Yasin Kızılca 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Arkadaşlar Ford fiesta 2005 1.4 TDİ aracımı 1 ay once bakıma götürdüm hava filitresi yag filitresi polen filitresi mazot filitresi ve yagi sıfır orjinal parçaları ile değişti fakat aracın yakıtı yükseldi eskiden 1 diş ile 95 km yol yapiyordum simdi 2 dış ile 85 km yol yapıyorum bunu ustaya sordum bana abi yakit fiyatlarindan haberin varmı dedi bende yakiti hesaplarken 200 tl lik mazorla 95 yaparken simdi 400 tl lik mazorla 85 yapiyorum demiyorum sana depom daki mazotun tek cizgisi ile 95 km yol yaparken simdi 2 cizgi ile 85 km yol yapiyorum dedim ornegin : full depon 1000 tl ye de dolsa 2500 tl yede dolsa bunun yapacagi km ayni olmasi gerekiyor simdi iki katina çıktı bu seferde bana enjektörler degisecek 5000 ile 10000 tl arasi diyor Yorum bağlantısı
Erol Güven 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 O şekilde ne kadar yaktığın hesabı zor olur. Depoyu ful ağızına kadar doldurun km sıfırlayım bir müddet km yapın tekrar doldurun hesap yapın ne rakam çıkar. Not: Belirli aralıklara yakıt artıyor bunuda göz önünde bulundurun. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Depo doldurup, şehir dışı 100km hızı geçmeden bir hesap yapın. 5 litrenin altında yakması lazım 100kmde. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Tek dis 5 lt ye tekabul ediyor. Trip km yi sifirlayip pompadan olcum yapin garanti olsun. Ben tek diş ışık ile uzun yolda 80-110 km , şehir içinde 70-80 km yapıyorum. Dediğiniz gibi ise fazla yakıyor. O ustaya da alternatif bakın derim. 1 Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Eskiden yakıt ucuzken doluya yakın depo ile geziyorduk. Depo doluyken nedense dişler yavaş düşüyor. Şimdi ise depo her zaman yarıdan az. Depo azken dişler de çabuk düşüyor, benim gözlemim bu ymnde. 2 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Depo seviyeleri dengeli değildir zaten, genelde sona doğru çabuk biter. Baştan 1000km gider dersin gitmez. 2 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Bakım sonrası yakıt tüketimi artar normal. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Daha kalın bir yağ koymuşsunuzdur. Ya da hava filtreniz eskisine göre daha az hava geçirgenliği vardır 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Evet yağ 5w30 olmalı ustalar 10w40 koyabilir. 1 Yorum bağlantısı
Ersen şahin 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Aracın çekişinde bi farklılık oldumu bakım sonrası Bunların değişmesi yakıtı iki katı a çıkarmaz 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 Emrullah Aydoğdu yazdı: Eskiden yakıt ucuzken doluya yakın depo ile geziyorduk. Depo doluyken nedense dişler yavaş düşüyor. Şimdi ise depo her zaman yarıdan az. Depo azken dişler de çabuk düşüyor, benim gözlemim bu ymnde. Fulle deyince pompa atsa da doldurmaya devam ediyorlar. İşık-ibre de geç düşüyor. Evren Erakçora yazdı: Evet yağ 5w30 olmalı ustalar 10w40 koyabilir. Sürekli gittiğim usta bile 10w40 mı dedi son bakımda. Yok abi her zamankinden 5w30 dedim. Kitapçık da 10w30 diyor orası ayrı. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Ağustos 2023 Paylaş 21 Ağustos 2023 10w30 idi daha sonra yakıt tasarrufu için 5w30 a geçin dendi, servislere. 1 Yorum bağlantısı
Yasin Kızılca 21 Ağustos 2023 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Daha kalın bir yağ koymuşsunuzdur. Ya da hava filtreniz eskisine göre daha az hava geçirgenliği vardır Uzerinde partikül filitreli hava filitresi vardi aynisini taktik Ersen şahin yazdı: Aracın çekişinde bi farklılık oldumu bakım sonrası Bunların değişmesi yakıtı iki katı a çıkarmaz Çekiş gücü aynı değişen birsey olmadı Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 23 Ağustos 2023 Paylaş 23 Ağustos 2023 Gittiğiniz güzergah, hava şartları, lastik havaları, yakıt aldığınız yerin değişimi vb. birçok husus tüketimi etkiler. En güzeli depoyu fulleyerek ölçüm yapmak. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 23 Ağustos 2023 Paylaş 23 Ağustos 2023 Diş derken hep fullden geriye mi sayiyorsunuz ? İlk diş dolum sirasinda degiskenlik gosteriyor (benzinci bazen sınırları zorluyor). Ayrica benim simdiki aracim ibre oynamadan 130-150 km yol yapiyor (otoban). Önceki aracim ise depoyi fulledikten bir kac km sonra ibre dusmeye basliyordu (3008). Her iki aracta da pompa attiktan sonra birakiliyor. Bir de hep kullandığınız guzergah/trafik durumunda mi bu durum oluştu? Jep ayni yerden mi yakit aliyorsunuz? Bu konuyu kendinizce netlestirdikten sonra kullanilan parcalar gercekten orjinalmiydi? Dogru yag kullanildi mi? Yag miktari dogru mu? Turboya giden borularda herhangi bir sökme takma vs gibi bir sey yapildi mi? Hava filtresinden (Maf sensorunden) sonraki hortumlarda catlak olusmus olabilir mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts