İçeriğe Yönlendir

Köln Keçisi


Süleyman Can

Recommended Posts

Süleyman Can
(düzenlendi)

Merhaba,

 

2004 model comfort paket dizel euro3 manuel vites Fiesta. Üretim tarihi 10.03.2004, trafik tescil tarihi 15.04.2004. Aracı 2020'de aldım. Epeydir konusunu açayım diyordum lakin istediklerimi bir türlü tamamlayamadım. Yürütme maliyetleri epey artınca bazı modifikasyonlar başka bahara kaldı ben de bu haliyle satmadan paylaşayım artık dedim. 

 

Benden önceki sahibi kendisinin tabiriyle okulunda pek sevilmeyen bir öğretmendi. (Dersinden bıraktığı ve tartıştığı öğrencileri kasıtlı çizmişler aracı). Tam emin olmamakla beraber ben 4. sahibiyim. Araç Aydın çıkışlı ve büyük ihtimal ilk plakası. Önce Aydın sonra İzmir daha sonra Kayseri'de kullanılmış. Aracı aldığım kişi 85.000 de almış 194.000 kadar binmiş. Arabalardan neredeyse hiç anlamayan birisiydi. Bu durumun hem iyi hem kötü yanları olsa da genel olarak alınabilir kondüsyondaydı ama bakım da istiyordu. Hocam sağ olsun arabam hem bozulmasın hem de az yaksın diye 100kmh geçmeyip yakıtı da birilerinin korkutmasıyla sadece opet'den almış. Öyle olmalı ki expertizden aşağıdaki sonuç ile geçti.

 

Fabrikasyon: 68hp 160nm

Dyno: 65hp 190nm (1 gr siyah duman yok)

Kaporta boya: Kaput, sağ ön çamurluk.

Kaporta değişen: Sağ ön far, arka tampon. (exper haliyle değişen yok dedi)

Tramer: 1600 tl (boyama+sağ ön far)

 

Bunlar araçtan anlamamanın belki de iyi yanları olsa da kötü yanları da oldu. Son sıvı ve ağır bakım tarihlerini hatırlayamadı. Ön takımdan ses geldiği halde yol veya lastiktendir deyip ilgilenmemiş. Paspası pedalların altına sıkıştırıp debriyaj üst merkezini bozup pedalın sağa sola esnemesine sebep olmuş. Turbodan yağ sızıp manifolda damlatıp duman yaptığı halde ustanın birisinin bunlar böyle olur demesiyle kaputu kapayıp yola devam etmiş. :bravo:

 

Bunları duyunca expertizi full paket yaptırmaya karar verdim. Özellikle conta testini istedim. Temiz çıktı. Turbo kaçağının da sadece keçe kaynaklı olduğu yarım saatte işi bilenin halledeceği söylendi. Kaporta ve motorun canlı oluşu, contaların sağlam enjektörlerin sorunsuz olmasıyla almaya karar verdim.

 

Noterden çıktığım gibi direkt sıvı ve ağır bakım yaptırmaya gittim. Devirdaimden tüm kayışlara, motor yağı-antifrizden filtrelere kadar ne var ne yok yaptırdım. 1 ay sonra ön takım yapıldı. Salıncak hariç ne varsa değiştim. Sachs marka amortisörden orjinal takozlara kadar yeniledim. Rot ayarı-balans yapıldığı halde araçta bi sallama vardı. Usta bakım için sökerken sol ön tekerin elime sert geldi bi baktır demişti onu hatırladım. Lastikler çin malı hocam sağolsun en ucuzunu almış takmış. Neyse petrole çektim, siboba bağladım ve ekranda 52 psi gördüm. Lastik miladını doldurup hava kaçırdığı için bir kere basayım tam basayım deyip (benim yorumum) 52 psi hava basmış hocam. İyi ki gümlememiş. Diğer 3 lastik de yanlardan bitmiş. 4 ünü stepne bile yapmayıp çöpe attım. Kış da gelince Nokian'a geçtim. Zıp zıp zıplayan araba 65 yanak yumuşak hamurla airmatic s class gibi oldu. Tren gibi gitmeye başladı.

