İçeriğe Yönlendir

Egea 1.4 LPG ve Yazılım ?


Serkan Derya

Recommended Posts

Serkan Derya

Araç malum atmosferik. Daha önce uzun yolda çok yakmam ile ilgili konu açmıştım. LPG konusunda , araç sıfır alındığı için garanti bozmamak adına yetkili serviste LPG olayını sorayım dedim. 

 

Avrupa yakasında Deha Otomotiv dışında LPG uygulayan yok. Fiyatı 27.000 TL !!!! (Landirenzo Marka) Fiyatı duyunca vazgeçtim zaten. Ayrıca servis danışmanı 100 k kmde motoru eline alırsın dedi LPG ile.  Dedim ''Hani uyumluydu bu motorlar LPG'ye? '' Servis danışmanı '' LPG kuru yakıt, benzin fire motorlarda hem yağlama hem de soğutma görevi görüyor , o nedenle LPG işine hiç bulaşma'' dedi. 

 

Şimdi yetkili servis böyle deyince insan istese de isteyemiyor. Sonra yazılım işini araştırdım ki, bu konuyu açıp tecrübelerinizi dinlemek istedim. Stage 1 denen yazılım atmosferik bir araçta işe yarar mı? Diyelim ki biraz performans aldık, motora zararı ne boyutta olabilir?  Aracın güç artışı yanında yakıt ekonomisine bir katkısı olur mu? 

 

Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Bu şekilde bir problem canınızı sıkıyor ise, ben olsam satar egea 1.6 otomatik benzin/lpg az kilometreli alırdım. Zira atmosferik motorda yazılım konusunda tatminkar bir sonuç elde edilemiyor bildiğim kadarıyla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yazılımla amacınız yakıt tasarrufu ise bunu zaten unutun.. Aracınız zaten güçsüz, yazılımla kısılırsa hiç yürümez hale gelir. 

Aracı çok kullanıyorsanız lpg taktırın. Yılda kaç km kullanıyorsunuz. 

Silindir içindeki benzin herhangi bir yere temas etmeden yanıyor zaten.. Her hangi bir soğutma ve yağlama yaptığına ben katılmıyorum. 

Motorda zaten soğutma sistemi var. 

 

Alternatif olarak Mustafa'ya katılıyorum.. Satıp büyük motorlu lpg'li alın. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan Derya yazdı:

Stage 1 denen yazılım

pazarlama ismidir o, teknikte öyle bir terim yok

makul rakamlı bir aracınız var, tüketimi fazladır o kadar da olacak keyifle binmeye bakın arıza riskiniz de az o motor ile , lpg nin dezanavantajı herr motor için var, yılda yapılan km yüksek ise lpg taktırın kar edin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

makul rakamlı bir aracınız var, tüketimi fazladır

 

Aynen.. Az yakanını almak için epey bi yakıt parasını baştan ödemek gerekiyor. (C5 hariç)

 

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Çook sevdiğim bir söz : Ya sevdiğini alacaksın, yada aldığını seveceksin.

 Talha beyin dediği gibi atmosferik motorlarda çip filtre vs bir işe yaramıyor, en mantıklısı aracınızı satıp sizi memnun edecek bir araç alacaksınız yada aracınızı olduğu gibi kabul ederek daha sakin bir sürüş sitili ( emekli amca mod is ON ) kullanacaksınız.

Benim size nacizane tavsiyem aracınızdan soğumayın.

Eğer aracınızı satma düşüncesine girerseniz, 2015 ve üstü 1,2 TSI motorlu VW golf, jetta, Seat, Skoda tavsiye edrim. Hem ekonomi hem performans bir arada sunuluyor.  

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yazılımla amacınız yakıt tasarrufu ise bunu zaten unutun.. Aracınız zaten güçsüz, yazılımla kısılırsa hiç yürümez hale gelir. 

Aracı çok kullanıyorsanız lpg taktırın. Yılda kaç km kullanıyorsunuz. 

Silindir içindeki benzin herhangi bir yere temas etmeden yanıyor zaten.. Her hangi bir soğutma ve yağlama yaptığına ben katılmıyorum. 

Motorda zaten soğutma sistemi var. 

 

Alternatif olarak Mustafa'ya katılıyorum.. Satıp büyük motorlu lpg'li alın. 

Yazılımda ki asıl amaç, performansı yükseltip gaza daha az basmak :)  ama atmosferik te çokta işe yaramadığını anladım teşekkürler.

