İçeriğe Yönlendir

Passat 2015 2.0 TDI Otomatik (P) Park Vites Sorunu


Ramazan ilkbahar

Recommended Posts

Ramazan ilkbahar

Merhabalar aracım Passat 2015 B8 comfort 2.0 TDİ 280bin km de ağır hasarlı yaklaşık 6 ay önce aldım aracım da anlayamadığımız bir problem var bu arızayı bilerek aldım çünkü çok ucuza geldi aracımın şanzıman kusursuz bir şekilde çalışıyor, fakat aracımın vitesini park konumuna getirdiğim zaman aracımı sanki boşa almışım gibi tutmuyor,araç arıza kaydı açmıyor çünkü P yi algılıyor bir kaç ustaya gösterdim kesin bilgisi olan yok belki aramızda başına gelen olmuştur bilgisi olanlar lütfen paylaşsın 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

P konumunda bir şanzımanı kitleyen ufak bir parça var o kırıktır muhtemelen, onu algılayacak bir şey olmadığı için arıza kodu vermiyordur. Mekanik olarak onun dışında N ve P konumu aynıdır.

Ustalar bu yorumu yapmadıysa da çok garip.

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Kim bilir, satan kişiye neler dediler, tamir için ne fiyatlar verdiler.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

P ye alınca araba boştaymış gibi ileri geri hareket mi ediyor?

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Tamer Topaç yazdı:

Kim bilir, satan kişiye neler dediler, tamir için ne fiyatlar verdiler.

Hala dsg yi seven savunanlar var ama golf de bir arıza çıkarmıştı 110 bin tl :shok: ama sanayi ye gitseler en çok hangi şanzıman dan arıza çıkmış ,hangi marka araç sanayi de daha çok var bi bakmalarını tavsiye ederim. :)  

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Murat Öngür yazdı:

Hala dsg yi seven savunanlar var ama golf de bir arıza çıkarmıştı 110 bin tl :shok: ama sanayi ye gitseler en çok hangi şanzıman dan arıza çıkmış ,hangi marka araç sanayi de daha çok var bi bakmalarını tavsiye ederim. :)  

 

DSG ve türevleri teoride çok iyi şanzımanlar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

P mandal kırıktır muhtemelen ama takılması için belki de komple sökülmesi gerekecek. Umarım tam sökmeden açılıp bakılabiliyordur. 
 

Ova plato gibi yerleşim yerlerde yaşayanlar el freni kullanmazmış. Amerika’da vitesi P’de bırakmak yaygınmış


el freni çekmeden

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Sorun yoksa ve maliyet yüksek olacaksa ben olsam bu şekilde kullanırdım.

O kırıldığını düşündüğümüz parça biyere girer mi acaba? Ya da kırık değil de hareket etmiyor belki.

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Şanzımanı kilitleyen parça kırık yada işlevini göremez hale gelmiş bunun tamiri için şanzımanın açılması gerekiyor diye biliyorum maliyet yüksek çıkar çünkü şanzımancıların dediği tek kelime (açmadan ne olduğunu bilemeyiz)   şanzıman düzgün çalışıyorsa elletmeyin derim el frenini çekin dursun

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Tamer Topaç yazdı:

DSG ve türevleri teoride çok iyi şanzımanlar.

sanayi öyle demiyor ama :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Öngür yazdı:

sanayi öyle demiyor ama :) 


iyi ve dayanıklı anlamları farklı. Mesela f1 motorlarına kötü diyebilir miyiz? 5-6 yarıştan fazla ömürleri yok. 
 

Bu arıza dsg kötü algısının arızası değil. Park modülünün kırılmış olması değişik bir durum. Bunun haricinde dsg performanslı ama arıza ihtimali yüksek şanzımandır. Bolca usta köşeyi dönmüştür bu şanzıman sayesinde

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Her markanın kullanıcı kitlesi farklı, benim anlamadığım DSG hiç kullanmayanların bu konuyu kullananlardan fazla konuşması.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

3 5 sene önce üyenin ismini de hatırlıyorum yetkili servis dsg arızası için 13 bin lira çıkarırken Honda servisi otomatiği için 40 bin masraf çıkarmıştı bunu gören yoktur mesela :)

 

DSG kötü eyvallah ta ağır hasarlı 280 bin km yol yapmış araba da masraf çıkarsın yani.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Her markanın kullanıcı kitlesi farklı, benim anlamadığım DSG hiç kullanmayanların bu konuyu kullananlardan fazla konuşması.

doğuş başlattı valla, çok iyi besledi servisleri, bilançosundan okunabilir

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
İlkay Başaran yazdı:

Sorun yoksa ve maliyet yüksek olacaksa ben olsam bu şekilde kullanırdım.