 

Aradan biraz daha vakit geçti soğuk havalar iyice hissettirdi kendini. Sabah kalktım işe gideceğim hava telefonda -18. Bir bastım marşa yok. İki bastım yok. 12. basmamda çalıştı. Hafta sonu geldiği gibi bastım ustanın yanına. Dedim bunun ısıtma bujileri kesin gidik. Usta üstünde test yaptı 1-4 çalışıyor ama 2-3 patlak. Tamam dedim sökelim. Usta bir asıldı yok. İki asıldı yok. Abi dedi var gücümle asılırsam kırılır ucu içinde kalır üst kapak sökülür maliyetli olur. Tamam dersen sökelim dedi. Ben dedim buna böyle binmem sen dene şansını. Adam öyle bir deniyor ki araba sallanıyor buji çıkmıyor. Sonra insan gücü ile olmayacak bujiler üstünde kalacak şekilde sökeyim tornaya vereyim ancak makine çıkartır bunu buradan dedi. Hocam sağ olsun aldığından beri bakmamış bu araba niye geç çalışıyor diye. Benim keçi 4 gün ustanın yanında kaldı. Madem dedim sökülecek iki iş olmasın. Sen egr'yi temizle, ulaşabildiğin bütün conta oring ering sonu ing ile biten ne varsa yenisiyle değiş. (aracı devirli sürüdüğümde turbo tamiri de yapıldığı halde araçtan inince burnuma yanık yağ kokusu geliyordu). Bir temiz söküldü üst kapak contası değişti sıvı conta çekildi yeni bujiler takıldı. Gittim aracı almaya, usta; her şey çok kirli ama silindir içi, piston üstü aşınmamış egr'de çok temiz çıktı dedi. (Bilmiyor tabi eski sahibinin takıntısını). Debriyaj üst merkez, şanzıman alt takozunu da değişince, keçiye yol dayanmaz oldu. Su eksiltmesi de su kabının özelliğini yitirmesinden dolayıymış. Orijinal otosan ile değişince düzeldi

 

Yürür işleri bitince kozmetiğe başladım. Yaklaşık 5kg olan aliminyum kaset çaları geri görüş kameralı ekran ile değiştim. Ön cam hariç diğerlerine 2 numara film çektirdim. Sol ön farı parlattım, kol dayama direksiyon kılıfı taktırdım. Eskiyen logoları yeniledim.

 

After/Before

2020-10-17_15_00_31.jpg.b3b4196a1b3a6651349934aa5e5ecf26.jpg

 

Şöyle devam ediyor.  

 

1779244108_20230910_182441-Kopya.jpg.75bf1e437e50b80d6e3c6eb3f06038b2.jpg1507291058_20230910_182435-Kopya.jpg.c8a36a81b6b964a85c62b905024d8db1.jpg1716243899_20230910_182503-Kopya.jpg.bbf8192dcd5f37a326d0d2aa1d6e2988.jpg

 

 

1309304902_20230910_182452-Kopya.jpg.69889fd37eb8226bbf09623b42f48263.jpg1716243899_20230910_182503-Kopya.jpg.bbf8192dcd5f37a326d0d2aa1d6e2988.jpg20230914_183541.jpg.9925f2ed9690c25f4edf1cb2f39f7b9b.jpg20230914_183645.jpg.65a3bf482e8f3e39ab56577381d82558.jpg20230914_183110.jpg.46ff4ae76002bae18051e5bfc816332a.jpg20230914_194525.jpg.0ccd6909db5970ee077b8fd6851dfe92.jpg

 

Meraklısına 5. vites 2000 devir.

20230915_175900.jpg.95ecea80dd75af176154dddb103b40ce.jpg

 

Meraklısına 0-100kmh (13 saniye) , (iki parmakla telefon, 3 parmakla direksiyon tutup sağ elimle vites değiştirdim. Yol parke taşından asfalt değil ama düzdü.

 

 

Bu da fabrikasyon hoparlör kalitesi ve multimedya.

 

 

Şimdilik bu kadar. Kronik sorunlara yarın değineceğim. Almak isteyenlere rehber olur. 

 

20230910_182446 - Kopya.jpg

20230914_183557.jpg

tarihinde Süleyman Can tarafından düzenlendi
  • Beğen 18
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Direksiyon kılıfı hariç herşey 10 üzerinden 1000👍

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Aynı model aynı renk benzinli vardı bende. Çok keyifli bir arabaydı virajı da çok iyiydi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

:nazar: gps ölçümü ile kadran aynı çıkıyor mu

Aynı çıkmaz %4~5 fazla gösterir. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Aynı çıkmaz %4~5 fazla gösterir. 


tüm markalarda aynı değil mi?


yani %3-5 fark her markada kadranlı arabada var diye biliyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Çağlar Bayur yazdı:

:nazar: gps ölçümü ile kadran aynı çıkıyor mu

%10 civari sapma var abi. Bugüne kadar kullandığım araçlara gore en fazla sapma olanı. Gpse göre 3000 devirde 5. Vites 130 yapıyor ama kadrana bakarsan 140 :biggrin:

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Olabilir ama fiesta, fusion ve mondeoda bizzat ölçtüğüm değerdir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Hayırlı olsun, sağlıklı günlerde güle güle kullanın. :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Aracın artıları;

 

- Şehir içi b segment diye üretilmiş ancak uzun yolda daha başarılı. Küçük yan aynalar rüzgar sesi yapmıyor. Direksiyonun ağırlığı ve yol tutuşu güven veriyor. Radar hızı 110kmh de (kadranda120) 2500 devir ile gidiyor. Yakıtı da litre olarak düşünürsek gayet iyi. Ne kadar yüklerseniz yükleyin düz yokuş fark etmez, yola çıkarken attığınız 5. vites ile gideceğiniz yere varıyorsunuz. 190nm sayesinde yormuyor. Bagaj 284 litre, günümüz aynı segment araçları ile benzer.

 

-Her ne kadar kullanım ve bakım önemli olsa da üzerindeki parçalar hala orijinal ve trim sesi neredeyse yok. Ön arka takım doğru yedek parça ile sorun çıkarmıyor. Kullanılan fitiller, cam kalınlığı ve kalitesi, iç tavan zemin döşemeleri çok iyi. Zamanla kronik soruna sebep olmuyor.

 

-Köşeleri çok güzel dönüyor. Burun dirayeti güzel, arkası ancak el freni ile gelir. Esp olmamasına rağmen güzel tutunuyor. Aynı şekilde abs de olmamasına rağmen ''iyi lastik ile'' kızaklamıyor. Sona doğru hafif kaysa bile çizgiyi bozmadan yapıyor.

 

Aracın eksileri;

 

- Uzun yolda rahat ettiren ne varsa şehir içinde dert oluyor. Aslında bu kategorideki araçtan tersi beklenir. Aynaların ufak oluşu görüşü kısıtlıyor. Trafikte yaklaşıp baktığım oluyor sağ aynaya. Direksiyonda elektrik desteği olmadığı için baya ağır. Kolları yoruyor. Bu motor şehir içine pek müsait değil. 1 az 2 çok geliyor 30-40 gibi hızlarda. Özellik olarak da bir şey beklememek lazım. İnsan uzun yolda bi cc istiyor o ayrı, en azından kontağı çevirince bir yol bilgisayarı arıyorsunuz ancak yok (makyajlıda var). Yalıtım belki eksiye yazılabilir ama bu segment ve 2004 yılı için normal diyorum. 

 

Kronik Sorunlar;

 

-Klima ve sirkülasyon düğmeleri kolay kırılıyor ve kaybolunca zor bulunuyor. (hala arıyorum)

-Makyajlı kasada turbo ısı kalkanı 2 parça aliminyum+keten. Bu kasada ikisi de keten gibi bir şey ve eskiyince tiftikleniyor. Söylenene göre en ufacık kıvılcım da kötü sonuçlara sebep olabilir. Kolay bulunmuyor ama çıkma da olsa uydurma da olsa mutlaka değiştirin.

-Kaput sabitleme demirinin dibinde bir conta var. Özelliğini yitirince demir yerinden oynuyor ve ses yapıyor. Epey aradım metalin metale değip yaptığı çın çın sesini. Tesadüfen buldum değiştim.

-Malumunuz yığılma sorunu. (elbet bir gün çözeceğiz)

-Logolar çabuk boya atıp eskiyor.  

-Emniyet kemeri ses yapmasın diye takılmış küçük plastik plakalar kendi kendine yerinden çıkıp kayboluyor. 

-Arka davlumbazların bağlantı yerlerine dikkat, çıt çıt tokaları uzun süreli tutmuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Süleyman Can yazdı:

%10 civari sapma var abi. Bugüne kadar kullandığım araçlara gore en fazla sapma olanı. Gpse göre 3000 devirde 5. Vites 130 yapıyor ama kadrana bakarsan 140 :biggrin:

lastik ebadı kaç şu anda?

