İçeriğe Yönlendir

Katkılı Yakıt ile Sık Sık Devreye Giren DPF Temizleme Modu?


Recep Yavuz

Recommended Posts

Recep Yavuz
(düzenlendi)

Aslında konuyu uzun zamandır kendi kendime düşünüp araştırıyorum. Bunun bir testini de yaptım ufak çaplı. Ama  her zaman ki gibi bu durumun sebebini öğrenmek istiyorum. Eminim forumda değerli bilgilere sahip arkadaşlar bizleri bilgilendirecektir bu başlık altında. 4 yıl önce aracımı ilk aldığımda her gün devreye giren DPF temizleme ile meşguldüm. Önceki sahibi bu arabayı şehiriçinde adeta 70 bin km köreltmiş. Yaklaşık 2 ay içinde bu süreyi git gide arttırdım ve olağan sürelere döndürdüm. Eminim DPF temizliğinin ne olduğunu dahi bilmeden kullanmış aracı. Bizim araçlarda belirgin bir uyarı yok, arka buğu çözücü çalışıyorsa, ve fan son ses çalışıyorsa bilin ki dpf çalışıyor. Bu sebeple konuyu bilmeyen biri olarak ben de bile arabayı aldığım ilk 2-3 hafta bu şekilde gezdim temizleme işlemi tamamlanmadan. Satıcı arabayı satarken "Shell katkılı yakıttan başka yakıt almadım, değerini bil" dediğinde, içimden bunun ne önemi var ki demiştim. 

 

Aslında bence önemi var. Shell' in V Power Diesel türü yakıtı ile 7-10 günde bir partikül temizlemeye giren aracım, Fuel Save yakıt türü ile bu süreyi 15 güne kadar çıkarabiliyor şehiriçi kullanım bile olsa. Bunun sebebi nedir anlam veremedim. Bu sistemin sık sık çalışmasını tetikleyen şey iyi birşey mi? Yoksa kötü birşey mi? Eğer kötü birşeyse Fuel Save yakıt türü bence benim aracım için daha iyi gibi görünüyor. Gaza bastığımda elbette ki Fuel Save' in çekişinde fark olduğunu görebiliyorum. V Power' da benzinli bir araç gibi ivmeleniyor. Ancak dediğim gibi bu temizleme meselesi beni acabalara itiyor. Bu konuda tecrübeleri olan arkadaşlar bilgilerini paylaşırsa sevinirim.

tarihinde Recep Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

DPF kadar gereksiz birşey yok. Tam bir problem kaynağı. Euro 4 candır bu topraklarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

DPF kadar gereksiz birşey yok. Tam bir problem kaynağı. Euro 4 candır bu topraklarda.

 

Kapalı otoparkta parkederken az önce 50NC geçmiş gibi bir koku oluyor ama bazen. :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Doğan Arşiray yazdı:

DPF kadar gereksiz birşey yok. Tam bir problem kaynağı. Euro 4 candır bu topraklarda.

Hani böyle bir ev alır ya da kiralarsın da üst kattaki komşunun bir çocuğu vardır ya... Bezdirir seni. Kulağını tıkaya tıkaya duruma alışmaya çalışırsın. Olmadı satarsın evi... Bizim ki de o misal. Alırken komşu misali bilemedik Euro 5-6 ' yı. Sorsaydık önceki kiracıya belki almazdık, hata biz de. Ama çevremdekilere eğer ilgi isteyen bir bebek gibi ilgilenmeyecekseniz, almayın Euro 6 diye uyarıyorum. Bizim ülkemiz gibi ekonominin alt üst olduğu bu ortamda alınabilecek en son şey Euro 6' ya sahip bir dizel. Bundan artık eminim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

 

Kapalı otoparkta parkederken az önce 50NC geçmiş gibi bir koku oluyor ama bazen. :D 

o bence otoparkın eksik inşaa edilmesindendir. :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Kullanım devri (düşük devir) ile alakalı olarak sürekli kirlenme oluşuyor ve buna bağlı olarak sistem sürekli temizleme işlemi yapıyor olabilir mi?

Araç otomatik mi bilmiyorum eğer manuel ise biraz yüksek devirli kullanmak işe yarayabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tek kelime ile başa bela bir sistem.. Ben C5'te iptal ettirerek kurtulmuştum. 

Öncelikle teknik bakalım konuya

Filtrenin bir kapasitesi var. Bunu 100 kabul edelim. 

Araç yakıt yaktıkça filtre partikülleri filtreleyip kendi içinde biriktiriyor. Doluluk oranı belirli bir seviyeye ulaşınca boşaltma ihtiyacı duyuyor ve işlem başlatıyor. 

Sık devreye giriyor olmasının sebebi, boşaltma işlemi ile dışarıya atılamayan tortular sebebiyle filtrenin dolu olması. 

Kapasiteye 100 demiştik, boşaltılamayan kısım 60 larda ise ve araç 85 lerde temizliğe başlıyorsa. filtrenin haznesinin sadece 85-60 lık kısmı kullanıldığındandır.

Filtre ne kadar güzel temizleniyorsa, yeniden dolma süresi o kadar uzun olacaktır. 

 

Katkılı yakıt araç içindeki kurumları da temizleyip filtreye gönderiyorsa, erken devreye girme sebebi, kurumlar sebebiyle erken dolma olabilir.. 

Bu fikrime göre, erken devreye girme işlemi daha iyiymiş gibi görünüyor. 

