Özgür ÇETİNKAYA 18 Haziran 2023 Paylaş 18 Haziran 2023 Selamlar iyi forumlar, 2008 Ford fiesta aracım var. Yağ değişimi yaptıktan sonra yaklaşık 4000km kadar yağ takibi yaptım ama en ufak eksiltme olmadı. Daha sonra takibi bıraktıktan sonra 6bin km olduktan sonra tekrar baktım yaklaşık 2 kademe yağ çubuğunda eksilme meydana geldiğini fark ettim. Herhangi bir ustaya götürdüm bakması için aracında yağ yakma yok turbo kısmında yağ sızıntısı var dedi. Turbocuya götür dedi. Turboyu 1 yıl önce bakım amacı ile götürüp içindeki parçayı değiştirmişlerdi. (Göbekte boşluk var diye) Turbocu çok az boşluk var dedi ondan olmaz dedi fakat turbonun o kısımlara elimi sokunca bir avuç yağ geldi. Sonuç olarak turbocu kürbürtörden yağ geliyor dedi motorcuya göster dedi. Araçtan anlamadığım için aşağı resim ekledim. Turbocu baktı 1 ve 2 numaralı işaretlediğim yerde yağ vardı. 1 numaralı kısımda kağıt tutunca yağ sıçraması gibi sanki yağ damlamaları geliyor ve 1 numaralı kısımda sürekli buhar geliyor. Oradan gelen yağ egzosdan atılıyor dedi. Olay bundan sonra başlıyor. 3 adet motorcuya gittim 1 usta neyi var dedim yukarıdaki olayı anlattım "kürbürtör kapağı değişmesi lazım eğer (1 numaranın üstündeki yuvarlak yer içinde ) bir valf mi dedi bir şey var dedi o patlayabiliyor eğer ondan ise sorun geçer değil ise motor yaparım dedi. 2 usta Ne alakası var kürbürtör ile dedi oradan yağ gelmez eksiltme onun ile alakalı olmaz dedi. Ama yağ geliyor dedim anlattım (Açıp bakmadı bile) Kardeşim sen illa ondan dersen ben değiştireyim parçanı al gel 1000tl işçilik alırım sorunun çözülmez ise benden bilme dedi. Oradan ayrıldım. 3. usta Motor yağ kapağını açtı baktı yağ buharı biraz fazla ama yağdan olabilir dedi. Çubuktan da buhar çıkıyor ama normal dedi. 1 ve 2 numaralı kısmı anlattım normal bunlar olması gereken bu dedi. Araç eski 6bin km de yaklaşık 0,5 litre yağ eksilmesi normal dedi. Egzosa baktı 2 3 dk 2500 devirde duman gelmiyor dedi. Yağ yaksa ortalık beyaz dumandan geçilmez dedi. Kaliteli yağ koy sürmeye devam et dedi. Kafam allak bullak oldu. Sizce hangi usta doğruyu söylüyor? Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA 18 Haziran 2023 Yazar Paylaş 18 Haziran 2023 Çağlar Bayur yazdı: 3.usta Yakında yağ değişimi geliyor en son ki usta 10 40 önermişti. 3 usta sen boş ver onları 5-30 sentetik yağ ekle dedi. Diğer bir sorum ise Yağ değişimi öncesi motor içi yağ kalıntılarını temizlemek için sıvı atıyorlar. Daha önce yaptınız mı? Son olarak ise ara sıra araç içine yağ mı yakıt mı tam çözemedim ama bir koku geliyor özellikle 1. viteste iken yüksek viteste gelmiyor neden olavilir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2023 Paylaş 18 Haziran 2023 3.ustayı daha da çok sevdim, koku sebebi enjektör olabilir. yüksek vites derken hız da yükseliyor hava akıyor koku olsa da hissedemezsiniz Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA 18 Haziran 2023 Yazar Paylaş 18 Haziran 2023 Çağlar Bayur yazdı: 3.ustayı daha da çok sevdim, koku sebebi enjektör olabilir. yüksek vites derken hız da yükseliyor hava akıyor koku olsa da hissedemezsiniz Konuyu başka forumda paylaşmıştım ve bir kullanıcı aşağıdakini dedi. Sizin görüşünüz nedir? Alıntı Evet hocam bu motor psa grubuna ait bir motor aynı motor peugeot 206 araçlarında çıktı. Gidip garip garip maceralar aramayın yok yağ yok conta vs hikaye. Aracın üzerinde yağ buharı tahliyesi var o parça yağı almayarak yerine havayı alıyor sadece ama zamanla bozulduğu için dumanlar atmaya başlıyor. Sağa sola yağ basmaya başlıyor. Turbonun içinede yağı bastıktan sonra birazda uzun sürüşte bu araçlar maalesef ki alev alıyor. Önce gidin yağ buharı tahliye valfini değiştirin ardından enjektör pullarınızı yenileyin. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2023 Paylaş 18 Haziran 2023 pcv valfi, yapabilir, enjektör pulu kaçııyorsa tespiti kolay, ehil bir usta 2 saniye bakarsa anlar. Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA 18 Haziran 2023 Yazar Paylaş 18 Haziran 2023 Çağlar Bayur yazdı: pcv valfi, yapabilir, enjektör pulu kaçııyorsa tespiti kolay, ehil bir usta 2 saniye bakarsa anlar. istanbul'da önerebileceğiniz bir usta var mıdır? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2023 Paylaş 18 Haziran 2023 maslak ta osman var ona gidiyoruz 2 Yorum bağlantısı
Onur Bulut 18 Haziran 2023 Paylaş 18 Haziran 2023 Degişimde koyduğunuz yağ nedir ? Yağ degişimi yapmadan önce aynı şikayetiniz varmıydı ? Beyaz duman varmı araçta ? Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA 19 Haziran 2023 Yazar Paylaş 19 Haziran 2023 Onur Bulut yazdı: Degişimde koyduğunuz yağ nedir ? Yağ degişimi yapmadan önce aynı şikayetiniz varmıydı ? Beyaz duman varmı araçta ? Merhaba yağ olarak petrol ofisi vardı siyah duman hep vardı fakat beyaz yoktu halen daha yok. Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA 19 Haziran 2023 Yazar Paylaş 19 Haziran 2023 (düzenlendi) Mert Gülkokan yazdı: kafanıza göre her 5.30 u koymayın lütfen aracın spekleri neyse ona göre yağ seçin 10 40 yağ koyacağım tekrardan. castrol yada liqui moly kullanacağım 19 Haziran 2023 tarihinde özgür çetinkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Celal Aydın 19 Haziran 2023 Paylaş 19 Haziran 2023 10W40 yağ kullanmayın. Bu motor yağ eksiltmez. Eksiltiyorsa sorun var demektir. Özel Ford servisinin yolunu tutun derim, arabaya aşina ustalar lazım size. Yorum bağlantısı
Onur Bulut 19 Haziran 2023 Paylaş 19 Haziran 2023 özgür çetinkaya yazdı: 10 40 yağ koyacağım tekrardan. castrol yada liqui moly kullanacağım Motul 8100 Eco Nergy 5 30 yağ kullanın. 10 40 neden kullanıyorsunuz ? Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 20 Haziran 2023 Paylaş 20 Haziran 2023 Oradan yag buhari gecer, normalde eksozla atilir ama yogusup icinde kaliyor. Bunu bilmeyen usta hemen tuboyu degistirmek ister. Koku olayi da enjektor puludur muhtemelen. Enjektorlerin dibine bakin. Islak olan varsa ondan kaynaklaniyordur. Aracinizin modeline gore yag secin. Psa motorlu araclar genelde mobil yag ile eksiltme yapmiyor. Tahminen sizin aracin yagi mobil 3000 xe fe dir. Mobil esp de kullanabilirsiniz. Uretici 5w30 demisse onu kullanin. Yine yag eksiltirse baska yerlere bakilir 1 Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Selamlar iyi forumlar, Bugün yap değişimine geldim. Yağ ilk değişimde çubuk tam idi şuan 2 kademe azalmış. Bu normal midir? Araç 2008 model 230 binde yklaşık 6000 civarı km yapıldı. İyi forumlar tekrardan Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA 12 saat önce Yazar Paylaş 12 saat önce Çağlar Bayur yazdı: normal Selamlar, Videoda oladuğu gibi pvc valfi kısmından duman geliyor. Normalde buradan hava vermesi değil hava çekmesi gerekiyor diye okudum. Videoda görüldüğü gibi hava ve geliyor. Turbo tarafında yağ birikiyor. Araçta bildiğimiz gibi siyah duman olayı var. Külbütör üst kapak (pvc valfi) değiştirir isek bu duman olayından kurtulur muyuz? İyi forumlar... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 saat önce Paylaş 11 saat önce (düzenlendi) Özgür ÇETİNKAYA yazdı: oradan hava üfler, emmez, zaten üflediği hava turbo emişe bağlı dikkat et, turboyu çok az yağlar normaldir, o yağlamada turbo girişini sökmüşsün zaten, tam pervanenin dibinde 1-2 cm boyunda parmağınla silince kaybolacak kadar az bir birikme olur, duman sebebi bence 230 bin km az değil yinede iyi kullanılan bir araçsa yağdan olabilir, tam sentetik Mobil Süper 3000 yada Mobil 1 ESP 5w-30 kullan bir daha bak, yok bunları kullanıyorum zaten diyorsan o zaman motor eskimeye başlamış, kendi aracımı 210 binde satmıştım, aynı araç, duman yok diyebilirdim, sürekli tam sentetik yağ kullanmış ve özenli kullanmıştım. 