İçeriğe Yönlendir

Araç Kataloğunda Farklı Yağ Tercihi


Fatih Karaa
Çözüme git Onur Bulut tarafından,

Recommended Posts

Fatih Karaa
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar aracımı aldığımdan beri 5w30 yağ kullanıyorum ve yurt dışında yaşayan insanların videolarında ve araştırmalarımda hep 5w30 kullanılıyor. Bugün aracın Kataloga bakınırken Ford 10w30 yağ öneriyor neden acaba? 

Screenshot_2023-09-29-00-01-20-919_cn_wps.xiaomi.abroad.lite-edit.jpg.00179aa83ebc082b9d56a6e3ec9a350c.jpg

 

tarihinde Fatih Karaa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Onur Bulut

Yakıt kalitesinden dolayı değişti. Yazıyı buldum bende zamanında araştırmıştım. 5-30 Yağ kullanmaya devam edin. Servis mesajını paylaşıyorum.

 

Acil Servis Mesajı

05.05.2008
Konu: Binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı yerine 5W/30 motor yağı kullanılması hakkında
Değerli Servislerimiz,
Türkiyedeki dizel yakıt kalitesinin düşük olması nedeniyle bugüne kadar binek TDCi araçların periyodik bakımlarında düşük kaliteli yakıt kullanımına karşı daha dayanıklı olan 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmıştır.
EPDK tarafından yayımlanmış olan tebliğ doğrultusunda 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle 7000 ppm kükürt içeren yakıt piyasadan kaldırılacak, yerine yalnızca max 50 ppm kükürt içeren TSE EN590 standardındaki dizel yakıt piyasaya sunulacaktır.
1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle tüm eski ve yeni binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) yerine, benzinli araçlarda da kullanılmakta olan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılacaktır. Bu tarihten sonra binek TDCi araçlarda 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanımına izin verilmeyecektir.

5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanımı beraberinde birçok avantajı beraberinde getirecektir:

Ford TDCi binek araçlar 5W/30 motor yağı ile max performans sağlayacak şekilde tasarlanmıştır

Motor iç dirençleri azalacaktır. Buna bağlı olarak;
Hareketli motor parçaları üzerindeki abrazif (aşındırıcı) etki azalacaktır
Yakıt ekonomisi sağlanacaktır
Soğuk çalışma performansı iyileşecektir
Akü/marş motoru/volan dişlisinin ömrü artacaktır

Turboşarj yatakları daha iyi yağlanacak ve turboşarj ömrü artacaktır
Yağ bileşimindeki metal içerikli katkılar sınırlandırılacağı, buna bağlı olarak motor yağı kaynaklı kül miktarı azalacağı için DPF (Dizel Partikül Filtresi) ömrü artacaktır

 

Binek TDCi araçlar için periyodik bakım aralığı 15,000 km dir. Binek TDCi araçların periyodik bakım aralığında şu an için herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır.

Ford Otosan tarafından onaylı 5W/30 motor yağı 
o FMY FORMULA FE 5W-30
o FORD MOTORCRAFT FORMULA E 5W-30
o CASTROL MAGNETEC PROFESSIONAL A1 5W-30
o MOBIL SUPER FE SPECIAL 5W-30
o SHELL HELIX 5W-30

10W/30 motor yağından (WSS-M2C921-A) 5W/30 motor yağına (WSS-M2C-913-B) geçiş sırasında motor yağlama sisteminin hassas bir şekilde temizlenmesi için Impact-850 Motor Yağlama Sistemi Temizlik Ekipmanı�nın devreye alınması planlanmaktadır. Bu ekipmanın periyodik bakım sırasında yağ değişimi yapılması öncesinde kullanılması ile birlikte:
o Motor yağlama sisteminin iyi bir şekilde temizlenmesi sağlanacaktır (yağ değişimi yapılması halinde bile motor içerisinde yaklaşık olarak 500 cc kirli motor yağı kalmaktadır)
o Turbo-charger problemi yaşanması halinde tekrarlanan tamiratın büyük oranda önüne geçilecektir
o Muhtemel motor arızalarının önüne geçilecektir.

5W/30 motor yağları (WSS-M2C-913-B), 10W/30 motor yağlarından yaklaşık olarak %25 daha pahalıdır. Ancak 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılmasıyla birlikte %1-3 seviyesinde yakıt tasarrufu sağlanacaktır. Bu sayede 5W/30 (WSS-M2C-913-B) motor yağı kullanımı ile artan maliyet max 7,500 kmde kendisini ödemiş olacaktır.

TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılmaması halinde yakıt sisteminde/motorda yaşanacak olan problemler garanti kapsamı dışında tutulacaktır, tamir masrafı müşteri tarafından karşılanacaktır.
TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılması halinde 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmış olan bir binek TDCi araçta daha sonradan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılması halinde herhangi bir problem (kompresyon/yağ kaçağı v.s.) yaşanmayacaktır.
 

  • Beğen 4
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

aslında bu bütün dizellere uygun bir açıklama. 7000 ppm ile 50 ppm arasında epey fark olmalı. yani 12000-15000km yağ değişimi mantıksız değil. bütçeye dost.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

bütçeye dost.

kiminkine servise mi kullanıcıyamı? dikkat tuzaklı sorudur zeytinyağıkaçoldu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
İlkay Başaran yazdı:

Oo ürün yerleştirme :crazy:

yetiştirme diyelim. acil lazım olmuştur hemen yetiştirilir gibi filan.

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Oo ürün yerleştirme :crazy:

avatar eskisine göre çok şık olmuş

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1.6 TDCİ ilk zamanda 0w30 öneriyordu sanki ben onu koymuştum soğuk motor kısa mesafe sürüşlerim var diye 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...