İçeriğe Yönlendir

1.9 TDI Pompa mı Enjektör mü ?


Furkan Bakırel

Recommended Posts

Furkan Bakırel

Çözemediğim bir tekleme, sarsıntı ve dalgalı rölanti problemi var. 
 

1- Rölanti de motor sallanıyor. Devir sabit durmuyor.
2-Belli belirsiz bir tekleme var. 
3-Enjektörlerin geri dönüşlerinde mazot yok. 
4-Pompa geri dönüşe mazot basıp hortumları çıkarıyor. 
 

Bu tespitler ışığında sizce pompa mı arızalı yoksa enjektörler mi bozuk? Burada tamirini yaptırmam mümkün değil. Öneriler ışığında enjektör ve pompayı söküp gönderebilirim. photo-output.jpeg.51cf6d604398ab5a706f4454348ceda7.jpeg

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

tandem pompa var pd motorda. bir tarafı yakıtı basıyor diğer tarafı vakumu oluşturuyor. enjektörler kam bili bağlantısı ile birer küçük pompa gibi davranıyor.

sırayla gitmek lazım bence. enjektörlerden emin olmak lazım. tıkanmaya başlamış olabiliriler.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Doğan Arşiray yazdı:

tandem pompa var pd motorda. bir tarafı yakıtı basıyor diğer tarafı vakumu oluşturuyor. enjektörler kam bili bağlantısı ile birer küçük pompa gibi davranıyor.

sırayla gitmek lazım bence. enjektörlerden emin olmak lazım. tıkanmaya başlamış olabiliriler.

Merhaba bu pd motor değil, eski nesil düz mantık elektronik pompa yok. Kara düzen kayışlı pompa düz enjektör.Enjektörler dışarda😊. Enjektörlerde ki geri dönüşleri çıkarıyorum mazot yok enjektörleri hiçbiri geri dönüşten mazot vermiyor. Geri dönüşlerin toplanıp pompaya girdiği yerden pompa mazot basıyor bu yüzden sürekli geri dönüş hortumlarını çıkartıyor. Pompa oradan vakum mu yapmalı yoksa böyle basması normal midir?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

egzantrik milindeki badem şekilli iticiler, enjektörleri çalıştırlmıyromu? birde pompa varsa bildiğimiz PD motor bu. PD motorda da elektronik bir pompa yok. ( ikinci elektrikli pompa hariç)

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Doğan Arşiray yazdı:

egzantrik milindeki badem şekilli iticiler, enjektörleri çalıştırlmıyromu? birde pompa varsa bildiğimiz PD motor bu. PD motorda da elektronik bir pompa yok. ( ikinci elektrikli pompa hariç)

Yok mekanik pompa çalıştırıyor enjektörleri.

 

Şöyle bir karmaşa var. Standartta iki tip yakıt sistemi var PD (pumpe duse), CR (common rail) olarak. 
 

Vag grubunda yarı common rail sistem var enjektörleri kam mili kontrol ediyor bu motor tipine pd motor diyorlar bu pd kısaltmasının pd (pumpe duse) kısaltmasıyla ilgisi yok neden böyle isimlendiriliyor bilmiyorum. Bizde ki motora da edc motor deniliyor ama vag grubunda bütün elektronik kontrollü pompalar edc.

 

Velhasıl kelam şöyle dört tip sistem var ;

1- Pumpe Duse mekanik pompalı, gaz pedalı telli, mekanik enjektörlü sistem

2- Pumpe Duse elektromekanik pompa(pompa üzerindeki elektronik kart yardımıyla ecu tarafından kontrol edilir) mekanik enjektörlü sistem (Edc motor denilen)

3-Elektrikli basınç pompası ve elektromekanik enjektörlü ( enjektörleri kam mili ile hareket eder ) ( PD motor denilen )

4-CR sistem . 


Bizde ki sistem 2 numara. Enjektörleri motorun üzerinde tek civata ile sabitlenir sökmesi kolaydır, pompa da trigere bağlı ama sökeriz sıkıntı yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...