İçeriğe Yönlendir

Clio 4 Yakıt Tüketim Hatası Ya da Artışı


Taner KIZILKALE

Recommended Posts

Taner KIZILKALE

Arkadaşlar merhaba.

Bir konuda siz deneyimli Clio kullanıcılarından bilgi almak istiyorum: Aracım Clio 4, son 2 gündür ekrandaki yakıt göstergesinde büyük bir artış görünüyor. Şehir içinde 10 km'lik okul-ev arası 0.4-0.5L yakıt tüketimi olurken, son birkaç gündür bu 1L seviyesine ulaştı, 8L/100KM ortalama görünüyor, anlık tüketim de çok yüksek görünüyor.

Nedeni ne olabilir, bakım zamanı da gelmedi, henüz 7 ay oldu?
Bu problemi yaşayan oldu mu, ne yapmalı, nereye götürmeli?

Yorum bağlantısı
Taner KIZILKALE
Tevfik Işık yazdı:

dpf rejenerasyon işlemi olabilir bu süreçte..

Başkan, egzoz emisyon uyarısı 2 defa almıştım geçmişte, birkaç ay evvel ancak gün içinde kendi kendine uyarı ışığı sönmüştü acaba sizin belirttiğiniz konu bununla ilişkili olabilir mi?

 

Çağlar Bayur yazdı:

motor mazotlu mu

Başkan, aracı 90.000 km'da almıştım, tüm bakımlarını ve değişimlerini yaptım ancak yakıt filtresini değiştirmedim, satıcı 80.000 km'de değiştirmiştir diye ve bu konuda teyid de edemedim, 80 binde değişimi olup olmadığını acaba değişmemiş ve bundan kaynaklı olabilir mi?

40-80-120.000 gibi planlanmıştır diye düşündüm.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dpf rejenerasyon yapmaya başladı veya çokça denedi ama yapamıyor, bir reno arıza teşhis cihazına bağlatıp partikül ve birikmiş kül miktarına baktırın çok geç olmadan. filtre tüketim artırmaz

Yorum bağlantısı
Taner KIZILKALE
Çağlar Bayur yazdı:

dpf rejenerasyon yapmaya başladı veya çokça denedi ama yapamıyor, bir reno arıza teşhis cihazına bağlatıp partikül ve birikmiş kül miktarına baktırın çok geç olmadan. filtre tüketim artırmaz

Hocam teşekkür ediyorum. Peki nereye götüreyim, kim bakıyor bu işe? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yetkili servis veya röno cihazı kullanbilen özel servisler

Yorum bağlantısı
Tamer Olcay Çiçek

İlk olarak bence çevre yoluna cıkın yüksek devirde kullanın kurumların yanmasını sağlayın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner KIZILKALE
Tamer Olcay Çiçek yazdı:

İlk olarak bence çevre yoluna cıkın yüksek devirde kullanın kurumların yanmasını sağlayın

Deneyeceğim efendim, teşekkürler.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

3500 devirde 20 dk  kadar bir şehirlerarası yol yapın. Bir fark olacak mı bakın. Motor sıcakken olursa daha iyi olur. Renö da dpf ışığı yoktu sanırım. Kardeşimin 2013 dci cliosunda dpf ışığı denk gelmedi hiç. 

Yorum bağlantısı
Taner KIZILKALE
Çağlar Bayur yazdı:

yetkili servis veya röno cihazı kullanbilen özel servisler

Bulunduğum yerde yetkili servis olmadığı için özel servise götürdüm, DPF sorun nedeni değildir, enjektörlerleri bağlatıp performasına baktır dedi. Çok tatmin olamadım ama olaya hakim olamayınca bir şey diyemedim. 
 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Taner KIZILKALE yazdı:

DPF sorun nedeni değildir,

başka yere götürün oraya da bir daha gitmeyin, cihazı yok veya kullanmayı bilmiyor

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Clio ile o değer gerçekten çok fazla bizde var şuanda ortalaması 4.7 görünüyor uzun süreli kullanım. Açıkcası hiç acımadan gazınıda köklüyorum bindiğim zaman araba yakmıyor.Hele 8 litre büyük bir rakam Clio için. Biraz havalar soğudu falan diyeceğim ama ben kışın - derecelerde  bile o rakamları görmüyorum. Ancak sürekli ş.içi ve yokuşu dur kalkı bol bir yere iseniz bir ihtimal diyeceğim ama yinede hiç görmediğim rakamlar olduğu için normal gelmedi bana. Arkadaşların dediği gibi DPF kontrolü veya temizlenmesi ile başlayabilirsiniz.Olmaz ise yakıt sistemleri enjektörler ile alakalı olabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

clio dizel için yüksek bir rakam,enjektörlere baktırılabilir,sesli ve titreşimli bir çalışma varsa,arkadan fazla duman çıkıyorsa enjektöre bakılsa iyi olur,

DPF de temizlik işlemi başladığında rolanti yükseliyor,start stop devreden çıkıyor,motor homurtulu çalışıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...