Süleyman Can yazdı:

Aynı şekilde abs de olmamasına rağmen ''iyi lastik ile'' kızaklamıyor.

bu kasanın en başarılı olduğu yerlerden birisi de bu, sonraki kasada abs ye rağmen her frende kaza riski oluştu çokça da kaza yapan oldu

Süleyman Can yazdı:

Malumunuz yığılma sorunu.

çıtır yazılım kesin reçetedir bu motorda

Süleyman Can yazdı:

Bu motor şehir içine pek müsait değil. 1 az 2 çok geliyor 30-40 gibi hızlarda.

çıtır yazılım bunu da hallediyor bir üst vitese geçiliyor

doğru ayarlanmış soketli tak çıkar racechip te olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

lastik ebadı kaç şu anda?

 

175/65/14 . Elm ile bakmadım ama zannetmiyorum kurcalanıp başka ölçü girildiğini. Üretici böyle ayarlamış.

 

Çağlar Bayur yazdı:

çıtır yazılım kesin reçetedir bu motorda

 

Stock'cuyum ben biraz. Ön farları makyajlı ile değiştir dediler böyle kalsın dedim. :biggrin: Şüpheli parçaları 2 ye indirdim. Pedal ve map sensörü.

tarihinde Süleyman Can tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Süleyman Can yazdı:

Radar hızı 110kmh de (kadranda120) 2500 devir ile gidiyor.

orjinal lastiği takılmış iyi olmuş 175/65/14 buna göre 2000d/d da 88km/h ile gider, o civarda hatırlıyordum 100 çok gibi geldi.

Süleyman Can yazdı:

Stock'cuyum ben

çıtırı iyidir kadayıf üstüne bir kaşık kaymak gibi zevkli olur yapabilen ellerde , güzel motordur bu antifriz eksik kalmasın

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Çağlar Bayur yazdı:

88km/h ile gider

 

Gps'e göre 88 ama kadran 100 diyor.

 

Çağlar Bayur yazdı:

güzel motordur bu antifriz eksik kalmasın

 

Hararet sorunum olmasa da 3 sene önce koyulan antifirize son bakımda baktırdım . -30 ölçü usta böyle devam dedi.

 

Bu arada artıları kısmına yazmayı unuttum. Aracı ilk aldığımda hoparlörde işlem var diye düşündüm. Sonra teyp takılırken sol arkaya baktık orijinal çıktı. Tizler baslar segmentine yılına göre çok iyi.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Süleyman Can

Aracın sürekli yağını suyunu kontrol eden birisiyim. Memleketten çıktım yola 150km sürdüm eve geldim. Yolda full klima açık 120-130 sürdüm. Kapının önüne çektim arabayı enişte çağırdı gel parka muhabbet olsun diye. Arabadan muhabbet açılınca kaputu kaldırasım tuttu. Şura bura derken enişte; lan arabanda yarım bardak su kalmış, su kabın boş dedi. Önce şaka sandım sonra bi baktım harbiden öyle. Dedim bu nasıl mümkün? Daha 3 gün önce max çizgisinden en dibe nasıl iner ekranda hararet göstergesi de yok. Neyse sanayiye çıkalım soralım, çıkmadan su ekleyelim nolur nolmaz dedik. Az biraz su ekliyoruz termostatın etrafından işiyor. Biz koyuyoruz araba işiyor. Hararet yapmadan sanayiye ulaştık. Usta bakar bakmaz termostat dedi. Tabi ki söküldü. Eskisi bu şekilde çıktı.

 

20231002_174053.jpg.61f15edce73529af335ba6049d8df584.jpg

 

Orijinal termostat. Hala çalışıyordu aslında. Etrafında ki conta ve yuvası darmaduman olmuş. Sadece conta değişelim dedik, yuvada bozulduğu için mecburen sıfır alıp taktık. Akşamın bir vakti olduğu için ve yedek parça hadi deyince bulunmadığından OES marka 83 derecelik termostat taktık. Üzerinden çıkan 80 dereceydi. Marka yerli üretim sanırım. Normalde bosch tercih etsem de 2 saatte sorunun çözülmesini istediğim için ellerinde ne varsa onu taktırdım. Yeni shell antifriz koyuldu sorunu çözdük.

 

Termostat: 650

Antifriz: 300

İşçilik: 700

Toplam:1650tl ( İşçilik sanki fazla alındı gibi geldi ama her gitmem de ekstra ilgilenip çabucak yapıp çıkmasının hatrına peki dedim)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...