Çağlar Bayur yazdı:

pazarlama ismidir o, teknikte öyle bir terim yok

makul rakamlı bir aracınız var, tüketimi fazladır o kadar da olacak keyifle binmeye bakın arıza riskiniz de az o motor ile , lpg nin dezanavantajı herr motor için var, yılda yapılan km yüksek ise lpg taktırın kar edin.

Aracı engelli muafiyeti ile aldım. Kesinlikle makul fiyat ona lafım yok. 11 bin km oldu şehiriçi ağırlıklı yılda 20 bine yakın yapıyorum. 4,5 yıl daha araç bizde, katlanacağız artık yakıta. 

Mustafa Erkan yazdı:

Çook sevdiğim bir söz : Ya sevdiğini alacaksın, yada aldığını seveceksin.

 Talha beyin dediği gibi atmosferik motorlarda çip filtre vs bir işe yaramıyor, en mantıklısı aracınızı satıp sizi memnun edecek bir araç alacaksınız yada aracınızı olduğu gibi kabul ederek daha sakin bir sürüş sitili ( emekli amca mod is ON ) kullanacaksınız.

Benim size nacizane tavsiyem aracınızdan soğumayın.

Eğer aracınızı satma düşüncesine girerseniz, 2015 ve üstü 1,2 TSI motorlu VW golf, jetta, Seat, Skoda tavsiye edrim. Hem ekonomi hem performans bir arada sunuluyor.  

Aldığımızı sevmek durumundayız bu durumda. Sevdiğimizi alacak bütçelere çıkamadık, çıkamıyoruz maalesef 😊 1.2 tsi araçları 10 gündür araştırıyorum özellikle octavia ları. Manuel olmak koşuluyla belki şartları zorlayıp, bakabilirim. Öneri için teşekkürler. 1.2 tsi sorunsuz diye biliyorum motor mekanik kısmında. DSG olmayan manuel bir versiyonu sorunsuz olur herhalde.

Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Mert Çelik yazdı:

bu aralar 1.4 fire motora yazılım lafı çok dönmeye başladı yazılım firmalarının reklamları dönüyor

yazılımda olsa olsa 5 hp güç artışı olur atmosferikte onunda tüketime katkısı olmaz

 

candan mühendislik 1.4 fire motora takıyor sürekli içiniz rahat edecek ise lavoto obd2 takıp ekstra lavoto motor garantisi alabilirsiniz

ayrıca yağınız 5w30 dan 5w40 dönecek lpg yüzünden çünkü lpg ye bağlı olarakiç sıcaklık artacağından yağ yakma sorunu oluyor o nedenle daha kalın yağ kullanılmak zorunda

ayrıca güzel bir afr ayarı yapar candan rahat rahat binersiniz

 

Candan ile de görüştüm. BRC comfort diye egea lara özel üretilmiş bir kit kullanıyorlarmış. Yetkili serviste LPG olursa yağın değişeceğini söylemişti. 1.4 lerin yağ eksiltme sorunu LPG de daha da sıkıntılı bir hal alabiliyormuş o yüzden LPG defterini kapatacağım gibi. 

 

Yazılım konusunda 15 hp güç + 15 nm Tork artışı diyorlar. Dediğiniz gibi performansı çok etkilemeyecek gibi. Ekonomik olarak mümkün olursa, bir süre daha kullanıp satmayı düşünebilirim. O daha mantıklı geliyor sanki.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yılda 10bin km falan yapıyorsanız gerek yok LPG bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Serkan Derya yazdı:

Yazılımda ki asıl amaç, performansı yükseltip gaza daha az basmak :)  ama atmosferik te çokta işe yaramadığını anladım teşekkürler.

 

 

Bunu hepten unutun.. mümkün değil böyle bir şey :) pedala daha az basarsınız ama daha çok yakıt gider.. Yol bilgisayarı da daha az yaktığını söyler ama bu da yanlıştır, aslında daha çok yakar.

Bu taktik hiç bir motorda bu şekilde işe yaramaz.. Yazılımlı araç az yakmaz, yol bilgisayarı aldatmasıdır o. Enjektörler daha az açık kaldığı için araç daha az yaktığını zanneder. Ancak basınç yüksektir, daha çok yakıt gider. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Fizikte vermeden almak yok. Bu evrende en azından.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Serkan Derya yazdı:

benzin fire motorlarda hem yağlama hem de soğutma görevi görüyor

 

Sen ben talip olsak bizi işe almazlar ama bunu söyleyen adamı orada tutmaya devam ederler. :dribble:

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Yazılımlı araç az yakmaz, yol bilgisayarı aldatmasıdır o.