O kırıldığını düşündüğümüz parça biyere girer mi acaba? Ya da kırık değil de hareket etmiyor belki.

Güvenli değil. Servo motorlu park var araçta.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

3 5 sene önce üyenin ismini de hatırlıyorum yetkili servis dsg arızası için 13 bin lira çıkarırken Honda servisi otomatiği için 40 bin masraf çıkarmıştı bunu gören yoktur mesela :)

 

DSG kötü eyvallah ta ağır hasarlı 280 bin km yol yapmış araba da masraf çıkarsın yani.


50 binde de çıkarıyor. 280 binde çıkarsaydı sanayide dsg’ci seyrek olurdu. Ama fazla.
 

Ayrıca amerika’da yaşadığı sorunlardan dolayı garanti süresini 10 yıla çıkardı. O da yetmedi tam otomatiğe dönüş yaptı. 
 

honda örneği olmaz. Cvt bir arıza kaydı çıkarırsa dsg 50 çıkarır. Honda zaten fahiş fiyat uyguluyor. O da ayrı konu. Dsg çok arıza çıkardığı için vw iyi niyet garantisi diye türkçeye yeni isim bi getirdi yani :) 
 

dsg performans anlamında çok iyi ama dayanıklı değil. 
 

lpg candır :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


50 binde de çıkarıyor. 280 binde çıkarsaydı sanayide dsg’ci seyrek olurdu. Ama fazla.
 

Ayrıca amerika’da yaşadığı sorunlardan dolayı garanti süresini 10 yıla çıkardı. O da yetmedi tam otomatiğe dönüş yaptı. 
 

honda örneği olmaz. Cvt bir arıza kaydı çıkarırsa dsg 50 çıkarır. Honda zaten fahiş fiyat uyguluyor. O da ayrı konu. Dsg çok arıza çıkardığı için vw iyi niyet garantisi diye türkçeye yeni isim bi getirdi yani :) 
 

dsg performans anlamında çok iyi ama dayanıklı değil. 
 

lpg candır :)

Lpg candır tabii hybride de taksana bisiklet maliyetine gez🤣

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

lpg candır

 

Karar ver artık 😬

 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kibritin esas problemi pil değil. Karbon egr o tarz kurum yağ balçık zıkkımı. Zaten düşük devirde çalışıyor. Ben de ekstra şehir içinde hepten yüksek devir göstermiyorum. 
 

lpg can suyu gibi gelir. Kurumsuz karbonsuz tertemiz :) 

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Selim Bilgin yazdı:

P konumunda bir şanzımanı kitleyen ufak bir parça var o kırıktır muhtemelen, onu algılayacak bir şey olmadığı için arıza kodu vermiyordur. Mekanik olarak onun dışında N ve P konumu aynıdır.

Ustalar bu yorumu yapmadıysa da çok garip.

 

mikroşalter hatası işçiliği uzun biraz ondan değişmeyi sevmeyip kodlamadan kapatırlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Karbon egr o tarz kurum yağ balçık zıkkımı.

bence çakma atkinson tantanası yüzünden emmeye geri kaçırttığı egzos gazı sorun olacak ileride

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bence çakma atkinson tantanası yüzünden emmeye geri kaçırttığı egzos gazı sorun olacak ileride


Ne emmeye ne egr’ye :) 

 

emmeye geri kaçan hava yakıt karışımı. İçinde eser miktarda egzoz vardır tabi. Ama esas sıkıntı düşük devir abi. Egr’den gelen egzoz gazı dolduruyor emmeyi. 
 

İyi port enjeksiyon. Emme supaplarını biraz temizliyor. Bugün toyota emme hatta temizleyicisi attım çeyrek depoya. 
 

arabanın vitesi yokki şöyle otobanda devir çevirelim. İlla basabas gitmem lazım devir için. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bugün toyota emme hatta temizleyicisi attım çeyrek depoya. 

temizleyicinin üstünde ki önerilen oran ne idi? çeyrek depo 10 lt bişey sanırım?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...