İçeriğe Yönlendir

Cruze P0014 Hatası


Behlül Baş

Recommended Posts

Behlül Baş
(düzenlendi)

Aracımda son zamanlarda bu arıza lambasını yakmaya başladı ve son zamanlarda bir çekiş düşüklüğü daha doğrusu tork düşüklüğü mevcut. Şöyle ki:

 

Sabit gazda giderken sanki tork bir anda kesiliyormuş gibi araba bir öne yığılıyor motordan sanki boğuluyormuş gibi ses geliyor. 2-3 saniye o halde gittikten sonra bir anda sanki  arkadan bir şey tutmayı bırakmış da salmış gibi araba bir anda çekişi artıp hızlanıyor devir yükseliyor. Yığılma durumunda devir asla yükselmiyor. Bu her viteste olabiliyor. 

 

Bu arada araba rölantide dizel gibi çalışıyor. Ama bazen de dizel gibi çalışmıyor. Özellikle motor soğukken  gayet normal çalışıyor.

 

Bir de en önemlisi bu sıkıntıdan bu yana araba hep zengin karışımda çalışıyor. Araba ısınsa bile çiğ benzin kokusu alıyorum(Benzinde sürdüğüm zamanlarda)

 

Yağlı kasnaklara (egzantrik dişlileri) yağı gidişini düzenleyen selenoid valfler var 2 tane emme/egzoz. Hata koduna göre egzozda. Seçenekler:

 

1- Selenoid valfler bozuldu düzgün çalışmıyor ( Ya da valflerin elektrik bağlantılarında sıkıntı var ama bu sanki düşük ihtimal çünkü öyle olunca hata kodunda çıkıyordu sanki)

2- Yağ kanallarında tıkanıklık var az yağ gidiyor veya bir sıkıntı var çok yağ gidiyor

3- Ya da dişliler de tamamen bozuldu ( bu en pahalı seçenek umarım bu değildir)

4- Sente atlaması yapmış olabilir mi diye düşünüyorum ama bilemedim. Sente atladıysa her zaman öyle olmaz mı diye düşünüyorum.

 

Dişlilere geçmeden önce sistem temizliği yapmayı düşünüyorum sonra da yağın markasını da değişebilirim sanırım. 230.000 kilometrede halen 5w30 kullandığım aracıma (yağ yakıyor yakıyor ama yaksa bile 5w30 devam ediyorum) ENGINE FLUSH bir sıkıntı yaratır mı? Ve önerebileceğiniz başka çözüm yolları var mı? Hangi flush markasını kullanayım

 

 

 

 

unnamed.png

tarihinde Behlül Baş tarafından düzenlendi
Hata kodu fotosu ekleme
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Merhaba, selenoid valfleri çıkarıp temizleyin uçlarında olan filtreleri kırın. İki valfi de çıkarınca içine balata spreyi sıkarak o kanalı temizleyin. Umarım işe yarar. Bir de söylemeyi unuttum  selenoid valfi çıkarınca filtreleri kontrol edin kırık ya da tıkanıklık var mı diye. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Mustafa Karahan yazdı:

Merhaba, selenoid valfleri çıkarıp temizleyin uçlarında olan filtreleri kırın. İki valfi de çıkarınca içine balata spreyi sıkarak o kanalı temizleyin. Umarım işe yarar. Bir de söylemeyi unuttum  selenoid valfi çıkarınca filtreleri kontrol edin kırık ya da tıkanıklık var mı diye. 

 

Teşekkür ederim hocam cevap için. Bu dediklerinizi yapacağım umarım selenoid valflerle hallolur bozuksa da değişirim. Motor için temizliği için önerdiğiniz bir marka var mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Behlül Baş yazdı:

 

Motorun dış temizliği diyorsanız onun için würth kullanmıştım memnun kaldım. Ama forumda selsil öneren de olmuştu. Bir sonraki temizlikte onu kullanırım 😊

@Ali Darbaz arıza için farklı bir mesaj yazmış onun dediğini de denemeyi unutmayın. Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Hiç aklıma gelmemişti bu Ali abi. Mantıklı aslında. Ben bir bakayım sensöre.

Mustafa Karahan yazdı:

Motorun dış temizliği diyorsanız onun için würth kullanmıştım memnun kaldım. Ama forumda selsil öneren de olmuştu. Bir sonraki temizlikte onu kullanırım 😊

@Ali Darbaz arıza için farklı bir mesaj yazmış onun dediğini de denemeyi unutmayın. Geçmiş olsun. 

 

Yok iç temizliğini kastetmiştim. Yağ kanalları vesaire bir katkı atıyorlar da sonrasında arabayı o şekilde biraz çalıştırıp yağı değişiyorlar o şekilde.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

@Behlül Baş Youtube da Mustafa Tayfur adında birisi var, kendisinde 2013 cruze var, bakımlarını kendisi yapıyor. Arada onun videolarını izlerim. O sizin dediğiniz işlemi liqui moly ile yapmıştı ama ne kadar işe yarar bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...