 

Mühendislerin ar-ge çalışmaları başaramazken, mahalle arasındaki 30 metrekare dükkandaki abim, az yakıt ile çok kaçırtmayı başarıyorMUŞ işte. :bravo: 

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Serkan Derya yazdı:

benzin fire motorlarda hem yağlama hem de soğutma görevi görüyor

bu zaten bütün benzinli motorlar için geçerli. fiatın motor taş çatlasa 80 bin km valfleri yakmadan LPG ile gider. linea fire motorda bu şekilde iki kere valf değiştirdik zamanında

internal colant diye araştırılabilir. sorun alaşım motor kapaklarının filan LPG nin daha yüksek olan ısısına dayanamaması. benzin olsa ısının fazlası, buhar olarak dışarı atılacaktı

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Doğan Arşiray yazdı:

bu zaten bütün benzinli motorlar için geçerli. fiatın motor taş çatlasa 80 bin km valfleri yakmadan LPG ile gider. linea fire motorda bu şekilde iki kere valf değiştirdik zamanında

internal colant diye araştırılabilir. sorun alaşım motor kapaklarının filan LPG nin daha yüksek olan ısısına dayanamaması. benzin olsa ısının fazlası, buhar olarak dışarı atılacaktı

Zaten yetkili servis söyleyince bu sıkıntıyı, direkt eledim LPG yi. Ama gerek Candan mühendislik, gerekte başka forumlarda öyle bir lanse ediliyor ki, sanki LPG için yapılmış bir araç gibi. Biz olduğu gibi binmeye devam edeceğiz belli oldu. :) Teşekkürler yanıt için  :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Evren Erakçora yazdı:

Yılda 10bin km falan yapıyorsanız gerek yok LPG bence. 

15 ten az olmamak üzere 20 ye yakın yapıyorum ortalama

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Mevcut durumda 2 yıl oldu Egea 1.4 fire kullanmaya başlayalı ne kadar ekmek o kadar köfte misali. Ben Lpg taktırdım prins marka yaklaşık 50 k km oldu herhangi bir sıkıntı olmadı. Ekonomi için lpg şart kesinlikle. Yılda 30k km yapıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdullah Aladı yazdı:

Lpg taktırdım prins marka yaklaşık 50 k km oldu

zamane fiyatları ile 50 bin tl zaten kara geçildi, lpg candır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Abdullah Aladı yazdı:

Mevcut durumda 2 yıl oldu Egea 1.4 fire kullanmaya başlayalı ne kadar ekmek o kadar köfte misali. Ben Lpg taktırdım prins marka yaklaşık 50 k km oldu herhangi bir sıkıntı olmadı. Ekonomi için lpg şart kesinlikle. Yılda 30k km yapıyorum.

Yılda 30k ciddi mesafe. 1.4 ile lpg siz o yolu yapmak yürek ister :) Ben o kadar ciddi km yapmadığım ama günlükte kullandığım için ister istemez şehir içinde çabucak bitiyor namussuz depo :) 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Mustafa Erkan yazdı:

Eğer aracınızı satma düşüncesine girerseniz, 2015 ve üstü 1,2 TSI motorlu VW golf, jetta, Seat, Skoda tavsiye edrim. Hem ekonomi hem performans bir arada sunuluyor.  

Yeni nesil turbo benzinli araçlar az yaktırılabiliyor evet LT bazında ama kuruş hesabına bakınca maalesef yakıt fiyatları ortada.

5 yıl cıvarız kullandığım  1.2 tsı jettamı satıp 2 ay önce 1.6 e-torq lpg'li ege aldım.
Aynı kullanım şartlarında uzun yolda km'de 1 tl şehir içinde 1.5 tl daha az yakıyorum, şuan benzin fiyatı azcık düştüğü için fark birazcıkdaha azalmıştır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Abi pardon ne yazması ne çizmesi. 1,4 fire 95 beygir motor . nasıl idare edemiyonuz . Miss gibi araba. 

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı
Çağlar Bayur yazdı:

zamane fiyatları ile 50 bin tl zaten kara geçildi, lpg candır

Daha fatura kesilmedi abi 1,5 yıl olmuştur yaklaşik 5250 ye taktırdım. Ortalama 1-1, 5 lira fark oluyor kat be kat fazlasını amorti etti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...