6000 km 2 kademe dediğin min maks ın ortasına geliyorsa motor eskimeye başlamış yada yağ iyi değil yada eskimiş demektir, bende hiç olmazdı diyim sen düşün.... 11 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA 10 saat önce Yazar Paylaş 10 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: oradan hava üfler, emmez, zaten üflediği hava turbo emişe bağlı dikkat et, turboyu çok az yağlar normaldir, o yağlamada turbo girişini sökmüşsün zaten, tam pervanenin dibinde 1-2 cm boyunda parmağınla silince kaybolacak kadar az bir birikme olur, duman sebebi bence 230 bin km az değil yinede iyi kullanılan bir araçsa yağdan olabilir, tam sentetik Mobil Süper 3000 yada Mobil 1 ESP 5w-30 kullan bir daha bak, yok bunları kullanıyorum zaten diyorsan o zaman motor eskimeye başlamış, kendi aracımı 210 binde satmıştım, aynı araç, duman yok diyebilirdim, sürekli tam sentetik yağ kullanmış ve özenli kullanmıştım. 6000 km 2 kademe dediğin min maks ın ortasına geliyorsa motor eskimeye başlamış yada yağ iyi değil yada eskimiş demektir, bende hiç olmazdı diyim sen düşün.... Anladım... Bir usta dedi pvc valfi arızalı motordan gelen yağ buharını geri motora gönderemeden turboya gönderiyor. Turboda siyah duman olarak atıyor demişti. Yağ Castrol kullandım ama hiç beğenmedim sahte midir nedir. Motor çok sesli çalışmaya başladı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 saat önce Paylaş 9 saat önce (düzenlendi) Özgür ÇETİNKAYA yazdı: Anladım... Bir usta dedi pvc valfi arızalı motordan gelen yağ buharını geri motora gönderemeden turboya gönderiyor. Turboda siyah duman olarak atıyor demişti. Yağ Castrol kullandım ama hiç beğenmedim sahte midir nedir. Motor çok sesli çalışmaya başladı. Ustamıymış, demek buharı gönderemeden turboya vermiş öylemi ha pvc valfinde lastik conta var, o yırtıldıysa daha çok buhar verebilir evet ama o normalde duman yapacak kadar olmaz, yağın düzgünse zaten yağ buharı çok az olur.... Castrolü sevmem, ilk ihtimal hala yağ diyorum, basitten zora gidiş, yağını değiştir, Mobil ESP al bence, kullanmadan önce 1 kez motor iç yıkama yap, daha önce yaptıysan gerek yok, yada her 10 bin km de bir yağ değiştiysen yine gerek yok ama, normalde bu madde sadece motorda yağ çamurlaştıysa yada motor rektefe gödüyse kullanılır, onu dışında her bakımda falan kullanılmaz... yağ orjinal olsun, yetkili bayiden HB yada Amazonun kendi sattığı ürünlerden bulursan yine olur.... 9 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: Ustamıymış, demek buharı gönderemeden turboya vermiş öylemi ha pvc valfinde lastik conta var, o yırtıldıysa daha çok buhar verebilir evet ama o normalde duman yapacak kadar olmaz, yağın düzgünse zaten yağ buharı çok az olur.... Castrolü sevmem, ilk ihtimal hala yağ diyorum, basitten zora gidiş, yağını değiştir, Mobil ESP al bence, kullanmadan önce 1 kez motor iç yıkama yap, daha önce yaptıysan gerek yok, yada her 10 bin km de bir yağ değiştiysen yine gerek yok ama, normalde bu madde sadece motorda yağ çamurlaştıysa yada motor rektefe gödüyse kullanılır, onu dışında her bakımda falan kullanılmaz... yağ orjinal olsun, yetkili bayiden HB yada Amazonun kendi sattığı ürünlerden bulursan yine olur.... Bugün ustanın birisi ile daha konuştum. Araç sadece yüklenince duman atıyor benim. Dururken falan duman yok Neyse O ustada yarım motor dedikleri bir şey varmış. Üstten değil de alttan indirip Selman atılacak ancak bu şekilde çözülür senin sorunun diyor. 2 3 sene sorunsuz binersin diyor. Sübaplardan yağ basıyor dedi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 36 dakika önce Paylaş 36 dakika önce yağ eksiltne olduğu için doğru olabilir.... Yorum bağlantısı
Recommended Posts