılmalı.

 

 

Bunu da yarın deneyeyim, teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dodge journeylerde dijital rölelerden oluşan bir kontrol modülü vardı.

 

buradaki bazı kritik röleler bozulunca sürekli şekilde aküden elektrik tüketimi oluyordu. kendiliğinden çalan korna, silecek gibi problemler gözlemleniyordu. belki sizin rabanızda böyle bir elektrik problemi ardır sigorta kutularında.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

akü kaçak testi ampülle olmaz, olur da toros falan ise olur, ampermetre ile bakılır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

10 dakika müzik dinlemekle araba zor çalışır hale geliyorsa, ya akü boş yada marş dinamosu bozuk demektir.. 

Akü sürekli boşalıyorsa, ya şarj dinamosu bozuk şarj edemiyor yada kontak kapalı iken akım çeken bir şey vardır aküyü boşaltıyordur.. 

 

Aküyü neyi boşalttığını anlamak için akü kutbunun biri sökülür. araya ölçü aleti amper ölçme modunda başlanır. çektiği akıma bakılır.. Şayet kontak kapalı iken 50-60  mA in üstünde bir akım çekiliyorsa tüm sigortalar tek tek sökülerek her seferinde çekilen akım kontrol edilir. herhangi bir sigortayı sökünce akım çekimi durursa, o hatta kaçak var demektir.. 

Bence ilk önce teyp ve park sensörünü kontrol edin. 

Motor tarafındaki sigortalara da bakmalısınız. 

Sonuçta sigortasız bir çıkış yok araçta.. sigortalardan bir veriye ulaşmanız gerekir. 

 

 

 

 

Ayıca.. şarj lambası geç sönüyorsa, şarj dinamonuz da bozuk olabilir.. şarj etmiyordur.. yada az şarj ediyordur. Bu sebeple sürekli akü bitiyordur.. 

Araç çalışır iken voltajı bi ölçün.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Eğer araçta akıllı şarj varsa ve akü değişimi vs yapıldı ise mutlaka modül resetlenmesi lazım. Yoksa türlü sıkıntı çıkabiliyor. Aküyü verimli kullanamıyor araç.

 

Şuanda ben olsam sağı solu kurcalamadan araçta yer alan modülleri resetletirdim. Bilgisayara bağlanıp yapmak maksimum 15 dk. Sonra bir test edin(akü şarj olsun ama emin olun) bence düzelecek

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
Doğan Arşiray yazdı:

dodge journeylerde dijital rölelerden oluşan bir kontrol modülü vardı.

 

buradaki bazı kritik röleler bozulunca sürekli şekilde aküden elektrik tüketimi oluyordu. kendiliğinden çalan korna, silecek gibi problemler gözlemleniyordu. belki sizin rabanızda böyle bir elektrik problemi ardır sigorta kutularında.

Kontrolüm dışında çalışan bir aksam yok, ancak röleleri deneme şansım olmadı.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

10 dakika müzik dinlemekle araba zor çalışır hale geliyorsa, ya akü boş yada marş dinamosu bozuk demektir.. 

Akü sürekli boşalıyorsa, ya şarj dinamosu bozuk şarj edemiyor yada kontak kapalı iken akım çeken bir şey vardır aküyü boşaltıyordur.. 

 

Aküyü neyi boşalttığını anlamak için akü kutbunun biri sökülür. araya ölçü aleti amper ölçme modunda başlanır. çektiği akıma bakılır.. Şayet kontak kapalı iken 50-60  mA in üstünde bir akım çekiliyorsa tüm sigortalar tek tek sökülerek her seferinde çekilen akım kontrol edilir. herhangi bir sigortayı sökünce akım çekimi durursa, o hatta kaçak var demektir.. 

Bence ilk önce teyp ve park sensörünü kontrol edin. 

Motor tarafındaki sigortalara da bakmalısınız. 

Sonuçta sigortasız bir çıkış yok araçta.. sigortalardan bir veriye ulaşmanız gerekir. 

 

 

 

 

Ayıca.. şarj lambası geç sönüyorsa, şarj dinamonuz da bozuk olabilir.. şarj etmiyordur.. yada az şarj ediyordur. Bu sebeple sürekli akü bitiyordur.. 

Araç çalışır iken voltajı bi ölçün.. 

 

Yarın ya da yakın bir boşluğumda ampermetre ile deneyeceğim. Motor, ayak altı ve bagaj sigortalarını denemiştim ama ampülle. Çalışma voltajı 14.4, marş voltajı 10.5, motor kapalı iken 12.2 civarı oluyor.

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Eğer araçta akıllı şarj varsa ve akü değişimi vs yapıldı ise mutlaka modül resetlenmesi lazım. Yoksa türlü sıkıntı çıkabiliyor. Aküyü verimli kullanamıyor araç.

 

Şuanda ben olsam sağı solu kurcalamadan araçta yer alan modülleri resetletirdim. Bilgisayara bağlanıp yapmak maksimum 15 dk. Sonra bir test edin(akü şarj olsun ama emin olun) bence düzelecek

Akıllı şarj sistemi benim aracımda yok maalesef. Dediğiniz işlemi yapmak istemiştim ama bende öyle bir modül yok. Mondeo'da makyajlı kasada geliyor, 2011 sonrası.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yusuf Gerdan yazdı:

Yarın ya da yakın bir boşluğumda ampermetre ile deneyeceğim. Motor, ayak altı ve bagaj sigortalarını denemiştim ama ampülle. Çalışma voltajı 14.4, marş voltajı 10.5, motor kapalı iken 12.2 civarı oluyor.

 

14,4 yeterli.. demekki şarj değil kaçak sorununuz var.. 

ampermetre testi sonuç verecektir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...