Ben olsam katkılı yakıta devam ederim. 

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

O kadar sık devreye girmesinin iyi olmadığını düşünüyorum, çok yüksek sıcaklıklara çıkıyor sistem bunun da sık olması hem filtre ömrne hem de motor, turbo, enjektör ömrüne olumsuz yönde etki edecektir. Bir arkadaşın aracı shell vpower yakıta geçince dpf i tıkadı, söktürüp temizletmek zorunda kaldı, şimdi opet eurodizel kullanıyor, tabi bunda aracın yüksek kmli olması da etkendir. Kendi aracımda shell vpower benzinli araç gibi yakarken opet eurodizel ise normal seyrine döndü, o nedenle shell almayı düşünmüyorum artık.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ortasını deleceksin dpf nin birde ecu dan çıkarttırdınmı tamam. çekiş de artacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Katkılı lpg de aynı etkiyi yapardı. 
sistemi temizler filtreyi tıkardı. 
iyi bir şey olduğu kanaatim arttı. 
 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Ozyurek yazdı:

Katkılı lpg de aynı etkiyi yapardı. 
sistemi temizler filtreyi tıkardı. 
iyi bir şey olduğu kanaatim arttı. 
 

 

Katkılı lpg hangi istasyonlarda var abi, bana da lazım bi dalak böbrek temizliği. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Lpg’nin kendi zaten temizliyor. Hatta biraz fazla temizlediği için supaplar sıcaklıktan korunamayıp eriyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Katkılı lpg hangi istasyonlarda var abi, bana da lazım bi dalak böbrek temizliği. 

 

Benim bildiğim shell ve opet vardı.. 

Filtre sağlam olsun ama.. filtre kötü olursa depodaki balçık enjektöre kadar gider.. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Lpg’nin kendi zaten temizliyor. Hatta biraz fazla temizlediği için supaplar sıcaklıktan korunamayıp eriyor. 

Depoyu da temizliyor. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Recep Yavuz yazdı:

Fuel Save yakıt türü ile bu süreyi 15 güne kadar çıkarabiliyor

fuel save her yönden candır,

Recep Yavuz yazdı:

Bunun sebebi nedir anlam veremedim

sebebi şu: yakıtta /yağda ne kadar az katkı varsa temelde o kadar az partikül oluşuyor, sizin konu ile ilgisiz ama buradan yola çıkarak dpf siz arabaya da dpf uyumlu yağ koymak uzun dönemde zarar mesela.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Sanki biraz kullanım mesafesi ile de ilgili olabiliyor. Mondeomu 8 sene 110.000 km'dir kullanıyorum, hiç DPF sorunu yaşamadım. Günde 16 km x 2 işe git gel, + haftasonu gezmesi. Bilmiyorum daha ileri kilometrelerde ne olur.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Az gezene dizel gereksiz derlerdi ,itiraz edenler oluyordu, pahalı aldım pahalı satarım diye. 

Yorum bağlantısı
Berke Kaya

Katkılı motorinin daha çok atık oluşturarak dpf rejenerasyon sıklığını artırdığını duymuştum, yazdıklarınız onu doğruluyor. Hatta hep ucuz olan katkısız motorini alırım, çoğu pompacı uyarır bunu koymayalım bu kalın der. Halbuki aynı yakıtın katkısız olanı ucuz olan. Herkesin aklı kırsal motorine gidiyor,ucuz olanı kırsal motorin sanıyorlar.

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Evren Erakçora yazdı:

Az gezene dizel gereksiz derlerdi ,itiraz edenler oluyordu, pahalı aldım pahalı satarım diye. 

Aslında az gezmiyoruz. Hafta sonları için bizim için biçilmiş bir kaftan bu araç. Benzinli araçla haftasonları eziyet gibiydi. "Gitmesek mi acaba? Depoyu da yeni doldurduk, şimdi depoyu yarılamayalım..." falan derdik. Dizel bir aracın tek güzel tarafı bu. Ama şehir içinde tam bir sıkıntı. Kesinlikle şehiriçinde kullanım için dizeller uygun araçlar değil.

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Çağlar Bayur yazdı:

fuel save her yönden candır,

sebebi şu: yakıtta /yağda ne kadar az katkı varsa temelde o kadar az partikül oluşuyor, sizin konu ile ilgisiz ama buradan yola çıkarak dpf siz arabaya da dpf uyumlu yağ koymak uzun dönemde zarar mesela.

O zaman fuel save bu anlamda daha iyi bir seçim gibi görünüyor. Katkı maddesi içi kurum bağlamış bir motor için ideal görünebilir, ama temiz bir motor için dezavantajlı gibi düşünebilir miyiz? Yani ellerimiz temiz, bir kez sıvı sabun pompasına bastık, ama yetmedi her suyun akısında tekrar tekrar sıvı sabun alıp elleri yıkamak gibi bir durum bizimkisi sanırım.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Benim bildiğim shell ve opet vardı.. 

Filtre sağlam olsun ama.. filtre kötü olursa depodaki balçık enjektöre kadar gider.. 

 

Depoyu da temizliyor. 

 

 

yolda kalacaksam ve en yakın istasyon opet ise o zaman ordan yakıt alıyorum, genelde sadece shell kullanırım, enjektörlerim ve lpg filtresi yeni değişti. Bi kaç depo opet kullanayım ozaman, bakayım bi fark gözlemleyecekmiyim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...