İçeriğe Yönlendir

2006 1.4 Fiesta LPG’de Stop Etme Sorunu


Ferit Gür

Recommended Posts

Ferit Gür

Dostlar selam.. 2006 lpgli fiestaya mayısta prins teknomax lpg taktırdım (eskiden atiker multifast vardı). Sorunsuz kullanıyordum, yatak sesi artmaya başladığı için haziranda motor yaptırdım 2500km benzinde kullanıp lpgyi bağlattım. Şimdi her zaman olmamakla birlikte lpgde stop ediyor. Tüm ayarlarına bağlantılarına bakıldı her şey olması gerektiği gibi denildi. Sorum şu motor yapışırken sente biraz kaçık olsa bu stop etmeler yaşanır mı? Benzindeyken de lpgdeyken gidişinde sıkıntı yok. Fazla yakması da yok sadece lpgde durup dururken bazen hareket halinde bi bakıyorum stop etmiş.. öyle silkelemesi filan da yok tık diye stop ediyor. Candan mühendisliğe götürdüm bugün bağlantısına ayarlarına baktı her şey normal dedi mekanikçiye git dedi. Mekanikten kasıt ne olabilir motorun neyi yanlışki benzinde sorunsuzken lpgde stop ediyor?

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Lpg sigortasına bakın elektrik kesiyor olabilir 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zaten lpg cilere kalsa dünyaynı en bozulmayan ürününü imal etmişler... bence de elektrik kesiliyor lpg de

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Ömer Sarıgül yazdı:

Lpg sigortasına bakın elektrik kesiyor olabilir 

 

Çağlar Bayur yazdı:

zaten lpg cilere kalsa dünyaynı en bozulmayan ürününü imal etmişler... bence de elektrik kesiliyor lpg de

Aküden giden kablodaki sigortayı mı kastediyorsunuz sağlamdı ama ben yine de 10a başka bir sigortayla değiştirdim sonuç aynı. Rölantide arada bir devir 500’e kadar düşüp geri 600-700 arasına atıyor benzindeyken hiç sorun yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor bölümünde söküldü takıldı tesisata bakmalı lpg cinin işi , tok lpg ciye gitmeyin bakmaz

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

motor bölümünde söküldü takıldı tesisata bakmalı lpg cinin işi , tok lpg ciye gitmeyin bakmaz

Abi inan bıktırdı lpgciler bugün kendim sıvadım kolları enjektörü çıkardım yanma odasına giden hortumları kontrol ettim kelepçelerini iyice sağlamladım ama farketmedi yarın enjektörden giden kabloları kısaltıcam bakalım o da baya farkettiriyormuş. Motor yaptırmadan önce hiç sorunum yoktu. Rektefiyede mi bir şeyi yanlış yaptırlar veya ayarlamadılar bilemiyorum. Bazı sorunları benzin tolere ediyor ama lpg sıkıntı çıkarıyormuş

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

su hattı düzgün bağlanmış mı yeterince ısınıyor mu lpg gövdesi mesela, lpg de stop edince ışığı yanık kalıyor mu? normalde aniden lpg den çıkınca benzinde çalışmaya devam etmeli o da ayrı sorun

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

su hattı düzgün bağlanmış mı yeterince ısınıyor mu lpg gövdesi mesela, lpg de stop edince ışığı yanık kalıyor mu? normalde aniden lpg den çıkınca benzinde çalışmaya devam etmeli o da ayrı sorun

Stop edince normal ben kontak kapatmışım gibi davranıyor çalıştırıyorum devam ediyorum su hattına bakmamıştım yarın oralara da bi göz atayım olmadı haftaiçi motoru yapan ustaya uğrarım. Motoru çok güzel yapmış saat gibi çalışıyor tek sorun bu çıktı işte

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Ayağı debriyaja atınca, kavşaklarda vs stop ediyorsa, gaz kelebeği veya subaplar şüpheli. Lpg'de daha çok yapar, benzinde stop ediyormuş gibi yapar, toparlar.

Var mı böyle bir durum?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Bir ihtimal lpg beyninden de yapabilir. Eğer aküden lpg beynine giden kablo ve sigorta elektrik kesmiyorsa, lpg beyninde 4 adet benzin/lpg enjektör ayırıcı röle bulunmalı. Onlardan biri yada birkaçı lpg konumunda enjektöre kesikli arklı elektrik gönderse yine rölanti sapıtır stop ettirebilir. Tabi benzine geçmesi gerek o an niye geçmiyor garip yinede ihtimal dahilinde birşey 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ferit Gür yazdı:

Stop edince normal ben kontak kapatmışım gibi davranıyor

yani lpg göstergesindeki ışıklar sönüyor mu tamamen

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür

Enjektörden manifolda giden hortumları ortalama 7’şer cm kısalttım her birinin uzunluğu farklıydı onları eşitledim bir de bağlayan ustamsı varlık enjektör silimdir sıralamasını yanlış bağlamış, manifolddaki nozüle giren hortumlardan birinde kelepçe yok hafif çekti mi yerinden çıkıyordu (rölantide 3500 devre çıkınca çufff çufff sesinden sonra devir düşürüyordu zannedersem ordan gaz kaçırıyordu). Bu hataları düzelttim rölanti kıpırdamaz oldu stop etme de kesildi şimdi bakalım tekrar yapacak mı beklemedeyim. Kit yeni olduğı ve motor yaptırmadan önce sorunsuz kullandığım için parça arızası ihtimalini kafadan elemiştim.  

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...